Wat heeft S toch een mooie ogen zeg! Sweet: als ze hem echt zn eerste broodje hebben gegeven zou ik kwaad zijn. De eerste dingen geven is iets voor de ouders en niet voor een kdv om te geven! Hier alles goed, morgen gaan we Tess dr helm aan laten meten, zal een lange dag worden voor dr. En een paar weken daarna is hij klaar.
Muppet, nee, ben er zelf ook niet echt blij mee. Was verrast dat ze een hele snee hebben gegeven. Ze hebben niet overlegd. Ik weet dat J op dit moment maar slecht kauwt en vind het dus gewoon echt eng dat hij dan al een hele snee brood krijgt. En wat heeft hij op de snee gekregen? Ik weet het niet. Ik vind het maar niks. Duurt het lang, zo'n helm opmeten? Arme Tess! Vind het echt heel zielig. 23 uur zo'n ding op, met slapen en al. Het lijkt mij echt niks. Hier: Ventolin werkt absoluut niet. J is nog altijd benauwd, terwijl men zegt dat Ventolin binnen 15 minuten werkt. Sinds J naar KDV gaat is hij continu verkouden, benauwd. 2 weken thuis gehad i.v.m vakantie. Weg benauwdheid (althans, zo goed als). En hoppa, weer op KDV en ja hoor, meneer is wéér benauwd. Het is dat ik niet kan stoppen met werken, anders had ik mijn kind van het KDV gehaald, misschien dat hij dan niet meer benauwd is? Jammer dat ik gewoon die financiele middelen niet heb om een thuisblijf mama te zijn. Ik baal daar zo erg van. Wanneer krijg ik nou eens eindelijk een gezond kind? Die eindelijk geen moeite heeft met ademhalen? Die het niet zo enorm benauwd heeft en verkouden is? Waarbij zijn traanbuisje EINDELIJK eens open gaat (mag dat, na 6 maanden?, ik pest hem minstens 20 keer per dag met een stom watje met gekookt water). (Maar goed, dat zal Maartje net zo hebben)
Dat probleem met het traanbuisje heeft S ook heel erg vaak! Schijnt tot 9 mnd normaal te zijn. Nog ff doorbijten. Ventolin heb ik vroeger ook gehad en idd normaal helpt dat goed. Maar moet het wel de goede dosering zijn voor hem? Met werken moeilijk is het heh Niet werken kost idd veel geld Ik hoop dat het snel beter met hem gaat!!! S heeft gelukkig zijn pyamapapje helemaal leeggedronken ( half slapend) 220 cc! Vandaag 180, 150 en 220. 550 cc dus vandaag. Wat moet je soms heh
@sweet: dat met dat traanbuisje is hier ook al een tijd aan de gang. Heel vervelend. Dan is het ene oog weer schoon en dan begint de andere weer. las iets over 1e broodje bij het kdv. Heel apart dat ze dat zomaar doen!
J's ogen zijn na 20 min weer vies, weet niet of dat normaal is dan? Hoorde van collega dat er 2 soorten ventolin zijn; Ontstekingsremmend en nog wat. Ons Wonder, J krijgt salbutamol 100MCG/D 200 Op etiketje staat: **Benauwdheid (aanval)** dat is dus niet de ontstekingsremmende? J had vorige week een aantal keren slijm opgehoest (kleur weet ik niet, M heeft ook nog wel eens ontstekkingen en hij zegt dat de kleur dan geel is als er een ontsteking zit, maar ik weet niet meer of het geel of groen was. Het was in ieder geval niet doorzichtig.
Aangezien het zo kort geleen is dat wij bij HA zijn gweest willen ze niet dat hij komt. En een fijne nacht verder. Mijn god, hoe ga ik vanavond werken?
Jeetje zeg! Idd als je ontstekingen hebt is het geel (lichte ontsteking) of groen ( zware ontsteking) Hoe is de nacht gegaan?
Dan heeft J dus wel een ontsteking. J heeft vannacht hoestdrank, 2 pufjes Ventolin en 1 zetpil gehad. Nacht ging vanaf 03:45 goed, af en toe nog hoesten, maar hij sliep. Vanmorgen heeft hij tot 07:00 uur geslapen! En had een temp van 37.4. Van de HAP moesten we een paracetamol spiegel opbouwen en dus vanmorgen ook 1 zetpil geven. Ondanks de 37.4 hebben we wel een zetpil gegeven. En vanavon zien we wel verder. J gaat gewoon naar KDV toe vandaag. M kan van zijn eigen leiddinggevende wel op voorhand vrij hebben als er wat is met J. Maar die is nu op vakantie. En van de directeur mag M niet op voorhand vrij, ook niet als J nu al koorts zou hebben.
:x Normaal is er oppas genoeg, als je het niet nodig hebt. En als je het een keer dringend nodig hebt, is er geen oppas! Echt niemand die kan oppassen. Mijn schoonmoeder zou vanaf vorige week in de WW zitten, nou, ze moet nog een week werken. Mijn ouders werken beide, mijn schoonvader moet werken. Bij M op het werk gaat men of eerder weg, of is men op vakantie. En ik zit in mijn proeftijd dus kan niks maken. Moet dit nou? Kon het 1 dagje wachten? Kon J niet 1 dagje later ziek worden, zodat zijn opa (mijn schoonvader thuis zou zijn?). Hadden we maar een Gastouder of een achterban. Die hebben we niet. Ja, genoeg, maar niemand kan! Kan wel janken.
Volgens mij kan ik beter in janken uitbarsten om iets voor elkaar te krijgen... Op kdv was het eerst "maar als hij pas nadat hij de zetpil heeft gehad de koorts is gezakt, ga er dan vanuit dat als de zetpil is uitgewerkt dat je gebeld wordt om hem te halen". Ik kon wel janken, alsof ik er voor kies? Ik wil gewoon mijn kind thuis hebben, maar die mogelijkheid is er niet! Ik zit in proeftijd en M had aangegeven dat hij ook niet vrij kon krijgen. Nadat ik dus in janken ben uitgebarsten, wanhopige moeder die weinig tot niet heeft geslapen vannacht dus huilbuien om niets, en ze zagen J bij de andere kindjes "Het zal wel meevallen". Ik jankend M opbellen, en nu ineens kan het wel. Hij kan nu plots thuis werken als hij wordt gebeld dat hij moet komen. Jemig hey, argh. Alsof ik ervoor kies ofzo. Ik ga zetpillen halen... Daarna naar mijn werk. Jammer dat ik in de proeftijd niet voor mijn kind mag zorgen als er gewoon geen oppas is. Mijn cheffin ziet me aankomen.
Als je dichterbij had gewoond, had ik graag willen oppassen (vandaag vrij), maar helaas. Gelukkig helpt in tranen uitbarsten soms en hopelijk gaat ie zich niet slechter voelen en kun jij je proeftijd goed doorkomen!
Ik kreeg geen melding meer, dus was even achter en heb dit topic maar even opnieuw opgezocht. Ik geloof dat de 6-maanden-sprong nu wel begonnen is. J. huilt vaker (zowel soms voor het slapen als voor de fles of tijdens een hap, maar ook sneller tijdens het spelen). Ons schema verandert nu ook. J. kreeg eerst 5 flessen en een paar keer per week wat fruit of groente, maar sinds twee dagen heb ik de avondfles laten vervallen. J. sliep erg vast tussen 10 en 11 en dronk de laatste wel lekker leeg (nodig?), maar was moeilijk wakker te krijgen, dus 2 dagen geleden laten slapen en zelfde tijd wakker 's morgens (rond half 5 en met speen slaapt ie verder tot 7 uur à half 8). Ons schema nu, tips of ideeën zijn altijd welkom! 7.30 fles 190+6+1 10.00 fruitsmoothie (helft) of een fruithap 11.30 fles 190+6 14.00 berenkoekje verkruimeld met water + slappe thee met een heel klein beetje magere melk 17.00 groente (met soms nog een halve fles, afhankelijk van hoeveel groente hij heeft gegeten; meestal eet ie alles aardig op en geen fles meer) 19.30/20.00 fles 190+6+2 (sinds 2 dagen laatste fles vervallen) Hier ook een dik klein propje met de geboorte: 4415 gram en 49 cm. Met 4 maand 9 kilo en 68 cm. Over 2 weken weer naar CB, ben benieuwd! Zat dit keer wel lang tussen!
Hier sinds 2 weken ook pufjes. Rood is ontstekingsremmend en blauw is luchtwegverruimend. De HA wil het nog nergens opgooien. Kan astma zijn, kattenallergie, andere allergie of een uit de hand gelopen 'verkoudheid' (niet echt verkouden, wel vol en benauwd). Eerst pufjes ter verlichting en kijken hoe het vordert en proberen af te bouwen over een klein poosje. J. werd op mijn buik gelegd en nieste al een keertje, nu bijna dagelijks en hij is al die tijd vol geweest en benauwd. De ene dag gaat beter dan de andere dag weliswaar.
Wow, wat zit Jorrin goed zeg! Kan hij al lang zitten? Op mijn werk werd gevraagd hoe het met mij ging, situatie van J uitgelegd en de oppas. Zegt leidinggevende: Joh, had gebeld! Dan had je gewoon snipperdag kunnen opnemen, dan moest ik wel de avond vanaf 6 uur komen. Wat een appart KDV! M heeft KDV gebeld. Ging hartstikke goed met J, was vrolijk, in de ochtend wel wat huilen. Maar in de middag toen M belde, sliep hij. Nog geen 10 minuten later. Belt KDV M op. Of hij J ALSJEBLIEFT kon halen, want hij is zo erg en al zo lang aan het huilen. Komt M daar, onderbezetting en hele groep kinderen is aan het huilen. Loopt een jongetje, IN ZIJN SLAAPZAK rond. Gevaarlijk!
sweet: een ander kdv is dat geen optie? Ik woon niet in een grote stad, maar toch hebben we hier ruime keus aan kdv.
Je bedoelt blauw flesje zeg maar? Dat is luchtwegverwijdent? Die hebben wij nu. Morgen gaat M met J weer naar de HA. Aangezien we doorverwijzing willen naar het WKZ in Utrecht vanwege zijn luchtwegen. Allergieen kunnen pas optreden vanaf een leeftijd van ongeveer 3 jaar is ons meerdere malen vertelt (bij deze geef ik het ook aan jou door).
Daar zat ik ook aan te denken. Zitten te twijfelen tussen Gastouder of KDV. Gastouder is vrij prijzig, maar wel flexibeler dan een KDV. KDV wil ik dan wel op een verticale groep.
Ow, wat is s toch een mooi mannetje! Humpie, jorrin is ook een lekker ventje, zeg! En wat knap dat hij met 5,5 mnd al zo goed kan zitten! Onze zoons lijken wel een beetje op elkaar: ongeveer even zwaar en de namen lijken ook op elkaar! Nog een tip voor kindjes die bijna kunnen zitten: een playnest! Kunnen ze in oefenen zonder zich pijn te doen als ze omvallen!