JANUARI 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door peps, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tese

Tese Niet meer actief

Elif het kan goed zijn dat Seyhan (typ ik dat goed?) overprikkeld raakt in de box. Dat heeft Tess ook vandaar dat ze er bijna nooit inligt. Ze krijgt dan teveel prikkels te verwerken.

2. Tese

Tese Niet meer actief

Net even lekker naar de winkel gewandeld met Tess. Manlief heeft een training voor z'n werk vandaag en sem is naar opa en oma toe.

3. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    jippie het wordt drukker hier :)

hier weer een goede nacht gehad!
    zo even boodschappen doen, dus ik ben er weer vandoor...

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Muppet je had het helemaal goed getypt ;)
    Ja het is gewoon shit dat onze babyfoon na 1 week al zo raar doet, de hele tijd gekraak!
    Nou daar word je crimineel van na een aantal minuten en hij valt stil als seyhan een geluidje maakt.

Ik ga anders toch maar proberen om de zoveel tijd aan de trap te luisteren.

5. maartje85

maartje85 Actief lid

27 mrt 2010
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey allemaal,

Officieel zou ik een januari-mama zijn, was 14 januari uitgerekend.
    Maar... al op 30 december is ons meisje geboren via een keizersnede. Ik zou hier graag meekletsen, aangezien ik d emeeste ken uit het bevallingslijst januari topic!

Ga nu weer snel naar mijn meisje terug, maar spreek jullie snel!

6. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Ik meld mij hier ook! Wij zijn sinds 4 januari de trotse ouders van Diede!

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    We zijn hier half december half januari geworden heh meiden.
    Maar het is zo'n gezellig groepje:D

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Vinden jullie het ook allemaal zo snel gaan?!
    Seyhan alweer een maand kom er niet over uit!

9. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Het gaat supersnel! De dagen gaan ook zo snel. Voor je het weet is de dag voorbij (en kom je er achter dat je nog in je pyjama loopt :D).

10. Tese

Tese Niet meer actief

Ja het gaat echt snel! Er zijn dagen bij dat ik vergeet te eten en niet op m'n gat heb gezeten hahaha!

11. Tese

Tese Niet meer actief

O en dat in je Pyama lopen ken ik, dat gebeurd hier vrij vaak. ;)

12. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Ok.... ja wij voeden nu dan nog volgens schema, maar 's nachts zetten we de wekker wel steeds een uur later dan eigenlijk zou 'moeten'. Maar meestal komt de kleine toch wel om de 3/4 uur.

Alle avonden hebben we tot nu toe een makkelijke baby gehad. Alleen vannacht was het even zeuren van 1 tot 3. Bijna hele periode wakker. Maar goed. We hebben het graag voor onze kleine over! Het is een toppertje!

13. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Marije: Wat fijn dat hij het zo goed doet!
    Hoe zijn jullie eigenlijk op zijn naam gekomen?! Echt een originele naam!
    Diede komt ook om de 4 uur. Na zijn laatste voeding om 0:00 zet ik altijd heel optimistisch de wekker om 7:00 maar meestal komt hij rond 4:00. Het vervelende is dat ik hem voor zijn laatste voeding van 0:00 altijd wel wakker moet maken. En dat hoeft voor al zijn andere voedingen niet! Dat moet dus eigenlijk één voeding opschuiven, dus dat hij in de nacht doorslaapt!! Maar als hij gaat doorslapen krijgt hij maar 5 voedingen en dat is dan misschien weer te weinig. Maar goed, van de andere kant zeiden ze op het cb dat er 4 uur tussen mag zitten maar in de nacht wel 7 tot 8 uur. Dus dan zou 5 voedingen wel kunnen.

Hoe vaak voeden jullie? Hier nu 6 keer per dag en dan 150 cc per keer. Maar hij weegt dan ook al bijna 6 kilo :$!

14. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    6 keer wat fijn zeg.
    Hier 8x per dag dus om de 3 uur.
    Hij krijgt dan 80 cc, meer krijgt hij niet op max 90cc.
    6 kilo al moosey!? hihih maar hij was ook al5,5 kg bijna heh.
    Dus echt veel bijgekomen (overdreven dan) is hij niet.

Seyhan wa 2750 gram toen hij naar huis kwam 8-1 en is nu 3651 , de 26e gewogen.

15. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Acht keer heb ik nooit gehoeven eigenlijk omdat hij al zo zwaar was bij de geboorte. Diede was vorige week 145 gram aangekomen en deze week 205 gram.
    Maar Seyhan groeit goed!
    Ik kon trouwens het shirtje niet meer vinden bij de Wibra. Bij onze Wibra hebben ze helemaal geen leuke kleding. Ik wilde nog wat rompertjes erbij maar die hadden ze bijna geen bij Wibra. Dus toch maar weer naar de Hema gegaan. Daar kom ik uiteindelijk altijd uit!

16. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Heh wat jammer dat ze het niet meer hadden.
    Haha ja had zoiets met zijn gewicht jeetje waar eindigt het maar zal wel goedkomen. hihi

17. Ink1313

Ink1313 Actief lid

20 apr 2010
    300
    0
    16
    NULL
    Nederland
    Ha dames,
    Ik heb het mama forum ook gevonden! Hier voed ik inmiddels op verzoek. Meestal is dat overdag zo rond de 3 uur, soms 4 en soms 2,5. In de nacht laat ze vaak een uurtje of 5 tussen haar voedingen zitten. Laatste rond 22 uur en dan komt ze meestal rond een uurtje of 3. Daarna dan weer rond 6 of 7 uur. Eigenlijk horen we ons meisje alleen als ze honger heeft. Ze is zo relax, heerlijk gewoon!

18. Tese

Tese Niet meer actief

Hier zitten we op de 6 flessen. 8 hebben we alleen de 1e week gedaan en al snel op de 7. Ze krijgt nu 120cc per keer.

Marije waarom zet jij je wekker voor in de nacht? Zo leren ze niet om door te slapen of heb je er een speciale reden voor dat je dat doet?

19. Tese

Tese Niet meer actief

Hier wisselen de nachten trouwens. Meestal krijgt ze rond half 12 de laatste fles en word ze rond half 7 wakker. Maar het gebeurd ook dat ze een halve nacht wakker is.

20. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Diede is ook heel makkelijk. Huilt (zeg maar schreeuwen :D) alleen als hij honger heeft. De krampjes zijn ook voorbij sinds een paar dagen. Hij heeft alleen wel ontzettend vieze luiers van de Nutriton. Nutriton is om de borstvoeding die ik via de fles geef te verdikken zodat hij zich niet verslikt. Maar hij heeft de laatste dagen dus dat de ontlasting 2 tot 3 keer per dag bijna in zijn nek zit! Ik heb snel wat rompertjes gewassen net want alles was vies! Hij heeft geen vieze luier als ik begin met voeden maar tijdens het voeden gaat hij los. Zijn hele hoofd wordt dan rood haha! En wat ik van Elif en Naomi ook al las, is Diede ook flink aan het knetteren :D! Meestal tijdens het verschonen. En die boeren die hij laat....Goeiendag! Die hoor je aan de andere kant van het huis!

@Muppet: Zo, ze slaapt al goed door dan! Echt fijn!

Deel Deze Pagina