Miracle het cb heeft niets te willen hè, het is jou lichaam en als jij geen bv meer wil geven dan hebben zij er niets over te zeggen.
@lauwie: ik doe ook mee!! ik ga maandag beginnen met minder te snoepen hihi. heb met manlief afgesproken dat hij de boodschappen gaat doen, want hij haalt alleen wat we nodig hebben ik ga mee maar mag niets meer pakken! ik wil 15 kilo eraf hebben dan zit ik rond de 80... het liefste 20 kilo dus heb even te gaan hihi. @muppet: leuk een meeting! ik wil wel wij hebben leuke kraamkados gekregen! met kleren is bij ons wel rekening gehouden met het seizoen, maar wij hebben bijna geen kleren gekregen hihi. @moosey: ik moet ook met de trein bij een meeting en woon niet gek ver van jou vandaan dacht ik (roosendaal) @humpie: welkom! en nog gefeliciteerd! @ego: isabel is vanmiddag redelijk rustig geweest, mn vader had een rust gevende werking hihi. heb besloten dat ik morgen een afspraak ga maken bij een osteopaat, eens kijken of er niet toevallig iets vast zit. heb natuurlijk een vreselijk snelle bevalling gehad en mevr. is de wereld op geschoten haha. ze was eerst ook sterrekijker dus heeft overstrekt gelegen met haar nekje, misschien dat er iets vast zit.. vanmiddag ook begonnen met infacol en ben venkelthee gaan drinken, kan het altijd proberen toch
Goh, jullie babietjes zijn bijna allemaal alweer rond een maand, maar dat komt natuurlijk omdat ik helemaal aan het einde van de maand zit. Kan ik me vast een beetje voorbereiden op wat komen gaat! Hier zit Jorrin qua broekjes nog veelal op 56, maar van boven zit dat behoorlijk krap of te kort (geen gezicht), dus 62 maar in de kast gelegd, maar dat past precies. Hopelijk blijft dat nog een poosje, 68 klinkt zo groot! (Gelukkig geen weggegooid geld, veel van Marktplaats gehaald.) Heb sinds vanmiddag een hele zere linkerborst. Hard van binnen, soort verstopping? Met drinken wegmasseren lukte niet, dus manlief haalt nu kolf van tante (heeft ze 3x ofzo gebruikt met dochtertje van nu 3, dus hoeven we eerst zelf niet te kopen, maar kunnen even proberen). Als iemand tips heeft... had er ook een beetje koorts van, hoewel die alweer lijkt te zijn weggezakt.
zullen we een lijstje maken om elkaar te motiveren om af te vallen? lauwie - 20 kilo af te vallen - 0 kilo afgevallen ik ga ivm de bv niet actief afvallen maar hoop wat kwijt te raken door minder te snoepen wel geleidelijk wat kwijt te raken
hoi dames kwa afvallen ben ik al 14 kilo kwijt sinds de bevalling dus ben helemaal blij alleen met kleding nie zo alles is te ruim maar we gaan door nog 10 kilo en dan ben ik al aardig tevreden ben deze zwangerschap wel heel veel aangekomen maar gelukkig zit ik nu al 5 kilo onder me startgewicht nu de rest nog'ben in begin van zwangerschap door de misselijkheid heel veel afgevallen en op eind van zwangerschap ook heel misselijk geweest en ook veel afgevallen
lauwie - 20 kilo af te vallen - 0 kilo afgevallen naomi - 20 kilo af te vallen - 0 kilo afgevallen hihi hetzelfde als jou lauwie is wel de max die ik wil halen hoor 20! MET 10/15 zou ik al heeeel blij zijn!
@miracle: het is inderdaad jouw lichaam he! Als je liever wilt stoppen moet je dat gewoon doen hoor! CB is er alleen om advies te geven. @meeting: daar doe ik liever niet aan mee. Ik heb niets tegen jullie hoor, maar ik me voorgenomen om daar niet aan mee te doen...hoe moeilijk dat soms ook is @kraamcadeautjes: hier wel leuke dingen gehad. Veel kleertjes vergeleken met vorige zwangerschap, maar toch ook wel veel speelgoed gehad. Veel mensen vroegen wel wat ik graag wilde, dus dan kon ik zelf mijn voorkeur voor een maat aangeven. Eigenlijk is het wel redelijk verdeeld hier! @naomi: dat kan inderdaad door de snelle bevalling komen. Slim om al snel aan de bel te trekken, wie weet helpt het! @humpie: al is jouw mannetje nog geen maand oud, hij is toch al groter dan Joucke hoor! Die zit nog steeds in maat 56 en ik geloof niet dat hij daar al snel uit is wat betreft je borst, inderdaad goed masseren onder een warme douche! En tegen de pijn mag je paracetamol innemen! Vandaag is Joucke gelukkig weer wat rustiger dan gister. Hij slaapt vandaag weer erg veel. Maar als hij wakker is, dan kijkt hij zo helder uit zijn ogen...heerlijk Hopelijk slaapt hij vanacht net zo goed als afgelopen nacht! Zeker nu mannetje er niet is, slaap ik net zo lief even goed door...liever dan dat ik 3x wakker moet worden en daarna weer alleen in slaap moet komen. Het is toch altijd wel weer lekker om tegen hem aan te kruipen als ik de fles gegeven heb
juju, ik stop niet met de bv hoor. tegenslagen horen erbij. mijn probleem is teveel voeding waardoor jort zich steeds verslikt. en dat in combinatie met dat hij nu moeilijk boert, er nog steeds voeding omhoog komt en dat hij door de te vroege flesjes moeite heeft met aanhappen. ik moet dus eerst ca 50 cc kolven (soms lijkt er dan niets te komen en verslikt hij zich bij het drinken toch) dan is het me afvragen of hij niet aanhapt omdat er een boer dwars zit of dat het hem niet lukt en ik hem moet helpen, dan drinken, soms laat hij de hele tijd los en dan vraag ik me steeds af of er een boer dwars zit of dat hij even pauze nam, dan weer lang wachten op een boer en als alles klaar is dan heeft hij de hik. zit ook steeds te twijfelen over hoeveel te kolven omdat ik het lastig inschatten vind wanneer het niet meer te snel eruit komt. hopelijk wordt het snel wat beter afgestemd op jort
@lauwie: ben je niet vreselijk lang bezig zo elke keer met voeden? En hoe vaak komt hij nog dan? Lijkt me best pittig, vooral omdat je ook nog je dochter rond hebt lopen. Ik denk dat Arinde wel zou protesteren als ik zoveel met Joucke bezig zou zijn. Ze vind hem helemaal geweldig en lief, maar ik merk toch wel dat ze het ook echt nodig heeft dat ze af en toe even de aandacht alleen van me krijgt!
Jeetje wat kunnen jullie kleppen met zijn allen zeg. Heb wel even terug gelezen maar echt onmogelijk om op iedereen te reageren. @Mimi Beterschap voor de ziekenboeg en ik hoop dat het met je rug snel beter gaat. Of in ieder geval dat er iets uit de MRI komt waar ze iets mee kunnen. @Humpie Welkom en uiteraard gefeliciteerd met je zoontje. @Moosey Fijn dat al je waardes weer goed waren, tja en die cholesterol komt ook vanzelf wel goed. @afvallen Ik heb nog zo'n 6 kilo te gaan naar mijn begingewicht en dan mag er nog wel iets vanaf. Mijn gyn zei dat ik pas na een half jaar wrs kon zeggen dat ik weer op gewicht zou zijn. Ik snoep niet zo heel veel meer, geen tijd voor. @Meeting Leuk! Maar wel als het in het midden van het land is. Bijv. Den Bosch is bijna niet te doen hier vandaan met OV. @Naomi Het kan idd door een snelle bevalling komen, ik hoop dat de osteopaat hulp kan bieden. @ego Met Jenz ging het vandaag best goed. Was best relaxed en sonds zaterdag geniet hij echt van zijn badje. Vandaag lag hij zelfs te lachen in bad. Morgen en overmorgen ga ik inroomen in het zkh en dan mag hij misschien zondag naar huis. Even kijken hoe het de komende dagen gaat, zeker nu zijn lactulose sinds vandaag gestopt is. Of de krampen minder worden en zijn ontlasting wel goed blijft. Wel grappig om te vertellen: Ze waren vanmorgen vergeten de Nutriton in zijn voeding te doen en dat ging echt helemaal mis. De voeding liep letterlijk zijn mondje uit en verslikte zich. Hij is al helemaal gewend om harder te moeten zuigen dat dit echt fout ging. Hij drinkt inmiddels zelfs zijn flesje met Nutriton in 10 a 15 minuten leeg. Heeft zijn zuigkracht gewoon maar aangepast aan de Nutriton. Zo ik ga na wederom een lange dag in het zkh, lekker mijn bedje opzoeken. Fijne avond allemaal verder en slaap lekker.
ik zie dit topic nu pas! ik wil ook meedoen heb nog niet alles bijgelezen, zal ik doen zodra ik er wat meer tijd voor heb
linnielin, ik zorg maar 1 dag in week voor allebei (3 dgn kdv, 3dgn samen met papa). mijn dochter wil vooral aandacht in de vorm van kletsen. dat kan natuurlijk tegelijk met voeden. qua zorg vind ik het wel eens lastig (bedtijd voor de een en voedingstijd voor de ander) maar dat zou met fv hetzelfde zijn
vanavond flesje gegeven maar dan ben ik er eigenlijk net zo lang mee bezig . nadat ik lang met de voeding bezig geweest ben, lukt het m niet om goed in slaap te vallen/blijven. het lukte niet zelf en nu is hij steeds na een paar minuten wakker als ik m er slapend in leg ... meiden met draagdoek: wat heeft je kindje aanals je er mee naar buiten gaat? en over of onder je jas? hoe zorg je dat je zelfniet te koud bent? (ben ik na borst- en longontsteking ook beetje bang voor) ga nog eens een poging doen om m in bed te leggen
Lauwie je weet dat je hem mag laten huilen als je hem op bed legt hè? Als je hem er elke keer weer uithaalt krijgt hij alleen maar weer nieuwe prikkels die hij moet verwerken waardoor het nog lastiger word om weer in slaap te vallen. Allebei mijn kinderen zijn er het voorbeeld van dat ze het nodig hebben/ hadden om dat te doen. Anders slapen/ sliepen ze nooit.
Goedemorgen dames, @Wen: succes met inroomen, hopelijk gaat het goed met Jenz en kunnen jullie snel naar huis. @meeting: ja, leuk! Locatie maakt mij niet zoveel uit, midden van het land (Utrecht) lijkt me handig. Misschien ook eens een meeting met de brabant-, limburg-, vlaanderen mama's? @ego: wij moeten zometeen met Roosmarijn naar ons eigen ziekenhuis om de lijn door te laten spoelen en voor bloedafname. Dan weten we vanmiddag of de transfusie van vrijdag heeft geholpen. Zelf denken we van wel: Roosmarijn is alert en heel veel wakker, haha. Vanochtend had ze zichzelf uit de wikkeldoek en onder haar dekentje vandaan gewurmd, dus het wordt tijd voor een slaapzakej denk ik. Alleen is ze nog maar 56 cm en is de slaapzak die ik heb 60 cm. Vanmiddag eens kijken of ie past en ze er niet in verdrinkt.
@Glimworm Welkom en uiteraard gefeliciteerd! @Maartje S6 in het ziekenhuis. En wat betreft slaapzak, misschien een idee om hem aan de onderkant met een touwtje/lintje af te binden tot onder haar voetjes? Fijne dag allemaal! Ik vertrek zometeen weer richting ziekenhuis.
Sorry dames, niet alles bijgelezen. Zag wat staan over een meeting? Top idee. Lijkt me erg leuk! Inderdaad, gewoon midden van het land. Muppet, als het zover is voor die meeting haal ik je wel op. Heb auto met grote kofferbak/achterbak (hoe noemen jullie dat hier in Utrecht?) en past nog wel het één en ander in. (wordt alleen wel stapelen met 2 reiswiegen en 2 onderstellen, maar moet te doen zijn) (Muppet, je krijg nog antwoord terug m.b.t je PB maar gister was het hier hectisch) Ego: Gister was Jayden niet te genieten. Bij schoonmoeder op de koffie geweest en ook gelijk wezen eten daar. Maar hij wou toch echt niet bij mijn schoonmoeder zitten. Zodra hij naar mij ging, was het goed In bed daar? Hell no! In de reiswieg lopen? Ja, heel graag mama, dan slaap ik wel. In de auto? Ja mama, rijdt mij maar lekker rond. Thuis in eigen bed? Ja, als papa thuis komt van zijn werk wil ik wel naar mijn bedje hoor. Was weer geen land mee te bezuilen dus gister. Daarom ben ik hier gister dus nauwelijks geweest (had wel snel je PB gelezen hoor Muppet, maar typen met kleine op schoot schiet niet op) Dus de sprong is hier nog niet ten einde. Vannacht kunnen slapen tot half 4. Jayden lag er om half 9 in. Wij 10 uur. Heerlijk. Had zo iets, zet geen wekker. Hij komt vanzelf wel weer. Nu slaapt hij nog. Vanaf 4 uur. Netjes dus. Hopen dat hij vandaag minder humeurig is. Hij gaat nu wel lekkere lange nachten maken. Als hij nou eens kwam rond 12 uur 's nachts... Dan zou het helemaal geweldig zijn. Of net als bij Tess (Muppet) zou nog geweldiger zijn. Maar helaas, Jayden is daar nog niet aan toe. Komt vanzelf. En toch schelen Tess en Jayden maar 2 dagen. Ach ja, kan er niks mooiers van maken. Zo, ga maar eens lekker lopen tutten met mijzelf. Voordat hier de pleuris uitbreekt, omdat meneer wilt eten (wat wel te begrijpen is na 4.5 uur)
lauwie - 20 kilo af te vallen - 0 kilo afgevallen naomi - 20 kilo af te vallen - 0 kilo afgevallen wie wil er nog op het afval/minder snoepen lijstje?
Sweet de tijden waarop Jayden eet kun je zelf wel redelijk sturen hè. Hebben wij ook gedaan. Gewoon een half uur voordat jij wil dat hij z'n laatste fles krijgt wakker maken, fles geven even een kwartiertje boeren en dan is hij wel weer toe aan slapen. Hier werkt het en slaapt ze de rest van de nacht dus door. Dus niet wachten wanneer hij zelf komt voor een fles. En dan elke dag een zelfde schema aanhouden met de tijden voor de flessen. Bijv: 7 uur, 11 uur, 15 uur, 19 uur, 23 uur. Wij doen dus elke keer een half uur voor de fles haar uit bed halen. Kan ze goed wakker worden en hongerig worden. Na de fles nog even spelen en dan naar bed. Zit echt een strak ritme en regelmaat in. We hadden bij Sem ook al gemerkt dat dat heel erg goed werkt.