JANUARI 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door peps, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi83

mimi83 Niet meer actief

HE MEIDEN ,

heb bijgezlen..

Kopieer even van mijn hyves..

Shannon gister bij kinderarts geweest, ze weegt nu 3730 gram!!!! en 52 cm.. goed he.. sinds gister ook om op omneo en waarempel.. gisteravond heeft ze zelf!! gepoept en nu nog maar een beetje krampjes.. zo blij.

Colin heeft een wattenbollenhoof, vanochtend bij dokter geweest voor zekerheid.. wel geiriteerde bovenste luchtwegen, slijm in de oren(tegen onsteking aan), hoest wel maar longen zijn schoon. dus uitzieken met paracetamol en veel slapen. alleen als erger word wel weer heen natuurlijk, maar hopenlijk lukt het zo en kan hij weerstand bouwen.

En ik, ik heb weer een verwijzing MRI , mijn rug is weeeeeeeeeeer naar de klote. Mri centrum (onderrug/nek\) en dan door naar iprenburgh.. kijken wat het nu is. voewlt niet als hernia in de onderrug, maar wat dan wel.. wel uitstrakling, stilzit pijn, geen kracht enz. bij lopen begint links na 300 meter moeilijk te doen

.. en martin , die is gelukkig gewoon aan het werk..

IK ben te moe en heb teveel pijn om te reageren.. sorry meiden..

2. maartje85

maartje85 Actief lid

27 mrt 2010
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    @doorslapen: Roosmarijn heeft vanacht 5 uur tussen de voeding gelaten, de laatste was om 22.00 uur, daarna kwam ze om 03.00 uur. Goed gedronken en vanochtend weer om 06.00 uur. Is elke dag en nacht weer een beetje anders wat ze wil, maar ik begin me er langzaam maar bij neer te leggen dat het het beste werjt als ik haar schema aanhoud.

Vanochtend met haar en man naar de stad geweest, voor ons beid enieuwe schoenen en voor Roosmarijn een superschattig jasje van Ducky Beau.
    Na de lunch was ze erg onrustig en stopte niet met huilen. Eenmaal thuis snel verschoond en laten drinken en toen was het weer goed.

@Draaien/rollen: alleen als ze op haar buik in de box ligt probeert ze om te rollen, maar dit lukt nog niet helemaal haha, ze rolt meteen weer terug.

3. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Sweet: Oh, wat fijn! Scheelt een hoop, een speentje!
    Ik wilde het eigenlijk nooit gaan gebruiken maar daar dacht ik snel anders over haha!

@Lauwie: Ik dacht al!! Maar Jort heeft dus ook grote schuiten :D?!
    Ook geërfd?! Hier wel want mama heeft maat 42 en papa 48/49!

@Juju: Hahaha, Siem had jouw plannetje door! Was het boodschappen doen gelukt?

@Mimi: Ooooh, veel beterschap voor Colin!
    Had je eigenlijk voor je zwangerschappen ook al last van je rug?

@Maartje: Ducky Beau vind ik zo'n leuk merk! Vind het wel wat duur maar het voelt zooo zacht aan allemaal :)! Dus ik heb laatst wat leuke dingetjes in de sale gekocht.

4. maartje85

maartje85 Actief lid

27 mrt 2010
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    @moosey: dit was ook in de sale, haha. originele prijzen zijn inderdaad hoog en ze zijn er zo weer uitgegroeid!

5. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Heeft niets met Jenz zijn probleempjes te maken, dat doen ze bij alle baby's daar. Nogmaals ivm de suikers doen ze dat. Bovendien heeft zowel kraamhulp als CB het ook gezegd. Zal wel overal verschillen dan. Maar iedereen moet lekker doen waar ze zichzelf goed bij voelen. Ik persoonlijk hecht meer waarde aan wat een zkh zegt, dan een CB of kraamhulp e.d. ;)

6. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Wen, ene kant kan ik jou ook wel heel goed begrijpen hoor. Door wat je hebt mee gemaakt met Jenz.

Heb CB niet meer gebeld, ben er niet echt meer aan toe gekomen. Jayden werd kort na ik het bericht had geplaast onrustig. Is uiteindelijk wel weer in slaap gevallen. Lang leve de reiswieg. Heb geloof ik 3 kwartier gelopen. Was voor mijzelf ook wel even lekker. Het was goed weer buiten! Heerlijk genoten van de zon. Hond mee. Ben als herboren door het mooie weer. En Jayden? Ach, die heeft lekker liggen pitten in de reiswieg. Na thuiskomst gelijk in zijn bed gelegt en is weer door gaan slapen in zijn bed.

7. Miracle1990

Miracle1990 Niet meer actief

@ linnielin: oke, ja ik heb geen kolf in huis.. das wel lastig dan, maar ik weet ook niet echt hoeveel ze van het flesje mag hebben zeg maar, ik volg nu gewoon het tabel wat op die doos staat van FV. Woensdag weet ik dr exacte gewicht, en dan weet ik ook precies wat en hoe veel ik moet geven:) Dan word een hoop echt duidelijk.
    @Naomi: ja was idd een verpleegkundige van het CB maar de gene die ik moest hebben is woensdag pas daar.. dus ja dan maar wachten!

Nog even een vraag aan Linnilin, weet jij toevallig een andere manier om die stuwing te verhelpen? Dan kan ik namelijk ook gewoon alleen nog fles geven, want daar heeft ze nu gewoon veel meer aan dan aan de borst.

Ego: ik heb het vandaag vanmiddag toch weer geprobeert even om alleen de borst te geven, maar helaas.. het is gewoon niet genoeg! ik heb dr dan toch nog maar bij gevoed, kijken hoe het vanavond gaat, ook met de stuwing in me borsten.. als ik teveel stuwing heb, ga ik dr toch weer eerst aanleggen ik heb geen kolf namelijk:( echt vervelend..:(

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Moosey:
    Ja ik had inderdaad al rugproblemen. Heb 2 hernia operaties gehad.. in 2002 en 2007. ook versleten tussenwervelschijven .. dus veel chronische problemen.

Stofzuigen is voor mij bv. een hele opgave als ik dat doe kan ik de rest van de dag niets aan huishoudelijk werk meer.

9. linnielin

linnielin VIP lid

2 sep 2009
    6.635
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je mag tegen de stuwing ook gewoon paracetamol innemen, dan voel je de pijn niet meer zo. Ik slikte gewoon om de 6 uur 2 pcm´s en dan was de pijn wel redelijk te dragen. Het was hier gewoon 3 dagen de tanden op elkaar...en het deed echt gruwelijk zeer, maar daarna werd het al heel snel minder. Toen ik eenmaal gestopt was wilde ik Joucke ook gewoon echt niet meer aanleggen en mijn kolf was kapot dus dat kon ik ook niet. Wat wel hielp was mn borsten regelmatig even goed masseren, om de druk wat te verminderen. En verder een hele strakke bh aandoen.

Als je haar steeds weer aan blijft leggen om de druk te verminderen, gaat je lichaam ook weer melk aanmaken, dus dan ben je alleen maar langer bezig met afbouwen. Maar je moet doen waar jij je het lekkerste bij voelt!
    Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt!

10. Emme

Emme Niet meer actief

11. Tese

Tese Niet meer actief

Wat een rust hier zeg!
    Hier weer een lekkere nacht gehad. Om 22.45 een fles en om half 9 heb ik haar maar weer eens wakker gemaakt voor een fles. Ze komt hierdoor wel op 5 flessen en krijgt ze te weinig voeding. Maar dit gaan we langzaam opbouwen.
    En nu ben ik met m'n oudste boef aan het spelen.

12. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @muppet: wat een heerlijke nachten maak jij :D

hier ook een goede nacht gehad! om 11 uur laatste voeding en toen weer om kwart voor 5 :D toch bijna 6 uurtjes kunnen slapen hihi.

13. Tese

Tese Niet meer actief

Ja het kan Vanacht zomaar weer anders zijn. Ze wisselt nogal eens maar we denken er een weg in gevonden te hebben. Eerst haalden we haar er bij de eerste piep uit en gaven meteen een fles. Maar eigenlijk na die piep slaapt ze meteen weer dus een fles is helemaal niet nodig. En vaak geeft ze die piep helemaal niet en dan worden we door de wekker wakker. Mag van mij zo blijven. We zijn erg gehecht aan onze nachtrust haha

14. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    lekker hoor!!

hier laat ik haar ook even liggen in de hoop dat ze toch door slaapt. soms is dat wel en soms wordt het huilen dan moet ze dus eten hihi.

ben ook erg aan mn nachtrust gehecht maar dat wordt lekker in de war geschopt zo haha maar het went gelukkig wel ;)

15. Emme

Emme Niet meer actief

Nou, zulke nachten hebben wij echt nog niet... Jort komt minimaal elke drie uur nog wel voor een voeding en vooral 's nachts ;).

16. Tese

Tese Niet meer actief

Emme jij geeft borstvoeding toch? Je hoort vaak dat borstvoeding kindjes er heel lang over doen om door te slapen. Uitzonderingen zin er altijd natuurlijk.

17. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    ik geef ook borstvoeding ;) maar zo af en toe laat ze me weleens wat langer slapen...

ik ga richting mn ouders, ik kan weer niets met isabel beginnen... ligt alleen maar te krijsen!

18. Tese

Tese Niet meer actief

Heerlijk hè zo'n sprongetje...

19. Humpie86

Humpie86 Actief lid

29 mei 2010
    318
    0
    0
    Hallo allemaal,

Mag ik proberen hier mee te kletsen?

Ik ben 28 januari 2011 bevallen van Jorrin (4415 gram en 49 cm).

Maandag woog hij alweer 4810 gram, dus hij groeit goed (en mama valt iets te hard af ;) ).

Overdag komt ie gemiddeld om de 2 uur, 's nachts om de 3 uur. 's Nachts is hij echt regelmatig en stipt op tijd met zijn voeding, maar overdag wat rommeliger.

Groetjes,
    mama van Jorrin

20. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Moosey: Nee ben gisteren de hele dag binnen geweest.. Maar 's avonds was hij weer helemaal happy, hebben heerlijk van hem genoten met zijn verhalen en lachjes. En vannacht ook weer een goede nacht (denk ik, lekker belangrijk. Tegenwoordig is verschonen super leuk want ik krijg lachje naar lachje en hij lijkt echt blij om te zien, boeit mij het tijdstip ook niet ;))

Welkom Humpie!

Deel Deze Pagina