JANUARI 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door peps, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Lauwie herkenbaar wat je schrijft! Ik heb het idee dat ik deze week wat minder voeding heb (door menstruatie?) maar Siem drinkt veel rustiger (en langer). Zjn zuigbehoefte wordt nu ook meer bevredigd, hij verslikt zich minder, minder boertjes en ook minder reflux. Ben benieuwd of dat volgende week weer anders voelt? Als ik kolf en met de fles voedt (of eigenlijk doet vriend dat) dan heeft hij wel mee last van boertjes. Fles komt nu dus sneller dan borst (hier spuit het er normaal altijd uit).
    Na de fles krijg ik hem ook niet aan het slapen trouwens, blij om te lezen dat dat hier niet alleen is.

Draagdoek: hij heeft gewoon zijn kleertjes aan met een mutsje op. Ik heb een grote fleecetrui waar we beide onder passen. Zelf heb ik nog mijn jas aan (open). Siem zit natuurlijk tegen mijn lijf aan en krijgt daar nu warmste van. Maar ben oko nog niet echt lang buiten geweest.

Wen wat heerlijk dat Jenz het zo goed doet! Hopelijk mag hij snel mee naar huis.

Maartje een lekkere woelert dus!

Huilen: Ik laat Siem alleen 'klagen' maar nooit overstuur huilen. Dan pak ik hem even op tot hij stil is en wieg hem en leg hem weer terug.

Linnielin: Hier werkt wakker maken voor een voeding ook niet, hij is dan boos, wil niet echt drinken en het werkt voor geen meter. Op verzoek dus :)

Eyes wow dat klinkt heftig meid.. Kan me voorstellen dat niet is wat je gedacht/ghoopt had. Hopelijk gaat het snel beter met Finn! Zielig als ze zo'n last hebben :(

Miracle spannend om je moeder naar zo'n tijd weer te zien!

Sweet als je graag contact wilt zou ik dat 'gewoon' zoeken. Mijn ervaring is dat de ander het vaak net zo spannend vindt als jijzelf en je hebt ook nog heel mooi nieuws te melden!

Ego: Rampnacht gehad, hij wilde niet slapen tussen 2 en 5. Ben helemaal op vandaag :( Vandaag geprobeert of hij ook bv lust die een dag in de koelkast heeft gestaan (ipv recht via de kolf naar zijn fles) en dat is geen probleem. Maar niet koud, dat spuugt 'ie gewoon uit (met een geweldige blik in zijn ogen haha)
    Morgen voor het eerst uit logeren bij mijn ouders :)

Ik merk trouwens dat als ik afkolf en in een flesje geef een keer afkolven vaak niet genoeg is voor een voeding in een flesje. Drinkt hij nou meer uit een flesje dan de uit de borst of kolf ik minder dan er 'in' zit? Wat denken jullie?

2. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    irisb, wij zitten wel echt op 1 lijn, he? :D
    respect voor wat je allemaal hebt ondernomen met 2 kids! kook jij ook mtet je dochter in de draagzak? dat vind ik met moeilijkste moment van de dag. dan is hij altijd wakker enals we te laat eten wordt mijn dochter jengelig.

eyesonly, heftig hoor! dat klinkt idd niet al een roze wolk. hoop dat voor jou het genieten ook snel begint! sterkte meid!

juju, toen ik mijn dochter voedde had ik ook altijd een dip als ik ongeteld was. dat was niet leuk want mijn dochter weigerde flesjes en ik had geen alternatief. heel rot als je kind honger heeft! voor de hoge productie: zie het advies van de lactatiekundige op mijn vraag! het van te voren kolven stond mij tegen, maar ik merknu weldat de voedingen daardoor weer ontspannen zijn en hij aan zijn zuigbehoefte komt. hopen dat hij zo gewoon lekker gaat slapen! en siem ook :)

muppet, hij kan alleen in zijn kamertje huilen of in de geborgenheid van mijn armen. dan kies ik voor het laatste. maar wat je zegt voor de een werk het een en voor de ander werkt het ander

linnielin, ik geef voor het boeren nu weer infacol en het lijkt wel wat te helpen..

3. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    o en juju, een baby krijgt meer uit een borst dan een kolf. hoeveel drinkt siem uit een fles?

4. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    antares, hoe is het?

5. linnielin

linnielin VIP lid

2 sep 2009
    6.635
    0
    0
    NULL
    NULL
    @lauwie: Fijn dat de infacol helpt tegen het boeren! Hier gaat het boeren nu ook weer een stuk beter! Hij heeft gewoon 3 onrustige dagen gehad en nu gaat het prima. Ik wil morgen eens een andere flessenspeen proberen, want hij drinkt zo gulzig dat hij zich ook steeds verslikt. Dus ik ga maar eens wat anders proberen...misschien hoeft hij dan ook minder te boeren!
    @laten huilen: soms kan het niet anders. Meestal laat ik het ook niet te lang gebeuren hoor, hooguit als ik zeker weet dat hij moe is..en dan slaapt hij ook vaak binnen 5 minuten. Maar vanavond was ik natuurlijk alleen en toen was hij erg onrustig rond etenstijd. Toen had ik dus echt even geen tijd voor hem...moest eten koken, eten met dochterlief en haar naar bed brengen. Toen heb ik hem toch echt ruim een uur laten huilen:( Af en toe even opgepakt en getroost, maar zodra ik hem weglegde begon hij weer. Dus ja...het kon gewoon niet anders. Na dat hij zijn fles weer had gehad was het gelukkig weer goed! Vond het wel vervelend, maar ja...het kon nu echt even niet anders!
    @wen: fijn dat je merkt dat Jenz nu een heel ander kind is. Dat wordt straks vast heerlijk thuiskomen!
    @sweet: ik snap dat je het spannend vind om contact te zoeken met je opa. Maar ik zou het echt doen! Nu kan het nog en als je het niet doet heb je er later altijd spijt van denk ik!!!!
    @miracle: goed dat je overstapt op de fles als je merkt dat ze het daar veel beter op doet!!! Enne...spannend zeg, maandag!!
    @eyesonly: wat heftig zeg!!! Hopelijk komt er snel verbetering bij jullie en kun je lekker gaan genieten!

Hier een heerlijke dag gehad. Arinde was naar de oppas en Joucke was weer superzoet. Heeft de hele dag geslapen bijna! Dus ik kon even lekker in huis aan de slag. Heb de woonkamer een supergoede beurt gegeven (ramen gezeemd, spinrag weggehaald, gestoft, gezogen en gedweild). Lekker schoon dus!
    Vanavond kwamen er 5 collega's op kraambezoek, dus dat was ook gezellig! En dat allemaal zonder mannetje....die komt gelukkig morgenavond weer thuis:)
    Ben nu op Joucke aan het wachten. Had verwacht dat hij al wel voor de fles zou komen, hij begon net ook te huilen, maar is weer in slaap gevallen. Dus die tukt vast een uurtje langer door. Nou ja, dan ga ik zo maar in mijn bed op hem wachten;)

6. glimworm

glimworm Niet meer actief

Dat hebben wij dus ook.
    de mevrouw van het CB raadde mij aan om mijn mannetje overdags ook gewoon boven in bed te laten slapen omdat hij anders teveel prikkels krijgt als hij bij mij in de woonkamer ligt en er hier van alles aanstaat.
    sindsdien lijkt het of mijn mannetje ook echt beter (meer) drinkt, nu zou ik er alleen wat meer pauze tussen willen (vooral snachts, haha) ;)

7. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    linnielinj, fijn dat het boeren beter gaat! jort verslikt zich nog met speen nr 1 ;).
    mijn vriend heeft een papadag en 2 dagen weekend dus 3 dagen echt voor ons! heel luxe en gezellig idd!
    ik vind datook lastig dat je er met 2 niet aan ontkomt dat je soms geen tijd hebt. de draagzak is dan wel een uitkomst. dan is ie iig bij me.

8. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Sorry dames. Heb alles gelezen maar alles is mij ook weer ontgaan.

Hier hele goede nacht gehad. Van 22uur tot 6.30uur. 4e nacht op rij dat hij langer tussen zijn voeding laat. Gisteravond zat ik er wel doorheen. Iedere nacht ga ik er uit, al 1 maand. Eerst vanwege bv, later kv maar toen werkte maarten weer en hij wilt er niet uit als hij moet werken, heeft hij gezegd. Hem ermee geconfronteerd dat hij er ook nooit uit komt in het weekend. Ook niet als ik hem aanstoot met de mededeling dat zijn zoon huilt. Dan is het ja, en??? Kan ik er alsnog uit. Daar heel gesprek over gehad. Ik alleen in tranen, hey zijn de hormonen he. Hij was wel heel lief. Zei dat hij er ook vaker uit moet ook als hij werkt. Hij zei dat hij het gaat doen. Vandaag was z'n eerste nacht zei hij al van te voren. Alleen... Jayden heeft tot half 7 geslapen. 10min later zou maarten er toch uit moeten. Toch lekker dat jayden zo lang sliep. Heerlijk uitgerust.

Morgen gaan wij met z'n tweeen op stap. Lekker paar uur winkelen in Duitsland. Daar zijn wij met anderhalf uur rijden. Schoonouders passen op jayden. Van 10tot half 4. Hopen dat ik het zolang vol kan houden om hem alleen te laten. Hij is wel in goede handen, daar vertrouw ik wel op.

Ik verdenk Jayden van reflux. Hij geeft meestal na voeding eten terug. Is meestal niet veel maar toch. Hij is veel aan het kreunen en eigenlijk enkel na de voeding. Huilt veel als hij in bed of box wordt gelegd. Bij mij of in wipstoel is wel goed. Hij valt in wipstoel zelfs in slaap. Tot 2weken geleden was het huilen in wipstoel dus daarna nooit meer gebruikt. Deze week is hij van box, waar hij huilend in lag, naar wipstoel gegaan. Daarin is hij stil geworden en is zelfs gaan slapen.

Vanmorgen weer zelfde probleem na voeding. Heb hem op mijn arm gelegd. Hij kreunt niet meer, geeft niks meer terug, slaapt. Het huilen is dus gestopt.

Nu wil ik handdoeken onder zijn hoofd doen. Natuurlijk wel onder laken van matras, kom even niet op het woord (raar dat ik soms echt niet op die woorden kan komen). Hopen dat hij beter gaat slapen, ook overdag!!! En dat hij minder last heeft van spugen.

Ander onderwerp, wie gaat er naar de 9maanden beurs?

9. Tese

Tese Niet meer actief

Sweet een paar boeken onder de poten van het hoofdeindenis denk ik iets beter anders ligt hij ongelijk. Hebben wij ook gedaan. Wel oppassen dan dan je het bedje kort opmaakt want ze zakken altijd wat verder naar beneden dan.

Vanacht is Tess voor het eerst in een paar dagen weer om 5 uur gekomen. Even een fles gegeven en daarna weer naar bed gedaan.
    Manlief heeft vanaf vandaag lekker vakantie en maandag gaan we een midweek weg. Heerlijk!

Gisteren ben ik naar het cb geweest en alles was goed. Ze is 55cm en weegt 4550 gram. Maar toen ik vertelde dat we Infacol gaven werd me dat sterk afgeraden omdat er de laatste tijd 2 kindjes aan overleden zijn! Het schijnt dat alle lucht bij elkaar komt en dan tegen het hartje aan drukt waardoor ze een hartstilstand kregen. Brrr ....

10. Tese

Tese Niet meer actief

Lauwie welke draagzak heb jij? Wij hadden de Beco butterfly maar wat een onding zeg! Iedereen op het forum is er laaiend enthousiast over maar wij echt niet. Ook hebben we een lodger maar dat is ook niets, daar ligt ze zo raar in.

Sweet heerlijk morgen een dagje met z'n tweeën geniet er maar van. Zal je straks nog even pb-en.

11. linnielin

linnielin VIP lid

2 sep 2009
    6.635
    0
    0
    NULL
    NULL
    @glimworm: hier ook eentje die rustiger is als hij overdag gewoon in zijn bed ligt. Ik wissel het een beetje af, zodat hij ook wel went aan de geluiden, dus hij ligt ook wel eens gewoon beneden, maar meestal in zijn bed.
    @lauwie: Joucke drinkt ook nog steeds uit speen nr.1 waar hij zich dus ook mee verslikt!! Draagzak heb ik hier niet, alleen zo'n babybjorn maar dat is niet echt een oplossing voor de hele dag. Maar goed, vanavond komt mannetje weer thuis en dan kunnen we het samen doen op de hectische momenten!
    @sweet: heerlijk dat je er even samen uit gaat morgen! En Jayden heeft het vast goed hoor bij je ouders! Lekker zo'n nacht!

Gisteravond kwam Joucke om 23uur daarna om half 3 en om 6 uur. Toen heb ik hem bij me genomen in bed en met de speen heb ik zijn voeding weten te rekken tot 7 uur. Vind ik toch een handigere tijd! Nu ligt hij weer lekker te slapen. Dochterlief is wakker aan het worden, dus die ga ik er zo maar eens uithalen.
    Vanmorgen op kraambezoek bij ons buurmeisje, die 2 weken jonger is dan Joucke:)

12. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    muppet, ik bedoelde een draagdoek (van bykay). heb ook een draagzak, maar dacht dat dat va 8 weken is. nog niet gebruikt dus. ga m wel weer opzoeken, want die heb ik wel sneller omdan de draagdoek die je moet knopen. ik hoor ook veel goeie verhalen over die draagzak. waarom bevalt hij jullie niet?

13. Tese

Tese Niet meer actief

Omdat Tess er ook heel raar in zit/hangt. Ze moet bijna dr beentjes breken om ze om mijn lichaam te krijgen. Ze huilt ook als ze er in zit. Het is sowieso een uitdaging om haar erin te krijgen want zo makkelijk is dat nog niet.

14. maartje85

maartje85 Actief lid

27 mrt 2010
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!

Gisteren vertelde ik nog dat Roosmarijn 's nacht om de 4 uur komt voor BV. Nou, vanacht heeft ze geslapen van 24.00 tot 06.30 uur! De laatste voeding was om 23.00 uur, dus 7,5 uur doorgeslapen.
    Wij werden om 04.00 uur wakker en schrokken ervan dat we haar nog niet gehoord hadden. Ik ben even gaan kijken en mevrouw lag heeeerlijk te slapen, netjes onder de deken, haha.:)
    Vanochtend had ze wel erge dorst/honger, dus heeft ze aan beide borsten ruim 20 minuten gedronken. Maar dat is geen probleem na zo'n lange nacht, melk genoeg.

@Sweetchocolat: veel plezier met z'n tweeen in Duitsland.

@midweek weg: heerlijk zeg, kan niet wachten tot het hier wat rustiger is met ziekenhuisbezoekjes en lekker op vakantie te gaan.

@negen maanden beurs: ik wil er wel heen, maar weet nog niet of ik het doe. Roosmarijn kan dan zo ie zo niet mee, omdat ze een dag vantevoren weer een chemokuurtje krijgt en dan extra vatbaar is voor infecties en bacterieen.

15. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0

150-200 ml meestal. Kolfopbrengst verschilt nog al, soms 50 ml, soms 200.

16. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Wij willen ook een beco aanschaffen, hmm *twijfelt*

17. sweetchocolate

@ Maartje: Dat is schrikken he. Als je haar verwacht rond de klok van 4 in de nacht en ze komt toch niet. Althans, dat deden wij bij Jayden toen hij de eerste keer doorsliep.

@ Muppet: Idd, denk dat dat iets beter gaat werken, die boeken. Had je bericht hier niet gelezen dus met handdoeken gedaan. Pfff wat een ramp. Plus het feit dat als Jayden huilt hij nog wel eens naar boven klimt zeg maar. Dan hebben die handdoeken helemaal geen nut. Hij ligt nu wel te slapen dus laat hem nu wel even liggen. Zodra hij wakker is pak ik een paar boeken en leg die onder de poten van het hoofdeind. Eens zien of het beter gaat met dat spugen/reflux...

18. sweetchocolate

#578 sweetchocolate, 11 feb 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 feb 2011
    Hoera! jayden heeft half uur geslapen! Is echter nu weer in huilen uitgebarsten. is ontroostbaar. Ik ben ten einde raad. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Ik weet gewoon niet wat er aan de hand is met Jayden. Heeft hij pijn? Honger heeft hij niet, heeft uurtje geleden nog 150 cc gehad. Zijn luier is schoon en is koorts vrij. Misschien toch te veel voeding? (Om 6.30 uur had hij 90 cc gedronken, na rond de 8 uur geen voeding gehad te hebben)
    Yes dit wordt de 4e dag op rij dat hij alleen maar huilt. 1 dagje rust, daarvoor ook weer 2 dagen huilen. Ik ga hem maar laten nakijken door CB. Ik weet ook neit meer wat er aan de hand is.
    Oef, het is 11 uur en moet nog ontbijten, maar kan dat niet omdat Jayden wéér ligt te huilen. Wéér overstuur is. Ga maar eens bijhouden wanneer hij huilt. Ben echt ten einde raad. Gelukkig zitten mijn schoonouders morgen met een huilend kind opgescheept en ik dit keer niet. Lang leve de vrijheid. Ben erg blij dat ik morgen weg kan, zonder kind. Klinkt heel hard, respect voor diegene die er wel gewoon iedere dag mee zitten. Maar ik kan dit niet. Scheelt misschien ook dat Maarten mij ook niet af lost of iets, zodat ik op adem kan komen. Heb zo wie zo het idee dat ik er helemaal alleen voor sta.

19. sweetchocolate

Weer een update: Ik dacht dat kinderen die overstuur waren qua huilen niet in slaap konden vallen?! Ik heb Jayden even laten liggen. Wil ik naar boven gaan, hoor ik niks meer van boven komen. Ik kijken... Slaapt hij. Nou prima toch. Hmm, te veel indrukken? Zou alleen niet goed weten van wat maar zal wel. Belangrijkste doel is bereikt: Hij komt weer aan zijn slaap toe. Hoop dat schoonouders hem ook laten liggen en niet gelijk eruit pakken, want dan kunnen wij onze lol op morgenavond (of hij is dan zo moe dat hij hele avond slaapt).

20. Tese

Tese Niet meer actief

Ik blijf het zeggen Sweet, die 150 cc is echt veel te veel voor Jayden. Als hij een keer maar 90 drinkt betekend het niet dat je dat je dat de volgende keer moet compenseren door xtra veel te geven. Dan krijgt hij buikpijn omdat het in ene zoveel is terwijl hij daar nog niet aan toe is.

Deel Deze Pagina