JANUARI 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door peps, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Tnx ga even kijken, klinkt als iets wat bij ons past.

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Heb lekker slapen zonder huilen besteld. Ben benieuwd!

3. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Ach gos OW arme S! Jaha je NOD nadert! Spannend!

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

#3644 mimi83, 26 jul 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 jul 2011
    O zo bedoel ik het absoluut niet, onze kinder pikken het vinden het zlefs prettig om in de auto te slapen bijv. dus dan heb je bijkomend voordeel dat ze er ook al aan wennen om op verschillende plekken te slapen. Ik weet heel goed dat sommige kids dat echt niet willen/kunnen. Weer eens nadeel van i net:D. je hoort de toon niet.;)

ennnn:
    denk dat ik een geddelte van het slaap probleem gevonden heb, bed verplaatst en haar klem gelegd op haar zij, wrijven over het hoofdje (dat had colin ook rond deze tijd) en nu is ze rustig na een fles in geslapen. ik denk dat ze straks nog een keer komt dan krijgt ze nog een fles, want ik denk dat ze nu gewoonweg even op 5 flessen wil, ze ontwikkelt nu gewoon onwijs snel en denk dat ze de extra energie nodig heeft. in totaal komt ze dan rond de liter uit op 1 dag.

5. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    mimi, ik bedoel het ook niet verkeerd hoor! voordat mijn dochter er was dacht ik ook: lekker mee op sleeptouw, worden ze lekker makkelijk van. maar toen ze er was merkte ik dat het helemaal niet relaxed wasen dat ik het dan toch belangrijker vond dat ze goed slaapt (/slapen). als mijn dochter erg makkelijk was en er goed op gereageerd had, dan zou ik er nog steeds hetzelfde over denken als toen. maar nu denk ik dat het meer kind-afhankelijk is dan ouder-afhankelijk. bedoelde meer dat je van mening/inzicht kunt veranderen als je in een andere situatie zit. en dat ze er misschien meer makkelijk van blijven dan makkelijk van worden ;).

juju, een hoop van haar tips doe je misschien al, maar ik vind het toch een fijn handvat voor een alternatief voor laten huilen.

6. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    mimi, ik heb niet zoveel verstand van fv hoor, maar volgens mij las ik dat je dan beter 1 kunt geven (ipv opvolgmelk bedoel ik) als ze meer dan 700cc drinken.

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

klopt, maar het werkt vooral andersom zei de arts die ik er toen over sprak als ze minder als 800/700 cc van nr. 1 drinken is nr.2 beter vanwege kans op verstopping.
    Maar ik verwacht dat dit niet heel lang duurt en heb net een nieuwe AR 2 open, dus als ze dan nog 3 weken op 1 zou zitten mag ik deze bus weggooien en dat vind ik een beetje zonde (een bus mag max 4 weken open). Maar thanx voor de tip als het langer duurt gooi ik haar weer terug op nr. 1.;)

8. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Hier maar 1 flesje per dag en dan is het idd ook zonde dat ie maar 4 weken open mag!

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Jullie letten goed op hihihi.

Vandaag kon ik me niet beheersen 4 dgn voor nod.
    Maar hij was negatief ik ga er vanuit dat de poging mislukt is ;)

10. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    @ow: ik had 1 dag voor mijn nod getest en deze werd pas positief na een half uur (dus eigenlijk niet meer geldig). Pas 2 dagen na mijn NOD was hij echt goed positief. Dus alles kan nog toch?

11. Tese

Tese Niet meer actief

Meiden hoe zat het ook alweer? Tess krijgt nu 200cc melk en ik wil minder geven. 180cc is gewoon 5,5 schep hè? En 5 scheppen? Op hoeveel melk kom je dan uit? 170 ofzo? Ik weet het al niet meer.

12. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    30cc is 1 schepje.

180 is dus 6 scheppen en 5 scheppen 150

13. Tese

Tese Niet meer actief

Als ik 200cc voeding heb dan is het 6 scheppen dus wat jij zegt klopt niet. Weet iemand anders het misschien? Op die pakken vanaf 6 maanden hebben ze alleen vanaf 200 cc staan jammer genoeg.

14. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @muppet: hier is het ook 1 schepje per 30cc dus 180 is 6 scheppen en 150 inderdaad 5 scheppen.....
    scheelt het misschien kwa voeding, welke dat je gebruikt?

15. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Muppet door de 6 scheppen wordt 180cc water toch 200cc melk?

16. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    hier wel ja ;)

17. Tese

Tese Niet meer actief

O haha bedoel je zo. Ik reken altijd totaal. Ff denken dan. 150+5 word dan 160? En 5,5 schep is dan totaal 180 toch? Dan kan ik haar wat minder gaan geven

18. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    met 5 scheppen en 150 ml dus 165 ml melk

19. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ all: thanx voor de tips over bekers/drinken/etc.! Ga dan toch eens zo'n rietjesbeker van de Hema halen, tuitbeker snapte uk hier ook niks van. En wil ook de flessen houden voor alleen melk en niet ander drinken (als dat lukt dan ;) )

@ muppet: bij onze voeding (kruidvat 2) is het: 150cc + 5 = 165 cc voeding. 180cc + 6 = 200 cc voeding.

@ mimi: wat fijn dat je een manier hebt gevonden hoe je dochter wél goed slaapt!!! Frustrerend idd als het niet wil lukken maar ze wel mega moe is.
    Hier trouwens ook met moeite op 4 flessen, denk dat we vandaag wel op 5 gaan uitkomen. Bijvoeding is hier ook pas net begonnen, dus zit er toch over te denken terug te gaan naar voeding nummer 1. 1 voordeel: hoeven we geen H.A. meer te doen, want zoon krijgt nu ook standaard 2.

@ makkelijke kindjes / makkelijke slapers: ik ben er zeer zeker van overtuigd dat dit meer aan het karakter van het kindje ligt dan aan de ouders. Volgens mij heb je er als ouders bar weinig over te zeggen. Bij makkelijke kindjes kán je als ouder ook makkelijker zijn, waardoor je snel de indruk krijgt dat het aan het makkelijke van de ouders ligt. Het is dus net hoe het karakter is, en daar kan nog de ouder nog het kindje iets aan doen of aan veranderen (denk ik dan ;) )

@ OW: spannend! Is ook nog best vroeg om te testen, dus wie weet... kan bij jou ook innesteling laat zijn geweest?

20. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    sorry, had verhaal met onderbrekingen getypt, Stukje over voeding is dus beetje overbodig ;)

Deel Deze Pagina