JANUARI 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door peps, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Sweet: Ik had op Google gezocht waarom dat was dat hij niet meer dan 1000 cc mocht maar dat kon ik niet vinden. Nu heb ik de infolijn van de kraamzorg gebeld en hebben ze het mij uitgelegd. Ik snap niet waarom ik dat niet wist! Heb duizend boeken gelezen (bij wijze van spreken :D) maar heb nooit gelezen of gehoord dat 1000 de max is. Die vrouw die mij hielp heeft het goed uitgelegd.
    Dus Sweet; superbedankt! Anders had ik dat niet geweten! Ik dacht je steeds 150 cc per kilo moest blijven rekenen.
    Nu voel ik mij een beetje een slechte moeder :)!

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Iets met de niertjes toch? Kun je ook niet weten, zouden ze op de pakken moeten zetten vind ik. Je bent iig geen slechte moeder :)

3. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Ja, heeft met de niertjes te maken en alles wat ze teveel binnen krijgen wordt omgezet in vetcellen en die verdwijnen niet meer en kunnen zorgen voor obesitas.
    Pfff, hij zit nu op 960 cc, moet nog een voeding en huilt van de honger....Hou hem maar bij me tot 22:30 en hoop dat hij dan genoeg heeft aan 50 cc...

4. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Eigenlijk best raar. Zeggen ze als lijdraad 150 cc per kilo lichaamsgewicht. mag je niet verder dan de 1000 cc per etmaal. Vanaf rond de 4, 5 maanden gaan ze over op fruit (gedeelte), waardoor een fles er vanaf gaat. Zo doende kom je niet boven de 1000 cc bij grotere kinderen. (Als ik het goed begrepen heb).
    Je bent absoluut geen slechte moeder; Dit had men je moeten vertellen bij kraamzorg of CB!

5. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    juju, geweldige foto! hier de handjes nog niet zo ontdekt, maar hij kan wel ernie en koekiemonster aan zijn babygym laten schommelen.

charpi, eindelijk genieten!

sweet, wat vervelend dat jayden zo'n last van de inentingen heeft. hier was het vooral extra slapen. en wat kreeg hij ze al vroeg!

elif, hoe is het bij jullie?

bv gaat hier eindelijk beter. een tepelhoedje lijkt de oplossing! hij krijgt niet teveel tegelijk binnen en hij kan de borst beter 'pakken' met zijn korte tongriempje. daar hebben we vrijdag een afspraak over :(. hij is eigenlijk al te oud om het zo te laten doorknippen, maar wil wel graag advies of ze het wel of niet aanraden.

6. sweetchocolate

2e rot nacht! Ben kapot. Gister in de auto toen ik terug reed sliep ik al half achter het stuur.

Fijn hoor, die prikken

7. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    *breekt even in*

Namens Emme:

Oh ja, meiden, zou een van jullie bij de januari 2011 mama's een berichtje kunnen achterlaten dat ik het topic niet meer kan openen? Als de inhoud van een pagina ongeschikt wordt bevonden (op basis van steekwoorden, plaatjes o.i.d.), krijg je hier alleen de pagina 'surf safely' te zien en niet de pagina zelf. Kan tijdelijk zijn, maar ook permanent. Geen idee over wat voor een wilde dingen ze daar hebben geschreven . Alvast bedankt!

*einde bericht van Emme*
    *breekt uit*

8. sweetchocolate

Hoe kan ik tot de hele erge botte hersenen van mijn vriend door dringen? Praten helpt niet, het zelf doen ervaren ook niet.

Hij geeft nu pas zijn eerste fles. Dat houdt in dat IK pas om half 12 vanavond de laatste voeding geef. En IK half 1 ongeveer in bed lig. En IK er vannacht ongetwijfeld weer uit moet, zoals afgelopen 2 nachten. Hij doet het namelijk niet. Afgelopen 48 slechts 10 uur geslapen. Eerste nacht kwam door mijzelf, kon zelf niet slapen en Jayden was later die nacht aan het spoken. Vannacht was het 12 uur, sorry heb half uur eerder fles gegeven. jayden kwam weer om 4 uur. 60cc gegeven. Maar slapen? Nee hoor. Komt vast door zijn prikken, dus begrijp wel waarom hij huilt. Hij had vannacht, ondanks zetpil pijn. Maar vriendlief komt er niet uit "omdat hij vandaag 800km moet rijden vandaag" maar denk maar niet dat hij er in het weekend uit gaat, want dan "is hij te moe".
    Heb gister nog tegen hem gezegd, kan je hem ALSJEBLIEFT!!! om half 7 geven? Vind ik nog laat. Wil liefst om 6 uur dat eerste voeding komt maar ok.

Moet ik voortaan op mijn knieën gaan en smeken dat Jayden zijn eerste fles om half 7 krijgt? Het begint nu echt stront vervelend te worden dat hij in dit soort dingen zijn eigen plan trekt en ik op de blaren zit omdat meneer niet op de blaren wilt zitten.

Iemand nog andere tips? Praten en hem met de neus op de feiten drukken helpt niet.

Ik begin mij af te zonderen van hem. We zitten met elkaar aan tafel, zitten samen op de bank en liggen samen in bed maar daar is alles mee gezegd. Geen knuffel of kus, niks. Maar ik ben gesloopt na zo'n dag. Wil niet meer aan geraakt worden, zelfs geen kus.

Moet erbij zeggen, vriendlief heeft helemaal niks met deze leeftijd baby's. Vraag mij soms af of hij wel van Jayden houdt. Als ik namelijk vraag of hij van Jayden houdt krijg ik als antwoord dat hij niks met baby's heeft. Misschien dat dit de reden is waarom hij het voeden uit stelt 's morgens en mij lekker op de blaren laat zitten?

Sorry, moest het even kwijt.

9. sweetchocolate

Hmm, volgens mij kan ik beter met HA praten over hoe en wat verder. Volgens mij blijf ik hangen in die depressie:( (terwijl ik wel weer kan genieten van het naar buiten gaan, van Jayden, van gezelligheid etc. Dus echt heel erg depri ben ik niet volgens mij:()

10. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @sweet: jeetje meid wat ontzetten vervelend dat je vriend niet wilt luisteren naar jou!
    ik heb zo even geen idee wat je er naar aan zou kunnen doen of proberen....
    dat niet meer aangeraakt willen worden herken ik wel ;) na een drukke vermoeiende dag wil ik dat ook niet meer en moet hij ook echt aan de andere kant van het bed blijven liggen hihi.

ik hoop dat je het je vriend snel duidelijk kan maken want dit is voor jou niet fijn!

11. Ink1313

Ink1313 Actief lid

20 apr 2010
    300
    0
    16
    NULL
    Nederland
    Ha allemaal,

@Sweet pfffff wat een enorme eigenwijs zeg! En als het dan niet lekker uitpakt lekker afhaken. Ik geloof dat ik uit mijn vel zou springen. Als ik het lees word ik al errug boos....MIsschien dat iemand ander wel tot hem kan doordringen? Ouders, schoonouders, broer, zus, vriend oid? Die kunnen vaak net even wat meer zeggen dan jij, die erg dichtbij hem staat. Belangrijk dat jullie er samen over praten en dat het gaat doordringen bij je vriend denk ik.

@Elif, al iets gehoor over je moeder Elif? Spannend hoor meis, heel veel sterkte!

@foto's wat een leuke foto's zie ik voorbij komen zeg! Het worden alweer hele binkies he? Zo jammer dat het allemaal zo snel gaat....

@rest Sorry maar ben alweer kwijt wat ik allemaal heb gelezen....

Pfff, hier gisteren direct alweer de eerste aanvaring met het consternatiebureau....moest bij de arts komen. Zo'n geitenharenwollensokken mens, waar ik al totaal niks mee heb....ze praat tegen je alsof je zelf nog een baby bent, echt vreselijk zo kleinerend! Ze keek Britt na en dacht een hartruisje te horen (nu staat er in het dossier dat paps dat ook heeft, dus je weet het nooit, het kan) maar ze verontschuldigde zich, want het was al laat, ze was moe (16 uur....) en ze kon het ook verkeerd horen...PFFFFFF!!! Ongelofelijk. Op alle vragen die zij stelde gaf ik erg kort antwoord, had het namelijk gelijk helemaal gehad. Alles goed, dus op een gegeven moment zegt ze, nou Britt is een modelbaby, wat doe je hier eigenlijk? Dus ik antwoord, tsjaaa dat vraag ik me ook elke keer weer af.....
    De volgende keer mag ik weer naar de verleegkundige, dat is wel een leuk mens. Ik ga daar maar eens aangeven wat ik van die arts vind en vragen of ik niet bij haar mag blijven komen. Ben ik van die psycho doc af :) Dalijk eventjes naar de huisarts om voor de zekerheid haar hartje te laten beluisteren....daar heb ik een stuk meer vertrouwen in dan in die prutser van het CB. Als ik niet meer naar die doc hoef dan overweeg ik te blijven gaan, anders alleen voor de prikken....ben er klaar mee! Onrustzaaiers daaro! hahaha, zo ik ben het weer ff kwijt!

12. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Sweet: Het is toch wel belangrijk dat je het hem echt duidelijk maakt voordat het dadelijk te laat is. Misschien ben je nog te lief tegen hem? Het knuffelen is hier nu ook wat minder. Ik knuffel al zoveel met Diede dat ik er 's avonds geen zin meer in heb haha! Af en toe hebben we woorden en dat is voor ons heel wat want we hebben nog nooit woorden gehad. Maar dat is gelukkig meteen weer uitgepraat.
    Maar net als wat Ink zegt. Misschien dringt iemand anders tot hem door. Van vrienden nemen ze vaak eerder dingen aan.

@Lauwie: Ik ben benieuwd wat ze ervan gaan zeggen vrijdag. Maar het hoeft dus niet als het drinken gewoon goed gaat?

@Ink: Bij ons zijn ze bij het cb wel aardig maar die vrouw die ik gisteren aan de infolijn had was ook zo'n type. Ik vroeg gewoon of 1000 cc het maximale was en toen zei ze op zo'n belerende toon: "Dikke kinderen worden niet zo geboren, die worden zo gemaakt!"
    Ik dacht: "Uh, ik bel juist omdat ik mijn kind NIET wil vetmesten!"
    Daarna draaide ze gelukkig bij en legde ze alles goed uit.
    Maar goed, succes bij de ha, ik hoop dat het loos alarm is.

Ik voelde mij gisteren even een slechte moeder, terwijl ik dat gevoel eigenlijk nooit heb. Maar nu gaat het weer beter. Ik snap echt nog steeds niet dat ik dat niet wist van die 1000 cc. Daar mogen ze inderdaad weleens duidelijker over zijn. Maar ik moet volgende week naar het cb en dan vraag ik het wel precies.
    Zorg in ieder geval dat hij er niet boven komt. Hij heeft trouwens vannacht weer doorgeslapen (moest hem zelfs wakker maken!) en dat na maar 50 cc om 22:00! Dus misschien gaf ik hem ook wel teveel.

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Wat een frustraties hier! :D

Sweet: klinkt idd erg irritant.. moet eerlijk zeggen dat vriend hier ook weinig doet, ik doe de voedingen en de nachten. Maar goed hij kan mijn borsten ook niet overnemen natuurlijk ;) Heb eigenlijk geen tips voor je, alleen sterkte want het is wel erg balen dit :( Kun je niet voor de laatste fles nog wat slapen?
    En wat een raar antwoord "ik heb niet zoveel met baby's.." Denk dat hij wel van Jayden houdt hoor. Sommige mannen vinden het gewoon niet stoer om toe te geven. Dikke knuffel voor jou in ieder geval!

Ink: jaaaah het gaat zo snel.. Vanochtend lag ik op bed met Siem te spelen en jeetje wat wordt hij al groot.. wil ook echt al gaan teigeren, gelukkig lukt hem dat nog niet ;) Denk ook dat dat komt omdat hij zoveel op zijn buikje ligt. Hij moet nog even baby blijven hoor.. heb net geaccepteerd dat hij écht maat 62 aanmoet en dat luiermaat 2 eigenlijk niet meer past.. Snif snif ;)
    En als je geen vertrouwen hebt in een arts heeft het oko geen zin om te gaan, dus kan me goed voorstellen dat je afhaakt als ik je verhalen zo lees hoor! Hoop dat Britt geen ruisje heeft.

Lauwie: Siem heeft dus weer helemaal niets met zijn babygym haha. Kan helemaal niets met die boog. Maar in zijn wipstoel trapt hij wel tegen de bal aan die aan de boog hangt. Zo zie je maar weer, iedere baby zijn eigen ontwikkeling he :)
    Fijn dat tepelhoedje helpt. Wel slordig dat ze dat tongriempje niet eerder hebben opgemerkt hoor, was wel zo fijn geweest. Hoelang wil je bv gaan geven? Als je lang wil voeden is het misschien wel handiger (maar wel zielig :() als ze er wat aan doen.

Moosey: Hmm obesotas wil je natuurlijk voorkomen.. vraag me af hoe dat met bv zit. Als ik de bovenbenen van Siem zie.. een en al plooi en spekkies. Over zijn hamsterwangen en plofkinnetje nog maar niet te spreken ;)

Ego: Vannacht een goede nacht gehad gelukkig, nachtvoeding gisternacht heeft hij nu weer overgeslagen. Eenmalige actie, hij kwam heel netjes om half 7 na zijn voeding van 11 uur gisteren. Helaas wel alles weer uitgepuugd vanochtend, super zielig :( Hele golf kwam er uit, tijdens het drinken. Komt bij dat ik voor de tweede keer ongi ben na mijn bevalling en dus een giga productiedip heb. Gelukkig had ik wel genoeg (borsten waren weer ingesteld op nachtvoeding denk ik) maar geeft me wel extra stress :( Moet ook heel hard kolven de hele tijd om genoeg melk bij elkaar te sprokkelen om de laatste voeding met de fles te kunnen geven. Maar weet van de vorige keer dat dit maar eventjes deed.. en hopelijk doet de Cerazette dan zijn werk en blijft ongi voorlopig uit!

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Moosey als je het niet weet dan kun je er niets mee! Het feit dat je het nu oppakt betekent dat je een goede moeder bent. En ik blijf erbij, dat soort info moet op de pakken staan!

15. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Thanks Juju! En je hebt gelijk, ze moeten het goed vermelden!
    Maar Siem heeft dus ook weer doorgeslapen? Fijn!
    Jeetje, al voor de 2de keer ongi? Ik ben het nog steeds niet geweest.
    Maar werkte Nutriton niet tegen het spugen? Of was dit echt meer overgeven? Zielig....:(

16. sweetchocolate

@ Ink: Jeetje, wat een onrust zaaier zeg! Als je het niet zeker weet, zeg het dan niet!!! Je kan idd beter gewoon naar de HA gaan, al is het voor je eigen gemoedsrust want ja, het leed is helaas al geschied.

@ Moosey: Misschien inderdaad wat teveel gegeven steeds? Kunnen ze ook buikpijn van krijgen hoorde ik van de dames hier in dit onderwerp. Joh, je bent echt geen slechte moeder! Gelukkig gaat het nu beter.

@ Ego: Op het werk herkennen ze zijn gedrag, het eigenwijze gedoe. Er werd vertelt, ook door collega's die het vertelde tegen mij, dat daar soms maar moeilijk doorheen te prikken is (en ik herken dat ook). Misschien voet bij stuk houden dat ik zijn problemen niet ga oplossen? En misschien dat zijn vader tot hem door kan dringen. Het wordt nu gewoon vervelend. Begrijp mij niet verkeerd, maar ik hou zielsveel van hem. Maar dit is gewoon frustrerend zo'n eigenwijs iemand die niet op de blaren wilt zitten.

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Ik weet niet of iemand het al doorgegeven heeft maar Emme kan vanuit Dubai niet meer in dit gedeelte komen door de beveiliging. Ze weet niet of het tijdelijk of permanent is.

18. glimworm

glimworm Niet meer actief

@ juju: vind je het zo erg om weer ongie te worden?

lijkt mij juist fijn als alles weer zelf werkt daar beneden :)
    maarja ik kon voor de zwangerschap tot op de dag voorspellen wanneer het weer feest was, zo nauwkeurig waren mijn cyclussen.

19. EyesOnly

EyesOnly Actief lid

25 mrt 2009
    423
    0
    0
    thuiszorg medewerkster
    Ergens in het noorden v/h land
    @sweet, ook hier een vriend die zo veel mogelijk aan mij overlaat. Wou laatst de fles niet geven want meneer had buikpijn.
    Kon ik weer uit bed, en wat me dan helemaal pissig maakt is dat ik dan op Finn zijn kamer zijn gesnurk nog kan horen.
    Verder heeft Finn nog geen overgordijn hangen want vriendje moet de rails nog ophangen. Met als gevolg dat het nu
    22 graden op zijn kamer is en ik s ochtends al vanaf 6 uur met Finn opzit want dan kan meneer niet meer slapen als het
    licht word. Maar ik laat het me vriend ook echt wel merken als ik ergens van baal. En wat betreft de rails
    heb me vader al gevraagd. Maar idd misschien kan iemand anders met hem praten. Mijn vriend heeft ook al
    een keer bij mijn vader moeten komen toen ik net 4 mnd zwanger was.

@moosey je kunt ook niet alles weten daarom ben je echt geen slechte moeder. Nu je het weet doe je het toch anders?
    Finn krijgt op het moment weer 6 voedingen van 120+4. Want vanaf zondag heb
    ik 5 keer 150+5 geprobeerd maar niets anders dan overgeven. Ik moet volgende week naar cb en dan overleg ik het
    daar wel. Tja moet nu er snachts wel een keer voor uit maar anders weet ik het ook niet meer.
    Finn krijgt om 5-9-13-17-21-1 voeding.

@ego Net strijd met Finn gehad. Meneer was hartstikke moe maar wou niet slapen, gevolg een kwartierje boos huilen.
    Maar weet nu precies hoe het komt. De kraamzorg vind het zielig en wiegt hem telkens in slaap.
    Precies wat ik probeer te voorkomen want dan slaapt hij echt niet door. Dus meneer was zeer verontwaardigt
    dat ie nou zelf in slaap moest komen.

20. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    wat gek dat emme er niet meer in kan? :(
    wel alles goed met hen?

ink, pfff dat kun je echt niet maken, dan concentreer je je maar even zeg! en wat een stomme opmerking van wat doe je hier dan. het is toch controle met een grote kans dat alles goed is. heel stom idd!
    hoe was het bij de ha? jort had ook een hartruisje maar bij de laatste controle hoorde ze het al niet meer.

moosey, het hoeft niet en hij is te oud om het zo te doen. doen ze maar tot 6 wkn. maar hij heeft er wel wat last van met drinken. en hij kan er later ook problemen met praten en zoenen mee krijgen.
    ook al zo'n stom mens aan de telefoon. kan me voorstellen dat je dat niet weet hoor als niemand je het vertelt. ik heb ook geen verstand van fv.

juju, wat zielig dat siem weer gespuugd had. hoe denk je dat dat komt?
    en balen dat je weer ongesteld bent zeg! die productiedips zijn niet fijn!
    mijn dochter heb ik 22 mnd bv gegeven. geen idee hoe lang ik mijn zoon ga voeden. zie wel hoe het loopt. hij heeft er nu wat last van met drinken aan de borst maar ook met de fles. en hij kan er later dus ook last van krijgen. wel zielig idd :(. en het stomme is met 2 weken hebben ze het gezien in het zh. ik was toen te ziek om door te vragen of er wat aan moest gebeuren. en ik wist ook niet dat dat zo jong mogelijk moet. baal dus dat ze toen niet voorgesteld hebben om er wat aan te doen.

Deel Deze Pagina