JANUARI 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door peps, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duploke

Duploke Niet meer actief

hey dames, ben nog niet bijgelezen, gaat me nu ook niet lukken.
    wil ff melden dat onze Yari 'n dubbele oorontsteking heeft en dus al aan de antibiotica zit.. ocharm.. nog zo klein. Hij doet 't gelukkig wel héél goed kwa gewicht en lengte (58cm) en hij krijgt nu al bijna 10 dagen enkel bv :D zooo trots op mezelf :)
    tygo is gelukkig terug naar de onthaalmoeder, dus ik heb 't een beetje rustiger. 't is wel drama elke ochtend sinds hij 3 weken bij mij is geweest.. hij huilt de hele weg om mama als papa hem weg brengt.. zielig hè.. voel me best schuldig dat hij weg gaat, maar ik moet ook aan mezelf en Yari denken en hou 't anders niet vol..

hopelijk is alles in orde met iedereen..

knuf

2. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @subke: beterschap met Yari! wat zielig een dubbele oorontsteking...

@sweet: je kunt jayden ook eens na laten kijken door een osteopaat... ik weet niet meer hoe jullie bevalling is gegaan maar het kan zijn dat er wat vast zit ergens bij hem en dat hij daarom huilt...

@ego: isabel heeft vannacht voor de 4e keer 6 uur tussen de voedingen gehouden! wat ben ik trots :D
    en...... ze ligt momenteel in haar eigen bedje boven te slapen!!!! het is me eindelijk gelukt om haar boven in bedje te slapen te krijgen overdag!

3. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    sweet, ik weet niet hoeveel jayden huilt, maar heeft het niet ook met verwachtingen te maken? ik vind jort een redelijk makkelijk mannetje. maar dan heb ik hem bijna de hele dag vast. ik heb m ook vaak op schoot als ik eet bijv. weet niet wat je je erbij voorgesteld had. maar als hij geen uren huilt zoals jenz van wen dan hoort het er misschien ook wel gewoon bij. (ja, er zijnook kinderen die bijv dehele dag slapen, maar dat is niet de norm) als je je erop instelt dat je de hele dag met hem bezig bent dan ervaar je het misschien wel anders

4. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    @Sweet Ik sluit me bij Muppet aan dat je hem echt te veel voeding geeft structureel en daar krijgen ze idd buikpijn van. Gevolg: huilen... Maar kan me ook vinden in wat Lauwie zegt. Sterkte in ieder geval.

5. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    muppet, hmm dat klinkt niet prettig voor tess nee.

subke, ah arme yari! is hij er heel zielig van?

6. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Ik weet het, ik ben een hele slechte moeder. Maar dan ook echt heel slecht. Nu mogen jullie zeggen wat ik in dit schema fout heb gedaan:

Vanmorgen 6:30 uur: 90 cc
    9:15 uur 150 cc
    13:15 uur 90 cc

Hoeveel mag ik nu nog geven? Mag ik gewoon 345 cc geven, zodat Jayden 675 cc heeft gedronken. Of moet ik nog minder geven, omdat hij anders te veel krijgt? Ik snap er geen *** van! Vraag het maar... Aangezien ik mijn zoon aan het vergiftigen ben.

Jayden mag 5 x 150 cc van CB. Nu is 5 x 150 CC te veel. Jayden weegt maar 4.5 kilo! Dus mag hij maar 675 cc, geen 750 cc. En ik geef geen 750 cc, echt niet.

Voel mij zo slecht. Ik dacht echt dat ik het beter deed qua voeding.

7. sweetchocolate

@ Lauwie: Misschien heeft het wel met verwachtingen te maken. Had gehoopt dat als hij moe is, hij gewoon in bed slaapt en niet bij mij. Maar niet altijd heeft hij daar zin in, of ik leg hem nog heel wakker in bed.
    Nu slaapt hij wel. Hield hem 25 minuten hoog, maar hij viel bij mij in slaap. Moet ik dan nog 5 min wachten? Heb hem toen in bed gelegd, nog eventjes gehuild, maar slaapt nu wel al een uurtje. Heb hem niet gehoord.
    Merk wel dat hij vandaag rustiger is dan voorgaande dagen. Had vanmorgen wel zo iets van help! Daar gaan we weer. Maar achteraf viel het eigenlijk reuze mee.
    Misschien ligt het ook wel aan mij hoor. Ik ben nogal gestresst deze week. Besef me meer dat ik vanaf 20 maart terug val in WW uitkering, wat bij mij heel veel stress oplevert. Misschien dat Jayden dit merkt?! Kan dat? Ze vroegen bij CB wel of ik een stressige situatie had. Had toen gezegd dat mijn contract niet is verlengd. Is net voor ik met verlof ging vertelt. Had dat verwerkt, heb ik gezegd. Alleen nu merk ik deze week dat het weer oprakelt wat stress oplevert bij mij.

@ Naomi: Ik heb een snelle bevalling gehad. Van vliezen breken tot geboorte duurde 4 uur en een kwartier. Uitdrijving heeft 25 minuten geduurt. VK heeft wel "meegeholpen" zeg maar. Ze heeft hard op mijn buik gedrukt om hem naar beneden te krijgen. Weet niet of er dan wat vast zit nog bij hem? Vruchtwater was helder. Verder geen gekke dingen (naar mijn weten).

8. Duploke

Duploke Niet meer actief

hey sweet, ik heb 't hele verhaal niet meegekregen, maar je bent GEEN SLECHTE MAMA!
    je wilt ook gewoon 't beste voor je kleintje én je wilt van hem genieten. Ik ga eens kijken of ik 't hele verhaal kan terug vinden, want kan zo ook geen raad geven, maar 't ligt niet aan jou hoor!

@lauwie: ja, hij heeft er echt pijn van.. Hou hem heel veel vast nu, want liggen doet hem teveel pijn. Echt zielig.
    @naomi: thanks.. en super dat Isabel 't zo goed doet!! Ik wil ook.. (slapen 's nachts.. ;))

9. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @sweet: ik weet niet of er dan wat vast kan zitten..
    bij ons duurde het 8 minuten, en ze was sterrekijker maar is gedraaid dus heeft wel overstrekt gelegen vandaar dat wij het gaan proberen. kwaad kan het nooit dus als ze niets vinden prima maar dan kun je dat uitsluiten!

enne je bent geen slechte moeder!! je moet alleen even duidelijkheid krijgen mbt de voedingen maar daar kan ik je niet bij helpen.

10. Duploke

Duploke Niet meer actief

heb 'n beetje terug gelezen sweetchoc en van die voedingen weet ik niks;. kan ik ook geen raad mee geven.
    Ik weet wel dat Yari hier ook ontroostbare momenten heeft, maar soms is hij gewoon zo moe dat hij hysterisch blijft huilen. Heb gemerkt dat hij toch in slaap valt als ik hem even laat doen.. iK probeer hem eerst te troosten, maar als dat niet helpt dan leg ik hem gewoon even in z'n box. Heb 't al 2 keer aan de hand gehad dat hij binnen de minuut sliep.. (langer laat ik hem ook niet hysterisch doen hoor)
    en sommige kindjes huilen nu eenmaal wat meer, maar als jij je er beter bij voelt, moet je hem zeker na laten kijken..
    Begint hij ooit te huilen als je hem neerlegt? Want dan is 't missch reflux..

11. Duploke

Duploke Niet meer actief

oja, over osteopaat.. Tygo is met keizersnede geboren, maar heeft ook 'n periode gehad dat hij maar bleef huilen. Ben met hem naar de osteopaat geweest (één keer maar) en 't was daarna 'n stuk beter! heb ook 'n vriendin die met ks bevallen is en die gaan regelmatig naar de osteopaat met hun zoontje omdat hij ook heel veel huilt en niemand de oorzaak vindt. het helpt hen in ieder geval. (wil alleen maar duidelijk maken dat 't niet persé aan de bevalling moet liggen)
    Ik zou 't 'n keertje proberen.

12. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @subke: klopt het heeft zeker niet altijd met de bevalling te maken ;) er zijn heeel veel baby's/kinderen die baat hebben bij een osteopaat

13. Tese

Tese Niet meer actief

Sweet je bent geen slechte moeder! Je mag net als ik 675cc geven. Dan verdeel je dat aantal over 6 flessen of 5 als hij daar al aan toe is. Dat kan alleen jij bepalen. Slaapt hij in de nacht door? Dan ga je over op 5. Haal je Jayden vlak voor de fles uit bed? Misschien is hij nog te moe om te drinken. In dat geval zou ik hem nog wat eerder uit bed halen. Maar niet meer in je flessen gaan doen omdat hij eerder minder heeft gedronken hoor. Als hij niet wil dan heeft hij genoeg. Dus ik zou hem 6 x 110 of 120 aanbieden maar nooit meer dan dat!
    Lieverd ik wil je best m'n telefoonnummer pb-en. Dan mag je me bellen als je het even niet ziet zitten of als je een vraag hebt. Het is niets niks om een kersverse moeder te zijn en je doet het heel erg goed.

14. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Sweet: Je bent echt geen slechte moeder! Het is soms ook moeilijk met de voeding. Diede drinkt soms maar zijn halve flesje leeg omdat hij in slaap valt of meer interesse heeft in de wereld om zich heen. Maar soms heeft hij ook niet genoeg aan zijn 160 cc en drinkt hij wel 220! Maar zolang hij goed aankomt en zich normaal gedraagt, is er niks aan de hand!
    En wat betreft het huilen is het hier vandaag weer vrij rustig maar de afgelopen twee dagen heeft hij veel gehuild. Ik kon hem alleen troosten door hem stevig in mijn armen te houden. Hij wilde ook alleen maar slapen in de box overdag en niet in zijn bedje. Nou ja, dan doen we dat maar. Ook had hij soms na 1 uur alweer honger. Je moet op een gegeven moment ook naar je gevoel luisteren en proberen je niet strak vast te houden aan bepaalde schema's. Iedere baby is anders!

O ja, ik hoef niet op het afvallijstje. Want dan wil ik mezelf bewijzen en ga ik sneller proberen af te vallen dan ik eigenlijk van plan ben :)! Normaal was ik altijd van 2 kilo per week afvallen maar ik wil het nu heeeeel rustig aan gaan doen!

15. Miracle1990

Miracle1990 Niet meer actief

@sweet: nou ze woont sinds kort in amstelveen, dus ik kom daar dan echt ook voor het eerst weer.. alleen vind me vriend het dus 10x niks dat ik met Gwen meteen wil gaan.. hij heeft zoiets van ga eerste keer dan even alleen om even goed bij te praten, maar me moeder wil ook de kleine heel graag zien en ze verheugt zich er ook erg op..
    nou heb ik dus knallende ruzie omdat ik dus de kleine mee wil nemen, nogsteeds, toen heb ik maar gezegt dak dan wel alleen ga en dak dat wel vermeld aan me moeder vandaag per telefoon, maar dat veranderd niets aan de situatie.. me vriend wil nu bij me weg, hij is me zat, en is opzoek naar een andere woonruimte.. hij is nu nog aan het werk, maar komt straks hier heen.. en dan ga ik maar kijken waar het gesprek naar toe leid:S

Over de fles: tis weer heerlijk genieten van mn meisje, ik ben zelf ook veel rustiger, en zij ook!
    Afentoe wil ze nog wel borst, dan krigjt ze ook tot ze weer genoeg ervan heeft (dat is al heel snel)
    en dan krijgt ze fles.:) ik geniet echt weer van mama zijn en het voeden, tis heel ontspannend gelukkig weer.. alleen nu vanwege me vriend ben ik nogal gespannen.. hij wil gewoon zijn gezinnetje verlaten, omdat ik wil dat mn meisje dr oma leert kennen, en me vriend vind dus dat mijn moeder de kleine nit eens mag zien, dat ze dan maar hier heen moet komen, maar ik niet bij haar moet langsgaan... beetje raar.. maar goed:s tis wel mooi klote:S
    Vraag me nu dus ook echt af of hij wel van me gehouden heeft in die bijna 4 jaar durende relatie:S

16. sweetchocolate

subke, ik verdenk dat jayden idd reflux heeft. Bed staat omhoog, hoofdeind. En was vandaag rustig. Maar hij heeft vandaag ook tot nu toe bij mij niks terug gegeven. Wel om half 7 bij mijn vriend. Daarna niks meer. Hou hem zelf nu zelfs met voeden recht op en dat helpt.

Weet niet meer wie het zei, maar over osteopaat. Zal dat eens proberen. Baat het niet dan schaat het niet.

Muppet, zit te denken om 2 keer 150 te geven, 3 keer 120. Als hij iets niet op drinkt, mag ik dat niet erbij optellen wat overblijft op volgende voeding als ik je goed heb begrepen? Maar wat als hij bij volgende voeding nog honger heeft? Mag ik dan wel restant vorige voeding geven? Telefoonnummers is wel handig zo wie zo met oog op meeting als je nog wilt na mijn nogal vreemde opmerking/gedachte van vanmiddag hier op forum...

Zal vanavond uitgebreider reageren. Zit in auto. Opening kdv. Schoonouders passen op. Om 5 uur was hij nog niet wakker. Sliep toen al 3 uur!

17. Tese

Tese Niet meer actief

Tuurlijk wil ik dat nog steeds! Iedereen heeft toch wel eens een moment dat je het niet ziet zitten. Ik zal em vanavond even pb-en.
    Ik zal ook meteen even een tel van een osteopaat meegeven. Ik ga er maandag heen met Tess en hij zit in het stadje in IJsselstein. Hij had nog plek voor maandag 12 uur en voor vrijdag als je interesse hebt.
    Wat betreft de flessen, Tess zit nu op 5 flessen en wij geven niet meer dan 135 cc. Als er wat overblijft niet later nog eens geven maar gewoon weggooien. Ik zou echt geen 150 geven. Hij gaat daar echt buikpijn van krijgen. En als hij reflux heeft is het ook niet goed om zoveel te even want hij krijgt dan alleen maar meer last dat het omhoog komt. Misschien moet je even nutriton kopen. Dat toevoegen. Aan de fles dan word het wat dikker en komt de voeding ook wat minder makkelijk omhoog in z'n keeltje.

18. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Sweet : Zit hij op 5 voedingen? om de 4 uur en dan snachts doorslapen??

Ik zou zeker als je hem an reflux verdenkt (colin heeft ernstige verborgen en gewone reflux) waken voor teveel voeding.
    Refluxers willen de hele dag door wel eten, omda het zorgt voor minder pijn in de slokdarm. Maar ook als hij het niet heeft kan het heel goed zijn door darmkrampen.Het klinkt alsof hij erg veel last heeft van de grote voedingen. dus ik zou hetvolgende proberen.

Hij woog de 3 e 4555.

Dus nu even uitgaande van ongeveer 4.6 kgx 150 = 690 cc
    : 6 voedingen= 115 cc per voeding
    : 5 voedingen= 138 cc per voeding.

Ik zou als hij wakker word hem een fles van 120 cc = 4 scheppen aanbieden.
    En zo vol houden elke 4 uur later (iefst als hij zelf komt).
    Dan ga je misschien naar een nachtvoeding erbij maar dat is beter voor zijn lijfje.
    150 cc is echt nog teveel, gewoon niet doen'

En niet optellen wat hij laat staan bij een volgende fles. laten staan = weggooien. hij is nu gewend aan teveel voeding dus hij zal even moeten wennen. gewoon even een paar flessen niet meer geven al 120 + 4 scheppen. daar heeft hij genoeg aan .. de rest oplossen met een pink/speen.

osteo sowieso doen..

19. mimi83

mimi83 Niet meer actief

meeting : lijkt me leuk.

hier verder nog steeds ziekenboeg.. vandaag is martin ook thuis erg fijn.. want 2 zieke kids en zelf ziek vind ik toch een stuk mibder al de gewone dagen met mij en de 2 kids..

20. linnielin

linnielin VIP lid

2 sep 2009
    6.635
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sweet: natuurlijk ben je geen slechte moeder!!! Je wilt gewoon het beste voor je kind en daarom geef je het eten als je denkt dat het honger heeft;) Maar net als de anderen zeggen: het kan ook TE zijn;) Als je weet dat hij die 150 cc nog niet aankan, dan moet je gewoon 120 cc geven. Het is ook de vraag of hij altijd honger heeft als hij huilt...het kan ook gewoon zuigbehoefte zijn! Want hij krijgt toch al voeding voor hongerige baby's? Dan kan hij echt geen honger meer hebben hoor, na zijn fles...want die voeding is al een stuk voedzamer dan de gewone voeding. Dus inderdaad gewoon de speen/pink geven als hij blijft mopperen! Ik weet precies hoe je je voelt hoor...want ditzelfde hadden wij bij Arinde ook;)
    @miracle: wat een nare situatie zeg. Maar ik neem toch aan dat je vriend je niet alleen hierom laat zitten:x:( Dat vind ik eerlijk gezegd wel een beetje kortzichtig. Grote kans dat hij ook erg moet wennen aan het papa-zijn...en daarom zichzelf niet helemaal is! Ik hoop dat jullie een goed gesprek hebben en dat er geen overhaaste stappen genomen zullen worden. Fijn dat je wel kan genieten van je meisje!!!
    @osteopaat: ik heb me ook altijd voorgenomen om daar heen te gaan als mn kind zoveel zou huilen. Heb er al veel goede verhalen van gehoord...dus gewoon doen zou ik zeggen!!!

Hier wel een lekker dagje gehad. Joucke dronk steeds meer zijn flessen leeg, dus ben vandaag begonnen om 120+4 aan te bieden in de hoop dat hij om de 4 uur komt. En dat is gelukt! Hij heeft al zijn flessen op en is inderdaad steeds om de 4 uur gekomen, heerlijk! Ben benieuwd hoe hij de nacht gaat doen:)
    Zo meteen komt mannetje eindelijk weer thuis sinds 3 dagen. Heerlijk...hoef ik het niet meer allemaal alleen te doen. Alhoewel het me goed is bevallen hoor;)

Deel Deze Pagina