JANUARI 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door peps, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duploke

Duploke Niet meer actief

@maartje: super dat Roosmarijn 't zo goed doet

aan alle foto's: zo schattig! :)

2. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Subke, wat een leuke foto. Echt super lief:)

Miracle: Misschien dat je Gwen wat rechterop moet houden? Ben er niet bij hoor, bij je voed momenten. Maar hier helpt het. Drinkt ze gulzig? Gebruik je wel speen 1 zeg maar?
    Jayden spuugde ook veel. Heb zijn bed (hoofdeinde) omhoog gezet met boeken onder de poten. Ook zit Jayden helemaal rechtop met drinken. Las ik rustpauzes in (echter bij Jayden moet je dat niet flikken als hij écht hele erge honger heeft want dan heb je een boos ventje) dus halverwege/drie kwart van de fles haal ik de speen uit zijn mond. Wacht even tot hij op adem is gekomen. Geef ik hem de tijd tot hij een boertje heeft, wacht totdat hij helemaal klaar is met boeren laten. Vervolgens ga ik weer verder. Tussen de halve fles en tot fles leeg is, las ik meerdere rust pauzes in. Even rustig op adem komen. Is hij tevreden, niet meer huilerig, draait hij zijn hoofd weg als ik de fles weer aanbied, weigert hij de speen of als ik hem wel geef en hij sabbelt er alleen maar op, dan heeft hij genoeg en dan stop ik.
    En de tijd nemen voor de voeding!!! Scheelt ook met krampen. Ik gebruik nu de Avent fles met echt die Avent speen (stand 1) en doe tussen de 20 en 30 minuten over 150 + 5. Na het eten geven, houd ik hem ook nog 15 á 20 minuten rechtop en ga ik niet wild met hem doen.

Als het blijft aanhouden, neem dan contact op met het CB.

Succes

3. sweetchocolate

Zo, heerlijk dagje! Althans, begint goed. Heb in alle rust lekker met mezelf lopen tutten nadat ik Jayden heb verschoond en omgekleed. Flesje gegeven en weer naar bed gebracht. Daarna begon mijn "tut moment". Wat knapt een vrouw daarvan op zeg.

Wat mij eigenlijk op valt, Jayden is nu meer wakker. 's morgens na zijn eerste voeding wilt hij wel weer naar bed en slaapt ook vrijwel meteen. Maar na de voeding van 10:30 uur is hij wel langer wakker dan drie kwartier tot een uur. Niet veel langer, maar rond de 75 tot 90 minuten. Dan leg ik hem in bed. Slaapt niet, maar huilt ook niet. Valt uiteindelijk wel in slaap, maar duurt gewoon even. Hij huilt niet als ik hem dan weer in bed leg. Is Jayden een uitzondering op de regel of heeft iemand anders dat ook al gemerkt?

Vanmiddag komt mijn mams langs. Gaan we lekker boerenkool met spekjes en worst eten. Heerlijk!

Zo, nu even snel wat huishoudelijke taken vervullen.

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier een huilende seyhan, ben aan het kolven en dat ruikt hij hihi.
    Ontroostbaar, dus gestopt en nu zit hij bij me op de schoot.
    Hoezo al verwend hihi

5. sweetchocolate

Haha Elif, Seyhan is nu al een slim ventje. Jeetje, dat ze dat ruiken joh. Slimmerd!

6. Ink1313

Ink1313 Actief lid

20 apr 2010
    300
    0
    16
    NULL
    Nederland
    Hallo allemaal,
    Lees elke dag wel een of meer keren mee, maar reageer niet meer zoveel. Het loopt hier gewoon supergoed, Britt heeft een behoorlijk duidelijk schema en huilt heel weinig. Als ze huilt dan heeft ze meestal honger of krampjes. Als ze krampjes heeft wil ze graag op mijn pink sabbelen en als ze honger heeft aan mijn borst :D

Vannacht heeft ze geslapen tussen 22 en 6 uur, echt heeeerlijk, had alleen twee borsten die bijna op knappen stonden. Nadat ze om 6 uur had gedronken heb ik nog gekolft en haalde er nog 180 cc uit ;)

Nu ligt mevrouwtje lekker op bed en ga ik zo eens ff onder de zonnebank. Heb dat zoooo gemist tijdens mijn zwangerschap, net als de americain filet, rosbief, biefstuk, pizza 4 fromaggi etc etc hahahaha!

Daarna nog ff een wasje in de wasmachine en droger doen, pffff die draaien hier echt overuren. Kon ik met ons 3tjes nog af met 2 keer per week wassen (wel meerdere wassen hoor) nu draait dat gekke ding echt elke dag! Nog ff een strijkje wegwerken en da is het wel weer tijd om naar school te gaan lopen. Het weer is echt geweldig, ga lekker lopen met die kleine uk!

Meiden, fijne dag weer allemaal en succes voor degene die dat nodig hebben!

By the way...de foto's die ik heb gezien zijn echt te schattig voor woorden. Ik zal ons kleine meisje ook eens ff spammen binnenkort. Leuk om al die kindjes te zien!

7. Duploke

Duploke Niet meer actief

oh, wat 'n schatje Ink!!

8. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Ink: Echt al een dametje :)! Wat mooi!
    Fijn dat het allemaal zo goed gaat!

Flesvoeding: Welk merk gebruiken jullie? Want de kraamzorg raadde ons Nutrilon aan maar dat kost 15 euro per pak! Niet dat ik nou zo'n pin ben maar als bv Kruidvat ook een eigen merk heeft en die is net zo goed dan koop ik liever die!

Diede is vandaag very hongerig! Hij komt om de twee uur! Klein vreetzakje :D!

9. Humpie86

Humpie86 Actief lid

29 mei 2010
    318
    0
    0
    Wat een leuke spam allemaal! :D

10. Humpie86

Humpie86 Actief lid

29 mei 2010
    318
    0
    0
    En hier ook een 2e spam. ;)

11. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Hoi meiden ik kom me hier ook melden......
    ......sorry dat het zo lang geduurd heeft voor ik wat van me heb laten horen, maar we hebben nogal een hele heftige tijd achter de rug....

Riana is 1 januari geboren met het vuurwerk om 13 minuten over middernacht.... toen is ze bijna gelijk met spoed naar de couveuseafdeling gebracht omdat ze niet genoeg zuurstof tot zich kreeg.... Ze werd ook meteen aan de Antibiotica gelegd omdat er bij mij een bacterie was gevonden....
    Al snel werd duidelijk dat Riana langere tijd in het zh moest blijven.... we hadden 2 dagen verwacht ter observatie (omdat ze moest afkicken van meds die ik slik), maar Riana liet van alles zien wat niet hoorde, dus gingen ze ook verder onderzoeken bij haar... ze is helemaal binnenste buiten gekeerd en uiteindelijk vonden ze na een week met een MRI wat ze mankeerde....
    Ze heeft abcessen in haar hersenen met bacteriën, vermoedelijk via de placenta van mij gekregen tijdens de zwangerschap.... Het zijn een aantal kleine en 1 hele grote... Riana heeft hiervoor 6 weken een antibioticakuur gekregen via het infuus en heeft hiervoor al die weken in het ziekenhuis moeten blijven liggen.... Gelukkig gaf ze zelf wel allemaal goede vooruitgangen aan.... de bloedwaardes keerden terug naar normaal, ze ging langzaam aan zelf eten en is inmiddels alweer 2 weken van de sonde af en drinkt alle voedingen nu zelf...

Gisteren kreeg ze de controle MRI en ben ik samen met haar die machine ingeschoven.... Riana lag op haar rug met haar hoofd vast en ik lag op mijn buik met mijn armen over haar onderlichaam en hoofd daarop rustend, zodat ik de speen vast kon houden en haar in de gaten kon houden... Wat een herrie zeg dat apparaat, het is gewoon ongelooflijk dat Riana het presteerde om daarin in slaap te vallen....
    Maargoed ze kreeg een 10 voor uitvoering! Ze deed het fantastisch....

's Middags werden we gebeld door de kinderarts die dienst had en die kon ons vertellen dat de kleine abcessen verdwenen waren, maar dat die ene grote nog niet helemaal weg was.... en nu zijn de geleerden dus met elkaar aan het overleggen hoe nu verder.... Dit wat Riana heeft is nogal zeldzaam dus er worden profs uit andere ziekenhuizen bij betrokken die allemaal meekijken....

Morgenochtend hebben we om 11 uur een gesprek met onze eigen kinderarts en die gaat dan aan ons uitleggen hoe we vanaf nu verder gaan.... Natuurlijk hopen we dat we ons meisje na 7 weken ziekenhuis eindelijk mee naar huis mogen nemen, maar we weten het niet...

Wordt vervolgd.

12. sweetchocolate

Humpie, wat is Jorrin al sterk in zijn nek!
    Charpi: :$ Jeetje meis, wat heftig! Hopen dat het allemaal goed gaat komen en dat ook die grote abcessen binnenkort verdwijnen! Sterkte!!!

Ik had net mooie foto kunnen maken. Onze hond lag languit voor de wipstoel van Jayden. Helaas, de hond schrok dat ik omhoog kwam:(
    Heb Jayden maar beneden gelegd. Op zijn kamer was het 25 graden! Zon stond er pal op, zijn slaapkamer ligt op het zuiden. En het is zulk mooi weer buiten dat het binnen op het zuiden echt wel zo warm wordt. Heb nu raam open gezet, rolluik dicht en Jayden beneden in wipstoel gelegd. (boxkleden liggen beide in de was).
    Het zweet stond op zijn voorhoofd. Maar wat wil je, 25 graden, romper met lange mouwen (had even niks anders vanmorgen), t-shirt met lange mouwen, broek, sokken en slaapzak aan. Heb hem maar extra vocht gegeven, 30 + half schepje. Nu ligt hij heerlijk in de wipstoel te slapen.
    Helaas, foto laat op zich wachten...

13. sweetchocolate

Toch even een kleine spam, de grote, echte spam volgt nog.

14. maartje85

maartje85 Actief lid

27 mrt 2010
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Charpi: Jeetje wat naar voor Riana en jullie! Ik hoop heel hard dat ze snel mee naar huis mag en dat de profs met een goede behandelmethode komen voor de laatste abces. Sterkte meid!

@ego: Roosmarijn heeft vanochtend de derde chemokuur gekregen via het infuus en reageert goed: niet extra misselijk of moe lijkt tot nu toe.
    Ook heeft deoogarts vanochtend weer gekeken en het ziet er super uit! De grote tumor in het rechteroogje is heeeel erg verkleint en verkalkt. Is slechts een klein stukje tumor over nu. Links is het ook gekormpen en heeft de oogarts kunnen laseren. De arts was heel tevreden over het verloop en hoe Roosmarijn op de behandeling reageert :) Over drie weekjes weer dezelfde procedure: chemo en laseren. Voor nu, lekker genieten, morgenvroeg mogen we weer naar huis.

15. linnielin

linnielin VIP lid

2 sep 2009
    6.635
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een leuke foto´s allemaal. Leuk dat er nu zo gespamt wordt. Dan leren we elkaars kindje ook een beetje kennen:)

@charpi: heftige tijd hebben jullie zeg! Hopelijk slinkt dat grote abces ook nog en kan jullie dappere meid eindelijk mee naar huis!
    @maartje: fijn dat Roosmarijn het zo goed doet. Dat geeft jullie vast veel kracht in deze tijd.
    @moosey: wij geven Friso flesvoeding, is net zo goed en toch iets minder duur als Nutriton. Over Kruidvat eigen merk hoor je ook best goede verhalen hoor! Geef je Diede dan ook echt om de 2 uur vandaag, of geef je dan kleinere flessen?
    @sweet: dat is inderdaad wel warm zeg! Ik heb op Jouckes kamertje wel standaard zijn raam op de kierstand staan (dus een klein stukje open), vind dat zelf wel zo fris:)
    @ink: fijn he die was:( ik ga nu ook nog even aan de strijk, voor ik dochterlief weer op moet halen bij de oppas.

Vandaag is Joucke officieel ingeschreven bij de gastouder. Vanmorgen gesprek gehad, maar het is dezelfde gastouder als van mijn dochter, dus dat komt helemaal goed;) Daarna weer goedgekeurd door de tandarts en nu nog even thuis aan de strijk.
    Om half 6 eerste afspraak bij CB, ben benieuwd hoeveel hij nu weegt:)

16. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Charpi jeetje wat heftig meid!
    Wat hebben jullie allemaal achter de rug en hopelijk niet meer veel te gaan zeg!:(
    Ik ben heel erg benieuwd wat de doktoren morgen gaan zeggen dan.
    Een hele dikke knuffel afschuwelijk jullie meid al zolang te moeten missen op het zh.
    Ik hoop dat die grote abces ook snel weg is:(

Maartje ik ben blij dat het de goede kant op gaat met de tumor van Roosmarijn, ik krijg het nog steeds koud bij de gedachte zo'n kleintje en dan een tumor brrr.
    Geniet lekker weer van elkaar morgen:)
    Hebben jullie ook verdient!

Sweet wat een lieffie helemaal vertrokken hihihi

17. mimi83

mimi83 Niet meer actief

#758 mimi83, 17 feb 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 feb 2011
    he meiden,

Heb bijgelezen.

Maartje en charpi: tjee meiden wat een heftige tijd hebben jullie. allebei heel veel sterkte en hopenlijk doen de meiden het goed..

Hier begint de ziekenboeg een beetje opte knappen.

Shannon is niet zo veel gegroeid komt doordat haar lijfje alle kracht nodig had voor de longontsteking. ze was vandaag 3805 gram en 52,5 cm..

ik kan ook spammen

18. mimi83

mimi83 Niet meer actief

mama en 2 kids

19. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Bedankt voor de lieve reacties meiden.... het is zeker spannend wat de kinderarts morgen gaat zeggen... laat het uiteraard weten...

Maartje fijn dat Roosmarijn goed op de chemo reageert... jullie hebben geloof ik ook een heftige tijd achter de rug.... veel sterkte...

Mimi wat een lieve foto.... *smelt*

Linnielin, spannend hoor voor het eerst naar het CB....

Sweet, awwww wat een leuke foto....

Ik zal het vanaf hier weer proberen op te pakken en proberen bij te houden....

Deel Deze Pagina