JANUARI 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door peps, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ eyes: wow, dan heeft F een hele grote mond, hihihi ;) :D Lijkt me wel schrikken! Snpa nu ook waarom er gaatjes in een speen zitten...

@ appie: succes met alles! Ja, een kind, maar ook alles wat er verder op je pad is gekomen de afgelopen tijd, zet je leven compleet op zn kop. Hoop dat je snel een beetje rust voor jezelf gaat vinden.

2. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Leeuw, gefeliciteerd met je dochter haar halfjaardag:D

Jeetje, vandaag is mijn kleine trots een half jaar!

Appie: Succes. Hopenlijk vind je snel de rust weer

3. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    Dank je jij natuurlijk ook gefeliciteerd he:D

ik wou net hierneerzetten:

R is een half jaar oud!

pff de tijd gaat echt snel zeg, ben gister ff de fotos terug gaan kijken en jeetje wat was ze toen klein...
    we hebben haar nu nog in de kinderwagenbak, maar het zal niet lang meer duren dat die naar de zolder gaat, voor mijn gevoel is het echte kleine dan helemaal weg

4. Humpie86

Humpie86 Actief lid

29 mei 2010
    318
    0
    0
    Nog zo'n half jaar en ze worden alweer 1! Niet te geloven!

Eerst nog maar even genieten van het 'kleine', het gaat écht snel.

Zo zo, de poot van de gym, da's geen kleinigheidje, haha! ;)

5. sweetchocolate

Wat een rust hier. Waar is iedereen? Op vakantie?

J geeft aan voldoende te hebben aan 3 flessen per 24 uur. Denk ik een ritme te hebben met de 4 flessen, gooit J het nu al om. Nu weer ritme vinden voor 3 flessen. Pfff, weet niet hoe ik dat ga regelen. Zit te denken aan dit schema:

06:30 Fles 180+6+2.5 eetlepels rijstebloem
    09:30 Fruit en water/diksap/lauwe slappe thee
    12:30 Fles 180+6
    15:30 Tussendoortje en water/diksap/lauwe slappe thee
    18:00 groente
    19:15 Fles 180+6+2.5 eetlepels rijstebloem

Rijstebloem wordt zodra de rijstebloem op is vervangen door fijne granen.

Iemand suggesties op dit schema? Wat als tussendoortje?

6. EyesOnly

EyesOnly Actief lid

25 mrt 2009
    423
    0
    0
    thuiszorg medewerkster
    Ergens in het noorden v/h land
  7. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ sweet: als ik zo kijk, dan krijgt J 's ochtends redelijk verdeelt over de ochtend de (bij)voedingen. 's Middags zit er redelijk lang tussen, als je het tussendoortje echt als tussendoortje ziet. Wellicht dat hij dat wel redt hoor, jij kent J het beste, maar tussen de fles van 12.30u en de groente van 18.00u zit best een tijd en dan krijgt hij de groente en fles weer vrij dicht op elkaar. Weet ook niet hoe je met slaaptijden uitkomt. Maar: wellicht redt J het prima op dit schema!!! Het is gewoon wat me opvalt.

Qua tussendoortjes: rijstewafeltje, soepstengel e.d. zouden kunnen. En als je met fijne granen gaat beginnen, zou je ook een broodkorst kunnen geven om op te sabbelen. Of een smoothie met een beetje fruit en opvolgmelk.

@ humpie: ja, het gaat hard hè. Echt alles clichés zijn tot op heden waar, hahaha! (maar ja daarvoor zijn het ook clichés ;) )

Hier gisteren weer eens bij de omi van onze zoon geweest (= mijn oma). Ook een filmpje gemaakt, zó schattig! Vandaag ook lekker weer, zo maar eens zoon badderen en dan lekker naar buiten :D

8. sweetchocolate

Thanks dames! Pfff, ik zit zo met die tijden te tobben he. Ja, van 12:30 - 18:00 is best lang. Kan de fles van 12:30 naar 13:00 verschuiven (in de hoop dat hij nog niet slaapt) en de groente van 18:00 verplaatsen naar 17:30. Alleen dan stuiten we op het volgende probleem; J wordt om 17:30 opghaald van KDV, dus op werkdagen moet dat worden uitgestelt. Nu even tot lopen stoeien met de tijden.

Jeetje, Juudje, leeft jouw oma ook nog? (Hier overigens ook, mijn opa en oma, allebei, M heeft zijn opa en oma niet meer:(, zijn opa had het wel heel erg leuk gevonden om J te zien denk ik. Zijn oma kende ik niet)

Mijn overgrootoma overleed toen ik 11 was; Ze was toen 89 jaar. Hoop ook dat J mijn opa en oma bewust mee gaat maken. Maar ja, heb je nooit in de hand he.

Wij gaan vandaag naar Belgie!

9. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    sweet zo zaten wij ok te klungelen met de tijden, daarom toch maar weer terug gegaan op 4 flessen.

ze zeggen dat kinderen wel aangeven als ze genoeg hebben gehad, nou die van ons dus niet! ze had dr hele bedje dr onder gespuugd.

mijn man heeft vakantie, heerlijk! het weer is ook super.
    gister hebben we nog een midweekje geboekt en gaan morgen al weg. dus tot vrijdag!

10. sweetchocolate

Terug uit Belgie. Blij dat ik thuis ben! Schoonmoeder was er ook dus dat zegt genoeg lijkt mij:x.

J heeft vandaag 3 flessen op. Ging goed! Wel voldoende vocht aangeboden tussendoor. En als tussendoortje: Meloen op de rapley methode. Hahaha.

En hij heeft weer groente op, dat was afgelopen dagen ook weer drama, vandaar dat wij één fles laten vervallen. (Groente is eind van de dag, eind van de dag zit hij misschien nog vol van de dag?) Vandaag was het bruine bonen, appeltje (geloof ik) en rundvlees. Nu is bruine bonen al vanaf het begin al favoriet (echt eerste plaats) dus dat ging er zo in!

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Sweet hier in het sprongetje is het ook een ramp met S zijn flessen maar ook met zijn groenten!
    Niks wil hij.
    Zijn melk heeft hij ook snel genoeg van.
    Dus daarnet pyamapapje van Nestlé gegeven en ik moest snel tussendoor nog wat nutriton erdoor doen ( was nog wat te doen)
    En hij wilde de fles niet meer.
    Huilen huilen!
    Totdat hij proefde dat het niet normale melk was:D maar het pyamapapje met banaan.
    Toen begon hij ff te drinken dronk de hele fles 250 ml leeg!!!

Hij had wel de fles ervoor 90 laten staan dus zo goed gecompenseerd ;)

Was dus niet leuk in België:(?
    Waar zijn jullie precies geweest?

Leeuw wat lekker nog fftjes een midweek weg:D

12. sweetchocolate

Zo, netjes van S zeg. Heeft hij het idd goed gecompenseert:D Heeft hij het al vaker gehad? Tot hoelaat had S geslapen nou? Hier was het vanmorgen om half 6 feest.

We waren in Kalmthout. Zijn oom was jarig

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Vanmorgen werd hij om 5 uur al wakker en daarna met behulp van zijn speen tot 6 uur kunnen rekken.
    M zou opstaan om hem de fles te geven maar hij wilde totaaaaaaaaaal niet!
    Hij had nog geen slok genomen:(
    Maar begon te schreeuwen te krijsen:(
    Uiteindelijk erg genoeg weer pyamapapje gemaakt en dat dronk hij dan wel op.
    Ik ben niet van plan hem natuurlijk dat constant te gaan geven mag ook niet.
    Maar als hij niks wil drinken wat doe je dan>????

14. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hij heeft het overigens nog nooit zo erg gehad als deze sprong:(

15. EyesOnly

EyesOnly Actief lid

25 mrt 2009
    423
    0
    0
    thuiszorg medewerkster
    Ergens in het noorden v/h land
    @ow ik snap helemaal hoe je je voelt. Ik voel me ook altijd zo machteloos als F niet wil drinken. Kan je geen raad geven eigenlijk. Enige wat ik dan doe is kijken of hij dan wel iets anders wil. Zo at F laatst in plaats van een fles 2x fruit. Tja is natuurlijk ook niet de bedoeling maar telkens die strijd aangaan met de fles is ook niets. Had namelijk het gevoel dat hij dan telkens bij voorbaat al een strijd ging maken om de fles honger of geen honger. Hier is het nu zo dat de flessen weer worden leeggemaakt, maar niet altijd van harte hoor. Dikke knuffel meid tis moeilijk weet er alles van

16. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Pfff, wel lastig hoor als ze niet willen drinken.
    Hier is het juist zo dat als hij in een sprong zit, hij meer wil drinken.
    Dat was dus de afgelopen 2 dagen het geval.
    Maar goed, dat is niet erg. (Bijna) niet drinken is niks....

Wij hebben vanmorgen onze cavia laten inslapen. Hij was bijna 6 dus hij is aan ouderdom overleden.
    Maar het blijft altijd zielig, zo'n ziek beestje.
    Nu voorlopig even geen dieren. Misschien als Diede wat ouder is. Maar dan hoor ik van collega's weer dat kinderen 9 van de 10 keer niet meer omkijken naar hun cavia/konijn/hamster :D.
    We zien wel! Fijne dag!

17. sweetchocolate

Pfff, het is allemaal wat. Weet hoe het voelt, je kindje niet willen eten of drinken. Ja, wat moet je? Alternatieven hebben wij, net als Eyes verzonnen. Groente wou hij niet... Stoppen, niet de strijd aan gaan. Hebben J na een half uur dan maar de vierde fles gegeven. Dan maar geen warm eten. (Wij hadden het vooral met de groente, en die strijd werd afgelopen dagen weer gevoerd, tot gister) Dan maar een voedingsmoment minder.

J is vrij fors dus dan is het anders dan bij S (weet niet heoveel S nu weegt?) J kan wel wat hebben:p Afgelopen vrijdag en zaterdag... Weer hetzelfde. Geen groente willen. J meldt zich vanzelf wel als hij honger heeft. Sinds gister krijgt hij maar 3 flessen, maar eet wel potjes van 200 gram groente en fruit leeg. Althans, dat was gister en het was zijn lievelingskorstje (bruine bonen met appel en dat is nu te ruiken dat hij dat heeft gegeten).

Wat vind S van diksap? J lekker nu ik weet dat hij het liever op kamertempratuur drinkt.

18. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    We moeten volgende week naar de KA ( zowiezo controle)
    Ik schat dat hij nu 8,5 kg a 9 kg zal zijn ( ga dan met hem samen op de weegschaal staan:p)
    Hoe groot goede vraag iig goed gegroeid hahaha.

S wil eigenlijk helemaal niks dan, fruit snel genoeg van, fles nee, groenten nee pfff.
    water nee , diksap nee.
    Dan raak ik wel ff in paniek.

19. maartje85

maartje85 Actief lid

27 mrt 2010
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Wij zijn vrijdag weer teruggekomen van het ziekenhuis.
    R. heeft de kuur weer doorstaan en tijdens de controle bleek dat de chemo weer zijn werk begint te doen. Wel twee kleine nieuwe plekjes, maar deze zitten ver uit het gezichtsveld, dus minder kans op zichtverlies.
    Tot nu toe heeft R. nog weinig last van de kuur: ze wil enkel wat minder eten af en toe en wilde zoaterdag niet graag de fles, wel de borst. Even volhouden dus, tot ze weer helemaal uit haar dipje is.

@bijvoeding: R. kreeg de afgelopen dagen peer uit een potje. Daar is ze nu redelijk aan gewend volgens mij. Morgen begin ik met wortel: ze heeft gisteren een gestoomd worteltje ge-rapleyed en vond het erg interessant. Ook vind ze een korstje brood erg lekker. Zolang ze het maar zelf vast kan houden. Ze heeft nog geen tanden, maar wel erg sterke kaken.

@OW: heel veel geluk en succes de komende tijd! Ik duim met je mee voor een snel 2e wondertje!

@JuJu: wat goed dat je kindje zo lekker Rapley doet (beetje rare zin, maar je begrijpt wat ik bedoel)

@rest: niet onthouden....sorry....

20. sweetchocolate

OW zat je foto's op Facebook te kijken, hoelang zijn jullie getrouwd? Volgens mij weet ik me nog wel te herinneren dat jullie gingen trouwen

Deel Deze Pagina