@slapen: R. slaapt al een tijdje door 's nachts. Ze komt nu meestal tussen 19.00 en 20.00 uur voor d elaatste fles. Ze krijgt dan een drinkpapje en houdt he thierme e vol tot de ochtend 7 a 8 uur. Gisteren was de pap op en heeft ze gewone melk gedronken en werd ze al om 05.00 wakker. De pap vult dus goed. Overdag slaapt ze weinig; soms een uurtje, 2 uur achter elkaar en de rest van de dag niet. Nu ligt ze wel al een half uurtje te tukken, dus het wisselt echt per dag. Ik leg haar wel in bed en vaak ligt ze wel rustig of een beetje te spelen. @op sleeptouw: overdag neem ik R. overal mee naartoe zolang het verantwoord is met haar extra vatbaarheid. Ik pak haar lekker in in de wandelwagen en zorg dat er geen vreemden in haar gezicht hijgen ( dit is niet elke dag hoor) 'S avonds mee is geen succes gebleken. Afgelopen weekend vierde s-moeder haar verjaardag en R. vond alles vele te interessant en heeft 's middags niet geslapen en 's avonds zijn we om 21.00 naar huis gegaan omdat madam nog steeds te erg onder d eindruk was van alle som te slapen. In de auto viel ze in slaap, en thuis sliep ze meteen door in haar bedje. We hebben nu dus besloten dat ze rond de laatste voeding en bedtijd gewoon thuis is. @voeding: Uit het vuistje vindt ze alles het leukst. Vanochtend wilde ze wel een half potje perenpuree, dus af en toe lukt dat ook. Ze heeft echt een eigen willetje en als ze geen zin heeft drukt ze haar lippen stijf op elkaar. Door de veranderende voeding heeft R. wel 2 a 3 keer per dag een poepluier, terwijl ze op alleen BV maar 1 a 2 keer per week poepte. Is even aanpassen dus, haha! @OW; spannend je NOD! *fingers crossed* Zijn jullie kindjes ook zo gevoelig voor andere mensen en hun emoties, bedoelingen? R. heeft heel snel in de gaten welke mensen ze kan 'vertrouwen' en het beste met haar voor hebben. Ze is ook heel duidelijk: als ze iemand mag lacht ze breeduit en wil ze best bij die persoon op schoot. Als ze iemand niet leuk vind of die een 'bad vibe' heeft, gaat ze huilen en kruipt ze helemaal in mijn nek.
@all bedankt voor de felicitaties voor F's half jaar dag . @slapen gisteren te hard gejuigd hij was vanmorgen om 5.45 wakker en wil nu telkens niet naar bed gebracht worden. Hij is ook erg jengelig. Wil geen fles geen foppie niets. Rode wangentjes en warm. Wrom weet ik nog niet misschien tandjes misschien een griepje oid. @eten sinds F gewoon voedsel krijgt kan hij ook eindelijk iedere dag een grote boodschap doen. Geweldig gewoon. (waar je als moeder allemaal niet blij mee kan zijn) Hij wil verder geen potjes, hij eet dus gewoon met de pot mee. Eerst kreeg hij ook 5 flessen van 180+6 maar sinds hij op nutrilon forte 2 zit krijgt hij 4 flessen 2x 180+6 en 2x150+5 @sleeptouw overdag gaat F wel mee ergens heen maar echt geen 2 dagen achter elkaar. S avonds blijft hij lekker thuis anders is hij echt uit zijn ritme. @ow Ik duim toch voor je hoor! @ego, ben deze maand voor het eerst sinds april ongesteld geworden en het was meteen mega ongesteld. 3dgn lang liep het gewoon af kon haast kraamverbanden gebruiken zo erg. En nu ben ik sindsdien hondsmoe. Iedere avond heb ik gigantische hoofdpijn, dat ik mijn ogen amper open kan houden. En overdag zit er totaal geen fut in mij. Bah belabbert gewoon. Verder moet ik toch echt over anticonseptie gaan na denken maar ik weet gewoon niet wat. Pil vind ik niet prettig kan gewoon merken dat ik er anders door word. Spiraaltje wil ik ook niet. Tja wat dan? Weet namelijk nog niet of ik wel een tweede wil. Ben door alle toestand met F erg onzeker geworden of ik het nog wel een keer wil meemaken en of ik 2 kinderen wel aankan.
heb verder niet bijgelezen wou alleen ff vertellen dat we vanmorgen bij het cb zijn geweest. 7068 gram en 64 cm goed gegroeid dus maar nu zag de arts dat dr ene been langer is dan het andere! morgen krijgt R al een echo en dan horen we hopelijk meer, de arts had het erover dat de kans groot is dat ze een spreidbroek krijgt
@leeuw: he bah wat vervelend!!! hopelijk is een spreidbroekje niet nodig en mankeert ze niets aan haar heupjes.... hier is isabel eindelijk in slaap gevallen na een lang gevecht met haar eigen. willen spelen maar oww zo moe zijn. nu is het stil dus denk dat ze toch in slaap gevallen is! zo beneden de laatste rommeltjes nog maar eens opruimen en stofzuigen, om 5 uur komt er weer een makelaar is een bekende van me, ben benieuwd hoe hoog (laag) hij ons huis is zal schatten.... verder nog 6 huizen gevonden waar we toch nog wel even willen kijken, ook huizen die we niet helemaal geweldig vonden maar misschien valt het toch wel mee als je het in het echt ziet. 1 huis had echt een super de luxe badkamer ze hadden daar een whirpool, sauna en extra luxe douche met van die massagestralen enz. in!!! beneden is dat huis groot maar tuin en boven lijken me tegen vallen dus toch maar eens gaan kijken.
Pff mn meisje is ook bezig hoor, draakje. Niets is goed ze wil alleen maar ziten en wiebelen op handen en knietjes. Maar goed dat kost energie. Ze doet tegenwoordig ook zwaaien als je weggaat. Dan zie je dat handje gaan en zegt ze daaaa! Boefie.
oww wat leuk!! ik heb het idee dat isabel ook af en toe zwaait maar kan ook beweging op het goede moment zijn geluidjes kan ik nog niets uit op maken, behalve het soort gegrom als ze iets te eten krijgt wat ze erg lekker vind hahaha. op handen en knieën zitten doet ze nog niet, maar ze schuift al wel achteruit de hele kamer door hihi. gewoon zitten vind ze dan wel weer erg leuk! als ik haar weg zet blijft ze meestal goed zitten en speelt ze wat. alleen als ze iets wilt hebben wat naast haar ligt dan kukelt ze om en ligt ze op haar buik hihi.
Muppet, aaaah, dat is lief!!!! Leeuw: Ach gossie, arme R. Zo'n spreidbroek is echt helemaal niks. Krijgt ze morgen ook gelijk de heup ego? Mee nemen overdag: J neem ik ook gewoon mee overdag. Buggy mee, verzorgingstas, kind mee. Hup, auto in. J heeft tegenwoordig ook dat hij gaat huilen naar vreemden, die hij er eng uit vindt zien. Afgelopen weekend waren we bij een vriendin van mij. Ze gaf een BBQ en J ging mee. Haar ouders waren daar ook. En huilen joh. Helemaal tegen mij aan kruipen en me stevig vasthouden, alsof hij wilt zeggen "mama, neem mij alsjeblieft in bescherming voor die engerds". Ego: Sensatie in de tent vanmorgen. Voor ons magazijn deur was een vrachtwagen en het frituurvet dat in zijn vrachtwagen stond was om gevallen (hele pallet met 40 grote flacons frituurvet (formaat a la Horeca)). Dat was natuurlijk spiegelglad. Het is ook op de weg achter ons gekomen, waardoor de weg afgesloten werd. Politie en brandweer kwam erbij te pas. (Politie: Tja, ongeval he, brandweer: Om de straat schoon te spuiten). Het was vanmorgen rond 07:45-08:00 uur gebeurd hoorde ik van mijn collega en rond de middag pas weer vrij gemaakt. Wat een gladde troep. J was vandaag een dondersteen op het KDV. Op KDV schijnt hij al brood met beleg te krijgen (fijn dat ik dat weet joh). Nou zat hij naar een meisje die brood met appelstroop had. J heeft 3 kwart eigen brood op. Toen kreeg J het broodje van buurmeisje in het vizier. Hoppa! J dacht bij zichzelf dat wil ik ook proberen hoe dat smaakt. Vond het wel lekker en had totaal geen zin meer in zijn broodje met worst. Heeft naast die 3 kwart brood met worst ook nog eens bijna een hele snee brood met appelstroop gegeten! Fijn dat ze zulke dingen zeggen joh, dat ze brood met beleg doen. Nog wat van KDV, zo iets vaags waar ik ze toch wel mee aan de tand ga voelen: J krijgt op KDV 2 bakjes voeding mee (die in zo'n toren zit). Hij gebruikt er maar 1, aangezien hij op 3 voedingen melk per dag zit. Maar ik geef er altijd 1 extra mee, voor de zekerheid. Nu schreef men in het schriftje dat hij maar 1 melkfles heeft gehad. Maar waarom zijn dan alle twee mijn voedingstorentjes dan leeg????? Schiet mij maar lek hoor. Pffff, en daar breng ik mijn kind heen En betaal je een godsvermogen voor. Wil eerst ze eens aan de tand voelen WAAROM er in het schriftje staat dat hij maar 1 fles op heeft, maar dat er voor 2 melkflessen poeder uit is. J heeft overigens wel goed geslapen! Van 12:35 - 16:45, maar heeft wel yoghurt en al op (en dat geven ze normaal om 15:30), maar had wel honger om 18:00 uur. Ook hier klopt gewoon iets niet. Of ze hebben hem om 15:30 wakker gemaakt of hij heeft om 16:45 gehad of hij heeft niks gehad. Ik had ook nog gevraagd of ze op wouden letten of hij ontlasting heeft gehad. 3 keer raden: Het is niet opgeschreven en aan M (die J heeft opgehaalt) is niks doorgegeven:x Hij heeft gister niks gehad. En vandaag?? Geen idee en over morgen wat hij doet zal ik ook niet weten. Potver hey. Ik weet me god niet of hij ontlasting heeft gehad. Waarom luistert men nou niet naar mijn wensen? Word er echt knettergek van. Alsof ik op het KDV tegen een muur loop te lullen ofzo. Het stapelt zich echt allemaal op. Ik ben er klaar mee. Ga lekker informeren over wachtlijst van andere KDV's.
O MIJN GOD!!! Tess kan alleen maar krijsen niet normaal meer! Ik was zo blij dat m'n man thuis was maar die heeft nog minder geduld. Ze wil ook al de hele dag niet slapen. Dot word een lange nacht ben ik bang...
Dames, mag ik: AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x Ik voel me totaal niet begrepen door M! M zegt: Nee, we doen J niet naar een ander KDV, omdat we over een weet ik veel wanneer (waarschijnlijk over 1 jaar-1.5 jaar) toch gaan verhuizen. Morgen maar wéér aangeven LET OP ZIJN ONTLASTING!!!!! Maar ik kan net zo goed tegen een betonne muur lullen, want naar mij word toch niet geluisterd. En aan M heb ik echt geen hol. Waarom sta ik er alleen voor?
@sweet: wat belachelijk dat het KDV niet naar je luistert!! ik zou echt een keer uit mn vel knappen, zodat ze voortaan WEL luisteren! wat erg dat M er ook niets van zegt, mijn man zou nog bozer zijn als mij en Isabel er gelijk weghalen hihi. gelukkig hoeft isabel nooit naar KDV, daar ben ik heeeeeeeel blij om als ik jou verhalen zo lees hihi. vanavond is er weer een makelaar geweest en heeft ons huis getaxeerd. hij verwacht dat we er rond de 155.000 voor kunnen krijgen.... ruim 10.000 verlies dus!!! het is een bekende van me en hij gaat ons overal zo goed mogelijk mee helpen en als we weten wat we kunnen lenen gaan we ook verder met het huis wat we op het oog hebben! hij was helemaal weg van ons huis trouwens en vond het perfect en prachtig afgewerkt hihi ja nog geen 2 jaar geleden het hele huis verbouwd en vernieuwd...... het is dat de markt zo klote is want 2 jaar geleden hadden we ruim 170.000 ervoor kunnen krijgen!
Oei, Naomi, 10000 verlies! Is dat inclusief kosten koper? Hier verwacht 1 makelaar dat wij, inclusief KK en bouwdepot 18000 verlies zullen hebben. Muppet, ik duim echt heel hard voor je! Zeker omdat je dan op een babygroep staat!
Heb even snel bijgelezen. Hypotheek (Sweet en Naomi): Wou even kwijt dat we een gesprek bij de Hypotheker hebben gehad en op zich was alles best positief. Alleen nu kan het zijn dat je het verlies van je huis niet meer kan meefinancieren in je nieuwe hypotheek, ook al heb je wel voldoende inkomen om de schuld mee te nemen. Dan zouden we dus een schuld krijgen van 20.000 euro die je moet betalen uit eigen middelen! Maar het is nu afwachten wat de banken doen.... Echt balen als dat zo is ! Ik lees morgen de rest, trusten!!
Hoi meiden, ik wil vanaf nu weer dagelijsk mee babbelen met jullie, als jullie dat goed vinden? ik heb het niet allemaal bijgelezen, maar nog bedankt voor jullie steun en medeleven!! Ik heb een telefoontje van het ziekenhuis gehad, en mn galblaas was mooi schoon niet ontstoken of wat dan ook, dus geen reden tot terug komen naar het ziekenhuis, ook gaat het nu weer helemaal goed, ik kan weer rennen en vliegen, en optimaal van mn meisje genieten! met mn relatie gaat het minder goed helaas.. Maar daar vertel ik later meer over. Gwen doet het heel goed, en er begint nu een hoektandje rechtsboven door te komen, ze heb er best wel last van en is heel zeurderig, verder is ze nu ook verkoude en heeft mij aangestoken.. ik heb zo een pipetje gehaalt dat je het snot uit de neus kunt slurpen als het ware, maar ik ga dat morgen uittesten Ik zal in een ander bericht het gedeelte van mn relatie wel neerzetten, als jullie willen weten wat er gaande is natuurlijk.. xx
Moosey ja klopt de restschuld kan je niet meenemen in je hypotheek. Echt belachelijk! Hoppa wij moeten er voor een lening afsluiten. Gevolg: krijgen dan ineens een stuk minder dat we voor de hypotheek mogen lenen. Schieten wij niks mee op dus. Plus aflossingsvrije hypotheek mag niet meer, je moet tegenwoordig minimaal 50% aflossen. Zie er eigenlijk best tegenop om een ander huis te kopen, maar wil wel over een jaar ofzo beginnen voor een tweede wonder. Maar ja 2 kinderen in een maissionette zonder tuin wilt mijn vriend niet.
@sweet: of dat met kk is weet ik niet, ik heb er bar weinig verstand van! ik denk zonder... een kennis van me (makelaar die gisteren langs kwam) die zei dat er nog wel banken zijn die de schuld mee laten nemen in een andere hypotheek maar ze doen het niet allemaal meer! vanavond hebben we bij 1 ervan een gesprek en hebben er nog 3 staan dus even kijken welke het gunstigste is. @moosey: pffff jullie ook al een schuld! iedereen lijkt het wel die zijn huis nu verkoopt.... mijn zus had een half jaar geleden ook al schuld. maar ja wachten tot dat de markt aantrekt doe ik ook niet. dat zien ze voorlopig niet gebeuren en wil hier niet zo lang meer wonen want we hebben echt ruimte gebrek! @miracle: een hoektandje! dat is vlug zeg, hoeveel heeft ze er voor de rest al? wat super dat het met jou weer beter gaat balen van je relatie.... zijn jullie nog wel bij elkaar?
hoihoi, kom ff vertellen dat R toch een spreidbroekje heeft gekregen, eerst voor 2 weken en dan weer een foto, staat de kop dan niet in de juiste positie word ze opgenomen
he gadver leeuw dat is ook niet fijn!! hopelijk is het met die 2 weken goed en hoeft ze niet opgenomen te worden! wat gaan ze dan doen met haar?
Heh bah leeuw. Dachten we dat het eindelijk wat beter ging Hele dikke knuffel meid!!! Verlies op huizen jeetje zeg dat is erg Hoeveel kost bij jullie taxaties? Hier betaal je rond de 500 euro vind ik wat te gek om ff te weten hoeveel het waard is hoor. Hier vandaag weer getest tja er verschijnt een streepje wat je eigenlijk bijna niet kan zien laat ik het zo zeggen. Verwacht er dus ook niks van.