@Juju: Wij hebben van de week ook de versieringen weggehaald. Erg kaal zo opeens! @Elif: Ik ben ook af en toe duizelig maar bij mij heeft het te maken met het bloedverlies tijdens de bevalling. Als het echt een tijdje aanhoudt bij je kun je misschien vragen of je bloed kunt laten prikken. Kan iets heel kleins zijn wat zo op te lossen is! Diede drinkt ook heel vaak zijn fles niet leeg maar ik snap dat jij je misschien wat meer zorgen maakt door de afgelopen tijd. Dus als het je niet lekker zit gewoon bellen! @Mimi: Aha! Bedankt! Wist ik echt niet! Nou nou, wat een ziekenboeg bij jullie. Beterschap voor iedereen! Vooral zielig dat Shannon ziek is...
@moosey: ik had inderdaad over je berichtje heengelezen, maar dat komt omdat we ongeveer tegelijk postte Maar ik zie dat het al uitgelegd is door mimi @versieringen: ik was ook van plan om het deze week weg te halen, heb het wel gehad. Alleen de kaarten vind ik nog wel gezellig, maar die zullen ook niet al te lang meer blijven. Alleen een beetje zielig voor mannetje...heeft zo zijn best gedaan om steeds al die kaarten op te hangen (het zijn er meer dan 100) @mimi: wat een ziekenboeg bij jullie zeg! Hopelijk knapt Shannon snel op van haar kuur...en je man natuurlijk ook @sweet: lief van je vriend die bos rozen! @elif: misschien kun je eens je HB laten prikken als je steeds zo duizelig bent! Hier doen ze dat standaard bij de nacontrole van de VK, maar ik weet niet of dat bij jou ook zo is! Hier een onrustige middag gehad. Arinde was vanmorgen hartstikke lief, maar vanmiddag niet te genieten. En nu is Joucke al een uur ontroostbaar aan het huilen...weet niet wat ik mee maak, want dit heeft hij nog nooit gehad! VOlgens mij heeft hij gewoon harstikke honger, maar ja, hij mag eigenlijk pas over een half uur. Vandaag komt hij steeds al na 3- 3,5 uur ipv 4 uur. Het lijkt er op dat we weer een hongerige baby hebben...donderdag maar eens overleggen op CB. Arinde had dat namelijk ook En mannetje is er natuurlijk weer niet, dus ja, moet het weer even alleen doen allemaal. Arinde ligt inmiddels gelukkig op bed...maar Joucke gaat alleen maar steeds harder krijsen hier bij mij in de babybjorn-draagzak. Dus ga nu toch maar een fles maken
Mimi, wat een ziekenboeg zeg bij jullie thuis. Arme Shannon, zo jong en nu al aan de antibiotica. Hopelijk knappen Martin en Shannon snel op. Lin, jouw man was laatst toch ook weg of vergis ik mij? Hoelang blijft hij weg? Is hij ook accountmanager/buitendienstmedewerker? Maarten hoeft nu voorlopig geen nachtje weg. Heel misschien in maart ergens maar dat is niet zeker. Andere dagen zijn gewoon op de dag. Ego: heerlijk rustig dagje. Jayden heerlijk rustig. Het is 8 uur maar ben nu al moe...
@sweet: hij is nu geen nacht weg hoor, maar komt vanavond om 22 uur pas thuis ofzo Hij zit nu weer op zee en dat is gewoon ruim 3 uur varen enkele reis, dus ja, als je dan ook nog wat moet doen daar dan wordt het snel laat natuurlijk. Hij zit inderdaad elektromonteur in de buitendienst en zit ook echt door het hele land. Over 2/3 weken moet hij waarschijnlijk weer 1 of 2 nachten weg. Maar ik ben dat verder wel gewend hoor! Ik heb Joucke net toch maar weer een fles gegeven en hij ligt nu heerlijk te slapen...hongerlappie
*breekt even in* Ik kom even een vraagje stellen aan jullie. Sommige meiden die de geboorte van hun kleintje melden in het geboorte-toppic hebben van mij reeds een privé berichtje gekregen. Maar voor de andere mama's even dit: Zouden jullie een geboortekaartje van jullie kindje(s) voor me hebben? Ik verzamel die namelijk en je zou me er erg blij mee maken. Als jullie er nog eentje voor me moesten hebben mag je me altijd een privé-berichtje sturen en dan stuur ik je mijn adres terug! Alvast heel erg bedankt! En geniet van jullie kleintjes! Groetjes, Sien *breekt weer uit*
juju, zijn voedingen bij jullie geen drama als hij zich verslikt? ik ben nu maar even fulltime ah kolven omdat ik anders de hele dag bezig met met verslikken, boeren, de hik. en hij wil na een paar keer verslikken ook niet meer drinken. voeden jullie in het openbaar?
Ja ik voed in het openbaar. Was laatst op mijn oude werk en hij had eten nodig. Heb daar gewoon de fles gegeven. Scheelt, ik geef geen borst. Denk dat ik dan ergens in het wchok had gegeven. Haha. Wat een k nacht. Eerst lag ik tot 1 uur wakker. Eindelijk in slaap gevallen. Komt Jayden om half 5. En gewoon niet meer slapen he, echt huilen. Bij ons hielp niet echt, was nog altijd onrustig. Schone luier gekregen. Eten mocht hij niet want had al 750ml op. Uiteindelijk gerekt tot 5:50uur toen maar gestart met eerste voeding. Vraag niet hoe. Ben gesloopt na 4.5 uur slaap per nacht
Hallo dames, Ik zal ook weer eens wat van me laten horen. Alles gaat hier zijn gangetje. Gelukkig hoef ik me met BV geen zorgen te maken dat Britt teveel of te weinig binnenkrijgt. Als ze aangeeft dat ze wil eten dan krijgt ze het Scheelt een hoop gestress denk ik. @voeden in het openbaar: ja hoor, als mijn meisje honger heeft dan krijgt ze eten, maakt mij niet uit waar ik dan ben. afgelopen zaterdag gevoed in een indoorspeeltuin. ga dan gewoon met mijn gezicht richting een hoek of muur zitten, leg Britt aan en doe dan mijn trui zo ver als mogelijk over mijn borst heen en over Britt een dekentje. Niemand die dan wat ziet. Ik vind dat juist het heerlijke van BV, dat je het overal kunt geven. Mijn oudste heb ik gevoed o.a. in een keuken van een Delifrance, in de kantine van een voetbalvereniging, in de kleedkamer etc etc. Ik heb niet zoveel last van schaamte, dat scheelt ook. @Elif, jeetje wat zullen jullie geschrokken zijn zeg! Vreselijk zulke dingen en je hebt helemaal gelijk als je zegt dat je op je moederinstinct moet afgaan, dat werkt vaak heel goed. Ga zo Britt uit bed plukken en Jordi naar school brengen, daarna kraamvisite en vanmiddag maar eens lekker een tukkie doen.
@lauwie: heb je dat advies van de lactatiekundige gehad, of heb je die niet meer gebeld? @sweet: niet lekker zulke nachten he! misschien kun je vanmiddag nog even liggen! @ink: met de fles kun je ook overal voeden hoor. Ze hebben tegenwoordig overal wel een magnetron en anders nemen we zelf een thermofles mee een een flesje koud water. Fijn dat het bij jullie allemaal goed gaat! Hier wel een redelijke nacht gehad (begin er steeds meer aan te wennen, dat hij 's nachts nog gewoon komt). Vanacht was het half 2 en half 6. Gelukkig slaap ik daarna gelijk weer verder, anders was het wel lastiger. Ga nu Arinde uit bed halen en dan gaan we samen ontbijten. Daarna de kids aankleden, Joucke de fles geven en dan zal de vrouw van de gehoortest inmiddels wel op de stoep staan. Ben erg benieuwd!!!
linnielin, ik heb ingesproken op haar voicemail dat ik graag een afspraak wil maken, maar ze heeft nog niet terug gebeld. succes met de hoortest! ink, in de kleedkamer oid heb ik ook geen moeite mee. maar laatst zat ik in het restaurant van de hema te voeden. heel vol en geen plekje meer in de hoek (ja naast 5 marrokaanse mannen, had niet t idee dat die het heel erg zouden waarderen) dus zat ik ong midden in het restaurant . ik voed ook altijd zo discreet mogelijk, maar als ie zich verslikt en steeds loslaat.. zaten een paar scholieren te kijken en een beetje te lachen en dan voel ik me toch opgelaten.. zo naar het cb en ws heeft hij precies daar honger. als ik gewoon de borst kan geven maakt me dat niet uit, maar nu met dat geklooi met kolven en flesjes weet ik niet hoe dat te doen.
Als hij zich verslikt koppel ik hem af en druk ik wat melk uit mijn borst. Om vervolgens een inmiddels woedende baby aan te lrggen die zo boos is dat hij zich alsnog verslikt haha. Gelukkig heeft hij er verder geen last van als ik hem na de voeding goed laat boeren, en rustig bij me houd. Openbaar voeden: nog niet gedaan want nog niet nodig geweest. Maar zou het anders wel (discreet) doen, dat is juist het handige van bv. Heb je altijd bij je! Ego: Mijn vriend heeft besloten dat Siem op zijn buik mag slapen als de wieg bij ons in de kamer staat. Dus die heeft hij gisteren naast ons bed gezet, zodat ik Siem in de gaten kan houden. Werkt als een trein: ik lig weer de hele nacht wakker en te luisteren naar een zéér luidruchtge baby die woelt (hij draait zijn hoofd wel 100x) snurkt, piept, scheetjes laat, gaapt, trappelt en kraait. Gevolg: een baby die 8 uur (!!!) achter elkaar slaapt en een mama die nóg doodop is
juju, is hij niet de hele voeding onrustig ervan? had je mijn tip van de angel care nog gelezen? lijkt me heel habndig voor jullie.
Ja had ik gelezen en ook uitgezocht maar zoveel wisselende verhalen..Voor alsnog maar even zo. Nee onrust komt echt alleen door te sterk tsr wat na verloop van tijd afneemt. Dus dat is dan toch anders dan bij jou (lastig hoor)
heel snel bijgelezen, kort reageren @elif: jeetje! wat zal dat schrikken geweest zijn. Ik hoop dat hij nu snel helemaal opgeknapt is en dat je je ook niet meer ongerust hoeft te maken @kraambezoek: wij hebben 'n babyborrel (heet kraamfeest in nederland denk ik) gehouden afgelopen zondag. superdruk (hadden 135 gasten waaronder 20 kindjes), maar ben zoooo blij dat we 't zo gedaan hebben. Heb thuis ook nog wel wat bezoek gehad, maar dit was veel relaxter als toen bij Tygo. Echte aanrader!! @sweet: wat is hij super gegroeid! hier wordt er straks weer gewogen. Ben benieuwd.. sorry als ik iemand vergeten ben.. Yari doet 't nu super op bv denk ik.. z'n ooronsteking is ook zo goed als door, hij is terug lekker rustig, maar had gisteren weer veel last van krampjes. 's nachts is hij nog heel onregelmatig. afgelopen nacht zat er nog eens 5 uur tussen de laatste en eerste voeding, maar daarna kwam hij na anderhalf uur alweer. (omdat hij maar aan één kant gedronken had en toen terug in coma sukkelde ) Ik probeer straks nog te komen vertellen hoeveel Yari weegt. Oja aan de mama's met 2 of meer kindjes: onze Tygo hangt nu super hard aan mij. Hij huilt hartverscheurend als hij naar de onthaalmoeder moet (hij moet 3 dagen gaan van mij, anders heb ik zelf echt geen rust, maar voel me er slecht bij) Herkent iemand dit? Hij deed vroeger nooit moeilijk, zelfs niet toen Yari er pas was. Hij heeft dit sinds de onthaalmoeder ziek geweest is en hij 3 weken bij mij gebleven is.. Over 4 weken mag hij naar school. Hopelijk gaat dat wat beter..
goedemorgen meiden, Hoe is jullie valentijn geweest?? Hier 10 x niks want we hadden woorden Dus erg gezellig was het niet Subke ik denk dat hij nu zoiets heeft ik mocht bij mama thuisblijven en nu moet ik weer weg en dat wil ik niet. Zijn ritme is er ook ff uit op deze manier. voeden ik denk idd als je borstvoeding geeft en je doet het discreet waarom niet? Het is wel het allermakkelijkste. Toevallig dat wij gisteren de woorden hadden over bv en kolven.
Goedemorgen dames @Elif: wat vervelend, woorden op Valentijnsdag. Hier hebben we niet vele speciaals gedaan. Heb wel een hele lieve kaart met een persoonlijke boodschap van mijn man gekregen, super lief. Maar ik ha dniets voor hem... Ik denk dat hij wel lichtelijk teleurgesteld was, dus ik moet echt even iets liefs verzinnen. @Voeden in openbaar: Ik heb laatst BV gegeven in een restaurant/cafe waar we een broodje aten. Zat met mijn rug naar de zaak, maar met gezicht richting de bar. De enige die iets kon zien was de barvrouw en zij heeft e rniets van gezegd, dus zal wel goed geweest zijn, haha. Roosmarijn maakt het ook niets uit waar ze drinkt, hihi. @ego: gisteren vriendin op visite gehad met haar zoontje van 4 weken. Hij is al groter en zwaarder dan Roosmarijn, haha. Zij weegt nu nog minder dan hij bij de geboorte Wel super schattig, ze lagen samen in de box een beetje naar elkaar te kijken en te slapen. Wij gaan vanmiddag weer naar de VU Amsterdam voor de derde ronde chemo van Roosmarijn. Tot deze ronde hadden we een soort schema, maar nu is het afhankelijk van de status van de tumoren wat de volgende stap gaat zijn. Weer even spannend dus, maar ons meisje doet het hartstikke goed! Vanacht weer geslapen van 23.00 tot 05.45 uur. Helaas wel bij ons in bed... Als ik haar na de voeding in haar eigen bed leg begint ze ontroostbaar te huilen. Mijn intentie is dan om haar bij ons in te laten slapen en naar haar eigen bed te brengen. Maar ik viel zelf in slaap en werd dus om 05.45 wakker met haar nog bij ons Woensdag en donderdag moet ze wel apart slapen want dan is ze in het ziekenhuis, dus ik hoop dat dat goed gaat. Ik heb de afgelopen dagen gekolfd zodat ze die nachten toch bv kan krijgen, hoop dat het genoeg is. Hoe lang kan je ontdooide bv gebruiken?
@voeden in het openbaar: ja hoor ik doe dat ook gerust heb tot nu toe 1 keer in een pashokje van de c&a gevoed, 1 keer ergens op het toilet en 1 keer in de kantine van de manege. verder regelmatig op de bank bij mn ouders, schoonouders en zus dekentje eroverheen en eten maar hihi. @kolven: ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen... isabel drinkt meestal beide borsten gelijk leeg en eer dat ze wat gevuld zijn komt ze weer (3 uur later). wil mn productie sowieso omhoog schroeven want ik merk dat ik de laatste dagen niet altijd meer genoeg heb voor haar... had vorige keer gelukkig nog wat afgekolfde melk staan ong. 50 cc en die dronk ze gelijk leeg en was toen wel tevreden! iemand tips om productie te verhogen? veel aanleggen doe ik al maar er komt niet veel uit waardoor zij gefrustreerd raakt @valentijn: hier gisteravond een mooie bos bloemen gehad van mn man had het niet verwacht want we zouden eigenlijk niets doen... (had ook al een nieuwe tas gehad van hem zaterdag )
Aaah maartje dan moet je ff iets liefs bedenken. Ach ja dat was valentijnsdag weer Ik was echt woedend en nog als ik erover nadenk. Totaal geen begrip wat het ontzwangeren en de afgelopen weken met je doet.
Hallo iedereen heb even snel een stukje bijgelezen. Finn in zaterdag uit het ziekenhuis mee naar huis gegaan. Hij heeft een reflux en een verborgen reflux. Hij heeft er medicijnen voor gekregen: zantac en mortillium. Het hysterische 6 tot 8 uur brullen is nu voor bij maar meneer vertikt het om te gaan slapen. Ik krijg zelf gemiddeld 4 uur slaap per dag. Dus deze mama zit er totaaal doorheen heb gisteren en vandaag niets anders gedaan dan janken janken en nog eens janken. Vanochtend heb ik de wijkverpleegster gehad. En ook tegen haar heb ik alles verteld. Dat ik het niet meer zie zitten zo. Nou gaat zij wat ondersteuning voor mij proberen te regelen. ( volgens mij zit er nu een post it op mijn dosier van labiele moeder) Verder heb ik zelf vanmiddag een afspraak bij de huisarts om te praten. En donderdag hebben we een afspraak bij de chiropractor. Daarna gauw mijn moeder gebeld omdat ik Finn niet meer stil kreeg. Zij is gekomen heeft hem een flesje gegeven en hem om bed gelegd waar hij nu al bijna een uur slaapt. Waarom bij haar wel en niet bij mij? Ik denk dat ie voelt dat zijn mama niet lekker in haar vel zit