JANUARI 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door peps, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    ok...ik had daar een site maar had idd geen 200 foto's. Was gewoon gratis. Je kunt toch ook oudere berichten verwijderen? Dan heb je weer ruimte voor nieuwere, of wil je dat niet?

2. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    En anders gewoon een facebook voor hem aanmaken? Of zeg ik nu iets heel raars....

3. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Is het normaal dat je bij de leidsters van het KDV van je zoon alles moet voorkauwen. Zijn ze echt zo dom als een zeekoe?

Jayden heeft op KDV maar 20 minuten geslapen. Hoorde van M dat ze om 17:45 thuis zijn gekomen, en om 18:00 lag J al op bed. Hij was kapot en viel meteen in een hele diepe slaap. M heeft hem om 20:30 wakker gemaakt, 2.5 uur dus nadat hij in bed is gelegd en heeft hele verschoonpartij, omkleedpartij (van gewone kleding naar pyama), de wandeling van boven naar beneden en de fles alleen maar geslapen. Het moet wel dat jayden moe is geweest, het kan niet anders. Waarom leggen ze hem niet op bed?! Ik baal hier zo van, dit was gister ook al zo. Hij heeft dus 2 keer geen groente op, omdat ze op het KDV te beroerd zijn om J op bed te leggen als hij moe is.

Nu maar zijn slaap schema voorgekauwd opgeschreven. Hopen dat ze er wat mee gaan doen.

4. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    jeetje kan hij niet naar een ander kdv ?

5. sweetchocolate

Wilt M niet jammer genoeg.

6. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    idd jammer

7. sweetchocolate

Heb er nog de p is. M zegt over een jaar hebben we een ander huis. Hoera nog een jaar als juf alles voor die domme koeien voorkauwen. Totaal geen zin in. Muppet jammer dat je niet bent aangenomen want had jay dan echt over laten plaatsen omdat jij wel logisch nadenkt.

8. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Marise: FB is misschien ook wel een goeie!

@Sweet: Vind het zo raar dat ze hun eigen plan trekken op het kdv!
    Als ze niet luisteren naar jou zou ik een klacht indienen hoor.

Hier komt zo meteen Peter v.d. Vorst op bezoek. Hij gaat voor een programma op zoek naar zijn verleden (ik werk in het archief). Een paar weken geleden was Marc-Marie Huijbregts hier. Toen had ik helaas vakantie, want ik had wel effe met hem willen kletsen!
    Niks op FB hierover zeggen trouwens, want het mag nog niet naar buiten toe dat hij hier is. Maar goed, hier kan het wel :)

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Moosey ik plaats voor mijn fam foto's op picasa. Heb per maand een album aangemaakt en haal af en toe wat foto's weg. om de 2 weken ofzo plaats ik weer wat kiekjes met verhalen en de mensen waar ik het van toesta die krijgen een email dat er nieuwe foto's opstaan.

Sweet ik krijg echt een vreemd beeld van jouw kdv. Hoe het hier gaat:
    Ik heb een voedselintroductieschema voor uk gemaakt. Ik wil vrij voorzichtig voeding introduceren om de darmen niet te overbelasten en om allergieen te voorkomen. Deze heb ik aan het kdv gegeven.
    Met 7 maanden ging een nieuw schema in. Ik schrijf dan in zijn boekje:
    Vanaf vandaag mag het schema v.a. 7 maanden worden aangehouden. Uk krijgt van ons wel al brood maar nog zonder beleg.
    Nou dat krijgt hij op het kdv dus ook: brood zonder beleg.

Verder is het de gewoonte om bij wegbrengen minimaal 1 minuten bij te praten over hoe het gaat en bij ophalen ook minimaal. Ze hebben daar altijd de tijd voor, er staan ook banken enzo en er is koffie/thee voor de ouders. Gaat heel ontspannen, erg prettig.

Ik zou het persoonlijk niets vinden als mijn kind al koekjes zou krijgen trouwens (dan liever een rijstwafel ofzo). Maar goed hier eet uk ook nog niet zo veel.

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ego: Ik ben helemaal kapot. Uk slaapt zó slecht.. hij is om de 2/3 uur wakker en dan ook voor een uur lang en huilen, huilen.. En we kunnen hem niet troosten. HEt ergste is: inmiddels vind ik het niet meer zielig voor hem maar raak ik gewoon geirriteerd. Ik vlieg gewoon in de stress in mijn bed als ik hem hoor kuchen ofzo "daar gaan we weer." Terwijl het natuurlijk super zielig is..
    Ik voel geen tandjes aankomen maar hij gaat wel snel in zijn ontwikkeling, tijgert inmiddels vooruit en gisteren stond hij opeens in de tummy tub (en keek me heel wijs aan: kijk mam, helemaal zelf). Vanochtend deed hij het weer maar dan in de stoel met zijn handjes op de leuning. Tijd voor bedje omlaag denk ik maar.

Het is heel zielig snachts, hij is aan het rollen, op handjes en knietjes en dan omhoog op handjes en teentjes en dan valt hij om en hij blijft maar aan de gang, zo onrustig. Super zielig en heel héél vermoeiend. *zucht*
    Overdag is hij weer zonnig en vrolijk en heerlijk genieten. Gelukkig :)

11. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Juju: Ik had Picasa geinstalleerd, maar toen ik mijn foto´s wilde bekijken, kreeg ik een heel ander menu. Ik vond dit zo irritant dat ik het er meteen af heb gegooid haha!
    Misschien moet ik er even de tijd voor nemen.
    Maar het leuke aan die babywebsites vind ik dat je alles kunt invullen, dus ook een groeigrafiek en hoe de tandjes doorkomen enz.

KDV: Hier volgen ze ook strikt op wat ik in het schriftje schrijf en nemen ze alle tijd om bij te praten, vooral bij het ophalen.
    Ze vroegen of Diede brood mocht en ik heb gezegd dat zij dat mooi mogen oefenen. Hoef ik tenminste niet bang te zijn dat hij zich verslikt haha! En als blijkt dat het brood goed gaat, probeer ik het zelf :D
    Ze zijn daar trouwens echt allemaal supergek met Diede. Zeggen ze stiekem dat Diede hun lieveling is omdat hij altijd zo vrolijk is, nooit huilt en zo gezellig babbelt. *Trots* :)

12. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Juju: We hebben dat een tijdje terug ook gehad.
    En bij Diede is het zo dat hij huilt als je zijn tandje nog niet ziet en 2 weken later zie je zijn tandje opeens.
    Dus misschien is het dat toch wel. Zou op zich een logische verklaring zijn.
    Maar goed, kan inderdaad ook met zijn ontwikkeling te maken hebben want die gaat nu opeens supersnel! Wel knap dat hij zelf ging staan!!
    Maar ik moest in die periode dan ook echt tot 10 tellen (of tot 100 :D).
    Probeerde lief voor hem te blijven, maar dat is best lastig als je zo op bent.
    Ik heb hem nooit hardhandig aangepakt, maar wel mijn stem wat verhefd. Gelukkig blijft mijn vriend altijd heel kalm en die nam het vaak over. Maarja, als die er overdag niet is...
    Succes en sterkte!

13. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    hoi hoi meiden,

ik leef nog hoor ;)

maar drukke dagen hier....

zometeen weer voor een hypotheek gesprek weg, daarna krijgen we nog kraamvisite voor isabel (schandalig zo laat maar ja).... en dan mag ik vanavond weer gaan werken.
    morgen zijn we ook de hele dag al weg, er is hier een boerendag in de buurt en wij doen mee met de demonstratie dogfrisbee met onze hond :D zondag ochtend weer werken en dan even rust hahaa.

14. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Naomi je kon al bijna kraamvisite krijgen van het wondertje op komst ;)
    Bij wijze van:p
    Dat is idd wel heel erg laat heh jeetje!!

Hypotheekgesprek wat spannend!

15. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @OW: ja echt heel laat, ze weten dan niet dat ik alweer zwanger ben ;) ze kunnen beter alvast komen voor isabel haar 1e verjaardag hahahaha dat is momenteel dichterbij!!!
    maar ik ben er best kwaad over dat ze het lef nog hebben om te komen. ook omdat ze zeiden: die of die datum. manlief moest vandaag eigenlijk werken en heeft dus vrij gevraagd!!!!! is toch van de zotte, ze hadden ook een keer in het weekend kunnen komen.... het is maar goed dat ik niet thuis was toen ze belde:p

ja vind het ook wel spannend!! ben benieuwd hoeveel we kunnen lenen volgens hem! een hypotheek van 1000,- kunnen we best betalen dus wat dat betreft zitten we goed haha.

16. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ach ja toch leuk dat ze langskomen, al zou ik er geen vrij voor vragen persoonlijk (dan kunnen we niet, helaas. Maar over een paar maandjes wordt ze één, wellicht goed om alvast te noteren? ;))

Moosey ik wordt ook niet hardhandig ofzo maar dat komt omdat ik liever weg blijf als ik ongeduldig wordt. Hij gaat standaard nóg harder huilen als we bij hem komen namelijk. Ik voel me wel een slechte moeder maar ik kan er niets aan doen :( Slaapgebrek is gewoon killing.
    Ja het gaat wel heel snel. Toch maar bedje naar beneden doen denk ik, als gok ik nog steeds op twee toevalstreffers. Ik bedoel hij gaat nog niet zelfstandig zitten, lijkt me dat dat eerst gebeurt ipv meteen staan?!

Picasa: ik heb niets geinstalleerd? Ik doe dat gewoon online bij google. Groeigrafiek zet ik er ook op (die houd ik online bij, x2 want grafiek van CB en bv-grafiek) en tandjes heeft hij hier nog niet ;)
    Maar dat zijn idd leuke sites om te zien!

Naomi spannend!

OW hoe gaat het met je? Heb je de teleurstelling een beetje kunnen verwerken?

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Juju, S wil ook maar de hele dag staan!
    Ik heb het idee dat hij ook niet echt gaat kruipen.

Het gaat wel weer:) dank je wel.
    Onderling hadden we ook nog woorden gehad, omdat hij mij niet begrijpt.
    En ik ( idd) niet zo positief tegenover hem ben de laatste tijd.
    Hij heeft met zijn gebroken rib toch heel de tuin gedaan, hout gehakt enz.
    Maar als hij 1 ding niet na mijn zin deed schoof ik dat van de baan.

Maar ik was weer heel teleurgesteld dat hij niet echt begrip heeft als ik niet lekker in mijn vel zit.
    En hij zoiets heeft S is gaat het steeds beter mee dus het moet ook met jou beter gaan.

Na ja heeeeeeeeeel lang verhaal en lange discussie te lang om hier op te schrijven.

Iig de mislukte poging hielp daar idd ook niet aan;)

18. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Nee alles stapelt zich dan zo op he. Die periodes hebben we hier ook hoor. Dat k ook wel eens denk: waarom ben ik met jou? Gelukkig komen we er altijd weer uit. Uiteindelijk is het toch een combi van wat je samen doet he :)

19. sweetchocolate

Ik wou dat ons kdv eens ging overleggen. jammer dat ik de enquete al 2 maanden geleden heb ingevult. die domme koeien denken ook niet na ofzo. vraag me soms af hoe ze aan hun diploma zijn gekomen. en m wilt echt niet van kdv verwisselen nu "omdat dit slecht zou zijn voor jayden" flikker toch op hey! hij is nog zo klein en denk je dat 20minuten slaap per dag goed voor hem is? nee dat is perfect joh. waarom sta ik echt helemaal hierin? in alles eigenlijk. ik kan wel janken. waarom krijg ik geen hulp? in niks. kind wordt aan mijn lot overgelaten. net als hele huishouden. daarbij 32 uur per week werken ik trek het niet meer. welkom depressie, welkom terug.

20. Tese

Tese Niet meer actief

Sweet qua huishouden kun je een werkster nemen. Kost je eens in de 2 weken bijv 30 euro. En wat betreft kinderdagverblijf, informeer gewoon vast in de buurt. Leg het daarna eens voor bij M en praat er rustig over.

Deel Deze Pagina