@eyes: ik ben ook nog maar 1 keer ongesteld geworden, dus mijn cyclus was ook ver weg. ook hier overgewicht! ik weeg momenteel 96 *schrik* gelukkig staat het hier niet in de weg om zwanger te worden!
@naomi ik was in april weer ongesteld geweest en vorige maand weer. Voor dat ik zwanger was van F was ik bijna een jaar niet ongesteld geweest. Tja ik weeg nog aardig zwaarder dan jou. Ik kreeg van de Gyn te horen vorig jaar dat ik maar 30kilo moest afvallen. Maar dat lukt bij mij gewoon niet kan dieten en sporten was ik wil word niet lichter. Nou dan moest ik maar een maagbandje nemen. Pfff doe je ook zo even. Nou ja zie wel hoe het gaat, kan me er wel te druk om maken maar dat helpt ook niet. Verdrietig erover ben ik wel soms.
En toch is het je (gelukkig) wel gelukt Eyes! Zonder hulp! Vet irritant dat je niet kan afvallen. Hoe kan dat joh zou je denken?! je eet gezond, sport en al. Pfff, wat wil je er meer aan doen? Euhm, Jayden slaapt nog steeds...
@sweet dat heeft met mijn pco te maken. Toen ik zwanger was van F vlogen de kilo's eraf terwijl ik het zelfde at enz. Dwz als ik de goede hormonen heb kan ik afvallen, maar aangezien ik die niet meer heb lukt het gewoon niet meer. Heb bij de huisarts zelfs aan allerlei dingen mee gedaan dietist en speciaal beweegprogramma maar niets noppes nada.
@Eyes: Krijg je dan geen hulp als je overgewicht hebt?! Of alleen bij een BMI van boven de 40? Ik snap dat je er verdrietig van wordt. Mensen denken zo makkelijk over afvallen, zo van; doe het maar eventjes! Ik weeg al vanaf mijn 16de tussen de 100 en 125 en op het einde van mijn zwangerschap zelfs 130 ! Ik ben 1.73. Gelukkig was het bij ons de eerste keer raak (ik woog toen 110), maar ik denk weleens dat dat misschien een toevalstreffer was en de tweede keer moeilijker gaat. Daarom wil ik eerst 110 of minder wegen (liefst onder de 100) voordat ik weer zwanger word.
@moosey ik kreeg geen hulp omdat ik 1.68 ben en toen 112kilo woog (o mijn god als je dat opschrijft brrrr) Dus ik moest in iedergeval 30kilo afvallen. Ik weeg nu 108 (laatste keer wegen). En ik kan wel gaan zeggen dat mijn gewicht me niets scheelt maar dan lieg ik. Ik vind het erg en kan mezelf niet eens in de spiegel bekijken. Zeg ook vaak tegen mijn vriend, dat ik niet kan snappen dat hij mij aantrekkelijk vind.
@eyes: wat klote dat je er alles aan doet maar dat het gewoon niet helpt!!! kunnen ze je de hormonen niet toedienen zodat je af kunt vallen? of zeg ik nu iets heel stoms.....
@naomi, nee hoor maar tis vorig jaar door de regering verboden om die hormonen te verstrekken aan mensen met overgewicht. En het is ook niet toe gestaan om mensen met een te hoge bmi te helpen dus daar sta je dan
@ miracle: vervelend dat je morgen pas terecht kan. Maar wel goed dat je even naar de HA gaat. Hier grijpt zoon veel naar zijn oren sinds hij tanden krijgt trouwens. @ moosey: wat een briljante foto weer! En ook een onwijs leuk shirtje heeft hij aan. Leuk ook dat jullie in oktober voor een broertje/zusje gaan Goed bezig ook met afvallen. @ maartje: succes weer met de behandelingen aankomende week. Duim hard mee dat het allemaal eens mee zit. @ juju: hier ook nog lang geen 2e hoor Maarem, was benieuwd naar wat je zoon allemaal al eet, mara je hebt je onderschrift toch maar weg gehaald? (of verwar ik je nu met iemand anders?) Hoop dat uk snel wakker wordt, kan je naar buiten @ naomi: inderdaad: al klein buikje te zien, leuk!!! Was je al wel helemaal uit je zwangerschapskledij? Wel ideaal: 2 kalendermaanden er tussen, handig qua kleding @ sweet: is idd erg lekker buiten! Nog wel even kunnen slapen vanochtend? @ eyes: auw! En jeetje, idd een rare cyclus dan. En idd wat sweet zegt: F is er ook gekomen, dus wie weet Enne, van de neuroloog moest ik stoppen met roken, maar wat deed meneer zelf.... Zo makkelijk voor een arts om te zeggen dat je dan maar een maagbandje moet nemen. Alsof het een nieuwe fiets is.... Het zijn idd wel rare regelingen, echt absurd!
Juudje de lijst werd wel erg lang haha. Maar wil wel weer een rijtje geven hoor Eyes dat klinkt helemaal niet fijn Bedenk wel dat je uiterlijk niet maakt wie je bent, juist je karakter maakt je speciaal en bijzonder. Bovendien vind ik te dik helemaal niet altijd lelijk (en dun niet altijd mooi). NIet vergeten, meid!
eyes, ik heb ook pco en werd wel geholpen. Ik weeg 119 kg (nu 116) Mijn arts deed in het begin ook moeilijk, maar ik ben gewoon naar een ander ziekenhuis gegaan! Daar werd ik zonder mopperen geholpen. Het is maar net hoe de arts er tegen aan kijkt. Mijn arts zegt, je hebt pco want je bent dik. Die andere zei, je hebt pco want je bent er mee geboren en daardoor ben je dikker geworden (waardoor de pco ook erger word helaas) maar afvallen is een crime..ik hier ook alleen tijdens de zwangerschappen..... Weet niet vanwaar je bent, maar ik heb vele meiden gekend met overgewicht die bij het geertgen wel geholpen zijn!! dat is een fertiliteits kliniek, geen ziekenhuis. Ikzelf werd in amsterdam het VU heel netjes geholpen op de fertiliteits poli....ook bij de gyn daar!! (enkel woon ik in brabant dus ben ik terug gegaan naar mijn gyn, gezegd ik krijg nu meds dus kun jij me opvolgen...en dat wilde hij, wel met tgenzin...) Succes meis! breekt weer uit!
Excuse me?! Wat zeg je? Dus mensen die overgewicht hebben moet je dan maar aan hun lot overlaten? Wat is dit hey?! Net alsof iemand met overgewicht ervoor KIEST om overgewicht te hebben! Slaat echt helemaal nergens op.
Haai ladies, Het is een hele tijd geleden dat ik heb gereageerd, maar af en toe lees ik nog wel mee. Onze Brittje doet het geweldig, ze is een klein poppetje (nog maar krap 6,5 kilo) maar des te bijdehanter met andere dingen. Ze zegt mama, papa en opa en oma en ook nog gericht, ik wist echt niet wat ik hoorde en de cb arts ook niet whahahaha! Ze eet lekker mee en lust alles, kma afgetest gelukkig en met een beetje doorzetten geen uitslag meer in haar gezicht van melkproducten. Het is heerlijk om van mijn beide kids te genieten! Al zal ik wel weer blij zijn als de zomervakantie voorbij is hahaha, met dit weer is het geen pretje een 4,5 jarige bezig te houden. Gelukkig komt er nog wat mooi weer aan.....nog ff lekker genieten en bijbruinen dus. @NAomi, van harte met je zwangerschap! @zwaargewichten, de strijd niet opgeven hoor, het is belachelijk dat je met overgewicht niet wordt geholpen, ik vind het gewoon discriminatie. hier trouwens ook fors overgewicht hoor, 1.76 en 113 kilo. Ben wel aan het lijnen, al 7 kilo kwijt met weightcare -producten, niet meer snoepen en borstvoeding geven. Mag niet al te snel afvallen ivm de borstvoeding, dus doe het lekker op mijn manier en het lukt heel behoorlijk. Dag allemaal!! Zal nog ff een fotootje spammen: Bekijk bijlage 171325
@ink: hahaah geweldige foto!!! en wat gaaf dat britt dat allemaal al kan zeggen!! ze is wel extreem snel zeg! Isabel zegt alleen: hmmmmm als ze bijvoeding krijgt hahaha.
Grappig he, ik wist eerlijk gezegd ook niet wat ik hoorde hoor. Haar broer was al snel, maar dit slaat alles! Als papa binnenkomt dan kijkt ze hem na en roept papapapapapapapa, als ze honger heeft en huilerig is dan roept ze maaaamaaaa. Echt grappig. Op de CB deed ze het ook, de arts wist niet wat ze hoorde. Eerst keek ze naar mij en zei ze met een blij hoofd, maaaamaaaa. Daarna opa, opa, opa. Ze vroeg me of Britt dit vaker deed, ze was idd extreem vroeg en zit qua ontwikkeling op 11 maanden, met zitten, kruipen, staan etc. Alleen qua groei zit ze nog net op de onderste lijn. Niet alles kan snel gaan dus
@ink: ik ken het isabel zat verder met haar ontwikkeling ook op bijna 11 maanden vanmiddag kroop ze voor het eerst een klein stukje (tot ze haar hoofd stootte hahaha), ze staat heel stevig maar snapt nog niet dat ze zich vast moet houden hihi.
Ink jeeeeeetje wat is Britt dan snel zeg. Mijn god! Ik verschiet ervan hihi. Wel een schatje hoor! Naomi zo lief je beginnend buikje Eyes jeetje wat een rare wetten zijn er toch hhe
@OW: dank je hahaha ben er ook al erg trots op! hij groeit nu lekker snel bij isabel was dat helemaal niet!