JANUARI 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door peps, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Hallo allemaal,

Hier even weer een berichtje van mij. Allereerst sorry dat ik even niet ben geweest, maar moest even alles op een rijtje zetten en daarmee ook even afstand genomen van hier. Mijn zwangerschap is zoals jullie weten niet gepland en moest daar echt even aan wennen. Mijn 1e ingeving de dag nadat ik er achter kwam was: dit kindje gaat er sowieso niet komen, goedschiks of kwaadschiks. Ik hoop echt dat ik hiermee niemand kwets, maar dit was voornamelijk angst/onzekerheid. :) We zaten nog in de fase dat we niet eens wisten of we überhaupt een 2e wilden. Inmiddels zijn we een tijdje verder en nu gaat het wel. Ben er nog steeds niet helemaal aan gewend, maar dit kindje gaat (wat ons betreft) er wel gewoon komen. En we zullen er net zoveel van houden als van Jenz. Dit kindje zal rond 13 april 2012 geboren gaan worden.

Ik voel me goed, heb geen zwangerschapsverschijnselen ed.. Maandag ga ik maar eens afpraken maken bij de vk en voor echo. Zal wel een vroege worden ivm vmk voor Jenz.

Sorry voor mijn egobericht, maar wilde jullie even op de hoogte brengen en laten weten dat ik jullie niet vergeten ben. ;)

Liefs
    Wendy en Jenz

ps: Heb wel even snel alles doorgelezen maar reageer daar later op. Ik wilde wel vragen of we wat er in andere topics gezegd wordt erbuiten kunnen houden. En of we iedereen in zijn waarde kunnen laten. ;)

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

wen: heel begrijpelijk dat je het eerst even voor jezelf op een rijtje wou zetten.Hopenlijk groeit het gevoel steeds verder , waarschijnlijk wel. Het is ook een hele cultuurshock als je er nog niet eens over uit bent of je wel een tweede wilt.

Mijn interesse aangaande de 80 euro weekgeld is eigenlijk echt alleen maar voor evt. tips en uitwisselingen. Maar als ze zelf aangeeft dat niet te willen is dat prima natuurlijk, ik neem aan dat je daarop doelt. Geen punt hoor overigens.

Ik ga slapen, morgen nar ballorig met mrsnuke en onze beide mannen en kids.

3. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    @Mimi Dank je wel voor je begrip, maar doelde niet op jouw berichtje. ;) Als zij met 80 euro kan rond komen per week, kan ik ook nog wel wat tips gebruiken nl. :D Veel plezier morgen!

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Dat moet makkelijk kunnen dus vandaar dat ik reageerde.. hihi.

Dat wij met z'n 2 e n waren konden wij met gemak van 100 euro in de MAAND boodschappen doen. Nu niet meer natuurlijk, maar ik probeer 250 euro ong. aan te houden, incl. luiers en voeding.

5. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

250 euro met 2 kinderen?! Hoe doe je dat?

Wen ik weet dat je mij bedoelde. Ja had overtrokken gereageert maar zit niet bepaald lekker in mijn vel.

Tip: wij gaan naar c1000. Nemen daar enkel basic merk of de iets duurdere variant maar zeker geen a merk. Behalve hondenvoer.

Mijn zoon vraagt mijn aandacht. Vriend geeft zijn fruit. Maar zoon eet niet en kijkt alleen naar mij (normaal geef ik zijn fruit)

6. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    @Sweet Vervelend dat je niet lekker in je vel zit en snap ook dat je daarom zo'n reactie gaf. Het is ook niet persoonlijk bedoeld, maar zie het vaker in topics. En daar voel ik me zelf niet prettig bij, vandaar dat ik het vroeg. Wat betreft je tip: helaas geen C1000 hier in de buurt, dus wij gaan naar Vomar en AH. Net waar de aanbiedingen zijn e.d. Sowieso halen wij bijna geen A-merken in huis, behalve hondenvoer. Die komt bij dierenwinkel vandaan ivm kippenallergie. ;)

7. EyesOnly

EyesOnly Actief lid

25 mrt 2009
    423
    0
    0
    thuiszorg medewerkster
    Ergens in het noorden v/h land
    @boodschappen tja ik heb hier een keur aan winkels in onze stad even tellen hoor uhhmm 9 verschillende soorten supermarkten. Ik ga zelf meestal naar de deka voor de weekelijkse boodschappen en c1000 + aldi (die zijn op loopafstand) voor kleine dingen. Honden krijgen wel duurder voer maar die eten toch weinig.

8. sweetchocolate

Wen dat is balen. C1000 basic merken ligt ongeveer gelijk aan euroshopper volgens mij. Wat betreft hondenvoer hoe zijn jullie daar achter gekomen? Onze hond had een bepaald merk van de hornbach. Geloof dat het eigen merk is maar raakte daar van aan de dunne als pup zijnde. Toen op a merk van de dierenwinkel overgegaan en dat gaat goed.

Hebben hier op 100meter afstand kleinere c1000. Verder in de buurt 2grotere c1000's, ah, liddl en nettorama.

9. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    boodschappen: hoe doen jullie dat? Houden jullie echt bij wat jullie uitgeven of pin je elke week/maand een x bedrag wat je echt apart houdt voor de boodschappen? Hier namelijk weer een beetje zoekende. Pinde altijd alles, maar je raakt dan zo snel het overzicht kwijt. Ook een periode een aparte portemonnee voor boodschappengeld gehad. Daar ben ik nu weer mee bezig. Vind het alleen lastig qua luiers en voeding. Koop dat nl. alleen in de aanbieding zo'n beetje en vind ik dus lastig omrekenen. Ook omdat ik er eigenlijk helemaal geen zicht op heb hoeveel er doorheen gaat in de week. Hier iig ook weer even bezig een goed overzicht te krijgen over alle uitgaven.

@ zitten: wow, wat kunnen er al veel zitten!!! Heerlijk. Hier vindt zoon zitten ook erg leuk, maar wel met steun. In de Ikea-kinderstoel zit hij wel 'zelf' en vindt dat ook helemaal geweldig. In de box en op het kleed ligt hij vooral op zn buik. Als je hem op zn rug legt, rolt hij eigenlijk gelijk weer terug.

@ wen: hoop dat je snel verder bekomt van de schrik. Kan me voorstellen dat je even tijd nodig had/hebt ja.

@ naomi: fijn dat de echo goed was!!!! Hopelijk kunnen ze volgende keer beter meten. En hopelijk blijft het bloedverlies weg, kan me voorstellen dat je daar onzeker van wordt.

@ miracle: wat mij betreft hoef je niks uit te leggen hoor. Alle begrip voor jou. Én: niet iedereen hoeft je te begrijpen. Ik hoop voor jouzelf dat je alles goed op een rijtje hebt/krijgt, dat is toch echt het aller belangrijkste.

@ muppet: wat zielig van dat helmpje! Hopelijk kunnen ze hem nu zó maken datie beter zit.

Rest even kwijt.
    Hier had zoon gister maar 2 uurtjes geslapen overdag. Hij wilde echt niet slapen..... pffff..... gelukkig met een klein beetje afleiding het nog aardig gered. Ook op kraamvisite geweest, wat is een humpie van een paar dagen oud dan klein!!!!! Maar wel weer zóóó lief en vertederend. Daar gaan je eierstokken wel van rammelen, hahaha :D (maar hier voorlopig nog niet hoor ;) )

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hallo meiden hier ben ik weer.
    Helaas wel van een zh opname:(
    Het was gelukkig geen hersenvliesontsteking maar wel een fikse urineweginfectie.
    Dat is bij jongens op zo'n korte tijd al helemaal niet normaal dus hij werd opgenomen.
    Ze wilden hem een infuus zetten maar ocharme na 10 a 15 keer prikken lukte het nog niet:(
    Hij heeft zo gegild en gehuild:( pfff.
    Zijn aders liggen erg diep dus waren niet te vinden.
    Nu krijgt hij dan intra musculeus antibiotica spuiten.
    En die doen zoooooooo'n pijn!
    Ze geven die normaal ook niet aan die kleine kindjes maar aangezien er niks was te vinden voor een infuus moest het wel.
    Hij voelt zich wel al wat beter dus hij mocht naar huis gisteravond maar we moeten nog enkele dagen terug voor zo'n spuit te laten zetten.
    Ze zijn nu echt aan het zoeken hoe het kan.
    Ook kwam aan bod dat hij een vernauwde voorhuid heeft en dat dus wat we al wilden een besnijdenis hier al wat beterschap aan kan bieden.
    Ook binnenin zijn buikje was iets te zien alweer bij het buisje van de blaas naar de nier ( maar op de mri de vorige keer niet en wel op de echo)
    Ze vertelden me ook dat hij bij de vorige urineweginfectie een gevaarlijk "beestje" had gehad.
    Ze willen nu dus zien ( morgen) wat de kweek nu laat zien.
    Of dat hij toch nog andere antibiotica moet krijgen.
    Helaas had mijn moedergevoel dus weer gelijk:( dat er iets niet goed was met hem.
    Zijn hele urine was witgevlokt!
    Maar dat zie je in de pamper natuurlijk niet:(

Wen ik ben blij te horen dat jullie je nu wat beter voelen!

En Naomi dat alles goed was:D

11. sweetchocolate

OW nee he!!! Goed dat je je moedergevoel hebt gevolgt. Hoe gaat het nu met S? Koorts al wel gezakt?

Nee, dat zie je inderdaad niet in de luier!

Beterschap

12. Miracle1990

Miracle1990 Niet meer actief

Het maakt opzich ook niet uit of t wel of niet te vinden is dat ik 80 euro krijg, iedere stad is het anders mn zus krijg namelijk 90 euro per week.. Mijn vriend nahjah nu ex, die kan niet met geld omgaan, ik wel dus vanaf nu komt het ook echt wel goed ik doe boodschappen bij de lidl hij gaat liever naar ah ja dan is het gauw op:s hielt nooit wat over maar dat zal nu echt wel anders gaan geloof me, ben het behoorlijk beu dat ik geen cent overhou steeds. Maandag ga ol om gesprek met de schuldsarnering, kijken of ze het kunnen opsplitsen.

13. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    @OW Ach jeetje, wat een schrik. Beterschap en ik hoop dat hij zich snel weer beter voelt.

@Juudje Hier ook eentje hoor die regelmatig niet meer dan 2 a 2,5 uur per dag slaapt. Gelukkig slaapt hij 's avonds en 's nachts altijd goed, dus vind het niet heel erg.

@Miracle Je bent ons geen verantwoording verschuldigd, althans dat vind ik persoonlijk. Maarruh snap er alleen nu even niets meer van: Jullie waren toch weer gelukkig en alles ging goed en alles was uitgepraat? Nu zeg je dat het je ex is... Is er weer iets gebeurd? Je moet het zelf weten, maar als ik jouw verhaal zo terug lees, ben je sowieso zonder hem beter af.

@sweet Wij kwamen er achter omdat hij elke keer zijn eten eruit gooide, dus via de da erachter gekomen. Zolang er echt helemaal geen kip/gevogelte in de voeding zit, gaat het helemaal goed. Helaas zijn er maar 2 merken die dit hebben en tja daar betaal je dan helaas ook voor. ;)

14. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Bedankt meiden.
    Ja zijn koorts is weer gezakt.
    Het blijkt dus dat S geen hoge koorts aanmaakt dat het bij hem bij 38 graden al serieus is.
    Zei ook nog zo'n doos bij de afsprakenbalie ach mevrouw voor wat koorts!
    Moeten hem wel nog goed in de gaten houden.

Mmmmm Miracle ik had ook zoiets huh mijn vriend en dan nu ja mijn ex?
    Vraag me ook af wat er gebeurd is.

15. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @OW: pfff gelukkig is het al wat gezakt meid!! hopelijk is het nu snel een afgelopen bij jullie :(

@miracle: is het nu je vriend of ex???? ik snap het even niet meer!

16. mimi83

mimi83 Niet meer actief

he meiden.

Ow: o jee. wat een verschrikking weer zeg. Gelukkig waarschuwde jouw moederinstinct je en handel je ernaar.
    Ik hoop dat hij snel een beetje opknapt en wat zielig dus zijn aders niet te vinden zijn en hij daardoor pijnlijke spuiten moest. :(

miricle: keuze gemaakt? ik hoop dat je begrijpt dat ik aan het zoeken was om te kijken wat er verder bijstond en of ik nog tips kan/kon geven.

250 euro met 2 kids, 1 hond en kat.

Voeding: 4 x 14,-= 48 euro
    luiers: voor shannon 80 stuks voor 13,00 en dan 6 per dag= 13 dagen per pak dus x 2=26,00 +( zeg 4 dagenx 6 luiers =24 luiers dus ong 4 euro aan luiers erbij)= 30,00
    Colin zo'n 66 stuks voor 13,00 , 3/4 per dag is ook ong. 16 dagen dus x 2=26 ,-

potjes/koekjes e.d. zal zo'n 30,- per maand wezen,vers fruit /meestal avondeten mee eten.

Dus dat is 134 euro eten voor de kids ong.
    Dan blijft er 116 euro over, Daarvan doen we hoofdzakelijk bij de lidl/aldi boodschappen de rest bij vomar/c100/ah net welke dichterbij is.

Wat ik niet mee tel en dat moet eigenlijk wel martin haalt altijd heeeeeel veel drinken/houdbare melk bij de lidl in 1 x echt wel 40 a 50 pakken dus dat is dan ong. 80 euro wat er dan eens in de 3 mnd. bij komt.melk moet wel vaker gehaald natuurlijk maar dat neemt hij dan ook mee als hij toch gaat.

Verder roken wij allebei niet, ik mag geen alcoholo vanwege medicatie, martin af en toe een witbiertje, we drinken minimaal prik omdat we dat niet lekker vinden, drinken heeeeeeeeeel veeeeel ranja gaan 2 bussen per week makkelijk door ook omdat we dat lekker vinden.

We eten bijv. wel duur brood, we vinden het dunselman brood erg lekker dus halen altijd de 4 halen/3 betalen actie=6 euro, maar we eten dan weer niet heel veel brood dus dat gaat ook weer 2 weken mee. Dus dat wil wel hoor dan, wat niet weg neemt dat ik er ookw el eens 100 over ga, maar dat is dan bewust, dan gaan we lekkere extra dingen kopen. :D

En nu ik deze maand mijn wajong erbij krijg ga ik hem verhogen naar 300 in de maand, gewoon omdat het kan en ik dan wat makkelijker boodschapen kan doen.

Geld pinnen en in envelop doen, dat gebruiken, pin je toch tussendoor haal je het uit je boodschappen geld envelop OF bonnetjes bewaren en elke keer na iets gekocht te hebben het opschrijven in een kasboek,

17. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Even snel:

@OW: Oh, wat erg zeg!!
    Dus inderdaad altijd luisteren naar je instinct.
    Ik hoop dat jullie allemaal snel een beetje bekomen van de schrik.

@Wen: Ik wist niet dat je in het begin echt niet blij was met de zwangerschap. Gelukkig ben je nu een beetje gewend aan het idee.

Ik lees straks goed bij.

18. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    OW: jeetje, het blijft jullie en S ook niet bespaard..... héél goed dat je naar je moedergevoel luistert! Enne, die mutsen in het zkhs die gelijk denken 'daar heb je zo'n overbezorgde moeder' zouden eens in jouw schoenen moeten staan.... dan piepen ze wel even anders. Fijn iig dat er nu meer duidelijkheid si en hopelijk was dit echt de allerlaatste ziekenhuisopname.

@ wen: het is gewoon even wennen, als zoon ineens zo weinig slaapt ;) Moet altijd even omschakelen, als ineens weer vanalles anders is ;) Maar inderdaad: hier ook eentje die 's avonds en 's nachts goed slaapt (klopt dat even héééél hard af ;) *klop, klop, klop*. Vorige keer dat ik zo'n opmerking maakte was het de dagen erna gelijk 'drama' )

@ mimi: thanx voor jouw uitleg. Is wel eens goed te lezen hoe anderen het doen qua financiën. Eigenlijk beetje vergelijkbaar met hier. Ga vandeweek weer eens alle lijstjes bijwerken e.d. voor een goed overzicht. Enne, groot gelijk dat je jezelf weer wat meer speelruimte geeft qua financiën. Nu het kan, zou ik dat ook zeker doen.

19. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    wij houden nooit echt bij wat uitgeven....
    nu hebben wij het ook wel luxe want heel mijn salaris a 700/800 euro is extra mijn man kan op zijn salaris alles betalen.... maar dat is dan ook wel alleen echt alle vaste lasten en de boodschappen. met mijn geld kunnen we dus gewoon luxer leven en veel sparen!

gemiddeld zitten wij op 200/250 euro per maand aan de boodschappen ook de spullen voor isabel dus ;)

20. sweetchocolate

Mimi netjes! Zal eens kijken deze maand of wij het voor 250 in de maand redden. Trouwens dat redden we wel. Maar M krijgt per 4 weken zijn salaris dus wij berekenen alles op die 4 weken. Wij kochten eerst alleen potjes maar nu hij kan kauwen eet hij met de pot mee. Behalve vlees want weet niet of hij daarop kan kauwen. En weet ook niet echt welk vlees er echt geschikt is voor hem. Dus 3-4 keer per week eet hij potjes.

Lekker he die Wajong!!! Geniet ervan. Blijf je dat nou je hele leven verder houden?

Net bij de bazaar geweest. Goedkoop fruit ingeslagen.

Miracle ik snap het ook niet meer zo goed. Dacht dat het goed ging en jullie leuke gezellige dingen met elkaar deden.

Deel Deze Pagina