JANUARI 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door peps, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @marise: ja klopt is echt niet leuk dat het zo hoog staat, de straten staan ook helemaal blank, zal zo eens kijken of ik foto kan vinden van hoe het vorig jaar eens was, zo is het nu ook weer...

gelukkig komt het nooit voor dat ze tot deze tijd maar 2 flessen op heeft hihi, weinig honger gehad denk ik dan maar ;)
    ze zal morgen wel extra drinken waarschijnlijk

2. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Gadverdamme Naomi!!! Ik zou de gemeente bellen. Een vriendin van mij had dat ook met die vorige hevige bui. En het bleek dat de boel ergens verstopt was. Dat gaf dat alles omhoog kwam. GADVERDAMME! Ik zou als dat hier gebeurd echt de boel ontvluchten. In die stank wil ik niet leven (volgens mij stinkt dat best als de wc dat water omhoog komt). Hier zijn alle rioleringen 2.5 jaar geleden vervangen. Bah, succes.

3. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Dus voor die fles van 19.15 slaapt hij niet?

4. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    ik denk namelijk ook dat hij het niet zal redden van 18.00 tot de volgende ochtend. Vandaag heb ik hem geprobeerd even te rekken tot half 7. Dat lukte al vond hij het niet zo leuk.

5. sweetchocolate

Ik schrok al, foto plaatsen?! Dacht gelijk dat je foto wou plaatsen van je wc of je gootsteen. Nou nee, bedankt, dat hoef ik niet te zien. Haha, maar gelukkig, het is maar van hoe het vorig jaar was.

Hier regent het ook heel hard, gelukkig staan de straten hier tot nu toe nog niet blank.

6. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @sweet: het stinkt gelukkig niet ;) hebben het idee dat het zakt, nog maar ff in de gaten houden ;)

7. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    hahah nee geen foto van gootsteen of wc hahah.
    heb de foto niet meer jammer genoeg.

maar je moet je maar voorstellen dat het water tot ongeveer de helft van de velgen van de auto komt!! we hebben gelukkig dubbele stoep hier maar de 2e laag stond dus ook bijna onder....

8. sweetchocolate

J slaapt van 16:30 - 17:45. Anders red hij het ook niet.:)

9. sweetchocolate

Ow, dat kan ik me nog wel voorstellen. Toen ik bijna 16 was (zomer 2002) was dat ook zo. Putdeksels kwamen omhoog en al.

10. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    ok vandaar ;) ons meneertje slaapt overdag de ene keer super goed en de andere keer waardeloos. Waarschijnlijk omdat hij 's avonds zo goed slaapt. Van 18.15 tot 7.00/8.00 uur.

11. sweetchocolate

Wow, dat is lang! Ja, misschien wel ja dat hij daarom zo slecht slaapt. J heeft het omgekeerde; Als hij overdag veel slaapt, slaapt hij 's nachts minder goed. (althans, ervaring van voorheen)

12. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ sweet: wat fijn dat het op 3 flessen zo goed werkt!! Blijkt ook maar weer dat over een schema niks te zeggen is, is toch kwestie van uitproberen en kijken hoe het kind erop doet :D
    Wat heeft de inval HA nu gedaan voor J? Als ik jou zo hoor, zou ik vragen of je niet over kan stappen naar een andere HA óf juist op de dagen gaan dat je eigen HA er niet is ;)

@ naomi: niks overstroomd binnen? Vervelend hoor, zo veel water. Fijn dat Isabel het zo goed doet!

@ marise: best lastig hè, bedenken hoe je het qua voedingen wil doen. Hier ligt zoon rond 18u in bed, maar maken hem nog wel wakker voor de laatste (4e) fles tussen 9 en 10. Die fles gaat er nog steeds prima in, dus heeft hij ook echt nodig. Denk ook dat die fles er hier pas af gaat als hij bijvoeding gaat krijgen. Wil dan ook gaan aansturen op laatste fles rond 19u, maar of dit lukt? We zullen zien! Succes met afbouwen en hopelijk vind je snel een goed ritme. En hier krijgt zoon flessen van 180+6 ook, dus prima om qua flesvoeding te geven denk ik.

Weet niet meer wie het vroeg, maar ik heb inderdaad nog een oma. Is bijna 90, maar in dr hoofd nog erg bij. Opa is helaas afgelopen oktober overleden. Hij had graag zijn 6e achterkleinkind nog mee willen maken, maar helaas heeft hij dat niet meer gered. Wel bijzonder: onze zoon is nu nog de enige stamhouder (en dus de enige die de achternaam nog door kan geven). En ook bijzonder: de naam van onze zoon is een anagram van een deel van opa's naam. Was helemaal niet bewust eigenlijk. Kwamen er pas met de begrafenis achter hoe opa voluit heette.

Hier zoon vandaag op kdv en zelf thuis, blijft toch vreemd. Maar wel even rustig de tijd om mijn CV goed te maken, vacatures te zoeken e.d.

13. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @juudje: nee er is gelukkig niets overstroomd! tegen dat we naar boven gingen was het water weer weg gelukkig.

14. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    @juudje: thx voor je berichtje! idd lastig! D. krijgt nu al wel bijvoeding, maar nog geen hele maaltijden. Hij is over 9 dagen 6 maanden en dan wil ik hem toch wel op 4 voedingen hebben. Moet lukken. Nu krijgt hij nog bv. Maar bij de kunstvoeding kan ik wat rijstebloem toevoegen.

15. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Gelukkig Naomi dat het niet overstroomd is brrrr.

Sweet J op 3 flessen over goedzo hoor.
    Hier heeft S ook steeds minder zin in zijn flessen gisteren ook maar 3:(
    Hij kwam op 500 ml uit was ik helemaal niet blij mee gelukkig wel genoeg vocht ( fruit en wat yoghurt) gehad.
    Nu kom ik ook nog maar op 3 flessen denk ik maar wel al 2 keer 200 ml op ( 180 +6)

16. sweetchocolate

Juudje: Ja, dat heb ik door ja, dat het ene schema wel werkt en het andere schema niet. Dat dit per kind verschillend is:) Haha, gelukkig, wij hebben gelijk het goede schema te pakken.
    Weet het, het is enorm vreemd, maar het went wel. Heb J zelf 2-3 maanden op KDV gehad, terwijl ik gewoon thuis zat om werk te vinden. En ik vind het aan de ene kant wel gewoon prettig; Je kan die tijd wel gebruiken om een baan te vinden. Ik heb enkel de dagen gebruikt voor een baan te vinden op de dagen dat J op het KDV zat. Of 's avonds als hij op bed lag. En overdag en als hij niet naar KDV ging, besteed ik de volle tijd/aandacht aan hem (niet dat ik 24/7 als hij wakker was met hem bezig was, maar druk met solliciteren was ik toen niet). En op de tijden dat hij thuis overdag sliep, ging ik rommelen in huis.

J krijgt nu Ventolin voor zijn luchtwegen en ooggel (zijn traanbuisje is NOG STEEDS niet open (terwijl dit bij 6 weken al open had moeten zijn). Eigen HA doet er geen hol aan en wou er tot 1 jaar niks aan doen. OVer zijn luchtwegen: "neem maar een hoestdrankje of neusspray". En nu, met die andere HA, is altijd alles zo geregeld; Kreeg toen destijds Pepti voorgeschreven, Lactulosesiroop en nu dit weer. Iedere keer dat gedonder met mijn HA. Op een tijdstip gaan als mijn eigen HA er niet is, is geen optie; Er wordt altijd gevraagd wat er aan de hand is en als de assistent vindt dat het geen grondige reden is om naar een andere HA te gaan, komt er geen afspraak. Punt. Dus wij gaan bij deze op zoek naar een andere huisarts. Ik ben er echt klaar mee.

OW: Weinig! Maar ja, je kan het er niet in proppen. Gelukkig zit er in fruit en yoghurt wel gewoon vocht.

Hier: Als ik het goed heb begrepen van M (en als hij het goed heeft begrepen van de leidster) is dat J op het KDV 1 snee brood heeft gegeten!!! J krijgt thuis nog geen broodkorst, laat staan een snee brood. Maar vanaf zaterdag gaat hij in ieder geval een korstje krijgen dus.

Gelukkig, het nieuwe schema volgt hij goed op het KDV!

Pfff, J wilt niet slapen. Hij huilt niet hoor ik door de babyfoon. Licht lekker te praten enzo in zijn bedje tegen de knuffels. Maar slapen? Ho maar. Ligt zo al zo'n 3 kwartier te praten en te lachen ofzo in bed.

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hahahah Sweet had S ook alleen begon hij daarna wel te huilen ;)

Ja gisteren heeft hij echt heel weinig gedronken ik was helemaal op van de zenuwen:(
    Pffff waarom drinkt hij nu niet goed:(

18. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ff S spam:D

19. sweetchocolate

Oef, wat is S toch een lekkerding.

20. one of kind