JANUARI 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door peps, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi83

mimi83 Niet meer actief

om even een vergelijk te geven..

heb allebei mijn groeiboekjes erbij liggen

Colin bijna 4 mnd: 7300 gram
    Shannon 4 mnd:5580 gram

Colin 3 mnd: 6600 gram
    Shannon 3 mnd: 4985 gram

Colin 2 mnd: 5500gram
    Shannon 2 mnd: 4190 gram.

Colin was bij 6 mnd: 8970 gram, dus als ik het ongeveer door trek komt shannon morgen rond.de 6,5 kg uit.

Dus colin was bij een half jaar ook bijna 9 kg! en nu 14 bij 2 jr en 3 mnd. kan je voorstellen hoe langzaam het gaat zo meteen.

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Mimi gefeliciteerd met de half-jaardag van Shannon! :D
    Ik ben echt helemaal niet bezig met curves enzo, kind groeit zoals ie groeit toch? ben wel heel nieuwsgierig, hier met 6,5 maand weer wegen en meten.

3. Appie1988

Appie1988 Niet meer actief

Ik vind het belangrijker dat m'n zoontje minder gaat huilen dan hoeveel die weegt, maar soms verdenk ik hem wel eens van KMA, ook omdat de ontlasting nooit goed loopt, hij heeft er veel moeite mee. Alleen het meest voorkomende bij KMA is dat kindjes niet goed groeien. Uitzondering nagelaten...

Verder boeit het me vrij weinig. Als die idd z'n lijn maar volgt.

Voel me nog een beetje dom dat ik het woordje niet vergeten...
    Nogmaals sorry

4. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Ik vind dat meten en wegen juist erg leuk om te zien. Ik weeg hem thuis nooit maar met het tillen merk je dat hij zwaarder wordt. Dus wij gokken altijd van te voren even en dan horen we bij het CB wat het juiste gewicht is ;)
    Zolang je kindje groeit en het goed doet hoef je je helemaal niet druk te maken om het gewicht.

@mimi wat zielig voor je katje. Wat een verschil in gewicht he bij je kindjes. Maar dat is ook logisch.

Zo ik heb net de kinderdagverblijf papieren weer eens aangepast, ma di vrij werken bevalt me toch wel erg goed, dus heb het zo gelaten. in september na de schoolvakantie gaat hij voor het eerst heen.
    Zo even naar de kapper!

5. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    ze zit op de 1 na onderste lijn van de groeicurve, maar ze groeit wel goed, stond alleen ff te kijken van de kilo's en lengte die hier genoemd werden

6. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Leeuw, ik verbaas me ook over hoe groot jort is, hoor! Maar ja, je doet er niks aan. En ondanks dat het nooit een echt babytje geweest is en ik last van mijn rugvan het tillen heb, vind ik het ook wel weer leuk. Het hoort gewoon bij hem!

Mimi , gefeliciteerd en sterkte met je kat!

7. maartje85

maartje85 Actief lid

27 mrt 2010
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    @gewicht en lengte: R. is ongeveer 63 cm en woog vanochtend in het ziekenhuis 5370 gr. Ze is sinds vorige week afgevallen, van 5590 naar nu dus 5370. Komt waarschijnlijk door he tslechte eten en braken van de afgelopen anderhalve week.
    Ook heb ik het idee dat er weinig voeding in mijn BV zit, ze raakt niet echt verzadigd, maar wil ook niet vaker drinken.

Ik wil zo ie zo vanaf volgende week overgaan op bijvoeding en eafbouwen naar de fles. Hoe ziet het voedingsschema van de FV kindjes hier eruit?

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ons ventje zijn schema op fv:

6:00 fles 180+6
    9:00 fruithapje
    10:30/ 11:00 fles 180+6
    15:00 fles 180+6
    18:00 groentenhapje ( nog niet erg veel ;))
    19:30/ 20:00 laatste fles 210+7 die hij niet altijd leegdrinkt.

Voor de meiden wiens kindje te licht of de klein is.
    Ik woog met 2 jaar jawel 7 kg!!!!
    Mijn moeder deed 1 uur over 20 cc melk binnenbrengen via de fles.
    Maar het is allemaal goedgekomen hoor.
    Ik moet nu zelfs nog 4 kg ervanaf krijgen:p
    En ben de laatste weken 2 kg bijgekomen balen!!!!!!;)

9. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Mimi: Hoe is het afgelopen bij de dierenarts?
    Goed om te weten dat het gewicht niet met dit tempo blijft toenemen haha!

Diede woog bij zijn geboorte al 5460 gram en was 60 cm, dus hij is een geval apart haha!
    Maar net als wat Lauwie zegt hoort dat gewoon bij hem.
    Diede is trouwens helemaal niet zo heel spekkig.
    Hij heeft wel van die lekkere plooitjes maar is niet dik.

@OW: Hahaha, het is inderdaad helemaal goed gekomen met jou ;)!

10. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Moosey, maar Diede is ook best lang, toch?

FV schema:
    6:00 - 6:30 Fles 180+6
    9:45 Fruithapje (potje gaat op)
    10:15-10:30 Fles 180+6
    14:00 Fles 180+6
    18:00 Groente (potje gaat op, op paar happen na)
    Vanavond om 19:00 uur: Fles 180+6+2.5 lepels rijstebloem voor de nacht.

Vanavond eerste keer uitgeprobeerd om de fles voordat hij naar bed gaat te geven. Dit omdat hij normaal om 22:00 uur wakker wordt gemaakt, maar hij wordt enorm chago als je hem uit zijn slaap haalt voor de fles (terecht en begrijpenlijk). En laatst ook een keer gehad dat hij op 3 flessen, plus groente en fruit hapje van 19:30 - 06:00 geen fles heeft gehad. Alleen 3 flessen vind ik wel wat te vroeg.

Verder, zwaai, ik duik mijn bedje in. Wat een taaie, saaie dag zeg op mijn werk. Geen ene flikker te doen gehad.

11. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

OW, met 2 jaar maar 7 kilo?!?! Hoeveel woog je bij je geboorte joh? Ik was met mijn geboorte 2350 gram en 47 cm (niet prematuur, wel groeiachterstand met lange benen)

12. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik ben benieuwd hoe het hier ooit gaat op de flessen. De komende 2 maanden hoop ik nog volledig zelf te voeden.

Als je over gaat op flesvoeding moet je dan eigenlijk hyperallergene flesvoeding geven of maakt dat niet uit?

13. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Sweet: Diede is lang ja. Het is in verhouding.

Mijn broer en schoonzus hebben te horen gekregen dat ze hoogstwaarschijnlijk een voorstel uit Zuid-Afrika krijgen voor een adoptiekindje!
    Normaal laat een organisatie het pas weten als het voorstel definitief is maar omdat mijn broer en schoonzus een adoptiekindje hebben verloren en nu alweer drie jaar wachten (en dus eigenlijk wilde overstappen naar een andere organisatie), lieten ze het al weten!
    Over 4 tot 6 weken is het definitief. Ik hoop het zo voor ze.
    Ze hebben al veel achter de rug met ICSI, IVF enz. en dus een adoptiekindje die is overleden.
    Ze wachten al 9 jaar op een kindje. Duimen dus voor een neefje of nichtje voor Diede :)!!

14. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
  15. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ook al je tijdelijk bv en fv combineert? Heb nog helemaal geen zin om me er in te verdiepen ;)

Enne ik duim voor een neefje of nichtje hoor! Wat heftig dat ze ene kindje hebben verloren zeg :(

16. Appie1988

Jeetje wat erg zeg....
    Was het adoptiekindje al overleden voordat je broer en schoonzus hem/haar zouden ophalen?

Hoeveel kan een mens aan, denk ik dan :(

17. Appie1988

Even mijn trots showen hoor :D

18. EyesOnly

EyesOnly Actief lid

25 mrt 2009
    423
    0
    0
    thuiszorg medewerkster
    Ergens in het noorden v/h land
    Heb net mijn zoon zeer verbaast laten kijken. Hij is nu al een tijdje telkens om half 6 wakker. Heeft verder niets hoor maar het is licht dus dan wil hij er uit. Nou hebben wij al zo'n 2 mnd een verduisterings gordijn in huis maar vriendlief die heeft het telkens "te druk" om hem op te hangen. Maarja vannacht slecht geslapen wegens een mug en en vriend die zwaar verkouden is. Die er om half 6 uit ging, en ik daarna steeds naar F toe kon lopen voor fopje geven (ligt in pucka) Kom ik om half 7 beneden ligt mijn vriend te slapen op de bank (oeh ik woest maar niets gezegt) Ik heb F de fles gegeven en om half 9 zijn wij weer naar bed gegaan, maar mooi niet slapen he? Nou toen had ik het helemaal gehad. Heb zijn mooie auto gordijntjes eraf gehaalt (die jongen keek me echt zo aan van wat doet die nou) Er oude dikke verlourse gordijnen voor gehangen, hem een fopspeen gegeven een kus gegeven slaap lekker en deur dicht. Maar hij slaapt nu wel. PFff mijn vriend hoeft echt haast niets te doen in huis maar een klusje doen doet hij nooit. Sorry dat ik zo klaag maar moest het gewoon even kwijt (andere optie is dat ik hem nu ter plekke opbel om te zeggen wat ik er van vind) En verder heb ik mijn papa maar even gebeld en die fikst het rolgordijntje ff voor mij.

19. EyesOnly

EyesOnly Actief lid

25 mrt 2009
    423
    0
    0
    thuiszorg medewerkster
    Ergens in het noorden v/h land
    @moosey Hoop dat ze goed nieuws krijgen en idd wat erg dat ze een kindje hebben verloren

@appie wat een schatje zeg

20. Appie1988

Ohjee, herkenbaar. Je moet eerst 100x zeuren en zeiken voordat ze wat doen. En als ze het dan hebben gedaan, dan het liefst een stikker of stempel als beloning en de hele dag gelik aan hun kunt.
    Je hebt het goed opgelost. Super! En nu hopen dat je vader het vanmiddag voor elkaar krijgt. Dan is het maar weer klaar.

Deel Deze Pagina