o en juju, jort is heel zwaar (nu al 7,3 kilo). volgens de lactatiekundige geen probleem omdat kindjes op bv sneller stijgen, maar daarna veel langzamer dan kindjes op fv.
@Lauwie: Wauw, al 7,3 kilo! Ben benieuwd hoeveel Diede weegt. Hij is in ieder geval in de lengte flink gegroeid. Heeft al best veel 68 aan. Maar broekjes zijn vaak nog wat te lang.
@ Moosey: zag vanochtend bij het schoonmaken van de fles van gisteravond dat niet alle Nutrition was opgelost. Ik wil liever de bv niet schudden want dan gaan er enzymen kapot, maar goed op deze manier (roeren met een vorkje) werkt het dus ook niet. Misschien dat hij daarom zo moest spugen? Het was geen zuur gelukkig. @ Glimworm: ongi worden is geen ramp. Ik weet ook wanneer het er aankomt want ik voel mijn eisprong, en cyclus is nu precies als voor de bevalling. Alleen de productiedips in mijn borstvoeding zijn wél erg vervelend, want Siem raakt er door in de war, wil vaker drinken (dag ritme, au tepels) en ik krijg het flesje voor de nachtvoeding bijna niet bij elkaar gekolft omdat ik steeds leeg ben. (ter vergelijking: s ochtends geef ik een borst de ander kolf ik af. Ik kolf dan zon 150 ml uit één borst. Vanochtend heb ik 50 ml gekolft. Doel voor vanavond: 170 ml. Stress dus ) @ Eyes: in slaap wiegen doe ik hier ook hoor Maar als hij écht moe is maakt dat hem alleen maar verdrietiger, dan is 5 minuutjes huilen hier de max. Irritant van de gordijnrails.. ik bel ook altijd mijn vader en dan irriteer ik mijn vriend meteen lekker terug haha. (en het wordt gedaan) @ Lauwie: idd slecht dat ze dat niet hebben gemeld in het ziekenhuis. Lijkt me logisch dat jij toen even met andere dingen bezig was. Hopelijk staat het het lang voeden niet in de weg! (knap hoor als mensen dat volhouden, ik ga voor de 6 maanden deels bv, tot 3 maanden volledig bv). Vul jij ook de groeicurve in op borstvoeding.com? Die is speciaal voor borstvoedingsbabys itt die van het consultatiebureau. Ik ga morgen weer eens wegen en meten. Zijn lekkere spekbenen zeggen me dat hij in ieder geval niet is afgevallen ;
@Juju: Hmmm, roeren met een vork werkt bij mij wel altijd. Ik wil bv namelijk ook niet schudden. Maar goed, hopen dat het daarmee te maken had en verder niks was. Kan toch weleens maar het is zo zielig! Ik heb het gelukkig tot nu toe maar één keertje gehad met Diede.
Hahaha! Diede wil zijn speen niet meer maar wil alleen nog maar op zijn handje sabbelen! En met zijn andere hand voelt hij aan zijn haar. Zo lief!
@ Juju Het probleem met Finn is gewoon dat hij het zichzelf niet gunt om te slapen. Hij is vanmorgen na de voeding van 5 uur vanaf 6 uur wakker gebleven tot 7.45 heeft toen geslapen tot 8.30 Daarna 9 uur voeding wakker tot half 10 geslapen tot half 11. En net van half 3 tot half 4 toen ik met hem naar de winkel was. Thuis gekomen klaar wakker op zijn manier maar gewoon nog hartstikke moe. Mijn moeder had hem op bed gedaan en daar heeft hij net weer een kwartiertje geslapen en nu alweer wakker. Hij houd zichzelf wakker, en als hij vaak even huilt valt hij voor langere tijd in slaap.
Herkenbaar hoor Eyes! Siem wil er af ent oe ook niet aan en dan moet hij ook even huilen. Hoelang is toch voor iedere baby anders denk ik Was het maar hetzelfde allemaal, konden ze een gebruiksaanwijzing geven bij de geboorte haha (al is zelf ontdekken wel leuker )
@juju Ja dat heb ik ook al vaker gezegd dat ze de gebruiksaanwijzing vergeten zijn bij te leveren. Maar goed ik kan aan zijn gehuil nu wel horen dat hij gewoon moe is en ligt te jengelen. Gisteren was hij echt niet lekker heel misselijk en toen heb ik hem eruit gehaald en mocht hij wel bij mama op schoot slapen.
Ja echt wel hij was zo misselijk hij was spierwit. Later heb ik hem nog getempratuurd en toen was hij 37,6
tss ja hoor meneertje wil telkens niet slapen geef ik zijn medicijnen die hij een half uur voor de voeding moet wat denk je valt ie in slaap. Soms snap je het toch echt niet. Vraagje aan iedereen: Zijn jullie baby's ook zo luchtig of heb ik echt een bijzonder luchtig kind? Hij boert en wind de hele dag al vanaf de geboorte
boeren gaat hier een stuk moeizamer dan het knetteren wat dat betreft lijkt ie precies op zijn vader! Als Collin zijn laatste avondfles heeft gehad en ik wil hem (na het boeren, met of zonder succes) in bed leggen, dan kreunt, knort en piept hij ontzettend, Hebben jullie kindjes dat ook zo erg? ik ben dan bang dat ie mss in zijn omhooggekomen melk verslikt of iets dergelijks ik kan er iig niet van in slaap komen
Heb je tips? Gebruik je gewone vork? Eerst melk en dan poeder? Hoelang roer je? @ Glimworm hier ook een luidruchtige slaper
@Juju: Eerst melk in de fles, opwarmen en dan Nutriton. Roeren met een gewone vork. Ik hou het flesje dan een beetje schuin. Maar heb heel soms ook klontjes. Maar je kunt ook een papje maken van Nutriton en die voor of na de bv geven dacht ik. Moest wel lachen trouwens. Een vriendin van mij dacht dat ik die Nutriton zelf moest nemen en dat mijn moedermelk dan dikker werd !
moosey, zeggen ze met bv ook dat een liter max is? als je niet kolft weet je niet eens hoeveel je geeft en de voedingswaarde van bv verschilt ook, dus dat lijkt me vreemd. juju, je mag bv wel zwenken, doe ik altijd om het vet weer op te lossen. wat voor fles en welk nr speen gebruiken jullie?
Ow wat schaam ik me weer diep, ben al een week niet meer hier op het forum geweest. Maar heb eindelijk een beetje goed nieuws: Langzaam maar zeker keert hier eindelijk de rust weer terug in huis. Vorige week was echt drama, Jenz heeft zelfs weer 4 uur achter elkaar liggen krijsen woensdag. Maar sinds zaterdag gaat het beter. Jenz had vorige week ook waterdunne diarree en had wrs daar heel erg last van. Na vrijdag is zijn ontlasting weer goed en sindsdien is hij een stuk rustiger weer. Huilt nog wel maar niet zo erg meer. Vandaag zijn we weer voor controle bij de ka geweest en alles was goed. Jenz is nu 60cm en weegt 5585gr. Gaan vanaf nu stoppen met de Nexium om te kijken of het met de reflux goed blijft gaan en of zijn krampen minder worden. Spannend dus weer. Helaas wil alleen de spruw niet weggaan dus daar hebben we nieuwe medicijnen voor gekregen. Ook van de spruw kan hij nl onrustig zijn. Afgelopen zaterdag ben ik voor het eerst (verplicht) een dag weggeweest zonder Jenz. Ben naar de huishoudbeurs geweest met een vriendin en jeetje wat ben ik daar van opgeknapt. Gewoon even er lekker alleen tussenuit, was echt supergezellig en heb weer eens ontspannen kunnen lachen. @Lauwie Ik gebruik nu weer de Difraxflessen met nog steeds de small speen. Zelfs met Nutriton zuigt Jenz hier makkelijk mee. @Moosey Whahaha zou wel makkelijk zijn als het zo zou werken. @all Heb verder niet terug gelezen want van een week terug is wel erg veel om op te reageren. Vanaf nu, beloof ik plechtig, zal ik jullie niet meer zo verwaarlozen. Fijne avond allemaal! Liefs Wendy en Jenz
@wendy: super dat het nu eindelijk beter gaat met Jenz!!! ik ga gauw isabel weer eens troosten want die huilt al de hele dag als ze niet bij mij ligt. ik denk weer een sprongetje!
@Lauwie: Daar zit inderdaad ook wel verschil in. Ik geef van de 1000 cc ongeveer 500 cc moedermelk en dat is lichter verteerbaar. Dus als het een keertje 1040 is, is dat geen ramp. Vandaag heeft hij trouwens maar 875 op dus dat heft elkaar weer op. Wij hebben een fles van Kruidvat eigen merk met drie gaatjes. Door de Nutriton zijn de spenen van de Difraxflessen en de fles van Dr. Brown te klein. Die flessen hebben we dus voor niets gekocht (hadden we eerst gekocht voordat we Nutriton hadden ontdekt maar zelfs in de Dr. Brown fles verslikte hij zich). @Wen: Maakt toch helemaal niet uit dat je hier niet dagelijks of wekelijks komt! Maar goed om te horen dat het steeds beter gaat! Vond je het niet moeilijk om zonder Jenz we te gaan of had je al meteen zoiets van dat je daar aan toe was? Allebei denk ik wel. Maar 4 uur achter elkaar huilen...Dat gaat echt aan je vreten.
hallo januari mama's even een berichtje namens kim die ligt helaas in het ziekenhuis zondag is ze opgenomen ivm met kracht verlies in armen en benen ook had ze verschrikkelijke hoofdpijn. alle enge dingen zijn uitgesloten waarschijnlijk is het verlamming door pijn!! na pijnstilling paracetamol en tramadol ging het bewegen ietsjes beter. er is bloed afgenomen en er worden verschillende onderzoeken gedaan somige laten 2 weken op zich wachten! vandaag kreeg ik 2 berichtjes van kim. dat de cardioloog is geweest en het waarschijnlijk niet aan haar hart ligt dus dat is wel erg fijn om te weten de pijn komt waarschijnlijk hoofdzakelijk door spieren en niet door het hard. later op de dag kreeg ik nog een bericht dat de pijn toch echt vanuit de nek komt en er een mri komt van de nek en een mri van de rug ook gaan ze verder met fisio dat helpt gelukkig ook wat. zodra ik weer wat meer weet meld ik het weer dikke knuf!