JANUARI 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door peps, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    hihihi inderdaad nooit verwacht dat ik zo blij zou zijn met een ongi:p nu hopen dat hij over 28 dagen weer netjes terug komt! en dan nog paar maandjes wachten tot het knutselen weer begint :D

meiden ik ben er vandoor. morgen op vakantie!!!
    ik zal van de week nog wel een keer langs wippen ;)

2. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Appie, waar mamavanjordy het over heeft, heet 'the happiest baby on the block' van dr harvey karp. Op youtube zijn wel filmpjes te vinden van zijn methode om elke baby in 1 min stil te krijgen.
    Voor inbakeren worden ze ondertussen wel wat te groot, maar wij hebben veel baat bij een knuffel met baarmoedergeluiden (babiage doodoo).
    En misschien heb je wat aan deze site: www.onrustigebaby.nl

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

zwaai meiden..

appie: knuf en volg ook jouw gevoel he.. jij bent mama en qua voeding weet jij het vaak beter in te schatten..

en arme roos ik hoop dat deze chemo's goed aanslaan en ze eraf is, ik vind het nog steeds wonderbaarlijk dat jij gewoon aan het werk bent muppet.. nou geeft het natuurlijk wel afleiding maar zijn ze een beetje flexibel qua roos..

4. maartje85

maartje85 Actief lid

27 mrt 2010
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mimi: ze zijn heel flexibel op mijn werk gelukkig. Ze weten hoe het ervoor staat en als er iets is moet ik even bellen en kan ik weg/thuis blijven. Ik werk maar 10 uurtjes per week; 2 dagen van 12 tot 17 uur. R. is dan bij mijn ouders. (nu wat meer, volgende week is mijn collega terug van vakantie en worden het weer 2 daagjes) Normaal gesproken is het gewoon een vrolijke baby en niet ziek. Maar nu na deze chemo, en waarschijnlijk ook de volgende is ze dus een week van slag.

@Naomi: gefeliciteerd met je ongi ;) Hier nog niks te spotten, de BV houdt het goed tegen, haha. Spannend over een tijdje alweer klussen voor een tweede...wanneer willen jullie weer beginnen?

@sweet: Gisteren is mijn vader naar mijn werk gekomen, maar ook aan de borst wilde ze niet drinken. Ze was verder wel rustig en vrolijk. Mijn vader is tot sluitingstijd hier gebleven en heeft ons daarna naar huis gebracht. Om 17.15 uur thuis wilde ze goed drinken en de rest van de avond ook. Ze heeft vanacht netjes doorgeslapen en vanochtend ook weer 2 keer goed gedronken.
    Mocht ze vanmiddag niet willen drinken uit de fles, dan brengt mijn man haar langs op mijn werk voor BV. ( ik werk nu meer dagen 3 weekjes, omdat mijn collega op vakantie is)

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Sweet wat gek dat je neit direct achter de kassa mag??
    Was bij mij werkplaatsen altijd zo dat je direct achter de kassa MOEST!

Over je vraag dat is niet bot hoor maar nee het is niet mogelijk.
    Maar we zijn al happy dat we terug naar het zh gaan nog 9 dagen!

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Knuffel voor de meiden met zieke kindjes en huilbaby's, heftig om te lezen en ongetwijfeld nog heftiger om te ervaren!
    Word toch een beetje zenuwachtig hoor van die klusverhalen weer. Hopelijk snel weer groeiende buikjes, leukleuk!
    Sweet fijn dat je wat meer mag doen op je werk. Lijkt me ook wel wennen na zo'n tijd thuis! Hoe reageert Jayden?

Hier gaat alles zijn gangetje. Raar idee, over precies 3 weken eet onze uk voor het eerst iets anders dan melk!

7. Appie1988

Appie1988 Niet meer actief

Haai dames,

Bedankt voor alle lieve reacties.

Hoest met iedereen?

Hier gaat het goed, voor vandaag haha. Morgen weer werken.

Fijne avond nog

Oja ons wonderentjr ik las dat je een baan had? Gefeliciteerd!! Waar??

Maartje veel sterkte in deze tijd.

Liefs

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

och ja natuurlijk moest ik maartje typen i.p.v. muppet,.. solly.. da's wel lekker dan en 10 uur is ook prima te doen dan als ze flexibel zijn en roos is normaal vrij rustig eronder. Hebben ze al een diagnose wat het, nu er in beide oogjes weer wat gevonden is , voor latere leeftijd betekend voor haar?

onsw: hoop zo dat het snel lukt deze keer..

Shannon mag hier al van veel dingen een hapje meeproeven en mevrouw is nu dus beledigd als zei niets krijgt als jij eet of drinkt.. hahaha.. Kaatje, lkeer koppie zit erop..
    Ze doet het goed, zal nog steeds wat klein zijn in vergelijking bij de rest, zit nu in 62-68 en zal de 6 kilo net halen..maar ze doet het super.

9. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ff spammen:D
    Spelen met mijn grote broer is geweldig.. al is colin behoorlijk moe op deze foto:)

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

#2930 mimi83, 19 jun 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jun 2011
    nog 1'

met mama, die ook op het randje zat..;)

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

grote broer in actie

12. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Maartje, fijn dat ze op je werk flexibel zijn en het klinkt ook of je steun aan je ouders hebt. Heb je al een maatschappelijk werker oid in de buurt gevonden?

Mimi, leuke foto's. Ballorig?

Hebben jullie een leuke vaderdag?

13. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Juju, wat duurt t lang met die hapjes he? Hier net 1e hapje gehad. (paar dagen eerder omdat dat makkelijker uitkomt met vrije dagen etc)

14. Appie1988

Appie1988 Niet meer actief

Mooie fotos Mimi!! Prachtig!!

E was 2/3 weken terug 6,5 kg en 65,5 cm. Dus weet nog of je dochter klein is. Als het mAr goed met haar gaat toch?

Ik zal zo weer aan het werk.

Dikke kus

15. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Mimi wat een schatjes zeg!!!
    Dank je wel dat je meeduimt:D

Appie nee Sweet had een baan:)
    Ik ben nog met ziekenverlof thuis zal binnenkort opnieuw opgeroepen worden...

16. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Mimi, wat een super foto's? Idd, Ballorig? Leuk hoor! Kan niet wachten tot Jayden die leeftijd heeft om daar lekker te gaan spelen:)

Hier: Zo, M. heeft lekker een ontbijtje op bed gehad van Jayden (en mij). M heeft van Jayden van het KDV een kledinghanger beverft gekregen en een papieren stropdag met zijn voetafdrukken. Hij was er erg blij mee. Vandaag maken we zo'n hand en voet afdruk van 3D. Wou het van de week maken, maar ja, mocht plots werken. (dinsdag en woensdag geen tijd om het te maken, dus dan maar vandaag). Verder: Vies pokke weer zeg!

Jayden heeft vandaag maar weinig van zijn fruit op. En drinken wou hij ook maar nauwelijks. Geen koorts of iets. Geen idee wat het is. Tandjes zijn inmiddels al door, dus dat zou het ook niet kunnen zijn.

Morgen ziekenhuis met Jayden. De eerste dagopname. Voor 7 uur mag hij maar een halve voeding hebben. Opname tijd: 10:30. Fijn, ik zit morgen met een hele hongerige baby. Geen idee hoe ik dat ga doen. Arm kind. En wat ik zo las in dat infoboekje krijgt hij over die 4 uur maar heeeeeeeel weinig eten. Conclusie: Hij gaat heel veel huilen morgen. Fijn joh, kunnen ze KMA niet op een andere manier testen? Ik ben niet echt happy over deze methode.

17. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha ja maar wel speciaal. Hier ook gepland zodat het goed uitkomt (3 dagen te vroeg wordt dat). Nu nog bedenken wat het gaat worden haha! (ik denk meloen :))
    Wat hebben jullie gekozen? En een moment of twee op een dag? (dus 's ochtends een stukje fruit en 's avonds wat groente of maar een van de twee?)
    Hoe ging het met Rapley? Ben echt heel benieuwd :D

Sweet dat klinkt zielig :(

Ik voel weer een fotospam aankomen meiden :D

18. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    Sweet, succes morgen!

en ik las dat er 2 alweer gaan klussen, spannend zeg. (wij wachten nog ff:p)

en de rest ben ik alweer kwijt? sorry, echt het geheugen van een goudvis soms..

Vrijdag zijn wij voor controle bij de kinderarts geweest, ze was tevreden over R.
    ze weegt nu 6160 gram en is 61 cm

EN ze is gister omgerold. van haar buik naar rug kon ze al, en nu dus ook van rug naar buik.
    ze rolde zich om en keek naar dr papa van he zie je dat wel, en lachte.. zo lief!

19. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Rapley mama's: How to do it? En vanaf wanneer?

20. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Vanaf 6 maanden en dan gewoon een stukkie geven, vuistgrootte zodat ze het goed kunnen vastpakken. En lekker laten spelen en oefenen met eten.

Deel Deze Pagina