JANUARI 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door peps, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tese

Tese Niet meer actief

Jullie zijn lieverds. Hij is nu bij zijn ouders slapen en morgen komt hij Sem ophalen om wat leuks te gaan doen. Dan praten we in d avond verder. Net heeft hij wel degelijk z'n emoties laten zien maar ik blijf boos op hem. Dat is soms makkelijker dan verdriet vandaar dat ik dat de overhand laat hebben. Ik hoop dat we hier uitkomen...

2. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    muppet, ik snap dat je liever boosheid laat zien dan kwetsbaarheid. maar dat laatste nodigt wel meer uit om in gesprek te gaan en niet af te haken..

3. Miracle1990

Miracle1990 Niet meer actief

@Sweetchocolate: ik heb niet gezegt dat er NOOIT gereageerd word op mijn berichten.. ik zat met de voeding gewoon een beetje heel erg hoog.
    Misschien moest ik ook niet zo reageren, ik weet dat iedereen het druk heeft met de beebjes, ze vragen ook veel aandacht.. maar omdat ik gewoon eigelijk van alles al geprobeert had, en het allemaal toch niet lukte raakte ik lichtelijk in paniek en geirriteerd.

Meiden sorry voor mn reactie eerder!
    Ik heb gewoon echt mn dagje niet..

ons meisje deed het heel goed aan de borst, maar nu ineens niet meer.. ik heb dr een flesje gegeven die ik tot 100cc gevult had, en die heeft ze nadat ze 2 borsten ook al op had zonder problemen opgedronken, en daarna viel ze ook pas in slaap.
    Is dit nu een teken voor mij dat ik moet overstappen naar de fles? Omdat me boobs niet genoeg meer produceren?:s
    ik weet het echt niet meer.. ik wil niet stoppen met borstvoeding, ik doe nu beide, borst EN fles.. En buiten dat, is het doordat ik borstvoeding geef voor mij erg onduidelijk hoeveel ze nu zou mogen hebben per voeding..

Nogmaals sorry voor mn reactie eerder! Ik zie even door de bomen het bos niet meer, en ik zal ook beter me best doen op andere te reageren.

4. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    miracle, je borst blijft voeding aan maken. je kunt haar even later weer aanleggen en dan heb je weer voeding. alleen niet teveel afwisselen, wamt dan krijgt ze teveel voormelk.
    als je volledige bv wil blijven geven moet je haar heel veel aanleggen (en eigenlijk geen flesjes bijgeven)

ik snap wel hoe je je voelt, maar hier door teveel voeding.. dat is ook niet handig

5. Miracle1990

@lauwie: oke dus ik moet eigelijk gewoon steeds dezelfde borst aanbieden??
    Op een gegeven moment, raakt ze in paniek omdat ze me tepel niet meer kan vinden, ook niet als ik haar een handje help.. Dan wissel ik wel af, maar dat moet ik dus niet meer doen dan??

6. Tese

Tese Niet meer actief

@Miracle er zit ook een lactatiedeskundige hier op het forum geloof ik. Mischien dat ze ook wat meer weet hiervan?

7. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    wat ik doe:
    op voedingstijd bied ik beide borsten aan. daarna tot het 3u later is steeds de laatste borst (bijv R). en als het 3u later tijd is voor de volgende voeding eerst weer die laatste (R) en dan de ander (L). de komende 3u weer die borst (L) etc
    en lastig als ze zelf niet goede aanhappen. hier ook door de flesjes in het zh

8. Tese

Tese Niet meer actief

@Lauwie: Ik weet dat ik beter mn verdriet kan laten zien. Maar als hij me nu even wil beethouden of wil dat ik hem aankijk dan doet het zooooo'n pijn. Maar huilen doe ik volop dus hij weet dat ik verdriet heb. Ach we praten morgen wel verder, en ik wil niet opgeven en dat heb ik hem net nog even ge-smst. Ik wil eraan werken.

9. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    klopt! heb ik ook net mijn vragen gesteld

10. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    muppet het is ook makkelijk gezegd.. snap dat je helemaal over de pis en ontzettend verdrietig bent! hoop dat hij er ook aan wil werken en jullie er samen sterker uitkomen! weet je wat hij mist in jullie relatie? misschien samen in therapie?

11. Tese

Tese Niet meer actief

Hij zei dat hij vind dat we in een sleur zitten en hij weet niet of hij nog op de juiste manier van me houd. En over dat laatste moet hij nadenken. Want als dat er niet is dan houd het toch op ben ik bang.

12. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    muppet, dat had ik gelezen. maar wat bedoelt hij dan met sleur? wil hij samen stappen of meer tijd samen of ...
    het is nou eenmaal anders als je net een kind gekregen hebt (/zwanger bent). hoe ging het dan toen sem net geboren was?
    en liefde verandert, maar dat hoeft toch niet slecht te zijn. ik hoop echt voor je dat hij zich beseft dat hij misschien anders van je houdt, maar niet minder en hij er ook voor wil gaan. ook in deze tijd waarin het nou eenmaal veel draait om een kleintje en wat minder om de papa...

13. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

#353 sweetchocolate, 5 feb 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 feb 2011
    @ Miracle: zo kwam het op mij over. Dat is dus het nadeel van dit medium. Je kan door Internet zovaak dingen verkeerd opvatten. Is face to face minder. Verder maak ik er geen woord aan vuil aangezien ik het gezellig wil houden. Dus 't is je vergeven:p Hoop dat het vanaf nu beter gaat na die antwoorden van de anderen. Ik heb geen ervaring met bv.

@ Muppet: Ik hoop dat jullie eruit komen. Misschien is zo'n nachtje ook wel goed. Even rust, even nadenken. Alleen liever niet te lang, gezien de kids. Die kunnen hun papa ook niet missen en hebben er niks aan dat mama steeds aan het huilen is. Is wel begrijpelijk hoor, begrijp mij niet verkeerd. Dit hoort een tijd te zijn om te genieten, van elkaar en vooral van je gezin.

@ ego: Jayden slaapt eindelijk. Van 18:00 tot 20:00 uur. Tijdens fles van 20:00 uur viel hij al in slaap en heeft maar 90cc gedronken. Maar hij slaapt nog. Wel in zijn box. Maar hij slaapt tenminste. Eindelijk... al met al vandaag zo'n 7 uur geslapen op de dag. Weer netjes.
    Maarten en ik hebben lekker aan bank hangen gedaan met een filmpje en lekker dicht bij elkaar gelegen.

14. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    fijn om te lezen trouwens dat ik niet de enige met vreetbuien ben :p

15. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
  16. Miracle1990

@Lauwie: okee, dank je, zal eens kijken!
    Ik zal ook even een lactatiekundige het voorleggen, ik hoop echt dat ik niet hoef te stoppen, ik heb een topic op Borstvoeding geopend, en daar word gereageerd met: het lijkt op regeldagen.. maargoed zal eens kijke wat de lactatiekundige zegt:)
    @Sweet: dank je wel meis! ik wil het ook gezellig houden, maar ik was nogal geirriteerd door het niet lukken van de voeding:$ maar ben blij dat het nu dan goed is:)
    @Muppet: heel veel sterkte meis, ik duim voor je dat het toch nog goed komt, en anders dat er een goeie oplossing komt!:)

17. mimi83

mimi83 Niet meer actief

he meiden,

Even snel barst van de rugpijn. Heb wel vandaag verdeeldt over de dag alles bijgelezn.

Muppet: wat een KUT situatie. Ik hoop dat jullie morgen tot een goed gesprek komen en er uit komen samen.

Elif: ja Colin had ook zantac hij starte toen op 0.4 2 x per dag (dit is gewichtsafhankelijk) en was met 1,5 dag van het echte schreeuwen na voeding af.
    hoe wel het rechtop houden na de fles erin want ook al is het niet zuur meer omdat zantac ervoor zorgt dat hij minder maagzuur aanmaakt en wat er is wat neutraliseert. Maar het stroomt dan evengoed terug als je hem gelijk platlegd en dat voelt natuurlijk niet lekker.
    Ik weet het is niet leuk en niet makkelijk. Maar trootst je met een maand of 7 a 9 word het meestal een heel stuk beter. Als je meer vragen hebt hoor ik het ??

Meer typen lukt niet..

18. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

@ Mimi: Succes met de pijn in je rug.

Hier eigenlijk niks bijzonders gebeurd. Alleen dat Jayden 6.5 uur tussen zijn voedingen had gelaten vannacht en nu weer zijn huil en humeurig dagje heeft. Denk dat dit zijn sprong is. Hij wilt enkel bij ons zijn. Dan is het goed. Pink hoeft niet altijd (gelukkig). Ik wil ook een kind die de speen accepteert! Gewone drink speen zeg maar met rolletje erin accepteert hij zelfs niet. Dus vrees het ergste:( Wat Maarten gister middag merkte is dat hij rustig wordt van muziek. En dan het liefst de muziek die ik tijdens mijn zwangerschap nogal hard heb op gezet (Armin van Buren, DJ Tiesto, maar ook gewoon Guus Meeuwis etc.) Werkt niet meteen. Gister heeft hij anderhalf a 2 uur geslapen dankzij de nieuwe cd van Armin van Buren. Het is mij afgelopen week al opgevallen. Heel appart is dat.

19. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @mimi: sterkte met je rugpijn!!

@miracle: fijn dat je toch nog mee kletst! het is niet altijd makkelijk he zo met een kleintje... hopelijk kan de lactatiekundige jou verder helpen!

@muppet: pfffff meid ik hoop dat jullie vanavond een goed gesprek hebben en jullie of zo verder kunnen of in therapie gaan. ik heb ervaringen vanuit mijn familie waarin therapie tot nu toe nog goed geholpen heeft!!
    in ieder geval een hele dikke knuffel voor jou!

hier dus gisteravond weg geweest, heb mn meisje 4 uur lang moeten missen!! wat was dat moeilijk zeg, moest constant aan haar denken hihi.
    de voorstelling was super mooi!! vooral de zandtovenaar :D:D

20. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Goeiemorgen!

@muppet: Bah, dat klinkt niet goed :( Hoop dat jullie vanavond een goed gesprek hebben! *knuf*

@lauwie: Vreetbuien is veel gezegd :p Maar wel veel zin in snoep en ik snoep ook meer dan anders. Heb zelfs zin in chocola en daar hou ik anders niet echt van ;)

@mimi: Hoop dat je rugpijn snel minder is.

weg van baby: Ben ik nog niet geweest (ok, heb IrisBkind naar kdv gebracht vrijdag, was pakweg 40 mins de deur uit toen :p ) en dat doe ik de eerste tijd ook niet. Komt later wel weer (ben sowieso niet iemand die veel weg gaat, dus ja ;)).

voeden in draagdoek: Is mij ook nog niet gelukt, maar heb ook niet geprobeerd. Enige manier waarop dat lukt is als je kind zowat tussen je knieeën hangt oid en dan zit ie echt niet goed geknoopt (goeie hoogte is als je makkelijk een kusje op voorhoofd kan geven). Dus ik haal baby uit doek en knoop ze er daarna weer in.

@miracle: Succes met de lactatiekundige. Hoop dat ze je kan helpen.

EGO:
    Hier nogal zware nacht gehad met ons waterpokkenslachtoffer. Blijft hoge koorts houden en was helemaal overstuur vannacht. Heeft zeker een uur liggen huilen. Lag wel tussen ons in, dus dat scheelde om te troosten. Moregen moet koorts wel weg zijn, anders wordt het de huisarts. Soit. Met kleine meid gelukkig alles goed.

Fijne zondag!

Deel Deze Pagina