JANUARI 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door peps, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Sweet dat was in Mei alweer 7 jaar geleden!
    Het gaat zo snel!

2. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    @maartje: wat vervelend dat r. nog steeds chemo's moet krijgen. Leuk dat het bijvoeden goed gaat! Peer is hier ook een succes. Alles eigenlijk wel ;)

@ow: sprongetjes. Ik merk hier eigenlijk nooit iets van sprongetjes. Zou ook niet weten wanneer deze zijn. Maar wel vervelend dat S. zo van slag is! Ik lees in je handtekening. 1 aug NOD. spannend hoor. Dat is al snel!

@sweet ik denk dat 'gezonde' kindjes ook goed zelf aan kunnen geven of ze trek hebben. En wat ze zegt: als J fors is: kan hij wel wat hebben ;)

Na deze week heb ik vakantie. Lekkerrr!!

3. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

OW: Jeetje, al zolang geleden?:$ Wat gaat die tijd toch snel zeg!

Marise: Heerlijk! Geniet ervan. Ow, zo bedoelde ik het niet hoor:) Ook gezonde kindjes kunnen het prima zelf aangeven.

4. Baco

Baco Actief lid

24 jul 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Tjeempie, al dik 330 pagina's hier!
    Ik heb een boel bij te lezen zo te zien! :D

Bijdeze kom ik me even aanmelden als dat mag.....
    Onze grote kerel is 24 januari geboren!

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Baco van harte welkom:D
    Hahaha idd genoeg bij te lezen maar dat komt vast goed:D

Sweet ja dat is alweer zolang geleden:p

6. sweetchocolate

#3326 sweetchocolate, 12 jul 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jul 2011
    Baco, welkom! Succes met bijlezen:p Ga je het serieus allemaal terug lezen? Dan ben je nog wel even bezig hoor:)

Pfff, de 6 maanden sprong is back in the house! 05:30 wakker, viel mee. Om 06:20 naar bed. 07:20 KRIJSSEN, KRIJSSEN, KRIJSSEN!! Bij mama in bed dan maar. Hele gesprekken samen gevoerd en veel gelachen met zijn tweetjes. J heeft nog aan mama's haren getrokken, mama gewurgd, mama's ogen eruit geprikt en in mama's wang geknepen. Ow ja, mama ging papa smsen, en die telefoon wilt J dan hebben. Smsen als J er is, is geen optie. En toch hou ik van het ventje hoor:p

O ja, het mama wurgen, mama's ogen eruit prikken moet je niet al te letterlijk nemen, alles van mama is nu gewoon intressant en dan leunt J nog wel eens op mijn keel. Geen prettig gevoel.

Maar... J heeft wel gewoon goed gedronken. Slaapt alleen beroerd. Gister werd hij ook op tijden wakker dat ik dacht, huh? En dan krijssend he. Vanmorgen ook uit het niets krijssend wakker geworden.

Maar goed, dus even bij mij genomen in bed. Daar was alles goed, maar zag dat hij moe was. Ik hem in zijn bedje gelegd. Weer huilen, op een moment krijssen. Na zo'n 15 min huilen/half krijssen, is hij in zijn behoefte voorzien... HIJ SLAAPT!

Ik vind het zo enorm moeilijk, om hem te laten huilen/krijssen. Maar heb wel het idee dat dit dé methode is voor J. Moet ik alleen wel doen als hij echt moe is, als hij nog wakker en helder is, hoef ik dat niet te doen natuurlijk. Maar het helpt bij J wel, hem laten huilen. Ik heb hem voorheen als hij zo'n bui had getroost en dan in bed gelegd, maar het werd daar alleen maar erger van en kon hij nog slechter in slaap komen.

Pffff, ik vind het zo moeilijk!!!! Maar voor J is het de beste oplossing.

Verder gaan wij de speen afbouwen. Hoorde van leidster van KDV dat wanneer een baby geen zuigreflex meer heeft als hij/zij slaapt, het de tijd is om de speen achterwege te laten. 3 weken geleden dronk hij nog in zijn slaap (las op internet dat tot ongeveer 4 maanden dat ze die zuigreflex hebben, J nog bij 5 maanden). Vorige week nog een keer geprobeert, flesje diksap als hij slaapt, dronk hij niet. Helemaal niks. En nu is hij zonder speen in slaap gevallen. En gister ook. Althans, op de dag, geloof in de avond ook.

Ik heb geen zin dat J tot zijn 2e met zo'n ding in zijn mond loopt. Leidster zei dat het vanaf een bepaalde leeftijd, 8-9 maanden ofzo, gewenning werd van het kind en dat het dan echt moeilijk is om af te leren. (Mijn jongste neefje heeft tot hij naar de basisschool ging een speen gehad! Dat vind ik gewoon not done. Maar ja, mijn oom heeft tot zijn 18e geduimd, al is dat ook af te leren.)

Pfff, wat moet ik toch met mijzelf?!

7. sweetchocolate

Ik ben goed voor mijn kind op gekomen! Vanmorgen HA gebeld. J heeft al tijdje dat hij benauwd is. Vorige week maandag hoorde ze hem piepen vanuit zijn longen. Niet zo erg, maar moest het wel in de gaten houden of het niet erger werd. Anders HA bellen.

We zijn inmiddels 1.5 week geleden (op eigen initiatief) begonnen met hoestdrank, en hij piept nog steeds en lijkt ook benauwder te zijn. Heeft geen koorts of iets. (Terwijl ik dit zo beschrijf, kan het ook maar zo zijn dat hij daarom uit het niets wakker wordt en het op een krijssen zet)

Net HA gebeld voor afspraak. Zegt assistent dat mijn HA op vakantie is, of het kan wachten. Nou, nee! Situatie uitgelegd, ook gezegd dat toen M nog erg jong was al meerdere ziekenhuis opnames achter de rug heeft gehad (toen zijn broertje geboren was, lag hij ook in het ziekenhuis met een longontsteking, en dat was niet de eerste keer. Zijn broertje en M schelen 2 jaar 3 maanden). Ik wil gewoon niet dat J dit ook overkomt.

Mijn schoonmoeder zei afgelopen zondag: Ja, ze doen er toch niks aan, geven geen pufjes etc, hebben ze bij M ook niet gedaan etc. Jemig, M is inmiddels 27 jaar! Waarom hebben mijn neefjes van onder een jaar dan wel zo'n kap gehad met pufjes (stomen was het niet, heb het aan mijn oom laatst na gevraagd) gehad?

8. Baco

Baco Actief lid

24 jul 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee hoor, ga niet alles terug lezen! Heb meer te doen!!! ;)

Maar lees over sprongetjes etc. Wat zijn nog meer actieve onderwerpen in deze topic?

Ik zal een beetje (hopelijk beknopt! hahaha) vertellen hoe het bij ons gaat momenteel.
    S is een heerlijk ventje, vrolijk en brabbelend. Al was het in begin echt geen roze wolk hoor! Na mijn marathon bevalling van 26 uur excl. keizersnee bleek dat S zijn nekje behoorlijk vast had zitten. Na behandelingen aan de osteopaat (kan dat iedereen aanraden, ook als je bevalling wel volgens boekje verloopt) en fysio aan huis gaat het prima! Ik kan S nu op zijn buik leggen zonder dat hij alles aan elkaar vast huilt. Heerlijk!!

Voeding:
    We zitten nog op 5 flessen voeding en ik geef nog geen bijvoeding. Wel een poosje gedaan maar dat was geen succes. Huilen!! Wat een darmkrampen kreeg hij van het fruit. We wachten totdat S een half jaar is en dan beginnen we weer langzaam opnieuw.

Sprongetjes:
    S heeft net zijn sprongetje gehad. Toch typisch hoor! Eerst dacht ik nog: "wat moeten we met die sprongetjes?" Maar het klopt idd! Soms verschilt het wel met weken maar heel vaak kan ik S gedrag wel plaatsen.
    De momenten dat ik denk van: "wat is ie vervelend" rijmt echt met een sprongetje!

karakter:
    Een vrolijk maar pittig jongetje! Ik heb geen vergelijkingsmateriaal maar volgens mij is hij wel makkelijk.
    Voor S geld echt dat ik hem soms even moet laten huilen. Oppakken etc heeft geen zin en bereik je bij S het tegenovergestelde mee.

gewicht en lengte:
    Een hele flinke boy!
    Bij de geboorte al flinke overgewicht. 4225 gram en 49 cm. Een kort dikkertje dus!
    Nu was S begin juni 8365 gram en 67.3 lang. Ik heb zo'n vermoeden dat hij wel weer is gegroeid......:p

Mijn eigen gezondheid:
    Heb tijdens mijn zwangerschap ernstige BI gehad. Ik merk wel dat het minder wordt maar ik sta nog onder behandeling van de Bekkenfysio die mijn bekken regelmatig nog even intaped. Ik heb i.i.g. groen licht om vanaf deze week weer te mogen sporten! Mag ook wel want ik ben 30 kilo aangekomen tijdens mijn zwangerschap! Mijn eigen schuld hoor! Rare vreetbuien en door mijn BI kon ik nauwelijks bewegen dus dan weet je het wel.......

Zo dat was het voor nu!
    Hopelijk kom ik er een beetje in want vind het erg leuk om te lezen hoe een ander het doet en hoe andere kindjes ontwikkelen.
    Wel jammer dat ik er nu pas achter kom dat deze topic bestaat! :D

9. sweetchocolate

Baco, dacht al;) 333 pagina's lezen, zo'n 3000 berichten geloof ik? is een beetje te veel van het goede.

Groot gelijk heb je, als S niet zo goed heeft gereageert op fruit, zou ik er ook mee stoppen bij J! En als S er toch geen behoefte aan heeft, waarom zou je dan beginnen met bijvoeden? Als S het toch goed doet op de flessen.

Sprongetjes: De eerste 2 sprongen heb ik goed gemerkt, daarna ook niet zo erg meer. J zit nu volgens mij in een sprong (de 6 maanden sprong). Of hij is mij aan het uitdagen, dat kan ook. Kreeg net een mail van Jonge gezinnen, over baby's van 6 maanden. Ik citeer uit de mail "Je kind krijgt nu ook in de gaten dat jij snel op het geluid van huilen afkomt en dat er dus met huilen iets te bereiken valt. Hoog tijd om te beginnen met het stellen van grenzen.
    Troosten als je baby pijn heeft of verdrietig is, blijft vanzelfsprekend belangrijk. Maar zet je kind het op een brullen zodra jij stopt met een leuk spelletje, dan hoef je daar natuurlijk niet op in te gaan."
    Net weer gevecht aan gegaan. Hij was aan het spelen op de grond. Zag hem gapen en in zijn ogen wrijven. Voor mij een teken dat hij naar bed moet omdat hij moe is. Huilen! 5 minuten laten gaan en hij is stil. Beter dan vanmorgen dus.

Bevalling: Wil ik niet aan terug denken. Kort maar heftig. Weeen niet op te vangen, al heel snel niet meer. Bevalling duurde 4 uurtjes en heb er een totaal reptuur aan over gehouden.

Bij geboorte: Grappig, J woog 4190 gram bij zijn geboorte. Scheelt niet veel met S dus:) J is met 6 maanden 9 kilo.

Karakter: Herkenbaar. J is ook best een pittig iemand. M, mijn vriend, was ook zo. Bij M is later ADHD geconstateert (baby's hebben dat niet, dus J zal het nu niet hebben).

Hier: J had koorts, 38.6. Had hem net wel meegenomen onder de douche. Heb hem even op de grond (tapijt) gelegd, tussen 2 handdoeken gelegd om niet al te sterk af te koelen. Hij voelde warm aan, dus ik zijn temp meten. Schrok wel, 38.6! Dat kan toch niet van 1 minuut tussen 2 handdoeken en op vloerbedekking liggen komen? Douche was ook al niet al te warm (gewone temp). Na een half uurtje was het 38.1 dus zakt wel. Wel heel appart.

M komt nu al naar huis. Hij is in Duitsland geweest, maar was nu al klaar. Kan hij thuis werken en vanmiddag mee naar de HA. Zal wel weer een ander hoestdrankje krijgen met neusspray (zo gaat dat al zo'n 4 maanden;)) Alleen werkt het toch niet.

10. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    @sweet: dat wist ik niet. Als ons mannetje slaapt en zijn speen is uitgevallen zie je nog steeds zijn mondje op en neer gaan (zuigreflex) Dus dat zou betekenen dat het nog lastig is de speen af te bouwen?

11. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Meiden ik wil met 6 maanden met de borstvoeding stoppen/gestopt zijn. ( weet niet of dat helemaal lukt) aangezien het afbouwen bij mij wat langer duurt, merkte ik al.

Ik geef hem nu
    07.00 bv
    11.00 bv flesje uit vriezer (heb ik al afgebouwd)
    15.00 bv flesje uit vriezer (heb ik al afgebouwd)
    17.00 fruitje of groente (klein beetje)
    18.00 bv daarna slapen
    22.30 bv

Ik wil nu de avondvoeding gaan afbouwen maar ik zit dus met het volgende: nu krijgt hij de voeding van 18.00uur vrij snel achter zijn middagvoeding aan. Zal ik hem nu proberen te rekken tot 19.00 uur en dan zijn flesgeven en niet meer wakker maken tot de volgende ochtend? Ik denk namelijk niet dat hij nog 5 voedingen nodig heeft dan. Dan geef ik iets meer fruit en groente rond 17.00 uur.

Wat denken jullie? Maken jullie je kindjes nog wakker voor een voeding?
    Als mijn bv uit de vriezer op is. Moet ik neem ik aan 180 water + 6 schepjes geven toch?

Ik moet namelijk pas de 28e naar het CB en heb geen zin om daar op te wachten.

12. sweetchocolate

Marise, gewoon lekker uitlaten als je kleine man er niet om vraagt/huilt. Als hij er toch niet om vraagt. Het is niet zo dat je per direct moet stoppen.

J geven wij geen speen meer, omdat J toch geen zuigreflex heeft (hij drinkt niet meer als hij slaapt, doet zijn mond niet eens meer open, net toen hij sliep weer geprobeert met zijn speen maar niks hoor). En daarbij, hij speelt nog wel eens voor hij gaat slapen, waardoor zijn speen ook uit valt. Hoeven dan niet meer naar boven om zijn speen in zijn mond te doen. J is wel wat ouder dan jouw mannetje. J had behoefte aan speen nog wel rond jouw mannetje zijn leeftijd. Dit zo zonder speen willen/kunnen slapen is pas sinds afgelopen week. En wij zijn er wel heel vroeg bij hoor. Leidster KDV bouwde rond de 10 maanden af en al haar 2 kinderen hoeven geen speen meer.

De ex van mijn oom, die het meest thuis was, was nogal makkelijk. Staken de kindjes de handen omhoog, als ze konden lopen, hup, nam het kind op de arm (dragen is makkelijker). Toen ze leeftijd hadden dat ze zichzelf redelijk konden aankleden (met hulp soms), dat gaat nog niet zo snel, papa of mama helpt wel, speen en kind huilt? Hoppa, gaat dat ding weer in hun mond. Het is ook maar net hoe je er zelf ook mee om gaat.

13. Miracle1990

Miracle1990 Niet meer actief

Hey lieverds,
    ik meld me ook weer eventjes!!
    Ik had vorige week dinsdag het ziekenhuis gebelt, omdat ik wel eens wilde weten hoelang ik zou moeten wachten tot ik geopereerd zou moeten worden..
    Ze konden me nog geen antwoord geven wel stond ik op de wachtlijst, en ze zou kijken wat ze kon doen voor me aangezien het binnen 2 weken gebeuren moest..
    Ik werd later op de dag terug gebelt, en ze zeiden dat ze de dag erna (woensdag) een plekje hadden, en ik zij natuurlijk ja!
    Dus ik ben afgelope woensdag geopereerd, het is gelukt, ze moesten wele en snee maken, maar ze konden een oud litteken van me gebruiken, het is nu dus weer 6 weken herstellen, ik mag Gwen niet tillen, ik mag Gwen niet naar me toe gedraait op schoot hebben, want ze kan in mn buik trappen..
    Het is niet leuk, maar we kunnen niet anders.. ik heb sinds gisteren een rolstoel zodat ik toch naar buiten kan, want lange stukken lopen dat wil nog niet, het zweet gutst dan over mn voorhoofd..
    Ik hoop dat met 2 weken ik wel al meer kan.. voor nu is het veel plat liggen en rusten..

Gisteren was Gwen 6 maanden, jippieeeee:D
    Een nieuwe tijd is aangebroken, van tandjes krijgen, nieuwe dingen eten.:)
    We hebben vandaag geprobeert om Gwen aan brood te laten wennen, maar is denk ik nog iets te vroeg, ze spuugde het toch uit:) We gaan het gewoon rustig opbouwen:)

14. Joyfull79

Joyfull79 Actief lid

27 aug 2009
    166
    0
    0
    Ik ben administratief medewerkster
    Provincie Groningen
    Hoi allemaal. Ik ben de mama van Dorianne en ik ben op zoek naar de mama van Hylke. Dorianne en Hylke lagen saampjes op de kinderafdeling in het Martini Ziekenhuis in Gronigen in januari 2011. Ik hoor graag van je.Lijkt me leuk om een beetje contact te houden. Groetjes,

15. sweetchocolate

@ Marise:

Klopt, het is dan 180+6. Als je nog niet veel groente/fruit geeft, heeft hij nog 5 voedingen nodig ja. Wij deden het zo, in de wenfase. Zijn begonnen met fruit.

06:30 Fles 180+6
    09:30 Fruit (klein potje, 100 gram)
    10:00-10:30 Fles 180+6
    14:00 Fles 180+6
    18:00 Fles 180:6
    Voor onze bedtijd: Fles 180+6+2.5 eetlepels rijstebloem door de fles.

Fruit/groente langzaam opbouwen, nog niet begonnen met ophogen van groente (dus gewoon 100 gram potjes blijven geven). Na zo'n maand zijn wij begonnen met ook groente introduceren.

Ik weet niet hoe het zit verder met borstgevoedde kindjes hoe dat in zijn werk gaat.

Zo naar de huisarts. J's temp: 38.1. Geen zetpil gegeven, wil eerst HA afwachten. Ga ook geen zetpil geven vlak voor hij naar de huisarts moet. Kan ha ook zien hoe zijn lichaam reageert. Zal wel weer afgedankt worden met: Hoestdrank, neusspray en zetpillen. Durf te wedden dat dit gaat gebeuren. Zo gaat het namelijk al een hele tijd. Ook heeft hij nog altijd ontstoken ogen, vanaf week 1 van zijn geboorte. Normaal is dat met 6 weken over. J heeft het na 6 maanden nog steeds. Er werd tijdens blinde provocatietest gezegd dat ze er achter aan zou gaan, KA net een week daarna gesproken en heb er niks over gehoord. Zelf ook niet gevraagd. Ga nu bij HA wel vragen of ze het doen. Het ziet mega rood rond J's ogen (raar he, iedere keer met nattigheid en droogwrijven om dat rot spul weg te halen (dat groenige push, net alsof je oog ontstoken is zeg maar). J vind het enorm irritant en begint al te brullen als hij het doekje alleen al ziet:( En wij kunnen niet eens een leuke foto maken, zonder te moeten kijken of hij een vies oogje heeft. Na 15 min heeft hij alweer een vies oog.

16. sweetchocolate

Appart... Onze eigen HA iedere keer doet ze echt helemaal niks. Telkens als we een vervangend HA hebben, wordt het serieus behandelt.

17. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    @sweet: bedankt voor je uitleg. Geef jij nu dus je laatste fles om 18.00uur? En heb je die laatste gewoon laten vallen?

18. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    even een zwaai vanaf hier! heb niet alles bijgelezen sorry!
    heb een paar hele hectische dagen (werk) gehad met veel werk en vergaderingen. vandaag vrij geweest maar het huis op moeten ruimen en even op bezoek geweest bij een vriendin.
    isabel doet het nog steeds super :D
    ze heeft vandaag nog maar 2 flessen op!!! (om 9 uur en kwart voor 5, daartussen een fruithap)
    ze is nu weer wakker dus ze krijgt nog een fles, gelukkig want 2 is veel te weinig!

hier regent het super hard bah bah. de wc en gootsteen staan al aardig vol! nu ff kijken of er nog meer bij komt anders moeten we maar even de gemeente bellen want ik ga niet slapen als alles op overlopen staat hoor!

19. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    jeetje naomi: dat is niet best dat het water zo hoog komt!! 2 flessen voor je dochter is idd best weinig. Als het zo eens een keer voorkomt lijkt het me niet heel erg, maar moet niet een paar dagen zo zijn ;)

20. sweetchocolate

Nee, ik ben gaan schuiven met tijden. Van 18:00 tot de volgende morgen vind ik vrij lang. Wij staan 's morgens om 06:15 op, zodoende dat de laatste fles om 19:15 is. Kan wel later, maar dan moeten we hem wakker maken (en dan wordt meneer boos met als gevolg dat hij gewoon weinig drinkt)

Met 4 flessen gaven wij:

6:30 fles 180+6
    09:30 Fruit 100-150 gram (potje)
    10:00 Fles 180+6
    14:00 Fles 180+6
    18:00 groente 100-150 gram (potje)
    19:15 Fles 180+6+2.5 eetlepels rijstebloem

Nu sinds 3 dagen op 3 flessen:

06:30 Fles 180+6
    09:30 Fruit 200 gram
    10:00 Diksap/water 110 cc
    12:30-13:00 Fles 180+6
    15:30-16:00 Tussendoortje+60cc diksap/water
    18:00 groente
    19:15 Fles 180+6+2.5 eetlepels

J doet het goed op dit schema. terwijl ik mij laatst nog af vroeg of het zo wel goed zou gaan.

Deel Deze Pagina