JANUARI 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door peps, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Deze sprong schijnt pittig te zijn maar de 11 maanden sprong scheint nog erger te zijn!

Nog 2.5 week ongeveer te gaan

2. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Had het toevallig vanmorgen gelezen ja!
    Nou, ben benieuwd wat er dan allemaal gaat gebeuren hahaha!

3. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    @Lauwie Wow op de 3e trede al? :$ Dan mag je idd wel op gaan letten.

@Moosey Tuurlijk mag je klagen, hahaha. Ik hoop dat Diede snel weer het zonnetje in huis is en je weer tot rust komt. ;) Ennuh hebben je collega's een beetje rekening met je gehouden vandaag? :p

Maar is Jenz nou zo langzaam met alles of zijn jullie kindjes gewoon snel? :(

4. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Wen, jort is supersnel!

Hier echt een hele waardeloze nacht en jort piept ook de hele dag. Vermoeiend! Heb ik alles opgeruimd en lig ik 1 tel, is ie alweer wakker.

5. Tese

Tese Niet meer actief

Dag kwebbels!

Ik kom ook weer eens buurten. Alle kindjes gaan goed in de ontwikkeling lees ik. Zo ook Tess. Het is echt een bijdehandje. Gaat zelf zitten, kruipt de hele kamer rond, zegt mama, speelt kiekeboe, Trekt zich op tot staan en loopt langs de tafel en aan de hand. En laatst had ik de deur open laten staan en idd, ze ging ook al de trap op. Gelukkig hebben we daar nog een traphek voor dus die gaat nu maar dicht haha.
    Eten gaat ook erg goed. ze krijgt nog steeds zo'n 90% vers en af en toe een potje voor het gemak. Met de pot mee eten doe ik nog niet want overal doen wij zout door en dat mag ze nog niet. Dus voor haar nog steeds een apart pannetje met (wel vaak dezelfde) groente en aardappels.

vfgnbmnjkhgvbnioknnhg b

Sorry tess wilde ook even wat zeggen.

Verder zijn we nog steeds aan het kloten met haar helm. We zijn het nu voor het laatst aan het proberen. Lukt het nu niet door exceem dan kappen we ermee en hebben we alles geprobeerd.

6. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @lauwie: wauw zeg dan mag je inderdaad goed op gaan letten!!

@sprongetje: ik weet het niet hoor of isabel erin zit of niet.....
    ze is vandaag vreselijk!!
    niets anders dan huilen huilen huilen (aanstellen), wilt slecht eten en drinken en schopt en slaat alles uit mijn handen!
    gelukkig ligt ze nu lekker te slapen en hopelijk wordt ze weer een beetje normaal wakker hihi.

vanmorgen is er een kijker geweest, ben benieuwd maar verwacht er niets van. ik mocht gewoon thuis blijven (erg vreemd) en hun deden rondje door het huis. kon er weinig hoogte van krijgen, hij vond het mooi en ruim maar ja dat zegt niet alles he...

7. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Wen: Volgens mij zijn veel kindjes hier snel, want zo lees ik ergens dat optrekken vaak pas rond 9 maanden is.
    Ik sta er ook van te kijken als ik dat zo lees hier!
    Diede doet al maanden hetzelfde haha!
    Zitten kan hij nu iets van 10 seconden los, maar dan maakt hij opeens een beweging naar achteren en valt hij heel hard (als ik er niet achter zou zitten dan :)).
    Rollen doet hij wel veel dus ik moet hem wel in de gaten houden, want als hij iets in het vizier heeft, is hij er binnen 2 tellen naartoe gerold!

@Lauwie: Hier ook steeds haha! Lig of zit je net 1 tel en dan beginnen ze weer!
    Hier sliep Diede gisteren overdag eindelijk wat dieper, dus ik met tijdschrift even op de bank. Gaan ze het Dixie toilet van de schilders die bij ons bezig zijn schoonmaken met een apparaat dat heel veel herrie maakt. Diede weer wakker ;)

@Muppet: Wel klote zeg dat het niet lekker loopt met de helm!
    Als jullie nu stoppen blijf je dan altijd wat zien aan haar hoofdje of valt dat wel mee?
    Ik wil ook even iets tegen Tess zeggen: sdfsfsdfsdfwefwe :D

@Naomi: Welkom bij de vervelende baby club :D
    Je kunt niks zeggen van een kijker. Wel raar dat je gewoon thuis mocht blijven!!

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier zijn echt turbobaby's :D

Gisteren maakte uk zijn eerste échte kruipbewegingen in plaats van tijgeren. Maar dat laatste gaat sneller dus heeft voorlopig de voorkeur ;) Verder een stralend ventje wat vrolijk de wereld aan het ontdekken is: tijgeren, rollen, optrekken tot zijn knietjes en hij pakt zelf zijn speelgoedmand leeg (alles even proevend ;)) Hij wil alleen veel knuffels en kusjes, en geeft ze ook enthousiast terug (mond open, tong uit zijn mondje en wild met zijn hoofd heen en weer schuddend).

Eten gaat goed, hij eet mondjesmaat brood. Laatst dacht ik: ik doe er eens appelstroop op, want hij krijgt alleen boter op zijn brood. Maar dat bliefde meneer niet ;)
    Fruit wisselt sterk, hij is wel dol op banaan en pruim. Fruit geef ik hem mondgrote stukjes aan want die vlekken..
    Inmiddels eet hij yoghurt/kwark van een lepeltje dus dat gaat ook goed, grappig he Lauwie :)
    's Avonds krijgt hij zijn groentes nog steeds helemaal rapley en maakt er enthousiast een rommeltje van. Hij krijgt nog geen vlees en ei dus hij eet de groentes die wij ook eten maar zorg ervoor dat hij 3 soorten groenten heeft om uit te kiezen en dan aardappel, pasta (met tomatensaus) of rijst (geen succes).

Zit erg in dubio om de bv verder af te bouwen of niet. Hij krijgt nu 3 voedingen waarvan eentje uit de fles. Eigenlijk wil ik met 9 maanden klaar zijn, maar ik kan het nog niet loslaten :)

9. EyesOnly

EyesOnly Actief lid

25 mrt 2009
    423
    0
    0
    thuiszorg medewerkster
    Ergens in het noorden v/h land
    @wen soms zit ik ook met mijn mond los te lezen wat sommige baby's al kunnen. Nu is F een van de jongsten maar die kan ook nog niet zo veel hoor. Hij kan even los zitten en tijgeren thats it. Niet zelf zitten niet handjes klappen niet papa of mama zeggen niet kruipen optrekken staan of lopen. hihi

@naomi spannend! nog maar even afwachten dan.

@moosey zo herkenbaar soms durf ik gewoon niets te doen als F ligt te slapen want vaak als ik denk van oh dan kan ik dit even doen word ie wakker. Gewoon stil blijven zitten dus :D

Net ook weer haal ik F uit bed niets aan de hand en zo ineens begint hij te huilen tijdens het aan kleden en net ook in de jumperoo. Dan troost ik hem maar weer, maar waarom ie het doet? Geen idee

10. EyesOnly

EyesOnly Actief lid

25 mrt 2009
    423
    0
    0
    thuiszorg medewerkster
    @juju kan ik helemaal inkomen dat je het moeilijk vind om de bv af te bouwen. Ik vind het al erg dat F alleen nog maar s ochtends wil dat ik hem de fles geef. De andere flessen wil ie zelluf doen

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja het gaat gewoon te hard :(

12. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ego: :( heb me net gewogen en weeg onder de 60 kilo :(

13. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    @juju: ik lees aan je smileys dat je niet blij bent met je gewicht? Klopt dat? Zou dat dan misschien ook niet te maken hebben met het nog steeds geven van borstvoeding. Het vergt namelijk best veel van je lijft.
    Ik begrijp dat je het lastig vindt om het los te laten. Ik had bij de laatste voeding echt zoiets van, oh nu kan het echt niet meer....alles is afgebouwd. Toen vond ik het wel jammer. Maar nu heb ik er geen spijt van. Die 6 maanden waren super, maar nu is het vrije gevoel (qua lijf) ook echt heerlijk. Geen gekolf geen moeilijk gedoe met shirts, geen gedoe in het openbaar of op tijd thuis zijn voor voeden. Daar ben k toch ook heel erg blij mee. Maar doe wat je zelf graag wilt. Maar hou wel rekening met je lijft. Het is niet de bedoeling dat er straks niets meer van jou over is en alles naar je baby gaat.

14. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    @eyes: haha....soms wel lastig he, die driftbuien. Gelukkig is dat meestal maar even met aankleden enzo. Ze krijgen lekker een eigen willetje!

@moosey: van sporten KRIJG je inderdaad ook weer meer energie. Ook is het fijn om te merken dat je lijf ook weer fitter wordt en strakker. Daar ga je je ook weer beter van voelen. Althans dat gevoel heb ik. Volleybal is ook een leuke sport trouwens.

15. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    @ Marise, ja onder de 60 kilo is met mijn lengte (1.82) wel erg licht al voel ik me prima. De dagvoeding heb ik afgebouwd, hij drinkt alleen nog s ochtends en s avonds live bij me en dat is eigenlijk altijd gewoon thuis.
    Ik vind het voeden overdag nu meer gedoe dan ooit haha ik vlieg al een uur voor tijd in de stress omdat ik bang ben dat we geen magnetron kunnen vinden of een bakkie warm water ;)

Ik weet niet of het met de bv te maken heeft. Maar het is wel weer iets om over na te denken. Misschien vanavond met mijn vriend overleggen en iets van een datum stellen om naar toe te leven (mentale voorbereiding ;))

16. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Juju wil je iets van mij hebben:D

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ff S spam:)

Wen wat is Jenz een mooi ventje ik vind hem steeds knapper worden:D

18. EyesOnly

EyesOnly Actief lid

25 mrt 2009
    423
    0
    0
    thuiszorg medewerkster
    @juju ja dan is 60kg wel weinig. Heb je daar echt geen last van?

@ow wat een knapperd zwijmel

Zware middag gehad F was van 14 tot 18.30 op ligt net precies op bed. Echt waar op een gegeven moment weet ik echt niet meer wat ik met hem moet doen. Wat doen jullie zoal? Hij is in de box geweest in de jumperoo, hij heeft tv gekeken en op de grond gespeeld en dan weet ik het echt niet meer hoor. Op schoot is ie ook nog even geweest, maar dan doet hij zo druk dat zijn drinken eruit komt. Eerder sliep hij van 16.30 tot 17.30 dat was makkelijk want dan was hij met het eten niet zo vervelend nu is hij gewoon te moe

19. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    (inbraak) Klopt het dat hij een beetje loenst of ligt het aan de foto? Sorry voor de brutale vraag..viel me op aan de foto...verder wat een knapperd!!!!!!! die ogen......zucht....
    :D

20. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Antares nee loenst gelukkig niet;)

Eyes hier heeft S hetzelfde.
    Die was ook van 14:30 tot nu net wakker.
    Dan heb je soms idd iets van nu haha

Deel Deze Pagina