JANUARI 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door peps, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Ik dacht twee stellen maar het was één stel.
    Maar wat heftig zeg!
    Een kindje met een hartafwijking die, tegen alle verwachtingen in, na de bevalling niet meteen is overleden maar drie dagen later helaas wel.

@Juju: Mijn vriend was niet thuis dus dat scheelt ;)

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    #3242 Omelet, 5 jul 2011
    Laatst bewerkt: 5 jul 2011
    Dat was dus brullen.. mijn vriend is weggelopen die trekt dat echt niet. Heftig hoor..

3. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ moosey: heb jij ook zo hard mee zitten huilen? Ik ben echt een emo-muts en heb echt even een tissue nodig gehad. Ben in hetzelfde ziekenhuis bevallen en ik mocht dus wel met een gezond kindje naar buiten lopen. Echt, vind het vreselijk voor dat stel.

Lees nog steeds mee hier, maar lang niet altijd wat te vertellen ;) Het gaat nog steeds allemaal erg goed met zoon. Sinds een week heeft hij zelf het 'schema' omgegooid en zit hij op 4 flessen, toch wel erg relaxed! Helemaal als we over een krap maandje met bijvoeding gaan beginnen. Wat gaat de tijd snel, maar wat is het ook genieten van dat kleine mannetje! Momenteel zelf ook thuis omdat ik mijn baan helaas kwijt ben. Zie er het positieve maar even van in: heb ik meer tijd met uk ;)

Leuke foto's voorbij zien komen trouwens! En hopelijk is het nu eens afgelopen met al die ziektes e.d. bij jullie ukkies, want lijkt me enorm heftig!

4. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ juju: mijn vriend is ook halverwege weggelopen ;) Was ik wel 'blij' om, kon ik ongegeneerd zitten meehuilen

5. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Juudje: Als je mij zou kennen dan zou je weten dat ik met alles meebrul dus met dit helemaal!!
    Je baan kwijt? Ben je ontslagen??!
    Ga je meteen ander werk zoeken?

6. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ moosey: door reorganisatie idd helaas mijn baan kwijt.... kreeg dat mijn 1e werkdag na mijn zwangerschapsverlof te horen, dus lekkere timing ;) Ben wel op zoek, maar kan maar een paar uurtjes per week werken door ziekte en voor zo weinig uren zijn eigenlijk alleen schoonmaakbaantjes e.d. te vinden. Niet wat ik wil. Nu in traject bij het UWV om uit te zoeken wat ik wil en wat ik kan. Beetje gedwongen dus thuis, maar wil ook echt pas goed gaan solliciteren als ik alles wat meer op een rijtje heb. Zou nu namelijk een beetje zinloos zijn.
    Hahahaha, gelukkig, nog meer emo-mutsen hier ;)

7. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Moosey, superheftig! Zat ook mee te huilen!
    (jort ligt nog steeds in de kinderwagenbak! Wordt nu wel krap :D)

Sweet, wat krijgt j allemaal al? Hier fruit, broodkorstje en groente (ook aardappel). Rapley, gepureerd en geprakt wissel ik af omdat hij meer trek heeft dan hij met rapley binnen krijgt (en dan slaapt hij slechter). Wij passen ons eten er iets op aan: eten vaker groente die hij mag en gekookte aardappel. En anders pak ik iets uit de vriezer of een potje.
    Gister aten we spercieboontjes, aardappels en tartaartje. Jort krijgt dan een paar hele sperciebonen en een aardappeltje. En daarna heb ik m nog wat geprakte aardappel met spercieboontjes uit blik gegeven.
    Vandaag aten we frietjes bij de buren. Toen heeft hij zelf gepureerde doperwtjes uit de vriezer gekregen.

8. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Juudje, jeetje wat een bericht op je eerste werkdag! Maar lijkt me ook lastig voor je werkgever hoe en wanneer je zulk nieuws wel geeft!

9. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Moosey, vanaf 6 maanden mogen ze ook vlees. Maar lees verschillende berichten.

Jong, is dat er weer? Dat van "vroeger". Poeh, heftig!!!! Ik geloof dat ik ook ga janken dan hoor. Ik ben ook emo muts, maar zo iets heftigs gaat je niet in de koude kleren zitten hoor, je bent mens!

Juudje, jeetje. Succes met baan vinden. Kan je niet voor zoveel procent afgekeurd worden en dan baan vinden? Succes met werk vinden!

Lauwie: J krijgt nu alles qua groente en fruit. Vlees heeft hij alleen nog maar rundvlees op. Broodkorst heeft hij nog niet gehad, maar hebben net vlees geintroduceert, dus wil even wachten met broodkorst. Beetje bij beetje wil ik alles invoeren, niet alles tegelijk. J heeft al best wel wat soorten groente en fruit op. Alleen de nitraatrijke(?) voeding nog niet. Die potjes kan ik niet vinden en wij hebben nog geen spinazie en al gegeten.

Vanavond na J's potje eten heeft J 3 kwart aardappel zelf gegeten! Nou ja, gekauwd. Mama gaf het aan. Hij vond het best appart, maar hapte wel goed en kauwde ook goed. Morgen weer iets proberen, denk weer aardappel (gekookt, appart) samen met potje groente. Hij vind het rapleyen wel leuk volgens mij.

Hier: YOEHOE!!!! 1 augustus komt 's avonds een vriendin van mij aan in Nederland! (Amsterdam). Ze blijft dan 1 week samen met een vriendin van haar ergens in een hotel in A'dam. En 2 augustus ga ik lekker naar A'dam toe. Die week ben ik hele week toch lekker vrij (wist al dat ze kwam) Super, kann J auch Deutsch lernen:p (wann er das noch nicht lernt von seinem Vatter:p) Sorry, ik ben even blij.

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Wow wat eten jullie kindjes al veel. Ik was al helemaal trots op de 3 kersen en 2 stukjes wortel van vandaag haha, hij leeft echt nog van de borstvoeding. Als hij aan tafel zit en hij krijgt honger dan wil hij ook niet meer eten maar gewoon de borst haha (mijn kleine ramp ;))

11. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Juju, je bent nog geen week geleden begonnen! Hoe geef jij kers?

Sweet, er zijn wel 6 mnd potjes met andijvie en spinazie

12. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ lauwie: klopt hoor, voor de werkgever was/is het ook lastig. Vliegen toch een groot aantal mensen met vast contract uit. Tja, in onze branche gaat het nu eenmaal niet zo lekker.
    Wat een goede manier om Jort eten te geven. Die ga ik onthouden. Wil namelijk niet 100% rapley dus zat ook al een beetje te denken hoe/wat.

@ sweet: kon dat maar, af laten keuren... (iig gedeeltelijk). Ik heb een aandoening die nogal vaak verkeerd wordt ingeschat. In een neuropsychologisch onderzoek stond aangegeven dat ik een energetische beperking heb, maar daar geeft het UWV dus weer hun eigen draai aan.... :(:x Ben dus maar voor 10% "afgekeurd" (WIA => dus heeft meer met loon te maken). Heb zelf ook lange tijd gedacht dat ik wel 'gewoon' 36u kan werken, maar dat gaat echt niet, hoe graag ik ook zou willen. Maar afkeuren lukt dus ook niet. Komt gelijk weer een hoop woede naar boven nu, als ik aan dat keuringsproces terug denk :( ;) Maar goed, dat ligt achter me en trek mijn eigen plan wel.
    Leuk dat je vriendin langs komt!!!! Wat een heerlijk vooruitzicht!!! Kan me voorstellen dat je daar helemaal blij van wordt :D

Hihihi, wat eten jullie kindjes inderdaad al veel. Maar ja, hier nog steeds niet begonnen ;) En uk is sowieso geen erg grote eter. Heb nog steeds ruimte om er een fles 180+6 bij te kunnen geven....
    Heerlijk al die verhalen :D

13. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Ik bedoel natuurlijk sperciebonen uit een potje. Uit blik mag niet vanwege het zout.

Jort eet niet veel hoor! Hij eet vaak ;)
    Nu ruim 2 weken geleden begonnen en snel uitgebreid naar meerdere momenten omdat hij nog niet lang geduld heeft en niet veel binnenkrijgt (nu ca 2 a3 ijsklontjes), maar wel meer wil eten. Hij heeft natuurlijk ook een aardig gewicht in stand te houden :p

14. EyesOnly

EyesOnly Actief lid

25 mrt 2009
    423
    0
    0
    thuiszorg medewerkster
    Ergens in het noorden v/h land
    Oeh ventileren hier hoor, mijn s.moeder was hier net. F was al jengelig maar toen zij weg ging helemaal. Ze komt binnen en zegt direct, ben je er net weer? ik hoezo net weer nou omdat ik je zag lopen. Ik nou wou net stofzuigen eigenlijk, zij: ach hoeft niet ligt niets. Dan gaat ze naar F die in zijn wippertje babytv kijkt. Och heeft mama je hier neer gezet moet je tv kijken. Houd de hand voor zijn ogen zodat hij naar haar moet kijken en niet naar tv. Nou en toen nog meer gezeur. Zegt ze tegen f waar is papa. Ik zeg papa is centjes verdienen. JA zegt ze tegen F en je mama geeft het uit. Nou pardon? Heb mijn eigen geld wel hoor. Nou toen kreeg F zin aan de fles dus ik geef hem zijn fopspeen, en loop naar de keuken hoor ik ineens gepruttel uit de kamer komen. Zit f helemaal met zijn handjes uitgestrekt te graaien naar zijn fopspeen want die heeft ze eruit gehaald. Grrr dus ik zeg hij wil zijn speen terug, en ze geeft hem terug ben net weer in de keuken doet ze het weer. Kom terug met de fles, nou kan f niet tegen als er mensen praten als hij de fles krijgt want dan is hij meteen afgeleid, dat weet ze ook. Gaat ze hele verhalen houden. F kronkelt alle kanten op, ach hij heeft geen honger zegt ze. PFf toen ging ze eindelijk weg. Ben met een krijsend kind naar boven gegaan en heb hem daar de fles gegeven en maar direct in bed gelegd. Dit gaat nou altijd zo met mijn s.moeder. Ze weet alles beter en ik doe het nooit goed. Slaapt F in de kinderwagen maakt ze hem wakker. Heeft hij een petje/hoedje op doet ze die af en heeft hij een fop in word die eruit getrokken. Nee want dan moet ie lachen grrr tis geen circus act. Al met al weer een fijne ochtend. Moest m'n ei even kwijt want anders is vriendlief de l*l als hij vanmiddag thuis komt. bah bah bah

15. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @eyes: gadver wat stom van je s.moeder!!! ik zou haar de volle laag geven zodat ze het nooit meer durft:p
    heb je het al eens tegen haar gezegd?

16. EyesOnly

EyesOnly Actief lid

25 mrt 2009
    423
    0
    0
    thuiszorg medewerkster
    @naomi misschien niet duidelijk genoeg maar heb wel een paar keer gezegd dat f zijn fop wou hebben

17. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    ik zou hem oppakken en meenemen naar de keuken dan. ben er misschien ook wel heel hard in, maar als mensen niet willen luisteren als je het normaal aangeeft dan gaat het op de duidelijke manier hihi. het is jou kind en jij bepaald wat ermee gebeurt en wat niet. ze moet zo een klein kindje niet pesten! jij trekt toch ook niet met het eten haar bord elke keer weg als ze wilt gaan eten en gaat zo voor haar staan dat ze niets anders kan zien dan jou.....
    je kunt het doen hoor eens kijken of ze het leuk vind :p

heb het ooit gedaan met de hond. ik heb er een hekel aan als iemand onze hond zomaar aait, ik wil dat dit eerst wordt gevraagd omdat ik zijn reactie nooit goed weet als het plotseling gebeurd.
    en dan zijn er wel eens mensen die dan gauw even over zn kop aaien, toen heb ik een keer bij die vrouw ook over hoofd geaaid :p:p
    ze stond me echt zo aan te kijken van: wat flik je me nu hihi tja dat doet u bij mijn hond ook zo!

18. EyesOnly

EyesOnly Actief lid

25 mrt 2009
    423
    0
    0
    thuiszorg medewerkster
    haha wou dat ik dat durfde. Nee zeg maar meestal niet zoveel, want tis toch me vriend z'n moeder :)

19. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Eyes daar werd ik ook helemaal gek van!!!!
    Waar bemoeit ze zich mee.

20. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    heh dat heb ik niet gezien:(
    Wat heftig zeg:(
    Pfffff
    Akelig hoor.
    Ik heb er bij S ook extra naar laten kijken toen aangezien ik als kind ook een hartaandoening had.

Hier een bloedtest gehad moet volgende week donderdag voor echo en bloedtest en dan hopelijk 2 dagen later ofzo de iui:D

Deel Deze Pagina