JANUARI 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door peps, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ja precies juju dan ben je al blij als hij iig iets drinkt van melk welke dan ook.
    Zijn yoghurt eet hij ook goed ( volgens ka geen probleem) dus dat is ook weer vocht en melk.

2. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Jemig, wat schrijven jullie veel zeg!

Juju, jeetje wat knap zeg! Dat is al snel.

Pyamapapje: Niet nodig, waarom zou ik het aanschaffen. J slaapt gewoon door. Met of zonder pyamapapje (hij kent het niet eens). Heb wel rijstebloem, ook geprobeerd om eens geen rijstenbloem te geven; Hij slaapt er net zo lang op. Je hebt ook die avondpapjes enzo van Nutrilon en geloof bambix. Zou niet weten waarom ik ze zou aanschaffen; Hij doet het goed zonder, waarom zou ik hem dat dan aanwennen?!

J is vandaag gezien door de HA. Zegt die mafkees "het is een verkoudheid". Ja, een verkoudheid die al 3 maanden aan duurt, ruim. Geloof je het zelf? Als je het snel zegt wel;) J heeft nog altijd koorts, 38.4. Het kan best dat dit een griepje is hoor. Maar J is wel al 3 maanden benauwd. Hij heeft vandaag bij mijn schoonvader weinig gegeten en gedronken.

Muppet, had je de brand van de Zendmast gezien? Of was die niet te zien? Scheen vanmorgen brand te zijn in de Gerbrantytoren, jij kijkt daar toch op uit?

3. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    @gewichtverliezen: succes meiden. Hier gaat het maar 'mwah' nog 4 kg te gaan, maar mijn figuur lijkt totaal niet meer op wat het was. Ondanks ik maar 4 kg nog te gaan heb.

@juju geweldige foto. Die man van ons. Begint nu ook richting die houding te gaan. En schuift ook meer achteruit dan vooruit! Erg grappig!

@moosey: wat is diede toch een lekker ventje om te zien met die krullen. Ik heb 7w vakantie :$ erg he ;)
    @sweet: ik las mijn reactie nog eens na over dat kdv. Ik zou trouwens ook weer niet te snel voor een ander kdv kiezen. Overal is natuurlijk wel wat, misschien helpt een gesprekje met de leidster of de directie?

Hier kan ik denk ik nog 3dagen gebruik maken van de bv uit de vriezer daarna stop ik ook met de avondvoeding die ik nu nog zelf geef en krijgt hij de fles. Ik denk dat ik hem ook eerst gewoon eens kunstvoeding geef voordat ik start met papjes en dergelijken. Als hij het goed doet op de fles voeg ik niets toe. Anders begin ik eerst eens met een beetje rijstebloem.

Helaas was het mooie weer van vandaag maar weer tijdelijk!

4. Tese

Tese Niet meer actief

Ik kijk er inderdaad op uit sweet maar ik was niet thuis dus niets gezien.

Hoe gata het op je werk nu? Bevalt het wat beter of wil je nog weg?

5. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    ohja ik ben benieuwd: liggen jullie kindjes nog in de kinderwagenbak of al in het zitgedeelte?

Onze man past nog in de wandelwagenbak. Hij vindt het ook nog prima. Voor zijn ruggetje is het natuurlijk het beste om hem hier zo lang mogelijk in te laten. Maar ik denk dat hij er binnenkort wel uit gaat groeien! We hebben een mura dus nog mazzel gehad dat deze bak vrij groot is. Want onze kerel is best lang.

6. Tese

Tese Niet meer actief

Lijkt me heerlijk om weer op gewicht te zijn!

Die foto was trouwens echt leuk! Zag eruit alsof hij pushups aan het doen was haha.
    Tess die doet haar knietjes steeds onder zich, ze wil al kruipen en word soms boos omdat het nog niet lukt.

Eens even kijken hoeveel commentaar ik hierop ga krijgen ;): We hebben een loopwagen aangeschaft en we hebben Tess er vanavond even ingezet. Ze vond het helemaal geweldig! Ze was aan het kraaien en kwam ook echt vooruit en al die speledingetjes die erop zaten was ze lekker mee aan het spelen.
    Sem vond het ook leuk, hij ging met haar rijden en dansen en speelden echt samen. Erg leuk om te zien.

7. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    haha muppet zal ik dan maar even 'commentaar' geven ;) Ik heb zelf vroeger ook zo'n karretje gehad. Hoe oud ik was weet ik niet precies. Ik heb er niets raars aan over gehouden ;) (denk dat je daar op doelde toch??)

Voor ons zoontje schaffen we zelf niet zo'n ding aan, vooral vanwege het ruimte gebrek in de woonkamer en ik vind hem nu nog te jong daarvoor.

8. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Ow: Tuurlijk! Als Diede niet goed zou eten maar bepaalde dingen wel zou lusten, dan zou ik hem dat ook geven hoor!

@Marise: Ons lange spekkontje zit al 2 maanden in het zitgedeelte. Maar volgens mij was onze bak ook best klein.

@Muppet: Mooi dat het allemaal goed is gegaan met het helmpje!
    Hahaha!! Zal ik effe commentaar geven dan?!
    Tuurlijk hoor je dat het niet goed is voor de heupjes maar dat heb ik ook maar van horen zeggen!
    Lijkt me wel een geinig gezicht!

9. Tese

Tese Niet meer actief

Sem heeft er ook 1tje gehad. Hij heeft er ook niets aan overgehouden. Dat is ook alleen zo als je ze er uren in laat zitten. Maar een aantal keer per dag een kwartiertje is geen ramp. Maar goed je hebt altijd mensen die dan zeggen als ze het niet hebben dan missen ze het ook niet, en dat doe je toch niet blablabla. Ik krijg altijd de kriebels van die perfecte moeders haha

10. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Nu gaat het op mijn werk wel goed. Krijg zelfs complimenten en leidinggevende is nu erg relax. Gaat nu wel goed gelukkig:)

Zal ik dan ook commentaar geven? Je zet Tess toch geen UREN in zo'n loopwagen?;) Leuk dat ze zo lief samen spelen:D

Wij gaan er ook geen een aanschaffen; Ook ruimtegebrek. Maar als ik wel de ruimte had, was het zeker er gekomen.

Pfff, volgens mij begin ik ook ziek te worden; Alles doet pijn (gewrichten), nek, schouders etc. Voel me slapjes, last van mijn hoofd. Heeft J mij aangestoken? Pfff, moet nog een dagje werken voordat ik weekend heb.

11. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    jort ligt er ook nog in. past nog nèt. (3 weken geleden was hij 72 cm). hij vond het ook altijd wel prima, maar de laatste dagen begint hij ook een beetje te protesteren, dus vanavond heeft hij er in gezeten. ging heel goed. we gaan wel een dezer dagen ombouwen naar de buggy.

juju, leuke foto! knap zeg dat hij dat al doet. jort doet het vooral in bed en dan meer op hoofd en voeten, maar ook soms op zijn knietjes. hij tijgert ook wel iets achteruit, maar hij draait vooral rond. denk dat het tijgeren niet lang meer duurt.

12. Tese

Tese Niet meer actief

O dat zou niet zo best zijn als hij je aangestoken heeft. Ik pak ook alles mee wat de kids hebben. Erg vervelend.

By the way, Sem is een jaar verkouden geweest. Is echt heel normaal hoor. Ze hebben geen weerstand, gaan naar het kdv dan weet je het wel. Het benauwde moet uiteraard wel wat aan gedaan worden, sem had ook een puf. Werkt die puf nog niet??

13. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Muppet: Ik vind wel dat het voor eten geldt, wat ze niet kennen missen ze niet. Tenminste, ik ken iemand die haar kindje met 1,5 al frisdrank gaf en daar begin ik dus echt niet aan!
    Maar met loopwagens en dat soort dingen is niks mis.
    Zelfde als dat ik het fruit en groentehapje wil gaan geven als Diede in de kinderstoel zit. Nou, je moet ze horen. "Hij mag pas zitten als hij zelf kan zitten" enz.
    Maar goed, de ene moeder is met andere dingen weer makkelijk.
    Het is maar net waar je voor kiest. Onze buurvrouw had een loopwagen over maar ik doe het liever niet. Soms is het ook een beetje onzekerheid hoor. Dat je het beste voor je kind wil :). Ik weet zeker dat ik met de tweede veel minder zeikerig zal zijn dan met Diede haha!

@Sweet: Oei, beterschap!

14. Tese

Tese Niet meer actief

O was zeker geen aanval op mama's die er niet een willen hoor, maar als je in sommige topics leest wat voor een zeikerige redenen voor gegeven worden. Maar dan zijn ook wel de type moeders waar vaker van die berichten van lees dat ze zelf vinden dat ze alles zo perfect doen. Snappie?
    Dan word er met het vingertje gezwaaid zo van: mag niet is slecht! En op die manier word dat ook gezegd dan. Voor dat soort moeders is alles zwart wit. (Viel me op dat dat vaak ook de moeders zijn die bv geven en vinden dat als je kv geeft je je kind tekort doet en zo zeggen ze het ook.) Die denken dus idd dat je kind er uren in zit. Maar met een paar keer een kwartiertje is niets mis.

Wat betreft eten ben ik het helemaal met je eens. Ik geef geen koek en diksap want idd ik zou geen reden weten om het wel te geven. Ik zou ook nog niet weten hoe ik het er allemaal tussen moet proppen haha.

15. Tese

Tese Niet meer actief

En het is ook waar inderdaad dat je met een tweede makkelijker bent als bij een eerste. In alles eigenlijk. Bij Sem makte we ons zo snel zorgen om alles, niet normaal. Ik was zelfs in de winter een keer bang toen de verwarming aangestaan had op zijn kamer dat er koolmonoxide vrij was gekomen. Hoe kom je erop! Ik heb echt een avond in de zenuwen gezeten haha

16. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Ja, echt hè?! Toen ik in de winter met Diede ging wandelen en hij bewoog niet was ik bang dat hij aan het doodvriezen was hahaha!
    En zo kan ik nog wel 20 dingen opnoemen!
    Ik ben nu al veeel relaxer dan een tijdje geleden.
    Maar toch kan ik soms nog wel onzeker worden als iemand zegt dat iets wat ik doe niet goed is.
    Maar leer ik steeds meer dat het ONS kind is en WIJ bepalen hoe en wat :D.
    Oh, het programma waar ik naar kijk (my big gipsy wedding) is weer begonnen. Lekker ordinair. Heerlijk haha!

17. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ohhhh een loopkar!!! Dat DOE je toch niet! ;)

Hier ligt uk al tijden niet meer in de ligbak. Hij past nog wel (net) (wij hebben ook de Mura) maar hij protesteerde gewoon heel erg. Meneer wil wat zien, dus in de beco of in de wagenzit. DIe kan overigens helemaal plat dus dat scheelt.

18. EyesOnly

EyesOnly Actief lid

25 mrt 2009
    423
    0
    0
    thuiszorg medewerkster
    Ergens in het noorden v/h land
    Ahh een loopkar die hebben wij ook staan, maar we hebben nog iets slechters een jumparoo. Totaal niet goed maar zo hilarisch om te zien en F komt niet meer bij als hij erin zit. Verder zit hij ook al een poosje in het zitgedeelte. Heb hem een hele poos met de maxicosi erop gehad. Want F wou niet plat liggen. Heb wel eens anderhalf uur gewandeld met een krijsend kindje (en de mensen maar kijken en comentaar leveren) Ons zit gedeelte kan ook helemaal plat maar ook hier heb ik hem iets schuin

19. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Irritant hoe mensen omgevraagd commentaar leveren.
    Ik heb één keer gehad dat ik met Diede aan het wandelen was en de zon schijn heel fel. Natuurlijk had ik z'n parasolletje uitgeklapt maar als we even 2 meter in de zon moeten lopen, ga ik niet steeds dat ding verstellen. We liepen net de hoek om en dus even in de zon, zei een vrouw: "Tssss, dat kind zit helemaal in de zon!" En er dan zo hoofdschuddend bij kijken. WAAR BEMOEI JE JE MEE :x!
    En ik liep laatst achter een echtpaar van middelbare leeftijd en die zagen iemand lopen met een baby in een draagdoek. Ze vonden het maar belachelijk want zo kind kon toch geen lucht krijgen enz.
    Maar goed, mensen boven de 50 kun je het niet kwalijk nemen want die lopen nou eenmaal achter met dit soort dingen :D

20. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Die jumaroo was ik ook echt voor S aan het overwegen want die wil de godsganse dag maar springen;)

Deel Deze Pagina