Even aan de flesvoedings meiden. Ik ben niet zo thuis in de flesvoeding. D. kreeg tot gisteren 4x 180 +6 en dan nog 1x fruit en 1x groente. Nu hebben we de laatste avondfles 22.30 er af gehaald. Dus hij heeft nu 2 dagen 3x 180+6 1x fruit en 1x groente + een 100cc diksap. Ik heb het idee dat hij op zo'n dag te kort vocht krijgt. Ik heb water en lauwe thee geprobeerd maar dat drinkt hij niet zo. Wat denken jullie: krijgt hij echt te kort vocht? Hoeveel krijgen jullie kindjes? En dan nog niets wat doen jullie met de laatste fles? Als ik hem 180+6 geef is hij 's morgens om 6 uur wakker. Terwijl wanneer we hem die laatste avondvoeding nog gaven 08.30 uur.
R krijgt 3 flessen van 210+7 en 1x fruit en 1x groente. water, thee en diksap wil ze niet hebben. ze krijgt dus minder vocht binnen als jou kleine man. in de avondfles zou je forte erbij in kunnen doen.
@ eten: thanx voor alle tips en bemoedigende woorden! Heb het inderdaad los gelaten, bied gewoon wat aan en zie het wel. Ga hem inderdaad meer aan tafel erbij betrekken, zo ver dat qua tijden uitkomt. Maar ga zeker niks forceren. @ marise: ik begreep dat als ze iig 500cc opvolgmelk krijgen, dit voldoende zou moeten zijn. Zoals je wellicht hebt gelezen is onze zoon nog niet echt aan de bijvoeding, maar wij geven nog wel gewoon die laatste fles. Kom je ook overdag niet heel erg in de knoei, als je al om 6u de eerste fles geeft? Naar mijn weten is er nog niks mis met 4 flessen. Hoe meer bijvoeding, hoe meer ze zullen laten staan, is mij altijd verteld Je zit iig niet over de max. qua opvolgmelk, dus volgens mij kunnen die 4 flessen gewoon. @ naomi: hahaha, moeilijk hè, je mond houden. Nog héél eventjes, spannend!!!! @ sweet: ge-wel-dig! Hier zoon helemaal geïntrigeerd door van die plastic badboekjes. Ligt dan soms ook enorm te schaterlachen. @ eyes: misschien moeten onze zoons maar eens met elkaar babbelen Kunnen nog wat leren van elkaar, hahaha Wel grappig: exact even oud maar zó verschillend qua eten Wel grappig: merk je toch dat je in een leeftijd zit waarop heel veel mensen om je heen kinderen krijgen. Echt een ware babyboom hier, erg leuk!!
Marise wij zijn flestijden gaan verschuiven. Misschien dat het bij D werkt? Tot 8 uur?! Netjes! Heeft J nog nooit gehad. O jawel laatst 2 keer. Misschien inderdaad forte? Babyboom waar? In mijn vriendenkring nog niet. Al gaat een goede vriendin wel 22-06-2012 trouwen. Ik ga rtl4 weer kijken
bedankt voor de reacties meiden: juudje: als hij 6 uur wakker is geef ik hem pas 6.30/6.45 zijn voeding. Probeer het dan dus even te rekken. Ik ga eens proberen in zijn avondfles 210+7 te doen. Eigenlijk heeft hij al zijn flessen zo op en wil hij nog meer. Ook al doet hij er een kwartier over.
Marise : dan mag hij gewoon alle drie de flessen 210+7 , hij zou zelfs 4 x 210=7 mogen(dat is dan precies 1liter klaargemaakte voeding)en evt. bambix erdoor of granen pap, geeft net even dat beetje extra voeding s avonds. Supernurse: ook van mij nog een verlaat welkom, zoals je waarschijnlijk gelezen hebt gaat het bij ons niet zo lekker, dus ik reageer een beetje selektief, alleen op dingen waarbij ik advies kan geven meestal. Juudje: dank je wel meid. helaas is iedereen om me heen op vakantie dus hulp is zeer beperkt. Maar goed nieuws vandaag mijn ziektewet blijf ik per week krijgen en daarnaast een deel wajong, ik dacht dat ik alleen dat bedrag van de wajong kreeg. maar krijg het dus allebei.. komt op zo'n 800 euro in de maand neer. heeeeeeel erg welkom.en dus genoeg om weer een hulp in dienst te nemen! dus ga weer even lijken, wil alleen dit keer eigenlijk iemand die voor haar beroep schoonmaakt, want de afgelopen 2 keren bevielen niet helemaal. Nou vergelijk ik niet met mezelf maar met een vriendin die me wel eens helpt en gezond is en goed kan schoonmaken, maar ze geeft zelf aan dat ze het dan 4 x doet en dan geen zin meer heeft of het vergeet dus dat word niets om in dienst te nemen. haha vanavond wel een beste ruzie gehad met martin, ik moet echt meer mijn mening laten horen want nu komt alles wat me dwars zit er elke keer in 1 x uit en dat is niet zo best. einde van het verhaal ik heb nu mijn verjaardagsgeld terug zodat ik eindelijk echt wat voor mezelf kan doen. Financieel kan het eigenlijk niet om echt veel te kopen en ik koop dus zo goed als nooit iets voor mezelf van het geld wat zou kunnen maar voor martin en de kids en had mijn verjaardagsgeld daar voor gereserveerd, maar dat moest op dat moment naar een rekening en dat was in mei en ik had sinds die tijd dus nog steeds niet voor mezelf gekocht en dat irriteerde me vandaag weer onder andere, wil een paar schoenen en wat kleren en naar de kapper(dat gedeeltelijk van boodschappengeld) mijn haar is heel dik en veel en nu doe ik er zolang over met wassen dat ik dat niet volhou na de operatie dus er moet iets anders. morgen komen ons nieuwe fornuis en afzuigkap... Dit moest wat ons fornuisje nu lekt gas.. en die hebben we op de kop getikt en dus met een 0 % rente afbetaling in 12 mnd. regeling hebben we deze gekocht. En aangezien ons huis 9 van de 10 x na het koken helemaal beslagen is is een afzuigkap ook wel erg handig. Als ik dat weer redelijk goed ben kan ik weer taarten gaan maken.. met marsepein e.d
bij het kopje friso voedingsdeskundigen las ik dit: Het allernieuwste advies is, om naast de flesvoeding toch 10 microgram vitamine D bij te geven totdat je kindje 4 jaar is. wisten jullie dat? het cb heeft hier niks over verteld?!
Ja dat wist ik en ik die geleerd heeft over vit. doe het niet en zeker niet in de zomer periode. van mrt-okt. Krijgt je kindje bij 10 min. blootstelling van het gezichtje/armpjes aan een zonnetje (dat hoeft dus geen fele zon te zijn) 10.000 eenheden vit. d 3 binnen , dat is de d waar het om gaat . de d waardoor het woord winterdepressie bestaat. Als ze nou een gingen uitleggen dat als je last heb van de lengte van die winter, je d3 van een goed merk moet nemen je een stuk beter voelt, hebben als die mensen niet (zoveel) lichtteraphie nodig. Deze maanden krijgen ze het absoluut niet. Colin krijgt een multi elke dag en shannon krijgt nog meer dan genoeg binnen via haar flessen en de buitenlucht. in okt. kijk ik verder wat ik doe, maar meestal zorg ik gewoon dat ze dan iets qua vocht krijgen waar het al in zit en anders krijgen ze wat minder. Denk dat het verstandiger is de alles moet " mager" cultuur aan te pakken als er moet nog meer vit. d bij. Als mensen weer gaan eten zoals voedsel hoort te zijn, voedend namelijk zou je veeeeel minder jojo. gewicht, dikke kinderen, eetproblemen krijgen. Geen meisjes die vanaf mini leeftijd al meekrijgen dat alle vet slecht is en suiker ook, maar zoetstoffen kunnen best. Moge duidelijk zijn hier alleen roomboter op brood, zo veel mogenlijk volle melk, volle yoghurt, producten met room enz. enz. samen met verse groenten en vis en goed vlees gegeten worden. Veel beter en sneller voedend voor je als alle aspertaam, sacharos's en de rest van de zoetstoffen waar 0% vet en geen suiker producten van bol staan. het helemaal uit je voeding krijgen lukt niet en het moet ook nog gewoon lekker zijn en soms makkelijk om te eten, maar ik word soms erg gestoord van de dingen die aangeleerd worden. We eten om ons lichaam te voorzien van brandstof, waarom dan het volstoppen met " lege" colorieen terwijl we ook een voedende maaltijd lkunnen eten waar ons lijf ook wat uit haalt. Je moest een weten hoeveel mensen chronische obstipatie hebben en als je dan vraagt wat eet u op een dag, is het eerste wat je hoort oo ik een geen vettige singen hoor, zo min mogenlijkvet, 3 maaltijden op een dag en liever een zoetje in de koffie als suiker. Euuuhhm begin eens met gewoon vet te eten, vervolegens 6 x per dag een beetje, vezels eten en dan evt rietsuiker te pakken i.p.v. zoetje.. dan kunt u misschien wel poepen. zo zzit ik even op mijn stokpaardje denkj nou niet dat wij perfect eten, absoluut niet, wij zijn gek op junkfood. maar ik zal mijn kids nooit "magere" producten voor zetten zeker als kind niet. Zeg maar ik weet het maar sla er zelf absoluut niet in door.
Nog 1 van Shannon, deze heeft Mrsnuke gemaakt, sommigen van jullie weten van nog wel dat ze kwam melden dat shannon geboren was. Ze is nl. mijn beste vriendin Vind deze zo mooi, check haar wimpers zo blij dat ze de lengte allebei van mij georven hebben
@mimi ik kreeg op het CB het vit D advies, maar nu D op flesvoeding zit geef ik hem GEEN extra druppels. Misschien in de winter wel maar nu zeker niet. Ik ben groot gebracht zonder druppels en mij mankeert niets.
dat vind ik dus ook, ik snap het nut van extra d in itjan/feb/mrt, want dan raakt je eigen voorraad op en dan is het gewoon een kwestie van fijner voelen, heb ikzelf ook last van. ik neem dus vaak dan een goede geconcentreerd multi,maar vind dat het lichaam, hoort vasttehouden aan reserves d opslaan en niemand weet of dat verminderd door constant vit d gebruik zolang word het advies nog niet gegeven. bij negroide kindjes snap ik het wel, die pikken te weinig op via hun huid. iedereen doet het natuurlijk anders en dat is juist goed, gelukkig doen we niet allemaal het zelfde. dus lees het als een mening van iemand en misschien wat info he meiden..
Lieve foto's overigens, was ik vergeten te zeggen Maar inderdaad ik ben het met je eens. Hij krijgt nu extra vit D door de flesvoeding en om nu meteen een dubbele dosering te geven. Vind ik persoonlijk overdreven. Maar dat mag iedere moeder natuurlijk voor zich weten. Ik neem zelf nooit extra vit. Alleen met mijn zwangerschap en bv periode
mimi, leuk die foto's vooral die laatste, erg mooi ik denk er nog even over na of ik dr wel die extra vit d ga geven of nog niet, zal het vanavond met mn vriend bespreken. R zit duidelijk in een sprong, snachts wakker, overdag slecht in slaap kunnen komen, weinig van dr groente en fruit eten, maar heel even alleen kunnen spelen , en vooral veel huilen. in het boek oei ik groei staat wanneer ze ong in de sprong komen, bij ons klopt daar niks van ze had een groeiachterstand van 3 weken en is geboren met 39,3, snap er niks van hoe ze dat berekenen in dat boek
Hier 10 druppels vitamine D op een dag. Maar hij krijgt ook borstvoeding. En ik doe niet aan zoetstoffen,gevaarlijke rotzooi. Als we gaan spammen P) Bloemkool: Bekijk bijlage 173672
Mooie foto's zeg. Wat een mooie wimpers heeft Shannon zeg! Strijk weg 2 wasjes gedaan wasdroger staat aan, met de hond gefietst (hond rennen, ik fietsen). Vriend doet als het goed is het huishouden. Kijken hoeveel ik het huis nog moet schoonmaken als ik vanavond om half 10 thuis kom.