JANUARI 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door peps, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Oh dat vind ik goed zeg! Dus als ik een foto post kan ik hem er binnen een uur weer afhalen? ;)

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Marise foto's kun je altijd verwijderen, via de bijlagen knop via gebruikersinstellingen :)

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Nee dat idee heb ik niet, al vonden we vanochtend wel brocolli in zijn luier ;)

Wendy wat een naar verhaal :( De foto's zijn wel gaaf!

Moosey gefeliciteerd! Mijlpaal he :)

Sweet wat fijn dat hij geen kma heeft!

4. EyesOnly

EyesOnly Actief lid

25 mrt 2009
    423
    0
    0
    thuiszorg medewerkster
    Ergens in het noorden v/h land
    @wendy he bah wat een toestand, hopelijk gaat het beter nu.
    @sweet geweldig dat j geen kma heeft

@foto's geweldige foto's weer dames.

Hier heeft gisteren F voor het eerst zelf gekookte bloemkool gehad en hij vond het erg lekker. Moest wel even wennen aan de structuur maar hij heeft toch bijna 1 roosje opgegeten.
    Wat veel vervelender is, is dat hij nu al 2 dagen s avonds begint te spoken tot snachts aan toe. Pfff wat hij heeft weet ik niet. Gisteren had hij wel een btje gespuugd. Hopelijk slaapt hij binnen kort weer lekker.

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier ook een nachtspoker opeens! Denk toch voor een deel ook darmpjes door het vaste voedsel?

6. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @wen: pffff jullie krijgen het ook elke keer weer op jullie dak he :(
    wel leuke fotos!

@juju: leuke fotos! verslikt hij zich niet in grote(re) stukken?

@OW: super! hopelijk is er weer zo een snelle bij :D spannend hoor!!!

hier gaat alles nog lekker :) isabel heeft wat last van haar 3e tandje die er aankomt en ze zit in haar sprongetje maar het is gelukkig allemaal nog goed te doen!
    ze heeft volgens mij echt een groeispurt gehad! donderdag naar het cb dus ik ben benieuwd!

even een vraagje: als ik isabel een stukje fruit/groente in haar handje geef, bijt ze er altijd best flinke stukjes af waarin ze zich dus erg verslikt! heb het nu al 2x gehad dat ik met mn vinger in haar keel moest om het weg te halen want ze kreeg geen lucht meer.
    hebben meer kindjes dit?
    ze krijgt daarom alles nu nog gemalen, maar wil dat ze ook zelf dingetjes gaat leren eten met haar handen.

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier niet verslikken, wel kokhalzen (en dan vrolijk weer een hap nemen). Erg zacht voedsel (rijpe meloen, zachte appel en banaan) werkt wel het beste: dat houd ik vast meestal en dan hapt/zuigt hij er zelf wat van af. Hij krijgt overigens nog niet echt veel binnen haha.

8. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @juju: ook als ik het vast houd bijt ze er flinke stukken af. ze heeft al 2 tanden misschien dat dat scheelt.
    maar vind het dood eng dat ze elke keer geen lucht meer krijgt!
    het kokhalzen vind ik niet zo erg ;) ze moet het toch leren tenslotte.

9. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

FF ego: Respect voor de mama's die alles vers geven. Ik heb het geprobeerd vandaag om hele maaltijd te maken. Ik heb mijn kind laten verwaarlozen. En daar pas ik voor. Mijn kind heeft mij nodig! En om alles 's avonds te maken heb ik echt geen zin in hoor. Ben net 2 uur bezig om een aantal potjes zelf te maken, ik vertik het. Doe het niet meer. Fruit prima om zelf te maken, maar hele maaltijd? Nou, nee, bedankt. Geef J wel wat uit de hand als we verse sperziebonen eten en stukje aardappel. Daarnaast lekker potjes.

10. EyesOnly

EyesOnly Actief lid

25 mrt 2009
    423
    0
    0
    thuiszorg medewerkster
    Ergens in het noorden v/h land
    @Sweet zo doen heel veel ouders het hoor maakt helemaal niets uit. Gisteren at F ook bloemkool omdat wij dat aten.

@juju misschien wel door de darmpjes hoor maar misschien ook wel een sprong wie zal het zeggen

@ow ik hoop ook dat je weer een snelle mag hebben

11. Tese

Tese Niet meer actief

Je moet gewoon niet te moeilijk denken. ALs wij bijv. bloemkool eten dan doe ik wat roosjes met aardappels in een klein pannetje voor Tess. Daar kan ik dan vaak voor 2x een groentehap van maken. Dus ook voor een keer als wij iets eten wat ze nog niet mag en gaat de vriezer in. Op deze manier kost het geen extra tijd.

12. sweetchocolate

Ok, thanks. Soms denk ik inderdaad best moeilijk ja.:) Ga dat eens proberen.

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    HIer werkt hij de grote stukken er gewoon weer uit. Geen lucht in inderdaad niet zo fijn :( Misschien is ze er nog niet klaar voor. Over een weekje weer proberen? Hoor wel vaker dat het opeens veel beter gaat als je eventjes wacht.

Haha 2 uur? Dan heb je vast een hele luxe maaltijd voor hem bereid :D Ik weet niet wat je J geeft maar ik denk inderdaad dat je ook prima kunt kijken wat je zelf eet en dan wat extra maken voor J. Is trouwens ook niets mis met potjes natuurlijk.
    Ik heb hier trouwens nog helemaal geen maaltijden gemaakt, uk krijgt gewoon wat groente en verder nog niets.

14. sweetchocolate

@ JuJu: Met liefde bereid ik alles:p Haha. Nee, zonder dollen. Zit vlees bij en al. Meerdere maaltijden en zo groot is mijn keuken niet. Dan pureren, maar mijn staafmixer doet het niet optimaal:(

Potjes: Zag die folder van Nutricia van allergielijst. Wat veel smaken:$ Nou, C1000 en AH afgegaan, maar zoveel kan ik niet vinden hoor. Geen vis, geen nitraatbevattende groente in potjes.

15. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Zijn jullie snel begonnen met vlees enz?
    Want hier ook alleen steeds 1 soort groente of fruit.
    Pfff, sinds vandaag rolt Diede 20x per uur van zijn rug naar zijn buik maar hij kan nog niet zo goed terug rollen dus dan gaat hij huilen en moet ik hem terug rollen ;). Wel een goede work-out :D!

16. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @moosey: ahahaha hier precies hetzelfde! van rug naar buik gaat prima maar buik naar rug wilt ze niet, ze kan het wel hoor maar kost haar nog best wat moeite! en dan is het huilen geblazen hihi.

17. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier sinds een week draaien, rollen en buikschuiven. Ik vind hem nooit meer zoals ik hem had neergelegd haha.
    Ik volg trouwens het introductieschema van bostvoeding.com. Is een veilig schema (ivm allergien). Daar komt vlees pas met 9 maanden ofzo. Voorlopig geeft groente hier genoeg uitdaging ;)

Sweet een weigerende staafmixer helpt ook niet echt mee nee. Hopelijk vindt J ze wel lekker!

18. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Er zijn potjes in de aanbieding bij de kruitvat zag ik trouwens.
    Aanvulling: kruitvat eigen merk 4+1 gratis.

19. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Sweet: Potjes zijn ook echt niet verkeerd hoor!!
    Ik heb er alle tijd voor daarom maak ik het vers.

Zo meteen komen bij "Jong" (Ned.3 21:00) twee stellen die bij de 20 weken echo te horen hebben gekregen dat er iets met hun kindje is. Ze zetten de zwangerschap toch door en het programma volgt ze de laatste maanden voor de bevalling. Heftig!

20. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik ga het kijken Moosey (als ik mijn vriend zo ver krijg ;))

Deel Deze Pagina