JANUARI 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door peps, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    @juju: wat een leuke foto's. Jouw zoontje doet mij heel erg aan de mijne denken. Ze gaat redelijk gelijk op. Meneer gaat hier nu ook kruipen. Al doen hij wel 3 kruipbewegingen goed en daarna gaat het tijgeren hem sneller af ;) Ook loopt hij hier met zijn wipstoel door het huis. Laatst gleed hij weg en viel hij wel heel hard... Zielig.
    @Naomi: leuk shoppen. Leuke buikfoto's. Ben stiekem wel een beetje jaloers hoor ;) Nouja ik moet nog ruim een maandje wachten voordat we er weer voor gaan.

Wij zijn verwend. Althans D. is verwend door zijn opa en oma. We hebben een hele grote bak met duplo gekregen. 2e hands maar nog zo goed als nieuw. Mijn moeder heeft alles gewassen. We hebben de dierentuin, een woonhuis, en een winkeltje. Echt te veel, maar zooo leuk!

2. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Juju, jort ging ook eerst zo staan voor hij in de box ging staan!

Marise, wat leuk! Hier is de little people van fisher price helemaal in. Diertjes, poppetjes, auto's, etc. Grote zus vindt dat ook leuk, dus daar spelen ze samen mee.

Waar spelen jullie kindjes nu mee?

3. Emme

Emme Niet meer actief

De knopjes van de ... (Vul zelf maar in, alles is mogelijk ;)) Verder is het leuk om de beschermhoesjes van scherpe punten te peuteren, de zoom uit het gordijn te halen, kastjes open te doen, langs de meubels te lopen en stiekem de handjes los te laten, op de trap te klimmen. Pfff. Oh ja, en natuurlijk al het speelgoed waar grote broer net lekker mee aan het spelen is!

Leuke foto's Juju, hij kijkt zo trots :).

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier speelt hij met de afstandsbediening, hij is dol op stekkers uit het stopcontact trekken en dan in zijn mond stoppen, de beschermhoesjes blijven zelfs met superlijm niet aan de hoekjes want die kun je mooi los peuteren, hij laadt graag de lade uit waar zijn flessen enzo inzitten, is dol op brieven, tijdschriften en folders, en zegt nooit nee tegen het touwtje aan mijn trui.

Verder heb ik aan de buitenkant van de box een activitycenter hangen en dat is af en toe ook best leuk. Of zijn speelgoed uit de mand gooien (eerst overal even in bijten).

Ja trots kijkt hij he :D Hij had net voor de vierde keer het fotolijstje in zijn mond gestopt. Oh die kan ook nog wel bij het rijtje hierboven ;)

5. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Juju: Wat staat hij goed!! Leuk!

@Sweet: J. gaat opeens hard met zijn tandjes zeg!

@Naomi: Wauw, mooi buikje!!!

@Muppet: Wat goed dat je al zoveel bent afgevallen!
    Hier gaat het eindelijk ook weer goed.

@Maartje: Superfijn dat het allemaal onder controle is bij R.

Tuitbeker: Ik had eerst een tuitbeker en hij snapt hoe het werkt, maar hij drinkt er niet zo heel veel uit. Hij is meer aan het observeren hoe zijn drinken in de beker beweegt ;)
    Ik geef het nu vaak uit zijn melkfles en daar drinkt hij heel goed uit.
    Hij drinkt nu echt wat hij nodig heeft en merk dat hij minder huilt.
    Dus ik denk dat hij soms ook huilde van de dorst.
    Ze kunnen mij wat bij het cb, ik probeer het over een paar weken wel weer met een beker.

Zitten: Kunnen alle kindjes hier inmiddels zitten?
    Ieder kind heeft zijn eigen tempo, maar als ik zie dat er heel veel kindjes zich al optrekken, vraag ik mij af of het niet eens tijd wordt dat Diede kan zitten haha!
    Hij kan soms wel een minuut los zitten, maar dan gooit hij zich heel hard naar achteren toe.
    Deden jullie kindjes dat eerst ook?

Spelen: Hetzelfde als wat Juju zegt.
    Ik sta er soms van te kijken hoe zijn oog kan vallen op ieniminie pluisjes en deze dan bestudeerd.

6. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    @moosey: niet druk maken hoor wbt dat zitten. Hier zit meneer de ene keer heel stevig en de andere keer ziet hij wat en dan wil hij daar naar toe en dan valt heel heel ongecontroleerd om. Dat zitten hoeft echt nog niet hoor.
    Ene kindje is qua spraak en denken weer veel sneller en de andere lichamelijk. Ik zou me niet druk maken. Komt vanzelf.

@speelgoed: hier ook alles wat niet mag is interessant, stopcontacten, telefoons en alles wat geluid maakt. Daarnaast ook zijn blokkentoren, muziekauto en andere lawaaimaak dingen.

Little people hebben we ook, maar nog in de doos. Denk dat ik hem met S.klaas ga geven. We hadden zoveel bonnen van de geboorte. Dat we maar een aantal dingen nog in de doos hebben gelaten. Kunnen het nu gewoon niet kwijt en daarnaast kan D. toch niet met alles tegelijk spelen. Het is zo'n boerderij met dieren en poppetjes. Sommige maken ook een geluidje. Wel leuk.

@kinderdagverblijf. D's leidster is jarig. Wilde een kleinigheidje meegeven (kdv kost al genoeg) wat doen jullie?

7. Emme

Emme Niet meer actief

Klopt helemaal. En op dit moment vallen de motorische dingen het meeste op, over een paar maanden zal dat de taalontwikkeling zijn. En ik weet nu al vanwege mijn oudste dat ik dan zal denken: 'dat kan die van mij allemaal nog niet' ;) (En ook dat dat weer bij zal trekken.)

8. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Ik neem mezelf ook altijd voor om mij er niet druk om te maken, maar als ik Google op ''baby 8 maanden niet zitten'' kom je bijna alleen maar tegen dat het gaat over baby's die niet uit zichzelf kunnen gaan zitten.
    Dan ga ik mij toch afvragen of hij nou echt zo traag is :D
    Maar goed, voor de rest gaat het heel goed. Hij rolt heel snel en rolt precies naar de plek toe waar hij moet zijn.
    Dus hij is niet motorisch gestoord als het goed is ;)

@Marise: Ik zou gewoon een plantje met een gekleurd potje kopen en dan een lief kaartje uit naam van D. er aan hangen.

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier zit hij redelijk stabiel op zijn knietjes maar op zijn kont valt hij zo om. Sowieso 'zit' hij alleen zo als hij zichzelf vast kan houden. We horen vaak genoeg "boink" gevolgd door een luid geschreeuw als het weer eens fout is gegaan ;)

10. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    ja idd is een leuk idee moosey.

11. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @moosey: ik heb het blijven zitten met isabel op bed geoefend!
    ze kukelde altijd om, maar op bed doet dat geen pijn natuurlijk.
    zo leerde ze zelf haar evenwicht bewaren, en lukte het niet dan viel ze op bed.
    zou je eens kunnen proberen (tenzij je een waterbed hebt want dat wiebelt wel erg veel hihi)

12. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Moosey j zit al 1.5 maand maar hij is snel! Jay trekt zich niet op tot staan.

Hier is brandweerauto, Elmo, echte hond en knuffelhond leuk (vooral echte hond kan je de haren uit trekken), hondenspeelgoed, blokken, speelgoedauto, loopwagen, hobbelhond, kleding van de comode trekken en ermee door de slaapkamer gooien, bakjes, balletjes, brillen om aan te zitten, lippen om aan te trekken, zo'n houtenkubus met kralen. Best veel dus

13. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    hier is alles leuk wat niet mag:p de hond, haren van de grond, tijdschriften, schoenen, onderzetters, de standaard van de hondenbakken. en soms der eigen speelgoed:p

meestal is gewoon rondkruipen, overal aan optrekken en klap eens in de handjes voldoende hihi.

14. mimi83

mimi83 Niet meer actief

he meiden,

wij hebben foam matten liggen op haar speelplek en dat werkt erg goed, bij colin ook ze voelen het wel als ze vallen maar doet niet zo erg zeer.

shannon heeft erg last van haar tanden vandaag, veel mopperen, huilerig en ook erg moe .. ze ligt nu in haar bedje ben benieuwd of ze nog wakker word heb haar om 17.00 zetpil gegeven.

edit: net even heen geweest en ze slaapt nu weer.

Echt alle kids volgen hun eigen weg. tegen de tijd dat ze 2 zijn mek je niets meer van wat sneller ontwikkelde ...

15. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Bedankt voor jullie reacties!

@Naomi: Ik oefen het ook op bed!
    Met een waterbed zou het niet echt opschieten nee haha!

Ik werk bij een archief en we hadden net stukken van een gezin uit begin 20ste eeuw die 22 kinderen samen hebben gekregen!
    Daarvan zijn er 9 al vrij snel weer overleden.
    Ik vraag mij af hoe dat vroeger ging. Want natuurlijk had je daar veel verdriet van maar misschien was het vroeger wat normaler, hoe erg het ook is.
    Je moet er toch niet aan denken om 9 kinderen te verliezen!
    Opvallend is ook dat als er een kind was overleden, de volgende die werd geboren dezelfde naam kreeg.

16. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Waar is ons wondertje eigenlijk?!
    Natuurlijk kan iemand weleens een paar dagen niet reageren, maar bij haar ben ik altijd bang dat er iets met S. is!

17. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    kom binnenkort weer meekletsen, zat alvast bij te lezen zo na onze vakantie, maar las ergens dat OW een midweekje weg is. Dus vandaar dat ze waarschijnlijk niet reageert.

Binnenkort klets ik meer mee, moet zo weg

18. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Aha!
    Was je vakantie leuk?
    Tot binnenkort :)

19. EyesOnly

EyesOnly Actief lid

25 mrt 2009
    423
    0
    0
    thuiszorg medewerkster
    Ergens in het noorden v/h land
    @moosey mijn overgrootoma heeft ook een hele boel kindertjes verloren. Zij heeft ooit tegen mijn oma gezegd van de vingerafdrukken van het ene kindje stond nog op de deur toen de volgende weer kwam. Vind het erg triest om te zien in de stamboom. En ook hier namen hergebruiken. Moet wel zegen dat mijn (over)groot ouders erg arm waren.

En tja ik miste Ons Wondertje ook al hoop dat alles goed is.

Tja wat kan F, even zitten, tijgeren, zelf fopspeen in en uit en draaien. Met speelgoed overal tegen aan slaan. Zelf sokken uit doen. Zelf de armen door de kleding steken en weer terug halen. Helpen met haren borstelen. Aan mama's haar trekken. Zelf de fles vasthouden uit rietjes beker drinken met bal spelen. En sputteren en pruttelen met heel veel spuug.

Verder is hij heel snel uitgekeken op alles, is echt erg hij vind alles maar heel even leuk en dan is het klaar.

20. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    ja het is inderdaad lang geleden dat OW iets gepost heeft, maar als ze op vakantie is is dat logisch:p

@moosey: pfff, namen ook nog hergebruiken dat zou ik niet kunnen! elk kind is een kindje apart, dood of levend!

ik voel de kleine flink trappelen hier :D:D:D:D
    zelf met mn vingers in mn buik prikkend voel ik de baby er tegen aan trappen!! echt heeeeeel vroeg maar het gevoel is zo herkenbaar, kan niets anders zijn gewoon. tenzij er vlooien in mn darmen zitten te jumpen:p ;)

verder is isabel helemaal totalloss! ik moest vandaag hele dag naar school dus ze is hele dag bij mn moeder geweest :)
    ik heb mevrouw tussen half 6 en 6 uur op bed gelegd en ze slaapt nog..... veel indrukken gehad vandaag denk ik.
    het is heerlijk rustig zo hoor maar ik heb haar al zo gemist vandaag nu heb ik helemaal geen tijd om te knuffelen:p

ze leert trouwens heeeel snel woordjes!! gisteren zei ze opa en vandaag oma :D woef probeert ze ook maar lukt nog niet helemaal....

Deel Deze Pagina