Meiden hoe vaaak slapen jullie kindjes overdag? Onze wil 2x slapen, maar ik zit een beetje met de tijden. Wij deden hem altijd voor zijn fruithapje in de ochtend te bed van 8.30 tot 10.00. en van 13.30 tot 15.30 Maar bij het kdv waar hij straks heen gaat eten ze om 9.30 yoghurt. Vanaf welke leeftijd draaien baby'tjes in het zelfde ritme mee als de andere kindjes op het kdv? Ik heb mijn intake gesprek pas vlakvoor de eerste dag. Dus wilde D. eigenijk alvast even laten wennen aan zijn 'nieuwe' tijden. Hoe gaat het bij jullie op het kdv. Baby nog eigen tijden rond 7 maanden of vaste slaaptijden?
Marise; flink bezig geweest dus! J. slaapt 's morgens 1-1,5 uur, tussen de middag 1,5-2 uur en dan óf voor het eten, óf na het eten nog een uurtje (zit dan in totaal op 3-4 uur over een dag). Over het kdv kan ik je niet adviseren. Ons kindje is 2x een dag thuis (met papa en oma) en 2 halve dagen weg (bij andere 2 oma's thuis). Ik hoop dat het je lukt om zijn ritme wat te verleggen of dat iemand tips heeft!
hier een mannetje van 8 maanden die nog geen ritme met slapen heeft en het kdv houdt zich aan zijn tijden. vandaag verjaardag van zijn grote zus (3) en van zijn opa (65) gevierd en aan het einde van de avond spuugde hij alles tot 2 keer toe uit.
Eigenlijk wel beide een beetje Hij kan wel goed NL's op zich. Maar als ik hem iets ingewikkelds moet uitleggen zoals mijn gevoelens snapt hij er niks van. Daarom dat ik naar een Turks sprekende psych wil gaan. Zo'n mensen kunnen het toch beter uitleggen en in zijn eigen taal. Hij wil nu gelukkig wel meegaan maar hij dacht dus ( ook weer verkeerd begrepen) dat we beiden naar een aparte psych zouden gaan. Dat was dus niet de bedoeling heh
Ow ik ben blj dat hij DAT nu wel begrijpt en met je mee wilt. Hoe is jou turks eigenlijk? Spreek je het een beetje of redelijk goed? Lijkt me een lastige taal hoor. Hier ook twee slaapjes op een dag en ik heb geen vaste tijden. De ene dag is ze eerder moe als de andere dag. Maar op een kdv houden ze jou tijden aan hoor. Als ze wat ouder worden is dat anders maar nu gaat het nog wel zo iig. Lauwie druk dagje gehad zo! KWam het misschien daardoor of is hij echt ziekjes?
Het lijkt wel of Tess steeds sneller moe word met haar helm op. Arm moppie. In de avond mag ze hem een uurtje af en asl ze dan in bad is geweest knuffel ik even extra veel met haar want ik mis dat bolletje wel hoor! Kan haar niet normaal kussen en knuffelen. En ik kan je vertellen dat een helm hard aan kan komen haha. Vanavond toen ze hem afhad zagen we wel dat ze wat plekjes had dus ik hoop dat we dat onder controle kunnen houden.
Muppet zielig dat ze zo snel moe is arm moppie idd Knuffel haar nog maar eens lekker. Mijn Turks ik kan 70% begrijpen maar niet echt wat spreken. Over de slaapjes hier momenteel een ramp hij slaapt maar 2a 3 keer een half uur vaak pfff
ok dan laat ik hem lekker op zijn eigen tijden. Dan slaapt hij namelijk veel beter ben ik achter gekomen. Dan slaapt hij bijna 2 uur. En als ik hem er later in leg maar 3 kwartier.
Hier houdt het kdv zich aan de tijden van mijn uk. Hij heeft een redelijk ritme thuis en doet 2 slaapjes overdag van in totaal 3 tot 4 uur. Op het kdv zijn dat er soms 3 bijvoorbeeld.
@ Marise: Ja ik ga de dagvoedingen afbouwen. Deze week die van 16:00 uur en volgende week die van 12:00 uur. Hij krijgt voorlopig bv uit de vriezer tot die half leeg is, dan mengen met biologische kunstvoeding en dan helemaal over op biologische kunstvoeding. ochtend en avondvoeding blijven nog even denk ik
Rustig hier! Succes met afbouwen van de borstvoeding. Ik moest stoppen i.v.m. werk en ik ging er lichamelijk bijna aan onderdoor, maar wat vond ik de voedingen bijzonder en moeilijk om ermee te stoppen. Fijne vakantie gehad, sweetchocolate? Naomi; knap van Isabel! J. ging net op de buik onder de salontafel en zat op een gegeven moment klem met zijn benen om een tafelpoot heen. En bij papa bij de bank gestaan. Vond ie prachtig, maar papa's hand in de buurt, want nadat hij heel rustig heeft stilgestaan, gaat ie plots zitten en wordt het hem te zwaar. Tot morgen maar weer!
Ik baal. Tess heeft haar helm niet op nu. Ze heeft wondjes en ze worden erger. Dus morgen maar weer bellen en langsgaan. Ik hoop niet dat ze opnieuw moet wennen nu.
@juju: zo ben ik ook begonnen. De eerste 2 dagvoedingen duurden vrij lang minimaal een week of 1.5 voordat ze er af waren. De laatste 2 voedingen waren er juist weer super snel af. Na 2/3 dagen was dat over. Toen nog 2 x om de 3 dagen moeten kolven en daarna was het ineens weg. Heel apart. Vond het toch wel jammer toen. Nu vind ik het wel prettig dat wanneer ik eens weg ben van huis, dat ik niet meer hoef te kolven. Ik geef nu Nutrilon standaard
Marise hoe wist je dan dat ze er af waren? Ik ben ver na het stadium van stuwing e.d. Ik neem gewoon een week per voeding. Ik ga biologische opvolgmelk geven, uit Duitsland want dat scheelt véél geld en ik heb een goed gevoel bij biologisch. Muppet wat super sneu voor jullie meisje