JANUARI 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door peps, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi83

mimi83 Niet meer actief

welkom terug leeuw. tjee wat hebben jullie ook veel mee gemaakt zeg. ik weet nog dat je opgenomen werd met groeiachterstand.

hier weer bagger met het lijf dat zwaai ook weer af.. fijne avond

2. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @OW: wauw!!!!!!!!!!!! dat ventje van jullie wordt met de dag knapper :D:D

@leeuw: welkom terug meid! jullie hebben ook een heftige periode achter de rug lees ik! gelukkig kunnen jullie nu echt van haar genieten ;)

3. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Leeuw: Jee, wat een verhaal! Gelukkig gaat het nu weer goed!

@Ons wondertje: Ik had op Hyves al gereageerd maar nog even hier: Wat een lekker ding!!

Ik ben weer terug van vakantie. Het was heel leuk maar wel vermoeiend met een baby zeg!
    En hij is nu zo bezig met van alles te ontwikkelen dus hij wil veel aandacht. Ook zijn zijn tandjes aan het doorkomen.
    Van de eerste had hij geen last maar de tweede komt nu door en hij huilt heel erg veel en vaak. Maar goed, we weten waar het van komt.
    Ik moet nog bij lezen maar dan weten jullie dat ik er weer ben :)!

4. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Leeuw, welkom terug. Jeetje joh, wat een heftige start voor jullie alle 3. Gelukkig gaat R nu wel de goede kant op!

OW jeetje, wat een bos haar heeft S zeg! Mooie foto. Leuk cadeau voor vaderdag. Weet M van het cadeau?

Moosey, welkom thuis! Zijn jullie met de auto naar het buitenland gegaan? Italie en nog een land toch?

Hier: onze kleine druktemaker eist vandaag veel aandacht op. Wilt niet in de box, op de grond in de schommelstoel of iets. Alleen aandacht van ons is goed. Heeft gelukkig wel goed geslapen, dus toch nog even onze handen vrij kunnen hebben vandaag.

Maar hij heeft iets verhoging, 37.8, misschien dat dat het is? Heeft ook roode wangen. Denk dat hij niet lekker is

5. sweetchocolate

#2865 sweetchocolate, 14 jun 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 jun 2011
    ARGH! Ik heb solli gesprek, mijn ouders passen op. Nu staan ze in de file, doen een uur erover over 10 km snelweg. Om 10 uur gesprek in Utrecht (kanaleneiland). Nou, dan gesprek kan ik naar uit later verschuiven. Goede eerste indruk joh! Ow, ja, moeder, afhankelijk van oppas dus niet flexibel. En mijn vader maar vloeken en schelden op mij. 'k zal ze nog eens vragen. Die klootzak begrijpt niet dat een SOLLICITATIEGESPREK BELANGRIJK IS, zeker omdat ik uit de WW wil. Kan wel janken!
    Hij komt vrijdag ook oppassen omdat er een bedrijfsfeest is van mijn vriend zijn werk. Ga iemand anders regelen om op te passen. Ik ben het zo enorm zat, dat enorme onrespectvolle gedrag van hem. Ik kots ervan. Ik kan die hele hufter van mijn vader niet meer zien. Ik walg van die vent.

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Sweet waren je ouders nog op tijd?
    Hoe is het gegaan?
    Ik hoop voor je dat het iets word.
    Waar was het eigenlijk:)

7. maartje85

maartje85 Actief lid

27 mrt 2010
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Leeuw: welkom terug! Wat een heftige periode hebben jullie ook gehad zeg. Gelukkig nu beter :)

@Moosey: heb je lekker weer gehad op vakantie? Lijkt me inderdaad extra druk, met een ontdekkende baby in het buitenland ;)

@Sweet: hoop dat je gesprek nog is doorgegaan en goed ging. Waar was het voor?

@ego: het gaat niet zo goed met R. Ze is dit keer erg misselijk van de chemo en huilt veel. Niets helpt, ze wil dan niet drinken, niet knuffelen, niet liggen, niet rondlopen....pffff. Afgelopen twee nachten met haar op de arm rondegelopen en op de bank gelegen. Na een paracetamol en iets tegen de misselijkheid gaat het een paar uur goed.
    We zijn dit niet gewend van haar en zijn gisteren naar het ziekenhuis geweest, waar ze een recept kreeg voor iets tegen de misselijkheid. Verder zag ze er goed uit, en was ze alert. Wel 38 temp.

Ik ben nu op mijn werk, mijn ouders passen op. Zij zijn beide verpleegkundigen dus dat vertrouw ik ze wel toe. Hopelijk wordt het met de dagen wat beter, mijn man en ik zijn gebroken...

8. sweetchocolate

OW: Ja, ze waren gelukkig ruim op tijd, kwart over 9. Het was bij een horecagroothandel in Utrecht. Gelukkig vanuit Nieuwegein "de goede kant" van Utrecht en reed ik er dus maar 15 minuten ofzo over. Als ik heel Utrecht had door moeten crossen was het misschien wat lastiger geweest met al die stoplichten en wegafsluitingen in Utrecht.

Goed gesprek gehad. Met 2 personeelsleden. Die gingen in beraad gelijk. Ze hadden de keuze uit 3 sollicitanten, waaronder ik. De laatste vraag (wat doe je als je zoon ziek is?) daarop het antwoord is de doorslag geweest. IK HEB DE BAAN!!!

Wel voor veel uren, 32. Maar komt ons financieel beter uit. En dan geniet ik maar extra veel van de dagen die ik samen met mijn kleine mannetje heb.

Morgen dagje sauna, ter afsluiting van mijn verlof/vakantie/werkloosheid. Op naar een nieuw begin. (Dagje sauna stond al gepland). En dan donderdag, vrijdag en zaterdag werken.

Hoe is het met jouw banenjacht? Lukt het een beetje? Of ben je alweer werken?

9. sweetchocolate

Ach gosh, arme R! Zal wel een geruststellend gevoel zijn, dat je ouders beide verpleegkundigen zijn. Maar toch... Volgens mij als je kind ziek is, werk je niet prettig. Beterschap, hoop dat de misselijkheid en temp snel omlaag gaan. En het belangrijkste: Dat de chemo aan gaat slaat en die rot tumoren verdwijnen uit haar ogen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dat zo'n klein kind (en hun ouders) zoveel moeten doorstaan he. Echt zo oneerlijk

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Wauw wat goed Sweet!!
    proficiat met de baan!!
    Ik hoop dat het je heel goed gaat bevallen:)

Hier nog steeds arbeidsongeschikt, ff afwachten wanneer ik weer opgeroepen word.
    Zal wel eind juni zijn.

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Maartje ocharme arme R:(
    Dat is toch erg om je kindje zo te zien heh:(
    Ik hoop dat ze zich snel beter zal voelen.
    Het is ook niet niks wat jullie voor je kiezen krijgen:(

12. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @Maartje: wat erg dat R. er nu wel zoveel last van heeft :(
    heeeeeeel veel sterkte en hopelijk slaat alles nu wel goed aan en verdwijnen de tumoren nu eens...

@sweet: GEFELICITEERD :D eindelijk een baan! inderdaad veel uren maar financieel is het inderdaad wel fijn.
    ik hoop dat het je bevalt :)

13. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    Sweet, gefeliciteerd met je baan!

Maartje, wat een rottijd voor jullie zeg, en zo zielig zon kleintje met chemo's bah. sterkte

14. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Maartje: Nou, wat klote dat het nu weer niet goed gaat.
    Ik snap helemaal dat jullie zijn gebroken.
    Lijkt mij erg moeilijk om je kindje zo te zien. Ik hoop op snelle beterschap!!

@Sweet: Gefeliciteerd! Hartstikke goed!
    En zo snel al aan de slag, spannend hoor!

15. Miracle1990

Miracle1990 Niet meer actief

Leeuw welkom trug, jeetje jullie hebben ook al veel moeten doorstaan zeg, mooi dat ze het nu wel heel goed doet!!:)

MEiden ik heb even een vraagje.. kan een fruithapje, als die helemaal opgegeten word, een flesvoeding vervangen? of moet je alsnog 4 voedingen geve?
    Gwen eet nu nog geen potje leeg, maar het word wel steeds meer wat ze eet. Vandaar dat ik het vraag:)

16. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Je moet haar nog altijd 4 flessen geven;)
    Meestal hebben ze zo'n 1.5 uur later vaak weer honger.
    Dit is iig het geval bij S.

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Oh je kunt dan wel een fles van 180+6 geven overigens ;)

18. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Ik ben nu een beetje aan het lezen over bijvoeden en lees toch dat iedereen het weer anders doet.
    Ik word er soms wel een beetje onzeker van en het lijkt wel of iedereen er verstand van heeft behalve ik!
    Diede krijgt nog steeds 5x200 flesvoeding en tussen zijn eerste en tweede flesje een groente- of fruithapje.
    Maar lees ook dat er kinderen zijn die én een groentehapje én een fruithapje per dag krijgen.
    Weet niet wat nu het beste is. Het liefst zou ik naar 4 flessen willen dus misschien moet ik ook maar 2x per dag een hap gaan invoeren.
    Wat is jullie schema?

En hoe laat gaan jullie kindjes slapen? Ik had het laatst met iemand erover dat Diede rond 22:00 gaat slapen en zei vertelde dat haar zoontje altijd rond 19:30 naar bed toe gaat. Maar Diede slaapt dan echt niet door tot de volgende ochtend! Hij gaat soms na zijn fles van 18:00 slapen maar wordt dan altijd 2 uur later wakker.

Pffff, zou af en toe wel willen dat ik meer mensen met baby ervaring in de buurt had en niet alleen maar van die kindloze vrienden :)!

@Miracle: Hoe is het met je?!

19. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @moosey: hihi herkenbaar hoor, maar volg je gevoel!!
    ik hanteer geen schema dat werkt voor mijzelf niet, ik houd niet van schemas en volg ze toch niet.
    isabel krijgt de fles wanneer ze wilt, meestal 4/5 per dag (210+7) maar soms ook 3.
    de 1e en laatste fles zijn altijd papfles/pyamapapje.
    ik probeer elke dag fruithapje te geven maar lukt niet altijd en daarbij probeer ik elke dag groentenhapje te doen maar dat lukt vaak nog niet.

isabel gaat vaak rond 7/8 uur naar bed tot de volgende ochtend 7/8 uur maar dit is ook niet altijd! gisteravond ging ze om bijna 11 uur naar bed en werd ze om half 9 pas wakker maar heb het ook weleens gehad dat ze om 5 uur naar bed ging en om 6 uur sochtends weer wakker werd.

20. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Naomi: Grappig dat je dat zegt! Ik wil mij eigenlijk ook helemaal niet aan een schema houden maar ik laat mij veel te veel leiden door verhalen van anderen.
    Eigenlijk gaat het goed zo en krijgt Diede de fles wanneer hij het zelf aangeeft en in de vakantie heeft hij geen groente- of fruithapje gehad.
    Maar dan lees ik weer die schema´s van andere moeders en snap ik niet hoe het allemaal zo precies kan lopen.
    Bij Diede zijn de slaap- en eettijden elke keer weer anders.
    Pffff, ik moet niet zoveel lezen.
    Bedankt voor je reactie. Daar heb ik wel iets aan :)!

Deel Deze Pagina