Ik wil jullie ook veel plezier wensen in de babytijd. 5 jaar geleden was ik eigenlijk ook een januari mama, maar ben uiteindelijk 1 weekje vroeger bevallen op 30 december.
Hey dames, @voedingen: ik voed nog steeds op verzoek, maar vandaag leek het wel of Roosmarijn ieder uur weer honger had. Een regeldag misschien? Ik vind het momenteel moeilijk om te weten of Roosmarijn huilt, en honger heeft of onrustig is omdat ze gewoon een baby is, of vanwege de narcose van donderdag of de chemo van vanmiddag ... @borstvoeding: de anti-stoffen in BV zijn super voor babytjes die ziek zijn of chemo ondergaan, dus ik houd stug vol. Maar inmiddels heb ik twee nachten achter elkaar amper geslapen omdat het bij haar op de ziekenhuiskamer zo onrustig was. (Ik slaap bij haar om te kunnen voeden) Vanacht ga ik een nacht bij mijn man in het Ronald McDonaldhuis slapen, maar voel me rot over he tfeit dat ik dan geen BV kan geven en ze he tmet een flesje nmoet doen. Omdat ik elke voeding overdag wel voed, heb ik ook niet kunnen kolven ... Voel mij heel vervelend en twijfel momenteel heel erg over alles. Ik hoop dat een nachtje doorslapen helpt, als dat lukt.
Maartje je moet ook een keertje aan jezelf denken hoor! Roosmarijn heeft niets aan een mama die er straks helemaal doorheen zit. Dus je doet er in mijn ogen heel goed aan om een nachtje daar te slapen. Dan ben je morgen weer helemaal fris en fruitig en 100% aanwezig voor je meisje! Je doet het hardstikke goed!
Maartje dikke knuffel voor jou meid! Het is niet niks wat jullie al meemaken met die chemo enz Hihih boeren, scheten en dan knetteren als hij aan het poepen is haha en idd dat gezicht erbij Helemaal rood hihi. Mamavanjordy wat leuk dat je ook weer in dit topic hebt geschreven En dat doorslapen jeetje ongelooflijk dat veel kindjes 's nachts al bv 5 uur ertussenin laten!
Haha, Elif je begint me al te kennen hihi. Vind het zo leuk om mee te lezen zoals ik eerder al zei. Met weemoed denk ik terug. Als het niet op prijs word gesteld hoor ik het wel.
Zo, ik meld me hier ook maar eens. Weet niet of ik het red om veel mee te schrijven, maar mee lezen zal ik in ieder geval wel doen!! Hier gaat het nu de goede kant op met Joucke! Dinsdag waren we wezen wegen en toen ontdekte we dat hij al 9 dagen niet gegroeid was, terwijl we overgestapt waren op de fles. Dus dat was wel even schrikken. We zijn nu weer overgestapt op andere flesvoeding (van hypoallergeen naar gewone Friso). Nu gaat het gelukkig weer beter, want gisteren was hij weer 60 gram aangekomen sinds dinsdag. Hij zit dus ook nog niet op zijn geboortegewicht! Daarom hier ook eentje die echt nog om de 3 uur komt en ´s nachts dus ook. Vind dat wel erg vermoeiend hoor!!!!!Zou het heerlijk vinden als hij ´s nachts wat langer er tussen laat. Maar ja...even geduld maar!!! @Maartje: ik denk dat het een goede keus is als jij vanacht probeert gewoon lekker te kunnen slapen. Dan kun je er morgen weer lekker even tegen. Petje af voor jullie hoor!!!!!
he dames zag dat jullie hier nu zaten te kletsen hoe is het met alle dames ben er een paar dagen uit geweest me dochters hadden de griep maar ik ben eigenlijk hier dan ook ilegaal was oorsprokelijk uitgerekend op 3 jan 2011 maar ben 31 dec 2010 bevallen dus iedereen uit het lijstje in de januari topic is bevallen hier gaat het goed me mannetje doet het geweldig en is zeer tevereden hij krijgt nu 6 X 110cc en slaapt s 'nachts meesal 6 uur door alle dames dikke knuff en hoop snel weer online te komen maar heb op moment me handjes vool met 3 kleine kindjes is huis
Wat zijn jullie toch een schatten Wij drinken hier nog een kopje thee, gaan dan terug om te voeden en daarna heerlijk vroeg slapen ... @scheten en boeren: boeren doet Roosmarijn niet zo veel, maar winden laten destemeer! En als ze ligt te poepen dan kan ze inderdaad hele gekke bekken trekken en rood aanlopen. Het is zo'n lief, tevreden kindje, wij zijn helemaal verliefd op haar. In plaats van dat wij haar erdoorheen slepen, is het vaak andersom Fijne avond allemaal en misschien tot morgen
Jort heeft met zijn 6160gram Diede dus gewoon ingehaald tuurlijk Antares! wanneer is je nod? maartje, ik had dat ook de eerste nacht dat ik niet bij jort in het zh sliep. snap je gevoel dus wel. maar als je vannacht kolft (voor jou ook wel fijn) dan is het maar een nacht. en als je niet kolft: alle bv die ze krijgt is meegenomen. het is voor jullie ook een mega zware tijd die je lichamelijk en emotioneel gezien beter trekt als je ook wat rust krijgt. en rot idd dat je je bij huilen gaat afvragen waar het door komt terwijl het ook onschuldig kan zijn. heel veel sterkte daar de komende dagen! wat een supernachten hebben jullie zeg! wij hebben incidenteel zo'n nacht, maar ook wel regelmatig weinig slaap door krampjes en melk die omhoog komt
Antares zeker hoor meid!!! Lauwie ik heb het nog geen ene nacht meegemaakt. Het spook hier is weer niet zo goed wakker voor de fles van half 12. Ik ga hem dadelijk eens proberen 100 cc binnen te krijgen misschien slaapt hij dan wat langer???
elif, hier 1x een supernacht: 22.30u - 3.30u - 9u! zelfs mijn dochter werd toen om 9u pas wakker. heerlijk! normaal ben ik al blij als hij uberhaupt tussen de voedingen slaapt. na 6 wkn worden de krampjes gelukkig weer minder..
dat is idd erg dat hij tussendoor ook zoveel last had van krampjes. Je zult wel kapot zijn, niet? Van die gebroken nachten. Ben blij te horen dat het beter gaat met zijn krampjes.
Meiden ik heb even een luxe probleem. Help me. Om 12 uur gister heeft Tess haar laatste fles gehad. En nu ligt ze nog te slapen. Echt heerlijk! Maar dit betekend wel dat ze vandaag om 5 flessen uit gaat komen ipv 6! Is op zich geen ramp want als we dan alle flessen 120 maken komt ze uit op een totaal van 600cc en dat is voor 4 kilo. Ze weegt denk ik nu tussen de 4100 (vorige week donderdag) en 4500 gram. Zouden jullie dit ook zo doen? Want om nou m'n wekker te zetten in de nacht vind ik ook onzin.
Gevonden en bijgelezen (aangezien mijn kleine mannetje nog steeds niet wakker is). Lees dat er al aardig wat kindjes redelijk doorslapen. Ook van rond Jayden's week. Hopelijk is dit nu ook bij ons het geval. Zou ik op zich wel prettig vinden. Het boeren en scheten laten... Herkenbaar. Enkel boeren als hij aan het eten (fles) is of net heeft gegeten. Dat valt dus mee. Maar scheten laten... En stinken!!! Je denkt dat zijn hele broek is volgewerkt. Nou, dat valt best mee. Het is meer lucht (waar hij soms ook best last van heeft lijkt het wel. Echt huilen doet hij niet, maar trekt wel zijn beentjes snel op en ontspant pas nadat hij hem heeft gelaten). Pfff, wat een aanpassingen eist zo'n kindje op. Afgelopen donderdag naar mijn ouders geweest. Jayden was heerlijk aan het slapen toen hij de auto in ging. Echter, meneer werd wakker (honger, zijn tijd zat er aan te komen, maar had eigenlijk verwacht dat hij één uur later zou komen. Dan waren wij bij mijn ouders al thuis geweest). Niet meer stil te krijgen. Men zegt nog wel eens, baby's huilen niet in de auto. Bull sh*t!!! Wij op provinciale weg tankstation opgezocht. Geen magnetron ?). Dan maar theewater. Mijn vriend heeft in zijn auto in het dashboardkastje zo'n soort koelkast. Het eten en drinken dat daarin ligt, wordt koud gehouden. Daar hebben wij dus zijn fles heet water in gelegd. Met 5 min was dat afgekoeld en kon hij eten. Terugweg kwam hij weer een uur vroeger. Dus 40 minuten met een huilend (lees: Schreeuwend) kind in de auto gezeten. Geen pretje. Huh? Jayden slaapt al van 23:30 tot 08:00 uur! Zal eens bij hem kijken. Hoor hem zo nu en dan wel. Geloof nu overigens dat het echt zijn tijd wordt.
Volgens mij hoef je geen wekker te zetten 's nachts. Ze komt vanzelf wel. Misschien wat meer voeding geven? 150cc bijvoorbeeld? Hier hetzelfde luxe probleem.
Nou meer voeding doe ik niet en 150 cc mag nog niet. Ze mag tot ze naar het cb gaat en dat is over twee weken maar 120 cc. Dan erbij, als ik haar fles nu met 30cc ga ophogen krijgt ze pijn in jaar buik. Dat is wel een hele grote hoeveelheid! Ze zou het opdrinken hoor, zo gulzig is ze wel. Maar goed is het niet. Ik doe gewoon 5 flessen van 120 denk ik.