Jullie zijn echt niet bij te houden.... Haak maar weer ergens aan @ mimi: sterkte voor jou! Echt even alles tegelijk. Het is jammer dat je zo ver weg woont, had anders best willen helpen in huis (momenteel toch werkloos helaas). Hoop dat je iemand kan vinden die iig jullie een beetje met de huishoudelijke klusjes kan helpen. Hopelijk is je keelontsteking snel over en dan op naar de 24e. @ lauwie: filmpje gezien, wat leuk!!!! Echt gaaf dat Jort al zo goed kruipt Hier probeert uk alleen zn beentjes onder hem te krijgen (wat niet lukt) en gaat zn kontje elke keer omhoog. Ach ja, alles op zn tijd. Wel grappig trouwens hier: omdat zoon van eind januari is en dus bijna de jongste hier, lees ik hier veel dingen waarvan ik denk: dat doet zoon dus echt nog niet...... totdat we vaak 1 á 2 weken verder zijn. Dan denk ik: o ja, daar hadden de dames het al over @ muppet: succes morgen met de helm!! @ mannen: zó herkenbaar Mannen komen dúidelijk van Mars @ miracle: sterkte. Moeilijke situatie, hoop dat je er met de maatschappelijk werkster duidelijkheid in krijgt. @ kletsen: ik weet niet wie dat zei, maar hier nu ook een kletsend mannetje. Nu dus niet alleen meer geluidjes, maar echt om 5u vanochtend al hababababawawawawamamamambababa Echt té schattig, alleen het tijdstip was wat minder. gelukkig wordt hij ook al kletsend wakker op een voor paps-en-mams-gezelliger-tijdstip Hier is bijvoeding overigens een ramp. In het begin hem gedwongen om dingen te proeven, maar dat werkt dus niet. Al een aantal dingen meerdere malen gegeven, maar het is en blijft een drama. Gepureerd, stukjes á la Rapley, meneer moet er niks van weten. Groente, fruit: allebei viezer dan vies (volgens het kleine mannetje dan ). Is ook absoluut niet geïnteresseerd. Gaan nu denk ik maar eerst proberen broodkorst, rijstewafel e.d. Zou wel prettig zijn voor hemzelf als hij wat meer naast zijn flessen gaat eten, want de flessen beginnen wel een beetje te weinig te worden voor hem. Ga het weer een beetje proberen bij te houden hier, maar in jullie tempo weet ik niet of dat lukt
Juudje het heeft nog geen haast hoor de bijvoeding. Hier steekt uk alles in zijn mond maar eten doet hij voor alsnog niet echt (al rook zijn luier wel naar bloemkool vanochtend). Gewoon de tijd nemen, geen haast. Brood zou ik nog even mee wachten ivm gluten, een korstje of rijstwafel kan wel. En verder niet teveel wisselen, gewoon 3 dagen achter elkaar banaan (of mango, of wat je wil) zodat hij kan wennen. Worteltjes zijn zoete groente, brcolli hoefde mannetje hier in het begin echt niet, tomaat vindt hij heerlijk om aan te sabbelen. Rustig an, tijd zat!
Even uit mijn hoofd reageren: @Lauwie: Wauw, superknap van Jort! Diede klapt ook als ik ''Klap ´s in je handjes'' ga zingen en hij probeert ook al te zwaaien. @Miracle:Het is echt niet zo dat alle kindjes van 7 maanden al tijgeren of kruipen! Diede rolt alleen nog maar en kan niet zitten of tijgeren, maar dat komt wel! Ik heb zo'n idee dat Diede wat sneller zal zijn met praten. Succes vanmiddag. @Juju: Lekker, het klokje rond!! @Muppet: Succes morgen. Ritme: Diede wordt meestal rond 6:30 wakker. Fles en spelen en dan slapen van 8:00-10:00. Om 11:00 fles en spelen en om 13.00 fruithapje. Slapen van 13:30 tot 15:00. Fles rond 15:30 en om 17:00 groentehapje. Dan nog een fles rond 19:00 en dan slapen! Over een maand loopt mijn ouderschapsverlof is. Ik kan het verlengen, maar heb besloten om weer 3 (nu 2) dagen te gaan werken. Diede gaat dan een dagje extra naar het kdv. We kunnen mijn schoonmoeder ook vragen, maar daar ben ik niet helemaal gerust op (het Kruidvat verhaal )
@Supernurse: Nog vergeten te zeggen: Wat een mooi kindje is Hielke! @Juudje: Grappig dat je van alles hier leest en dat je het 2 weken later terug ziet! Weigert hij het echt te eten of vindt hij het niet lekker?
thanx voor je reactie juju. Hij moet er echt nog niks van weten. Hebben inderdaad 3 dagen achtereen hetzelfde gegeven (en hem dus ook echt wel eens wat in zijn mond gestopt om het iig te laten proeven). Dat het er allemaal weer uit kwam lopen, vond ik niet zo erg. Maar hij wil het echt niet. Krijsen! Zit een beetje op een t-splitsing: of doorzetten en denken "je moet en zal proeven, wij zijn de baas hier" of het even helemaal loslaten en zien waar het schip strandt. Laatst ook een plakje komkommer in zn hand gegeven: normaal gesproken pakt hij alles aan, dat duwde hij van zich af Wortel, bloemkool, broccoli, peer en appel waren iig geen succes. Ook eens een potje geprobeerd ipv vers, maar ook dat wilde hij niet. Het is zó dubbel wat er gezegd wordt over gluten.... gaan idd broodkorst doen. Hopen dat hij iig een béétje interesse krijgt voor eten. Op het kdv zei de leidster ook dat hij zijn flessen ook nog steeds wel érg lekker vindt.... En gaan hem er ook meer bij zetten met eten, wellicht dat het dan een beetje interessant wordt. Ach ja, heb nog nooit een volwassene gezien die nog steeds alleen melkflessen drinkt, dus komt goed...
@ moosey: wat heerlijk dat Diede zo lekker het klokje rond slaapt!!! Qua bijvoeding is het echt weigeren. Lepel is niks, stukjes is niks, etc....
juudje, hij is nog maar net met bijvoeding begonnen toch? ik zou er geen strijd van maken hoor! die win je nooit. bij mijn kindjes duurde het ook lang voor ze echt wat binnen kregen. wat ik zou doen is als jij eet hem ook aan tafel en hem hetzelfde geven. dus bijv broccoli of bloemkool of wortels of aardappels eten. wij hebben jort dan in de ikea stoel en leggen stukjes op zijn blad. hij speelt er mee en proeft het. als hij het dan ook niet proeft, dan zou ik er nu nog even geen druk op zetten. nu heb je nog de luxe dat hij toch nog wel melk krijgt dus dat het ook niet erg is als hij niets eet. dat wordt iets vervelender als hij groter is, dus ik zou er nu nog even gebruik van maken dat het ook nog niet hoeft. ik denk altijd maar dat geen gezond kind zichzelf uithongert en dat er idd geen volwassenen zijn die nog flessen drinken . mijn dochter is uiteindelijk prima gaan eten dus ik zou me nog geen zorgen maken hoor. ik dacht destijds met de verhalen van kindjes die hele potjes aten ook dat ik een slechte eter had, maar dat is in ons geval niet zo.. en jort gaat snel en is de oudste hier, dus ik kan me wel voorstellen dat je denkt 'dat doet de mijne nog niet' moosey, wat schattig van het zwaaien en het klappen op het liedje. jort klapt alleen als ie er zelf zin in heeft . supernurse, pff wat een tijdstip om een uur wakker te zijn! hier gaat slapen over het algemeen ook niet best, dus geen tips. heb je een flesje gegeven? jort geven we een speentje als ie huilt en als dat niet helpt de borst en daarna slaapt hij meestal wel weer.
Juudje je wilt ook niet dat hij een hekel krijgt aan eten he En misschien heeft hij last van doorkomende tandjes? Al drinken ze dan vaak ook minder (schijnt, hier nog tandloos ) Mijn ventje hier is behoorlijk eigenwijs (zie ook topic: hoe voer je je baby). Hij bepaalt zélf wat en hoeveel hij eet. Lepeltjes? Nee bedankt. Iets in zijn mondje stoppen? Gaat er meteen weer uit. En dan houd ik ook maar in gedachten: voorlopig hebben ze nog genoeg aan de melk.. alles op zijn tijd... Ontwikkeling: Hier misschien wel tijgeren en rollen (en af en toe staan), maar nog niet zitten, en geen pogingen tot klappen en zwaaien hoor. Zoals ik al zei: alles op zijn tijd haha!
@Juju: Vind ik ook hoor! Het komt allemaal vanzelf! Snap wel dat moeders met slecht etende kindjes zich een beetje zorgen maken. Een vriendin van mij heeft tot haar 2de alleen maar melk gedronken omdat ze niks wilde eten en met haar is niks mis (nou ja, een steekje los misschien ). Maar goed, daar heb je nu niks aan.
Hahahaha! Ach, volgens mij is het heel normaal dat baby´s niet meteen veel eten. Dat de onze nou net zo'n vreetzak is haha. Maar hoor al dat ze met 1,5 jaar niet meer willen eten. Maar dat zijn volgens mij vooral gefrustreerde mama´s die dat zeggen
zwaai zwaai @wen: hoe is het nu met jullie?? al een beetje van de schrik bekomen? heb je al een afspraak staan bij de vk? @ eten: hier gelukkig een super goede eter!! ze eet tegenwoordig alles wat los en vast zit hihi. strakjes krijgt ze: pasta met tomaat, paprika, kaas en ei
Even een snelle reactie vanaf mijn werk. Gelukkig Jayden is nietd enigste die slecht zijn warm eten eet. Fruit gaat prima maar groente minder. Gister 2 happen. Ik ga weer werken.
Diede lust veel, maar heeft wel zijn voorkeur. Bij tonijn trok hij een heul vies gezicht en volle yoghurt is ook geen favoriet. Maar van die stampjes (groente met aardappel) gaan er goed in! @Naomi: Hoe maak jij pasta klaar? Want ik deed het in de blender en dan wordt het echt één grote plakkende homp. Met wat olijfolie erbij gaat het wel, maar handig is het niet. Net als rijst. Heb er gisteren (hij had rijst met aubergine) maar wat melk bij gedaan omdat het anders zo droog was. Ik had trouwens geprobeerd om hem uit een gewone beker te laten drinken. Als ik de beker vasthield en hij dronk dan ging het wel, maar het was niet heel handig. Dus ik wil het toch eerst met een tuitbeker proberen en dat ging heel goed! Hij pakte de beker met water meteen en dronk tot hij genoeg had! Zo leuk!
@moosey: de pasta heeft een kennis van me gemaakt, geen idee hoe ze dat gedaan heeft haahh. als ze restjes heeft en isabel mag dat hebben dat pureert ze het en vriest ze het in ahah en als ik kom dan nemen wij het mee oww tonijn vind isabel heeeeeerlijk!!
hihihih meiden ik heb zo een moeite met mn mond houden!!!!!! ik heb het goede nieuws stiekemweg eigenlijk al aan best wat mensen verteld hihi. nog 6 dagen wachten en dan eindelijk de echo en mag iedereen het weten
Moosey, de meeste kindjes gaan minder eten als ze minder hard groeien . Juudje, het is natuurlijk niet uitgesloten dat je kindje over 1,5 jr nog veel flessen wil, maar daar zou ik na 2 weken proberen nog niet over nadenken. Ik heb met lepeltjes een heel gevecht, probeer het eigenlijk al niet meer. Bij allebei mijn kindjes ging het pas na maanden beter met eten (zelf stukjes).
@eten hier is het juist anders, ik krijg er met geen mogelijkheid meer flessen in. Gewoon eten wel maar flessen erg slecht. S morgens 1 van 180+6 dan in de loop van de dag 1 van 150+5 en dan soms nog een btje voor het slapen gaan en dan om 23uur 180+6
Eyes op zich netjes hoor van F. whaha ik kom thuis. Staat er in het opvanboekje geschreven "wist je dat... Jayden hier al boekjes leest en daar erg geconcentreerd naar kan kijken" Knap ventje. Hier sloopt meneer de weekfolders als hij ze te pakken krijgt. Lol.