Ben wel gewend om af en toe een dag of een paar dagen alleen te zijn. Met Arinde is het altijd goed gegaan, dus dat zal nu ook wel. Zie er eigenlijk niet tegenop. Het meeste in huis doe ik toch zelf en die 2 avondflessen zelf extra geven is nou ook niet zo'n probleem. Dus nee...zie er eigenlijk niet tegen op...gelukkig Vreselijk is dat he, als ze zoveel huilen. Weet nog dat Arinde dat ook deed. Dan had ik het niet zien zitten als manlief 2 nachten weg moest hoor!!!!!! Hopelijk is het nu weer voorbij voor jullie!!!
ja dat is dan anders als je het gewend bent. mijn man is nooit een hele nacht weg! soms komt hij pas om 2/3 uur thuis van zn werk maar dan weet ik dat van te voren en is gelukkig nog niet voorgekomen nu isabel er is. zou het ook wel kunnen hoor want ik doe toch alles zelf maar ik zou wel iets missen haha.
meiden even een vraagje. Ik las hier bij sommigen al iets over reflux. Ons mannetje spuugt sinds 2 dagen na iedere voeding. Vannacht spuugde hij zelfs met zo'n kracht dat de melk op de grond naast de wieg lag. Ik voed nu vaak liggend omdat ik dat zelf gemakkelijk vind en de kleine man ligt dan ook heerlijk. Maar als ik hem na de voeding laat boeren, komt er dus vaak zo'n 3x een mond melk mee. Hebben jullie tips? Hoe lang laten jullie je kindjes boeren na een voeding? Is het een idee om af en toe te pauzeren tijdens het drinken, zodat hij wat rustiger drinkt? Af en toe is hij ook helemaal overstuur na het drinken en wil hij direct weer aan de borst.
maartje, gefeliciteerd met je verjaardag! heb je een leuke dag? ik ben wel benieuwd naar jullie outfits! met 5 weken was jort 6160 gram en 58,5 cm. nu met bijna 7 weken zal hij dus wel ca 60 cm en ruim 6,5 kilo zijn. zijn bovenlichaam is ook lang in verhouding. die bovenrand van de stoelverkleiner was een kussentje waar de achterkant van zijn hoofd tegen aan leunt juju, jort gaat ook steeds op schoot staan . ik verbaas me sowieso over hoe graag hij zijn benen strekt. balen van je ongi! hier trouwens niet veel gemerkt van die sprong. jort wil altijd wel graag bij mij zijn en hij is eigenlijk altijd wel goed te troosten. ik ga oei ik groei ook maar weer eens lezen. wel gek dat het verslikken en spugen hier juist begon met een week of 5 moosey, jort heeft helemaal grote voeten . hij heeft sokken maat 6-12 maanden en maat 74-80 . leuk idd dat diede ook zo groot is dat we ervaringen en tips uit kunnen wisselen. sweetchocolate, fijn dat je goede tips gekregen hebt. en zoals de andere meiden zeggen ik zou niet te vaak van voeding wisselen! hadden ze bij het cb geen hypoallergeen aanbevolen? mijn vriend heeft ook hooikoorts en de flesjes kv die jort in het zh kreeg waren daarom ook hypoallergeen. mooie foto! en mooi mannetje! irisb, dank voor de tips, ziet er heel schattig maar wel ingewikkeld uit. maar dat vond ik eerst ook van de bykay. tja nick jr, aan de ene kant een uitkomst, maar aan de andere kant is het afkicken als ze een paar dagen wat langer gekeken hebben. wel grappig dat ze in het engels en chinees kan tellen door dora en kai lan (en dat met 2,5 jaar ). waar kijkt jouw kind graag naar? wen, hadden ze vandaag niet overleg over jenz? hoe was dat? al uitzicht op dat hij weer mee naar huis kan? linnielin, pff 2 nachten! ik zie er al tegenop om volgende week alleen te zijn rond bedtijd van mijn dochter (dat gaat niet zo soepel, het is een avondmensje net als haar mama ) marije, hoe oud is je baby nu? hier begon het spugen/ voeding omhoog komen ook pas met een week of 5. hier blijkt het te liggen aan te snelle voeding/ te veel voeding. het helpt om hem op mijn buik liggend te voeden, zodat hij door de zwaartekracht de melk niet meteen achter in zijn keel krijgt. en op zijn buik liggend kan hij ook goed boeren. door verplaatsen/ van houding veranderen gaan ze ook sneller spugen. anders ff met het cb overleggen? zou het ook kunnen dat je met de regeldagen van teveel voeding terug gaat naar wat minder ipv andersom? met 10 dagen had ik borstontsteking ipv lege borsten en met 6 weken spoot het eruit en nu lijkt het weer wat minder te zijn wel prima hoor! het lijkt idd meer te passen bij wat hij vraagt..
Het overleg is uitgesteld naar morgen, dus moeten nog even wachten. Wel is de arts langsgeweest en we zijn het erover eens dat we op de goede weg zijn maar er nog niet zijn. Ze gaan proberen om hem deze week naar huis te laten gaan, meer weten we ook niet. De medicatie + nutriton lijken aan te slaan, alleen nu heeft hij heel veel last van krampen. Echt zo zielig, want huilt hij daarom weer heel veel. Maar goed, morgen maar even afwachten of ze iets gaan veranderen. Verder hou ik het hier even bij, vandaag weer de hele dag in het zkh geweest. Veel gesprekken had met arts, verpleging, pedagogisch medewerkster en maatschappelijk werk. Jenz was ook elke keer weer lang bezig na zijn voeding qua huilen e.d., dus ben nu wel even weer leeg. Duik lekker mijn bedje in. Sorry dames!
Ruikt het zuur? Op zich is teruggeven na de voeding geen probleem, dan heeft hij gewoon teveel of te snel gedronken. Er wordt aangeraden je baby een half uur rechtop te houden na het drinken maar dat doe ik ook niet als ik eerlijk ben.. misschien een kwartiertje. Heb hier wel na een heftig spuugincident in de nacht het hoodeinde van de wieg wat omhoog gezet (boek eronder). Verder erg rustig doen na de voeding. Ik houd eigenlijk nooit pauzes omdat de baby dat niet accepteert haha. Die zoekt driftig naar de tepel als hij dorst heeft, pauzes last hij zelf wel in
@ Lauwie: Nee, ze hebben bij CB geen hypoallergeen voeding geadviseerd. Waren zelf toen ook al begonnen met deze voeding voordat wij naar CB gingen. Hij groeit er goed op. En heeft ook geen verschijnselen van de koemelk allergie. Dus waarschijnlijk daarom niet? We houden het in ieder geval in de gaten... Mocht er verandering in komen trekken we gelijk bij CB aan de bel. @ ego: Jayden slaapt al vanaf 18:40 uur! En is nog steeds niet wakker. Laatste voeding was bij hem binnen om 17:30. Ik ben onder tussen best moe. Vriendlief ligt al in bed want hij moet werken. Dilemma: Wakker maken, verschonen en eten geven, of naar bed gaan wetende dat hij vannacht gaat komen (het liefst binnen nu en 60 minuten).
Ik heb voor laatste gekozen. Heb hem om half 3 maar wakker gemaakt om zijn luier te verschonen en daarna zijn eten/drinken geven. Volgende keer zet ik mijn wekker rond 12 uur. En maak hem dan wakker. Mijn bedoeling was dat ik er niet midden in de nacht eruit hoef. Nu gebeurd dat alsnog, omdat ik wakker ben geschrokken van de tijd. Hopen dat hij straks door slaapt, al vrees ik het ergste na 8 uur slaap...
Jayden mag in principe nog maar 1 keer een ruk van maximaal 5 uur achter elkaar maken. Meestal gebruik je die voor de nacht en houdt je je voor de rest een beetje aan de tijden. Dit heeft met de suikers te maken, althans dat is me in het zkh verteld. Dus zou hem de volgende keer wakker maken, zodat hij de nacht door kan slapen. Bij borstvoeding ligt dat anders, maar jij geeft toch flesvoeding?
Dat van suikers wist ik niet Jayden heeft al aantal nachten van 6 uur achter elkaar erop zitten. Zou dat ene uurtje erg zijn voor zijn suiker? Kijk, 8 uur ja, dat is gewoon dan écht te lang. In het begin kreeg hij wel iets voor zijn suiker, om dat goed op pijl te houden. Maar dat was meer omdat hij zo'n hoog geboortegewicht had is mij vertelt. Ik geef inderdaad fles.
Antwoord van mijn vraag reeds gevonden. Is tot 1.5 maand 6 uur achter elkaar. Van 1.5 maand tot 4 maand max 10 uur. Volgens voedindsdeskundige van Frisio op dit Forum.
Britt heeft vannacht geslapen van 2145 uur tot 5.30 uur! Heerlijk ff zo'n nachtje doorslapen. Zou me over suikers met een uurtje meer of minder geen zorgen maken hoor. Die beebjes komen echt wel als ze honger of trek hebben. Nu geef ik wel borstvoeding, dus het is sowieso een wonder dat ze het snachts zo lang uithoudt Denk slagroom ofzo...
Dit is niet waar wat je hier zegt. Je moet het per kind zien. Ik heb het aan de dokter, Wijkverpleegkundige, kraamzorg, cb en hier op d site gevraagd en Tess slaapt wel eens 10 uur en dat mag zolangje maar met je flessen uitkomt. En nog belangrijke als j kind maar alert is als hij/ zij wakker word. Tess is dat en dan is het geen probleem. Ik denk dat ze het in het ziekenhuis tegen jou gezegd hebben omdat Jenz wat probleempjes heeft en had want dan mag het niet altijd.
Sweet als Jayden gewoon alert is maakt het niets uit hoor. En sorry nog steeds niet gereageerd op je pb. Zit weer op m'n iPhone even snel... Maar je krijgt antwoord vandaag!
wen, oh zielig dat hij zoveel last heeft van krampjes! succes vandaag! sweetchocolate, hypoallergeen is niet voor koemelkallergie, maar om allergien in het algemeen te voorkomen volgens mij. kindjes met koemelkallergie kunnen ook niet tegen hypoallergeen en krijgen volgens mij pepti (?).
Muppet, geen probleem. Ik wacht rustig af @ zo lang tussen voeding laten: Ik heb CB net gebeld. Verhaal uitgelegd en gezegd dat er nogal tegenstrijdige berichten de ronde in gaan en ik het eigenlijk zeker wilde weten voor mijn gemoedsrust. Ik gezegd dat hij 8 uur geslapen heeft. Nou, zegt ze, dan is hij in ieder geval uitgeslapen Ze zei zelf dat ze een tweeling heeft van nu één jaar en dat zij de kleintjes ook gewoon liet slapen. Wel observeren of ze inderdaad, net wat je zegt Muppet, goed wakker en alert zijn. Maar officieel mag zij dit advies niet geven. Ze kon alleen nu niemand bereiken die dat wel kon dus ik word terug gebeld. Jayden was rond half 3 wel erg wakker en alert. Vroeg me eigenlijk af of hij daarna verder zou gaan slapen, maar gelukkig. Geen probleem. Wat tegen stribbelen, maar duurde halve minuut en is door gaan slapen tot half 8 (vanaf 3 uur)
@ Ink: Jij hebt ook al zo'n doorslaper Lekker he? Even een nachtje door tukken. Nu kijken of Britt het vol gaat houden. Zal fijn zijn. @ Lauwie: Hmm, dacht dat als een kind koemelk allergie heeft hij gewoon over moest stappen op hypoallergeen. Maar mogelijk verkeerd gedacht. Maar voorlopig is hier nog geen sprake van dus blijven nu gewoon op die voor hongerige baby's. Zolang ik niks hoor van het CB zal het goed zijn. Die zijn op de hoogte welke kv ik geef.
Heerlijk he sweet! Vanaf het begin komt ze maar een keer per nacht, da's al heerlijk! Nu laat ze zo lang tussen de voedingen, da's helemaal geweldig. Het is altijd al een uurtje of 5/6 geweest sinds we de wekker niet meer zetten om de vier uur, maar dit is toch wel erg lekker. Ze is wakker en alert 's-nachts want ze geeft met luide keel aan dat het etenstijd is en zoekt zich een ongeluk naar mijn tepel. Het enige is dat ik bijna weer tegen de stuwing aanzat vanmorgen! Ze had aan een borst genoeg, dus de andere heb ik netjes afgekolft. Denk dat ze het nog niet gaat volhouden dit elke nacht te doen!
Bij het cb zeiden ze dat er overdag 4 uur tussen de voedingen mag zitten en in de nacht 8 uur. Maar dat is misschien omdat Diede al wat zwaarder is. Ik geef naast bv ook fv en de kraamhulp raadde Nutrilon Hypo-Allergeen aan. Die gebruiken wij dus ook. Ik heb het opgezocht en las het volgende: Allergieën bij babys worden vaak veroorzaakt door eiwitten. In hypoallergene voeding zijn die eiwitten dusdanig behandeld, dat het immuunsysteem van de baby ze niet meer als vreemd herkent en er dus ook geen allergische reactie volgt. Er zijn twee soorten voeding die speciaal zijn bestemd voor allergieën: voeding die is bedoeld om de kans op een allergie te verkleinen, ofwel te voorkomen, en voeding die is bedoeld om een al bestaande allergie te behandelen. Omdat allergie bij baby's zich vrijwel altijd uit in een koemelkallergie, is de oplossing simpel: vermijd koemelk. Borstvoeding geven is een goede keus. Het is verstandig om dit ook zo lang mogelijk te doen: uit onderzoek blijkt dat als je kindje minimaal zes maanden borstvoeding krijgt, de kans op het ontwikkelen van een allergie kleiner is. Helaas lijken nieuwe onderzoeken er steeds meer op te wijzen dat juist deze kinderen later weer meer kans lopen om astma te krijgen dan kinderen die flesvoeding kregen! Als je geen borstvoeding kunt of wilt geven, maar je er toch voor wilt zorgen dat de kans op een allergie bij je kindje kleiner wordt, kun je overstappen op hypoallergene flesvoeding. Deze voeding is een verantwoord alternatief voor borstvoeding. Je kunt het tevens gebruiken als een aanvulling of een vervolg op borstvoeding. De aanduiding 'hypoallergeen' wordt vaak afgekort tot 'HA'. Als je deze afkorting op een pak met babyvoeding ziet staan, gaat het dus om hypoallergene voeding ter voorkoming van een allergie. Kosten Als je kiest voor hypoallergene babyvoeding moet je er wel rekening mee houden dat deze iets duurder is dan normale voeding. Zolang je de melk alleen gebruikt om een allergie te voorkomen, en niet om een allergie te behandelen, kom je bij de meeste ziektekostenverzekeraars helaas niet in aanmerking voor een vergoeding. Dus als je het schijnbaar moet gebruiken, krijg je het ook nog vergoed! Maar dat geldt voor ons niet.