JANUARI 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door peps, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Zitten hier nog kindjes in hun 6 mnd sprong?
    Ik word hier echt knettergek:(
    Hij drinkt zijn flessen gewoon NIET leeg.
    Nu daarnet 100 laten staan , ik krijg het er niet in:(
    Voel me helemaal niet goed daardoor:(

2. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @OW: jep hier nog 1 ;) ze drinkt ze bijna nooit meer leeg en dan krijgt ze maar 180 ipv 210!
    over een paar weken is het weer over moeten we maar denken.

heb trouwens gestemd op S. :D
    Isabel doet volgende maand mee!

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Oh naomi zal ik goed onthouden:

Dank je wel voor je stem;)

Ik raak er echt gestressd van bah:(
    Hij duwt gewoon de speen met zijn tong uit de mond:(

4. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    ja ik denk maar zo, ze zal er wel genoeg van hebben ;)
    ik bied al geen volle flessen meer aan maar soms krijgt ze wel weer een keer 5 flessen ipv 4 maar dat zijn dan geen 5 volle.
    over een tijdje eten ze weet beter ;)
    isabel doet het nu al 3 weken zo en ze begint nu weer wat beter te drinken.

5. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    net terug van het cb met isabel :)

ze woog 7220 gram en was 68 cm lang!
    kwa ontwikkeling was ze al bijna 11 maanden *schrik*
    ik wist dat we een vlotte hadden maar zo vlot hihi

6. Appie1988

Appie1988 Niet meer actief

Hallo iedereen, hier weer een bericht van mij.
    E zit sinds maandag op Friso allery care. Eigen initiatief, maar goedkeuring cb.
    Hij spuugt veel minder, tot nu toe nog geen extreem huilgedraf, gister een poepluier (terwijl die anders om de 3/4 dagen poept nu dus om de 2 dagen). Hij slaapt veel dieper en veel helderder als die wakker is, super vrolijk.
    Nu afwachten hoe z'n droge huid zich ontwikkeld en de ontlasting en huilen.
    Dinsdag naar cb arts geweest op ander kantoor als waar ik normaal naar toe ga. Ik vertelde haar dat e toen al veel helderder was en veel minder spuugt (met comfort en + scheppen nutriton) spuugde die meer als dat die nu doet. Hij krijgt nog wel nutriton erdoor...ze gaf aan dat het hoogstwaarschijnlijk het wel is. KMA dus.
    Ik ben nog boos dat ik 5 maanden met een huilbaby gezeten heb en die niet kon poepen, terwijl ik bij de 1e opname al zei; KMA? De ka heeft hier nooit wat van gemaakt, nee huilbaby en moeilijke ontlasting. En cb en ha ook niet.
    Zoo blij dat ik m'n eigen gevoel gevolg heb, en dat ik nu inweze een ander kind heb. Ik voel me ook heel schuldig tegen over e.
    Het staat nog niet vast dat die het heeft, maar dit kan haast geen toeval zijn, of wel?

Xx

7. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Even snel:
    Vandaag naar cb geweest. Diede is 74 cm en weegt 9810 gram!
    Verder was alles goed!
    Gelukkig kan hij sinds vandaag ook van zijn buik naar zijn rug terugdraaien. Dat scheelt weer een hoop gedoe ;)

8. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    jeetje diede is groot haha. (vergeleken met isabel dan:p)

9. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Naomi: Valt mij nog mee dat Diede hier niet de zwaarste is haha!
    Maar super dat Isabel het zo goed doet!!

@Appie: Wat fijn dat het zo goed gaat met E. Wel raar dat ze inderdaad nooit eerder actie hebben ondernomen.
    Het lijkt er inderdaad wel sterk op dat het kma is!!

Herinneren jullie je Youngmom nog? Ik heb het idee dat ze weer onder een andere naam terug is.
    Soms lees je weleens topics die moeilijk te geloven zijn.
    Best lullig als het wel echt waar is maar ik heb bij sommige mensen zo mijn twijfels.
    Overigens is het niet iemand die met ons mee schrijft hoor :)

10. EyesOnly

EyesOnly Actief lid

25 mrt 2009
    423
    0
    0
    thuiszorg medewerkster
    Ergens in het noorden v/h land
    @moosey Ah diede doet het goed en fijn he dat hij nu ook de andere kant op kan rollen

@sweet, tja mijn s.moeder denkt nooit na voordat ze iets zegt das erg lastig en kwetsend

@appie He bah dat ze niet eerder naar je geluisterd hebben, maar goed dat jullie zelf die beslissing hebben genomen. Hopelijk gaat het nu veel beter.

@ow F begint nu net met de 6mnd sprong wil slecht slapen en nu eindelijk weer wat eten maar tis iedere keer weer een strijd met de fles. En hij bijt toch telkens in de speen brrrrr, maar dat zijn de tandjes denk ik die door moeten komen. Ik ben hier iedere avond van 7 tot een uur of 2 in de weer met ieder half uur naar boven om zijn speen weer te geven. Met het warme weer hoefde hij niet meer in de pucka maar sinds de sprong wil hij en niet zonder slapen (lees nog slechter)

@yoghurt weet niet meer wie erover had maar f mocht van de ka af en toe best een paar hapjes, maar ja dat moet iedereen voor zichzelf maar aanvoelen wat verstandig is.

11. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    appie, wat fijn dat het beter gaat. je eigen gevoel is altijd he beste he.

moosey, wat een grote jongen heb je al. en handig dat hij nu beide kanten op kan rollen, scheelt je wer een hoop gedoe.
    en over youngmom, ik lag gister een ook topic waar ik mn vraagtekens bij had.

de 6 maanden sprong: volgensmij heeft R hem eindelijk gehad, duurde lang!! heb sinds 3 dagen weer een heel ander meisje.

12. Humpie86

Humpie86 Actief lid

29 mei 2010
    318
    0
    0
    Hier gelukkig nog geen 6-maanden-sprongetje, maar ik houd er wel rekening mee!

Wel wordt er inderdaad regelmatig op de speen 'gekauwd' en voelt zijn onderkaak (bij de ondertanden) al ruw daar waar de eerste tanden komen.
    Ben benieuwd hoe lang het nog duurt tot we de eerste voelen/zien!

13. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ naomi: wat een leuke foto's!!! Enne, wat mij betreft is de eerste foto het leukst. Juist inderdaad omdat ze daar geen speen in heeft. Hopelijk heb je je man kunnen overtuigen ;) Zo, en al '11' maanden :$ dat gaat idd hard!

@ OW: spannend! Hopelijk is het snel weer raak :D En hier nog geen 6 maandensprong. Vervelend dat S zo weinig eet. Wellicht groeit hij even iets minder hard en heeft dan ook minder behoefte aan eten. Ik ga er altijd maar vanuit dat als zoon hier honger heeft, hij dat wel aangeeft. Maar vanwege jullie geschiedenis kan ik me voorstellen dat je er flink de balen van hebt. Hopelijk si de sprong snel genomen!

@ moosey: wat een heerlijke grote jongen! :D En bed en box al naar beneden, wauw!

@ appie: fijn dat het nu dan toch eindelijk beter gaat. Maar wat ontzettend stom dat ze niet eerder naar jou geluisterd hebben! Blijkt maar weer dat jouw moedergevoel dus al echt wel goed zat. Neem het jezelf niet kwalijk!!!! Tegen al die artsen is moeilijk op te boksen. Iig héél fijn dat het nu goed gaat! Hopelijk kunnen jullie nu ook meer gaan genieten.

ben toch benieuwd naar de 'nieuwe' youngmom ;)

@ humpie: same here. Kan wel voelen waar de twee tanden gaan komen, maar voor de rest nog niks. Wel veel sabbelen, bijten, kwijlen etc. maar kan zo maar nog even duren voordat ze echt door zijn. Ach ja, tot die tijd geniet ik nog even van die tandenloze lach :D

Hier erg gelachen. Zoon kan de (plastic) babygym bij een poot optillen. Lag hij ineens met de poot van de babygym boven zijn wijd opengesperde mond => klaar om te kijken of het er in zou passen :$:D

14. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Hier nog niet veel gemerkt van de sprong.
    Hopen dat dat zo blijft hihi!

@Juudje: Hahaha? En? Paste het ;)?!

Oké, het gaat over dit topic:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/286762-weten-jullie-instanties-kunnen-helpen.html

Eigenlijk lees ik niet zo heel veel andere topics maar toen ik deze las had ik meteen zoiets van; beetje vaag. Haar schrijfstijl doet mij erg denken aan Youngmom. Maar goed, voor hetzelfde geld is het wel allemaal waar en dan is het wel heel erg.
    Best erg dat je door fakers af en toe gaat twijfelen aan sommige topics!

15. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ moosey: ehm, heb toch maar even ingegrepen (eerste ingeving, hahaha). Achteraf dacht ik: had hem best even kunnen laten gaan. Dus geen idee of het paste :D Ook niet meer geprobeerd sindsdien.

16. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    ook ik heb mijn vraagtekens bij dit topic! had het vanmorgen al gelezen...
    schrijfwijze komt inderdaad overeen ;)

@juudje: hahaha lol, ze proberen ook alles in de mond te stoppen he:p

17. EyesOnly

EyesOnly Actief lid

25 mrt 2009
    423
    0
    0
    thuiszorg medewerkster
    Ergens in het noorden v/h land
    @juudje F stopt momenteel de complete fop in de mond!!!!!!:$

18. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Hier wil ik toch even op reageren: J sukkelde ook met zijn ontlasting en spugen. J was toen hij 2.5-3 maanden was 2 weken lang aan de waterdunne diarree (het leek of hij had geplast, maar er zat toch een poepkleur aan). Na 2 weken zei mijn vervangende HA, misschien KMA? Dus over op de pepti. En ja hoor, 2 dagen later geen dunne meer:D Spugen deed hij niet meer, althans, niet in grote hoeveelheden. J werd vrolijker en kon zelfs lachen. Ook wij dachten dat het echt KMA was en waren er ook echt van overtuigd. De goedenacht papjes en weet ik het allemaal (die in een babydoos zat) heb ik weg gegooit om die reden, omdat wij echt dachten dat het KMA was.
    Nu is afgelopen week gebleken dat het geen KMA is en ook nooit is geweest.

Mij is vertelt, een kindje dat echt KMA heeft, is in de meeste gevallen Pepti of Allergy care niet genoeg, omdat daar nog te veel groffe melkeiwitten in zitten. Met KMA voldoet nutramigen pas of, indien nog ergere KMA Neocate.

Wanneer krijg je de dubbele blinde provocatie test? Of ben je nog niet bij de kinderarts geweest? Ik ken het hoor, J was ook niet bepaald makkelijk. J heeft het heel goed gedaan op de Pepti, maar heel veel baby's reageren goed op de Pepti. J brulde ook.

Komt het bij E er met grote golven uit? Ook als E bijvoorbeeld zit bij jou op schoot dat het op de salontafel ligt dat spuug?

Sterkte

19. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Ik heb niet het hele topic gelezen van de nieuwe "youngmom". Ik weet, dat als ik schulden maak met mijn creditkaart (tot 5000 euro) en ik kom te overlijden, dat die schuld wordt kwijtgescholden. Tja, is het meer dan hebben diegene die "overblijven"gewoon pech en moeten ze toch echt de schuld afbetalen. Er staat toch niet bij in het topic hoeveel schuld er is? Ik heb niet alles gelezen.

Ik duik mijn nest in. Het was een hele taaie dag. Maar... Morgen kan mijn leidinggevende blij met mij zijn. Heb alles rondom de kassa's schoongemaakt. Je moet wat als er geen hol te doen is (10 klanten max over 3 uur verspreid)...

20. Appie1988

Appie1988 Niet meer actief

Hallo iedereen,

Allereerst weer weinig van me laten horen. Ik heb ook niet bijgelezen wat jullie gepost hebben, sorry..

Het kost me allemaal veel energie, werken , E en nog meer wat in mn hoofd zit (zwangerschap, bevalling en verlies oma, verhouding in je relatie deze zit wel goed, maar is toch weer anders als voordat E er was). Alles moet een plekje krijgen....
    Dit alles neemt voor mij zoveel energie dat ik me iedere keer schuldig voel dat ik (weer) niet van me laat horen. Ik baal hier heel erg van, maar weet van mezelf dat ik nu even prioriteiten moet gaan stellen, niet alleen voor mezelf maar ook voor mn gezin.

Dit heeft tot de conclusie gebracht dat ik nu even voor mezelf moet kiezen en hier even niet meer kom. Af en toe zal ik nog wel meelezen, maar ik moest eerst alles maar eens op de rit hebben. Met alles bedoel ik het bovenstaande uitgelegde.
    Ook zullen er in het prive het een en andere worden gestopt dus niet dat jullie denken dus als je niet meer op zwpagina komt kom je er wel uit....

Als jullie nog contact met mij willen houden (wat mij erg leuk lijkt) ik heb hyves dus stuur me dan even een prive bericht.

Liefs mij

Deel Deze Pagina