JANUARI 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door peps, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Juju, en hoe ging het Rapley? Beetje naar binnen gekomen? Haha, leuke foto's.

Wendy, :$ zondag op kweek gezet en donderdag pas de uitslag?!?!:$:$:$ Super foto's. Hij geniet echt van het vliegen, heerlijk zo'n vrolijk ventje. Hoe gaat het nu met hem? Wat zijn de verdere stappen? Voor wat een provocatietest? (Heeft Jenz KMA of?)

OW: En, en, en?? Zet het al door??? Nog een vraagje: jij gebruikt toch ook die Nestlé voeding? Gebruik je al de gewone nestlé zeg maar? Hoe gaat het met S zijn ontlasting? Wij willen, indien wij vandaag groen licht krijgen voor "gewone" voeding overgaan op de Nestle groeie start 2, omdat het "vriendelijk voor babybuikjes" is (volgens folder die wij laatst binnen kregen) Aangezien J aardig te kampen had met krampen, winden laten en heel veel huilen was in het verleden willen wij nu dus ook Nestlé om deze reden gaan gebruiken.

Hier: Vandaag de half jaarlijkse APK:) En telefonische afspraak met de KA. En de uitslag van de provocatietest. Tot heden geen reactie (op het huilen en slecht eten na de eerste 2 dagen. Maar het huilen was niet "ontroostbaar" ik denk nog steeds dat het aan zijn sprong lag). Ik denk persoonlijk dat wij groen licht gaan krijgen voor de normale voeding. En dat ik dus de overgebleven pepti na de overgangsfase mag gaan terug brengen naar de apotheek.

Kunnen de babybedjes wat breder voor J?:p Hij gaat omrollen in bed. Maar knalt dan tegen die spijlen aan. Gevolg: HUILEN! Want hij wilt ineens op zijn rug liggen en dat gaat niet als die spijlen in de weg liggen.

Wie is er al over op flesvoeding 2? En eten sommige kindjes al de 6 maanden potjes? (leeg of bijna leeg) J had gister ongeveer 175 gram fruit en ongeveer 150-175 gram groente op. Normaal na het fruit wilt hij om 10:30 (ongeveer) nog een 180+6 fles, maar gister niet. Dus heeft maar 3 voedingen gehad. J was niet hongerig en heeft goed geslapen gister vannacht. Als hij vannacht was gekomen, had ik hem alsnog een fles gegeven. Vind 3 flessen aan ene kant wel wat vroeg.

Hoeveel slaapjes doen jullie kindjes overdag? J slaapt tussen 7:45 en 9, van ongeveer 12 tot 14 en van ongeveer 16:30 tot 18:00 en van 19:30 tot 06:15. Sinds de sprong slaapt hij minder. Is verder wel gewoon lekker vrolijk mannetje (ik heb mijn oude vertrouwde mannetje weer terug die de oren van mijn kop af kletst en lacht)

2. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Diede is vandaag een half jaar!!!
    En Juju, jij ook gefeliciteerd :)!

@OW: Beetje late reactie maar wat geweldig dat jullie groen licht hebben!!!!

@Sweet: Vervelend van je werk. Het zit je niet echt mee. Gelukkig is J lekker vrolijk. Dat is toch het allerbelangrijkste!
    Diede slaapt ongeveer van 9:00-11:30/12:00, 15:30-16:30 en soms na 18:00 nog een uurtje. Maar tegenwoordig vaak nog maar 2 slaapjes per dag.
    We gaan deze week over op flesvoeding maar op aanraden van de diëtist moeten we elke dag steeds een schepje meer vervangen. Dus stel dat hij nu 25 schepjes krijgt, dan moeten we hem 24 schepjes 1 geven en 1 schepje 2. En dan dit zo opbouwen. We hoeven dan geen opvolgmelk te gebruiken die hypoallergeen is.
    Potjes weet ik niet want wij geven alleen zelfgemaakt en van fruit is dat meestal 1 stuk per keer en van groente kijken we op het oog in hoeveel porties we het verdelen.

@Wen: Ik had het natuurlijk via Hyves allemaal gevolgd. Wat een gedoe!
    Enne, in Brabant kom je helemaal tot rust. Er gaat niks boven Brabant ;).

@Juju: Leuke foto's!!

Hier gaat alles z'n gangetje. Inmiddels is niks meer veilig voor die kleine grijpgrage handjes :D.
    Gisteren hebben we geprobeerd hem banaan te geven zonder deze eerst te koken maar daar kreeg hij vrij snel vlekjes van, dus we blijven voorlopig eerst zijn groente en fruit koken.
    We zijn in zee gegaan met een nieuwe makelaar en net nu die vanmiddag foto's zou komen nemen, belt de oude makelaar op dat hij een kijker heeft!
    De nieuwe makelaar komt toch maar we blijven dus nog even bij de oude! Ben benieuwd!

3. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Banaantje! Maar voorlopig dus niet meer op deze manier ;)

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

sweet: shannon zit op voeding 2 (standaard met nutriton en bambix om het dikker te maken.)eet bijna hele potjes 6 + leeg fruit en groente en eet het liefst volledig mee, maar de techniek ontbreekt nog, (prematuren kwaal daarom word rapley bv niet aangeraden)Komt wel en voor shannon hoop ik dat de techniek snel ontwikkeld hihi want ze vind alles intressant.

5. sweetchocolate

Moosey: Ow, fijn, zul je net inderdaad zien. Maar afwachten dus. Ik ga duimen voor jullie. Hebben jullie al een ander huis gekocht? Klopt, zo iets hoorde ik ook ja, als je bijvoeding geeft hoef je weer geen HA voeding te gaan kopen. Blijkt weer geen meerwaarde te hebben. Hoe gaat het nu met de eczeem van Diede?
    Geweldige foto. Alleen dan de reactie erop is minder...

Mimi: Komt allemaal wel.

Meiden, dank jullie voor de ervaring:)

Hier: Jayden is door de 6 maanden APK gekomen! Piept alleen bij ademhaling (vanuit longen), maar nog niet schrikbarend dat we direct naar de huisarts ermee moeten. Heb nu hoestdrank gehaald in overleg met CB. Of het gaat helpen weten we niet, maar we moeten het goed in de gaten houden. Jayden is ook enorm hees. Als dat zo blijft, op naar de huisarts.

Jayden is nu 9 kilo en is 69.5cm.

6. sweetchocolate

OW: S weer aan het meedoen als baby van de maand?:) Heb weer gestemt hoor op je prachtige mannetje.

Pffff, wanneer word ik door die verrekte Kinderarts gebeld?:( Ga er over een half uurtje maar zelf achteraan. Dan is het toch echt etenstijd bijna. Kan ik daarvoor nog snel naar de supermarkt om eten voor Jayden te halen om langzaam over te stappen (indien we groen licht krijgen). Zucht. Fijn, dat zo'n systeem niet goed werkt zeg dat je niet weet wanneer en of je gebelt wordt. Afspraak is wel vandaag...

7. sweetchocolate

Yes! Jayden heeft geen Koemelkallergie!!!!!!!!!

Op de eerste testdag zat de koemelkeiwitten in en daar heeft hij helemaal niet op gereageerd:D Woehoeeeee, We're so happy! Jayden is wakker en wij gaan nu de opvolgmelk halen. Lekker met koemelkeiwitten:p

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Wat goed Sweet!!
    En ja S drinkt alleen maar nestle groeiestart en dat gaat super!!!!!
    Zijn ontlasting ( hoe gek dat ook is om te zeggen) is super nu!
    Hij kan weer zelf poepen!
    Terwijl hij dat met ha echt niet kon.
    Hij krijgt wel wat nutriton om het wat te verdikken.
    En ' s avonds krijgt hij nestle beba ( enkel in be te verkrijgen deze soort) om een beetje meer verzadigd gevoel te krijgen.
    Hij doet het echt super ben zo blij!!!!

Dank je wel voor het stemmen:D

Hij zit nu in zijn 6 mnd sprongetje jeeeeeeeeeeeeeeeetje zeg.
    Huilen, niet willen slapen, niet goed willen eten.
    En vannacht om 3:15 was hij wakker!!
    Maar ook echt wakker.

Mijn man kon niet meer slapen dus die is beneden met hem gaan zitten en ik ben verder gaan slapen.
    Terwijl we hier gisteren nog woorden over hadden ;)

En ik ben ongi:D yes!!!
    Nu gaat het hele circus weer van start ;)

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Wen wat een mooi ventje is het!

Moosey wat een heerlijk ventje en zo blij met zijn banaan:D

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ja deze maand beginnen we:D

Augustus word niks want dan is Ramadan en dan ga ik dat liever niet doen dus dan word het alweer September;) als het niet zou lukken.
    Ik ga er niet vanuit dat er weer zo'n snelle sterke bij zit als ons ventje was:p

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Wen wat schrikken zeg afschuwelijk.
    Hopelijk gaat het weer wat beter!

12. sweetchocolate

En dat terwijl S tegen de Nutriton ook niet kon, toch? Whahaha, Nestlé groeie start doet wonderen:p Hmm, in NL heb je van Bambix avondpapje en van Nutrilon ook zo iets. Maar ja, hebben nog de stap van 4 maanden staan, rijstenbloem. Die maken we eerst op en dan zien we wel verder.

Ik duim voor je dat er weer zo'n snelle Jelle tussen zit. Straks ben jij de eerste in dit groepje die weer zwanger is:D

Net heeft Jayden zijn nieuwe voeding op. Hij vond heerlijk. Hoefde het niet te mengen met de pepti van de Kinderarts. Of ik moest de indruk krijgen dat hij de nieuwe voeding niet wou. De pepti gaat de deur dus gewoon uit.

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Heb je nu ook al de groeiestart gegeven?
    Hij schijnt heel erg lekker te zijn:D

Ja precies ineens kan hij tegen nutriton!!
    Ik had zoiets ik probeer het maar want bambix maakte het niet dik genoeg en nu gaat het super!

Hij wil ook niks anders als rijstebloem in zijn avondfles ( beba is al wat verdikt) die fijne granen dat gezicht.
    Hij zou zo kunnen overgeven:p

Dank je wel voor het meeduimen.
    Ik ben er echt hyper van:D
    Bij een ander fora uitgerekend wat de uitgerekende datum dan zou zijn ( hoezo erg) en werd alleen nog maar meer hyper:D

14. sweetchocolate

Whahahaha, wat is dan je uitgerekende datum dan?:D Speciale datum?

Haha, nou, dat overgeven is nou net niet de bedoeling:p Fijne granen, zo erg dan?

Echt appart van de Nutriton. Hier ook een kind dat toen destijds niet tegen de Nutriton kon. En sinds het gebruik Nutriton is alle ellende begonnen. Daarvoor geen enkel probleem gehad. Ik ben niet zo happig meer op de Nutriton. Gelukkig werkt het bij jullie wel gewoon goed nu:)

Het schijnt inderdaad lekker te zijn. Heb nog niet geproefd eigenlijk. Pepti 1 klein theelepeltje, maar gadver hey.

Echt he, mijn schoonmoeder is echt een dom figuur zeg. Ik zeg dat wij de oude voeding niet meer gebruiken. En dat hij de nieuwe voeding lekker vindt. Zegt mijn schoonmoeder: "Ja, maar het is een bekend merk". Kan iemand mij uitleggen wat het verband is van een bekend merk dus is lekkerder dan een onbekend merk? Ik vat hem namelijk nog steeds niet zo heel erg goed. Jayden vond het Kruidvat merk in het verleden ook super lekker

15. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ze is nogal blond zo te horen hahaha.
    wat een logica hebben mensen zeg.

Normaal gezien als het zou lukken zou het voor 9 april zijn.
    Maar mijn vorige iui was op cd 12 ( door pregnyl) ipv cd 14 dus waarschijnlijk tussen 7 en 10 april dus ;)

16. sweetchocolate

:D Dat zou wel heel erg mooi zijn als het dan gelijk lukt. 2 jaar na de iui bevallen van nummer 2 (althans, uitgerekend rond die tijd) whahaha, geweldig.

17. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    @sweet: wat goed dat J. geen kma heeft!
    @wen: wat een rot tijd zeg! Pff lijkt mij enorm schrikken als je zo'n luier open maakt.
    @Juju geweldig die 'hapjes' foto's! Wij geven sinds 5 maanden groente en fruit vers geprakt. Soms krijgt hij ook een groot stuk of een hele appel om aan te sabbelen. Hij vindt alles lekker!

18. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    @ons w: ben stiekem wel een beetje jaloers hoor, dat jullie al voor een 2e gaan ;) Hopelijk mag het snel raak zijn!

19. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Hee meiden. Ik zie nu onder onze posts. Wijzig, quote en snel staan. Is dit nieuw? Het was mij nog niet opgevallen. kun je nu je eigen posts aanpassen?

20. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Marise tot 1 uur na je post kun je het wijzigen;)

Deel Deze Pagina