Ik lees het verhaal van het nekje breken overal en nergens en iedereen zegt 'bij mij in de buurt was een moeder die...'. Zo vaak zal het wel niet voorkomen. Het cb adviseert dat ze goed zelfstandig moeten kunnen blijven zitten, hun hoofd een paar minuten op kunnen houden en kunnen omrollen en inderdaad, rustig aan. Ik denk dat je naar je eigen kindje moet kijken en je eigen gevoel. Stoepranden sowieso vermijden en goed naar je kindje blijven kijken. Wij hebben een stoeltje van Yepp met een 5-punts gordel, waarin hij stevig zit en zelfs ietsje naar achteren hangt. Hierbij wil ik het maar afsluiten, want ik zie op verschillende fora heel uitlopende meningen en dat moeten we hier maar niet hebben. We weten zelf waarschijnlijk wel wat wel of niet goed is voor ons kindje. Meestal kun je wel vertrouwen op je moedergevoel.
Ja, pas daarna las ik topics op internet en wat ik daar tegenkwam aan reacties... dus toen dacht ik dat het geen goed idee was om te vragen en gewoon je eigen gevoel te volgen.
Hallo allemaal, even een zwaai vanaf mijn kant. Hier gaat het niet zo lekker allemaal. Heb amper tijd om te eten en te slapen, dus laat staan hier te komen. Jenz is behoorlijk bezig, slaapt bijna niet meer zowel overdag als 's nachts en zit het liefst 24 uur per dag aan mama geplakt. Hij huilt best veel. Ik word er momenteel echt even doodmoe van. Hij is erg met zijn tanden bezig, heeft er de afgelopen week 2 bijgekregen en er zitten er nog 2 te duwen. Hij is strontverkouden en we weten niet precies waar hij het meeste last van heeft. Maandag krijgen we de uitslag van zijn kweek, zijn ontlasting was weer op de kweek gezet omdat hij weer bloed in zijn ontlasting had. Het enige dat nog een beetje helpt nu is af en toe een paracetamol. Dan wordt hij iets rustiger. Verder zit ik zelf ook niet lekker in mijn vel, mede hierdoor, maar ook omdat ik een miskraam heb gehad. Donderdag krijg ik een echo om te zien of het echt allemaal weg is. Ik hoop dat Jenz snel weer rustiger word en dat ik meer tijd krijg om onder andere hier te komen. Liefs Wendy en Jenz
Wen wat erg allemaal wat je meemaakt. Een mk wat heftig zeg pfff Een hele dikke knuffel meid ik hoop dat het snel beter met je mag gaan!
hey lieverds ik heb alles gelezen, maar ben instant vanalles vergeten, maar dikke knuf aan Wen, Leeuwtje, Mimi en ons Wondertje. en lauwie klonk alsof ze er ook wel een kon gebruiken Ik hoop dat ik voor de rest niemand vergeet.. voor diegene die met baby's zitten die niet doorslapen: bij de eerste heeft 't geduurd tot hij 'n jaar was. Ik heb hem 2 nachten achter elkaar 'n flesje met koud water gegeven ipv warme melk en 't was prompt gedaan. Meneer sliep door. Ik zeg niet dat 't bij jullie ook gaat helpen hoor, maar jullie kunnen 't misschien eens proberen.. succes! (oja, Yari slaapt ook niet door hoor, maar hij heeft dan 'n tut nodig en gelukkig geen voeding meer.. hij krijg rond 17u 'n fles van 180 en rond 19u nog een van 180.. dat helpt bij ons) sorry sorry sorry als ik iemand vergeten ben! @juju (dacht ik): Britt kan al zoveel!! Yari snapt nog altijd niet hoe hij moet kruipen (hij ligt nog altijd wat te spartelen en zich vreselijk boos te maken omdat hij niet vooruit komt) en buiten dadada komt er ook nog niks uit. oja Antares: 'n jongen! whoehoe!!
wen : tjee wat een bud tijd voor jou. lieverd neem je tijd en hopenlijk werkt jullie kleine man binnenkort mee en kunnen jullie iets met een uitslag. Laat hem anders een middag bij papa en ga even wat voor jezelf doen. en ook s nachts blijf eens lekker liggen en laat je vriend/man eruit gaan. zelf als jenz echt, echt niet stil wil worden bij hem, laat je hem ophalen en dan naast je in bed, zodat je er even niet uithoeft.
Wen wat rot!!! Sterkte en ben het met Mimi eens. Ga ook wat voor jezelf doen. Wat jij echt leuk vindt en waarin je even 'de boel' 'de boel' laat. Sterkte de komende tijd! Neem je tijd. Mee op de fiets: Een mama van een kindje van het kdv was er voor 9 maanden mee begonnen i.o.m cb. Haar kindje zat goed stevig en al best een tijdje zelf. Ik durf het niet aan bij J. Hij zou het misschien kunnen maar ik twijfel of hij het kan. In dit geval is twijfel een nee. Wie van de kindjes zit al in de autostoel en niet meet in de maxi cosi? Jayden woog afhelopen maandag 9.7 kilo en was 73.5 cm. Maxi cosi is best zwaar met hem erin en zeker als ik "een slechte dag heb". Willen de autostoel uit Duitsland halen; goedkoper. En aangezien mijn schoonouders toch caravan 5km van Duitsland hebben is dat goed te combineren. Iemand tips waarop ik moet letten als Jayden in de stoel zit?
Op of hij zijn hoofd tegen de zijkant kan leggen ivm slapen, evt een stand dat hij iets minder rechtop staat, zeker als hij er nu in zit. Colin heft tot bijna 2 jr. iets onderuit gezeten omdat ze 9 van de 10 x in slaap vallen. Let op de verstelmogenlijkheden van de schouderbanden. ze zitten relatief lang in een groep 1 stoel. pas bij 3 a 4 jr. gaan ze naar een groep 2 stoel.Dus geef liever aan deze stoel iets meer uit. Dit is de stoel waar je het meeste van de tijd mee te maken hebt. de groep 2 stoel zullen ze voor een groot gedeelte zelf doen. Wij hebben bijv. een romer king plus en ik ben er nog elke dag gelukkig mee, colin zit er nog steeds heel goed in. o en shannon zit nog makkelijk in de maxi cosi. die gaat ook nog lang niet over denk pas over 3 a 4 mnd.en dan komt er nog een romer king plus.
@Wen: Jee zeg, wat erg! Heel veel sterkte in deze hele moeilijke tijd. Heftig allemaal. @Leeuw: Jammer dat je niet meer mee schrijft, maar wel begrijpelijk. Sterkte! @Mimi: Wat een lijst! Ik hoop echt dat de operatie je zal helpen. Spannend! @OW: Fijn dat er al wat meer begrip is van jouw mans kant. @Subke: Diede kan alleen maar heel veel rollen, maar nog helemaal niks van tijgeren en kruipen. Vooral veel spartelen . Maar ik moet hem al wel heel goed in de gaten houden omdat hij heel snel rolt en overal aanzit. Autostoel: Diede past eigenlijk niet meer echt in de maxicosi (77 cm) maar hij kan ook nog niet zelfstandig zitten, dus ik hoop maar dat hij dat snel kan want het wordt nu wel proppen haha! We hebben gisteren mijn broer, schoonzus en hun kindje uit Zuid-Afrika verwelkomd op Schiphol. Ze is echt een heel leuk, lief meisje. Verder gaat alles heel goed hier. Gelukkig geen last van een vervelende baby of wat dan ook. Ga wel vrijdag voor het eerst naar de psycholoog om te praten. Wel fijn om eens met iemand te praten die er verstand van heeft. Ik kan goed met mijn vriend praten (zelfs als ik voor de 20ste keer over hetzelfde begin), maar wil aan sommige dingen nu echt iets doen. Ik ben extreem onzeker en dat beperkt mij in heel veel dingen. Ook ben ik angstig voor bepaalde dingen op een onrealistische manier en daar wil ik ook vanaf.
Wen meid, wat een heftige tijd. Ik kan me voorstellen dat Jenz je uitput en als er dan ook nog de lichamelijke en geestelijke verwerking van een miskraam bijkomt is dat al snel wel erg veel voor een persoon om te handelen. Knuffel meid! Hier nog makkelijk in de MC
S zit hier wel al in de Tobi en hij zit er veel beter in. Hij had veel last van zijn rug van de mc en nu zit hij er veel beter in.
OW GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!!! Last van zijn dug? Hoe merkte jullie dat? Schoonmoeder dacht weer wijs te zijn: zegt ze tegen iedereen dat Jayden spaghettie en macaronie echt heel erg lekker vind. Knap dat ze dat weet als hij dat nog nooit gegeten heeft! Echt knap dat die muts dat weet.
@wen: heeeel veel sterkte meid!!! dikke knuffel! @OW: gefeliciteerd met je verjaardag!! @sweet: hihihi knappe schoonmoeder heb jij hier gaat het allemaal nog goed! wel meer misselijk aan het worden maar het valt over het algemeen nog mee gelukkig... isabel buikschuift nu echt de hele kamer rond en gaat overal achteraan ahha vooral het speelgoed van de hond vind ze leuk... verder trekt ze zich constant op tot sta en stapt dan best goed aan de hand! ze kan zelfs al alleen aan tafel staan (voor 10 seconden ) ze ontwikkelt zich erg hard... maar op zich beter nu dan wanneer ik met een dikke buik zit want nu ben ik nog wat beweeglijker hihi.
Even snel een zwaai! Ben druk druk druk! Tess heeft haar helm nog niet op. Ze heeft zo'n jeuk aan haar koppie arm ding. Morgen maar weer bellen voor een afspraak maar heb er een hard hoofd in dat zij die helm nog eens op krijgt... Ze gaat ook als een razende. Ze gaat de hele kamer door lekker ding. En samen racen met haar broer vind ze ook geweldig haha.
wen, wat heftig allemaal! dikke knuffel meis! ow, ben je jarig? gefeliciteerd! naomi, zit je met die dikke buik als ze gaat lopen muppet, schiet ook niet op met die helm zeg! ben ziek (eigenlijk al sinds woensdag, maar ik knap maar niet op), dus ik ben niet zo scherp. jort zit nog in de mc. dacht dat het niet lang meer zou passen, maar het gaat nog wel (ondanks zijn 11kilo, en zijn 76 cm (met korte beentjes)). ik hou hem zo lang mogelijk in de mc, omdat dat het veiligst is. in het fietszitje heeft hij al wel gezeten. maar hij kan ook zelf gaan zitten. doet ie nu ook de hele dag. zo blij dat ie het ontdekt heeft! met zijn handjes in de lucht zwaaien. heel lief. kruipt overal heen en gaat daar dan zitten spelen met speelgoed van zijn zus. opletten geblazen dus! er was een band van de bakfiets lek, dus toen heb ik het iets sneller gedaan. en dan gaat het om ca 3x per week 2 tot 5 minuten.
@All Bedankt voor de lieve reacties! @OW Gefeliciteerd met je verjaardag! @update Sinds gisteren gestopt met alle bijvoeding en het lijkt erop dat dit werkt! Hij ligt nu al 2 avonden om 20:00/20:30 uur in bed. Afgelopen nacht zelfs doorgeslapen vandaag heeft hij niet meer zoveel gehuild. Vanmiddag eventjes, toen een paracetamol gegeven en even daarna was het over. Hij was ook weer een stuk ontspannender in zijn hele doen en laten vandaag. Dus keep my fingers crossed dat we voor nu even DE oplossing hebben. Morgen weer verder overleggen met de ka, als het goed is worden we in de loop van de dag gebeld voor de uitslag. Liefs Wendy en Jenz
Hmmm wen dat verhaal komt me bekend voor van vrienden. Die hebben anderhalf jaar lopen tobben op die manier en het bleek glutenallergie te zijn.