JANUARI 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door peps, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    humpie, tuurlijk. nog gefeliciteerd! en dat afvalprobleem heb ik helemaal niet ;). ben je al dun dathet vervelend wordt?

moosey, valt mee, ik 40 en mijn vriend 45/46.

hier ook te weig nachrust maar vooral omdat de voedingen zo lang duren. baal ook van de bv op het moment :(, maar zet nog ff door.

heb wel een heel rustige baby want gisteren was de eerste keer dat hij ontroostbaar huilde (en dat duurde ook maar 15 min ofzo)

2. Humpie86

Humpie86 Actief lid

29 mei 2010
    318
    0
    0
    Van mezelf woog ik 60 kilo, viel door de misselijkheid 2 kilo af en eindigde daarna op 78 kilo, waarvan nu nog maar 4 over zijn (64 kilo).

Dat vind ik mooi zat, lager hoeft niet, maar ik zak nog iedere dag, ondanks de volle producten die ik altijd al eet, dikke koeken, etc.

Hier duren de voedingen 's nachts ook lang. Zit er 3 uur tussen, houd je maar 2 uren over, waarin je ook nog eens moet inslapen.

Hier ongeveer 10-15 min. borst, dan verschonen (maar niet meteen, want meneer is dan pas druk bezig met poepen) en dan nog de andere borst, maar dat gaat niet zo snel omdat ie al half slaapt en dan zelf vaak nog een beker water wegdrinken, naar het toilet en dan eindelijk weer het warme bedje in...

Leuk om jullie ervaringen te lezen!

3. Linnepinn

Linnepinn Bekend lid

11 okt 2007
    552
    4
    18
    ben wel jaloers op sommige nachten van jullie hoor, daar ben ik ook wel aan toe! Haha.
    Hier komt hij vaak om de 4-5 uur in de nacht, maar onze dochter die zo goed als zindelijk is, moet ook nog wel eens plassen in de nacht. Gelukkig is dat verder een super slaper, maar je moet er wel ff uit!

Vandaag een regeldagje geloof ik, vanaf gisteravond wil hij al niet zoveel, niet echt tevreden. Ligt nu lekker bij mij in de doek te slapen, na om 10-11- en 12 te hebben gedronken ;)
    Zal hem zo overleggen in bed, kan ik ook nog ff wat doen!

humpie; er zijn er waarschijnlijk maar weinig die afvallen zoals jij! Alles eten en toch afvallen, wonderlijk he?!
    Ik heb gister ook eens op de weegschaal gestaan, maar moet nog 3-4 kilo tot oude gewicht (63-63) Ben benieuwd hoelang dat gaat duren, aangezien mijn buik nog aardig flubbert!

4. linnielin

linnielin VIP lid

2 sep 2009
    6.635
    0
    0
    NULL
    NULL
    @humpie: welkom hier! En nog gefeliciteerd met je zoon!
    @nacht: hier een heerlijke nacht gehad (voor ons gevoel dan;)) Joucke had om 23 uur gehad en kwam pas om 4 en 8 uur weer, heerlijk!!!
    @huilen: Joucke huilt niet veel, maar het lijkt de laatste dagen wel iets meer te worden. Het lijkt ook wel of hij meer moeite heeft om zijn boertjes te laten, het kost soms wel een uur voor hij zijn laatste boertje heeft gedaa. En in die tussentijd is het veel huilen. Gistermiddag heb ik hem na een uur maar in de babybjorn-draagzak gedaan en daarin is hij toen eindelijk in slaap gevallen.

@ego: hier net weer teruggeweest voor de gehoortest, maar het was weer niet goed. Waarschijnlijk komt het omdat hij nog steeds verkouden is, maar die garantie kon ze natuurlijk niet geven. Nu krijgen we een andere test, die bij ons thuis wordt afgenomen. Deze week worden we daarover gebeld. Het is dan een test die wordt afgenomen als hij slaapt, met plakkertjes op zijn hoofd.

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

#505 mimi83, 9 feb 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 feb 2011
    spannend linnelin..

gewicht.. ik was al aan het afvallen in de zwangerschap door de pijn en dat zet nu alleen maar door. was 2 weken geleden al 1 kg onder startgewicht (en dat was niet eens s ochtends) en vorige week 2 kg onder startgewicht.
    Nu zwaarder omdat ik ongesteld ben.. jep 2 e keer al sinds de bevalling.., nog niet helemaal in cyclus. nu 20 dagen tussen.

Nu allemaal ziek hier op martin na... die komt nog wel ben ik bang, zijn weerstand is niet super nl.
    Colin heeft het het ergst. keelpijn, hoofdpijn, oorpijn, duf, snotterig, koortsig.vooral met zijn oren zit hij tegen onsteking aan.
    Shannon blijft gelukkig nog stees goed op temp. 37.2 iets warmer als normaal (36.9) maar dat is geen punt, zit wel vol en is erg misselijk.
    Ik heb alles wat colin heeft helaas ook ..:( maar jah mama's en ziek zijn gaat niet samen..

6. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    linnielin, jort huilde gisteren om dezelfde reden! en hoe meer hij ervan in destress schiet hoe moeilijker die boer eruit komt ;).
    vervelend van de gehoortest! maak je je er veel zorgen over?

7. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Humpie: Gefeliciteerd en welkom!

@Linnielin: Wat vervelend zeg van die gehoortest. Maar ik neem aan dat je al wel hebt gemerkt dat hij gewoon kan horen?

Vanmorgen naar de internist geweest en mijn zwangerschapsdiabetes is gelukkig helemaal weg. Mijn cholesterol was nog wel te hoog maar dat is niet zo gek nu. Ik eet alles wat los en vast zit! Kreeg een beetje een preek over afvallen en gezond eten. Ik weet heus wel hoe het werkt, ben zelf al een keer 30 kilo afgevallen alleen is het eraf houden zo moeilijk. En ik ben net voor mijn zwangerschap gestopt met roken, dus dat vind ik al een hele overwinning. Heb toch 16 jaar gerookt. Dat afvallen komt wel!

Diede is vandaag voor het eerst echt ontroostbaar. Ik weet niet wat ik meemaak haha! Echt heel raar om mee te maken want tot nu toe huilt hij alleen om honger. Maar goed, het zal zijn sprongetje wel zijn. Hij ligt nu in de box en is voor het eerst sinds uren even stil!

8. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    ik heb me voorgenomen dat ik na de kraamtijd (6 weken) heel drastisch ga minderen met snoepen. de 2 weken die we in het zh hebben gelegen tellen niet vind ik, dus ik heb nog precies een dag en een week om me vol te vreten :D.
    wie doet er mee?

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Lauwie doorzetten hoor! Voedingen worden vanzelf korter. Hier oko langere voedingen. Mss door ongesteldheid? Denk maar zo: flesvoeding is ook een hoop gedoe en wslk weinig tijdswinst (want feit: vriend krijg ik toch het ben niet uit dus de nachten blijven voor mij).

Humpie wow die kilo's vliegen er af :) Ik blijf mooi op +2,5/3 kilo zitten ondanks alles wat ik naar binnen schuif. Denk dat ik toch wat gezonder moet eten als die laatste paar er nog af moeten ;) Komt wel, alles op zijn tijd.

Linnielin balen van de gehoortest. Heb je er zelf wel een goed gevoel over?

Mimi beterschap! Een echte ziekenboeg bij jullie thuis dus!

Moosey fijn van je diabetes! Ben je daar iig lekker van af.

Zijn jullie kindjes ook zoveel wakker? Siem heeft vanochtend geslapen van 11 tot 13 uur en is nu weer wakker (vanaf borst om 9 uur). Hij ligt op zijn kussen naast me op de tafel hele gesprekken te voeren tegen de kaartjesslinger die boven hem hangt ;) (moet ik ook maar eens gaan opruimen. En het geboortebord uit de voortuin).

10. maartje85

maartje85 Actief lid

27 mrt 2010
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lauwie: ik! haha, was binnen 2,5 weken weer op startgewicht (62,6 kg.) maar er is inmiddels alweer 2 kilo bij ... Ik krijg ook ech thonger van het borstvoeden.

@Linnielin: dat komt wel goed met die oortjes, toch? Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid.

@Moosey: lastig als je niks voor je kindje kan doen he, om hem te troosten. Dan breekt je hart.

@Mimi: beterschap voor je hele ziekenboeg!

@Humpie: welkom! Gezellig :)

@doorslapen: Roosmarijn lijkt steeds wat langer tussen de nachtvoedingen te laten, waardoor he tmeestal 23.00, 03.00, 06.30 uur is. Overdag komt ze nog steeds gemiddeld iedere 3 uur.
    Mijn man heeft vanaf morgen weer een opdracht (detachering) , maar gelukkig in de buurt dus hij hoeft niet supervroeg op. Wij kunnen onze dag tegelijk met hem beginnen. Hopelijk komt er weer wat ritme in mijn leven, haha :D

@ego: Roosmarijn ligt heel strak tegen me aan in de draagdoek. Buik tegen buik houding. Ze slaapt. Ik ga zo eens haar kamertje een beetje opruimen: haar kledingkast is net zo'n chaos als die van haar moeder :)

11. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Lauwie: Ik doe mee! Heb mij ook voorgenomen om komende maandag te beginnen (en tot die tijd er dus nog een kilo aan te vreten waarschijnlijk :D). Dinsdag begin ik weer met sporten (volleybal).
    Maar bij mij moet er echt 20 kilo ofzo af. Maar nu ga ik het een keertje anders aanpakken. Dus niet meteen te hard van stapel lopen!

@Juju: Echt een groot verschil hè?! Diede ging een paar weken geleden bijna altijd meteen slapen na zijn voeding maar nu echt niet meer!

@Maartje: Echt wel! Vooral omdat hij ook zo hartverscheurend huilt en dan heel sip kijkt met zo'n pruillipje!
    Ik ga maar eens kleertjes strijken. De kledingkast van zoonlief is nog steeds verrassend netjes :D!

12. linnielin

linnielin VIP lid

2 sep 2009
    6.635
    0
    0
    NULL
    NULL
    @afvallen: hier nog niet echt mee bezig, maar ik snoep ook niet veel. Vorige week moest er nog 6 kilo af voor ik op mn startgewicht zit. Maar dat komt vanzelf wel. Heb geen zin om heel hard mijn best er voor te doen, bij Arinde is het er ook vanzelf weer afgegaan. En ik kan bijna al mijn kleren al weer aan en dat vind ik het belangrijkste.

@oren: Joucke hoort in ieder geval met zijn ene oor wel, dus dat is het belangrijkste. Hij is dus hooguit aan 1 kant doof...net als zijn vader! Maar ik maak me er nog niet druk om hoor, eerst de test maar afwachten.

@ongesteld: hier nog niet. Nog steeds wat bruinverlies. Vanmiddag opeens flinke kramp in mn buik en daarna wat bloedverlies. Zal misschien nog het laatste restje geweest zijn wat er uit moest;)

@wakker zijn: hier is Joucke nog niet zoveel wakker. Soms een uurtje na de fles, maar meestal slaapt hij nog flink lang van de ene voeding naar andere voeding. Is vast net zo'n slaapkop als zijn zus. Die sliep en slaapt nog steeds veel!

13. Tese

Tese Niet meer actief

Afvallen: hier moet er ongeveer 50 (!) kilo af. Vandaar dat ik in april met het Cambridge dieet ga beginnen. Dan hoop ik dat het er september/ oktober ongeveer vanaf is.

Hebben jullie leuke kraamkado's gehad? Hier kan ik een winkel beginnen in maat 62. En wat ik bij m'n zoontje al zo grappig vond en nu weer is dat sommige mensen echt niet letten op de maat/ seizoen verhouding. Zo krijg ik dikke winterkleren maat 68 en 74 terwijl je dan in d zomer zit. Ik zeg er niets van hoor maar moet er wel altijd om lachen

14. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Muppet: Als ik echt superslank zou willen zijn dan moet er ook wel 50 kilo af!
    Eigenlijk is alles wat we hebben gekregen leuk! En alle kleertjes kan ik gebruiken. Maar soms denken mensen daar inderdaad niet over na. Maar goed, dat is hetzelfde dat voordat ik zelf zwanger was ik altijd iemand als kraamcadeau een pakje gaf in het kleinste maatje! Niet bij nadenkend dat ze er daar al 80 van hebben!

15. Tese

Tese Niet meer actief

Ik moet ook echt veel afvallen want na de zwangerschapsdiabetes heb je 50 procent kans dat je het gaat krijgen en ik merk als ik nu prik dat ik toch wat verhoogde waardes heb. Dus ga er echt m'n best voor doen.

16. Tese

Tese Niet meer actief

Hoe staan jullie nu trouwens tegenover een meeting?

Mij lijkt het erg leuk maar wel in het midden van het land.

17. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Mijn waardes waren gelukkig laag maar de kans is inderdaad veel groter dat je het later krijgt :(.
    Een meeting lijkt mij leuk! Ik kom dan alleen denk ik wel met de trein en weet niet of dat lukt met de kinderwagen. Ik ben niet zo handig :). Of het moet in Den Bosch zijn. Dan kan mijn vriend mij brengen. Heb wel een rijbewijs maar al heeeeel lang niet meer gereden!

18. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier veel kleertjes in 62 en 68 gehad. Ik vind het al lang lief dat mensen iets kopen, en ik had/heb ook geen bal verstand van kleding voor baby's en volgens mij verschilt het ook zo per kind dat je er toch niet veel mee kan. Ach als hij het niet draagt gaat het op zolder voor een evt volgende en anders op Marktplaats :)

19. Tese

Tese Niet meer actief

Hmmm den Bosch dan zal ik niet zo snel komen. Tenzij ik met iemand mee kan rijden.

20. Miracle1990

Miracle1990 Niet meer actief

@linnielin: dank je wel meis voor je tips!:p

ik ben vandaag bij het CB geweest, en die willen niet dat ik nu al meteen ga afbouwen, omdat het nu wel weer een stijgende lijn aan het worden is. Ze willen dat ik er dan nu voor kies om beide te doen als het nodig is, en daar kan ik me ook wel in vinden, ze willen nu gewoon kijken hoe ze het doet als ik beide geef als ze het nodig heeft, en aan de hand daarvan gaan we verder kijken.
    Ze snapte dat ik er doorheen zit en er geen zin meer in had, maar ze zei ook dat het nu wel beter gaat, vanmorgen heeft ze alleen BV gehad en heeft heerlijk van 8:30 tot 11:00 geslapen, toen moest ik dr wel wekken omdat we moesten wegen!
    Ze is 800gram aan gekomen, ze is alleen niet opgemeten helaas:( Ze is wel groter geworden, maar hoe lang ze nu is, weet ik dus niet..

Deel Deze Pagina