JANUARI 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door peps, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Wat raar! Hoe is het de afgelopen uren gegaan?

Wij hebben straks onze intake bij het kdv. Ik kijk er zooo tegenop om hem daar naartoe te moeten brengen. Gelukkig is het het eerste half jaar voor 1 dag. Daarna voor 2.

2. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    lauwie - 20 kilo af te vallen - 2 kilo afgevallen
    naomi - 20 kilo af te vallen - 1 kilo afgevallen
    marije - 8 kilo af te vallen - 0 kilo afgevallen
    maartje - 4 kilo af te vallen - 0 kilo afgevallen

hoe gaat het bij jullie dames?

3. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    @Sweet Wat raar zeg, misschien geen honger maar toch ergens last van? Hoe is het verder gegaan?

@Moosey Jenz gaat naar een gastouder als ik werk, had daar een prettiger gevoel bij. Iets meer persoonlijker aandacht dan bij een kdv, toch vind ik het wel moeilijk hoor om hem straks achter te laten.

@all Even een vraagje: Jenz heeft vorige week van zondag t/m vrijdag waterdunnen diarree gehad, daarna goede ontlasting. Sinds gisteren heeft hij weer diarree. :( Wat zouden jullie doen? De ka bellen of nog even afwachten tot na het weekend? Even voor de duidelijkheid dat wij alles via de ka moeten doen en niet via de ha. ;)

4. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

@ Moosey: hebben hem niet veel later 60+2 gegeven. Hij heeft daarna geslapen. Alleen om 7 uur kwam hij wéér. Toen maar volledige voeding gegeven en nu slaapt hij.

5. sweetchocolate

Wen, ik zou KA bellen.

6. sweetchocolate

Om met de deur in huis te vallen; Ik verdenk Jayden nog steeds/weer van reflux. Er loopt nu nog steeds eten uit zijn mondje! Terwijl het al 2.5 uur geleden is dat hij heeft gegeten. Voedmoment eindigde om 07:30 uur. Doe er wel altijd 25 min over, houd rechtop, las pauze in. Maar nog het blijft. Hoofdeinde bed staat omhoog. Hij is ingebakert. Meneer krijst nog. Om gek van te worden.

Sorry Muppet, wordt een krijsende Jayden vandaag.

Heb CB al gebeld, maar die zijn natuurlijk in gesprek. Ik word terug gebeld, maar wanneer? Hoop snel.

Moet ik eerst langs komen bij de arts voor ik mag beginnen met nutriton (als ik situatie uitleg en zij dit ook aangeeft) of moet ik toch echt langs gaan?

Pfff, het is pas half 10 en begin zo al in tranen uit te barsten omdat ik niet weet wat ik moet doen. Laat deze dag maar heeeeeel snel voorbij zijn

7. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    @Sweet Je zou gewoon met Nutriton kunnen beginnen hoor, volgens mij. Het is een onschuldig middel, een soort zetmeel zonder voedingswaardes. 2 schepjes in de voeding en evt 's nachts 1 schepje als hij zijn flesje slapend drinkt. Anders zit je nl rustig een uur.:p Let wel op want van Nutriton kunnen ze of spuitluiers of verstopping krijgen. Helaas weet ik hoe je je voelt, de onmacht. :( Sterkte!

8. EyesOnly

EyesOnly Actief lid

25 mrt 2009
    423
    0
    0
    thuiszorg medewerkster
    Ergens in het noorden v/h land
    @sweet je mag zo beginnen maar bel ook even de huisarts en vertel die ook het verhaal ook dat je er doorheen zit. das heel belangrijk ik weet precies hoe je je voelt

9. EyesOnly

EyesOnly Actief lid

25 mrt 2009
    423
    0
    0
    thuiszorg medewerkster
    Ergens in het noorden v/h land
    het is hier ook weer mis moet met de kleine weer naar de ha en daarna waarschijnlijk ka. en ook ik heb zin om een potje te janken

10. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Wat is er aan de hand? Sterkte in ieder geval!

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Wat een nare berichten :( Ik moet ook een afspraak maken met mijn ha om Siem te controleren op reflux :( Maar sommige dagen gaat het juist erg goed. Ik wil hem liever geen medicijnen geven als het niet absoluut heel erg noodzakelijk is..

Sweet je mag gewoon Nutrition gebruiken hoor. CB geeft alleen advies he, je hoeft hun nooit toestemming te vragen. Het is niet eens verplicht om er heen te gaan!
    Maar over luiers: Siem krijgt 's avonds een flesje gekolfde melk met 2 schepjes Nutrition omdat hij voroal 's nachts zuur spuugde, en zijn luiers.. oeioei: kleffe vanillevla haha!
    Heb hem zojuist zijn laatste luier maat 2 omgedaan (emomoment ;)) Hij draagt 's nachts al langer maat 3 maar de maat 2 moest toch eerst op. Zucht wat groeien ze toch hard..

12. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    @Juju Jeetje maatje 3 al? :$ Jenz heeft nog steeds maatje 1 aan, maatje 2 is veel te groot voor zijn kleine kontje. :D Ik zou als ik jou was de Nutriton bij alle voedingen doen, Jenz had er 's nachts nooit last van maar moet het wel de hele dag hebben. Dan bescherm je de maag gewoon gedurende de hele dag. Beter dat dan aan de medicatie, want neem van mij aan: die hebben niet zulke fijne bijwerkingen. ;)

13. sweetchocolate

Heb inmiddels al Nutriton gehaald. Cb heeft niet terug gebeld tot op heden en heb dus maar op eigen houtje de Nutriton gehaald. Als je het cb nodig hebt, zijn ze er dus niet. Heb ik wel vaker last van:(
    Om 11 uur krijgt hij de fles weer. Doe dan wel, op advies van Muppet (via sms), eerst even 1 schepje. Na paar dagen, als het niet werkt, 2 schepjes, vanwege eventuele krampen.

Dat Nutriton spuitluiers of verstoppingen kon veroorzaken hoorde ik ja. Is daar nog wat aan te doen? Moet ik het een paar dagen aanzien dan? Of dan per direct stoppen?

Heeft het eigenlijk vrijwel direct effect die Nutriton? Als dit werkt, kunnen we dan overgaan op standaard voeding? Hij had hongerige baby's. Maar heb ook gehoord dat reflux baby's meer honger/zuigbehoefte hebben om de pijn te onderdrukken (??)

Ik weet nu ook hoe jij je (hebt) gevoeld Wen. Jeetje, wat een onmacht. Vanaf half 8 is hij alleen maar aan het huilen, ok, 10 min stil geweest. Op mijn arm en met mijn pink in zijn mond (speen accepteerde hij niet meer vanuit het niets)

EyesOnly, wat is er meis? Wat is er met de kleine? Moeten jullie naar de KA?

14. sweetchocolate

@ JuJu: Jeetje, Siem al naar maat 3?! Hoe zwaar is hij dan?! Jayden zit nog steeds op Etos maatje 2 (3-6 kilo)

@ ego: Ik dacht dat ik voor wijziging voeding enzo toestemming nodig had van CB. Omdat men anders te veel van voeding ging veranderen etc. Pfff, heb geloof ik bijna 2 uur geleden CB gebeld, hebben nog steeds niet terug gebeld. Wat is dit?!

15. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    @Sweet Ik denk dat 1 schepje niet voldoende is voor de hoeveelheid voeding die je geeft, Jenz kreeg ook meteen 2 schepjes. Heeft nl even nodig om in te dikken. Bij spuitluiers of verstopping zou ik de ha even benaderen. Bij verstopping heeft hij nl wrs Lactulose erbij nodig. Ik hoop dat het helpt de Nutriton en anders zou ik echt naar de ha gaan. Niet via het CB. ;)

16. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @sweet: suc6 met jayden vandaag!! hopelijk gaat de nutriton helpen voor julli *knuffel*

@eyes: meis wat is er dan??

@juju: maat 3 al!!!!!! Isabel zit nog steeds in 1 haha ze weegt inmiddels 4 kilo maar maat 2 is nog veeeel te groot ze heeft ook zo een inimini kontje haha.

Vanmorgen met Isabel naar het cb geweest voor de prikjes....
    jeetje wat is dat zielig!!! ze heeft alles bij elkaar gekrijst daar, eenmaal in de maxi cosi was ze stil. ik merk tot nu toe nog geen verschil gelukkig!!

17. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    #937 Omelet, 25 feb 2011
    Laatst bewerkt: 25 feb 2011
    Altijd 2 weken proberen, dan stabiliseert het weer. Dus niet meteen stoppen, gewoon rekenen op spuitluiers en lekker vaak omkleden op een dag ;)

Siem is 5570 gram (al een tijdje niet opgemeten, volgende week maar eens doen want die 56 cm is al van een aantal weken terug). Hij past maat 2 nog wel maar er is een grote overlap tussen maat 2 en 3 (sterker nog: in het ziekenhuis slaan ze maat 2 over en gaan ze van 1 naar 3) en ik merk dat 3 met name de poepluiers toch net wat beter houdt ;)

Als ik Nutrition in alle voedingen moet doen moet ik alles afkolven :( Eerst maar eens kijken of hij echt reflux heeft en dan gaan we dat doen. De medicijnen, dat is pas als 't echt niet anders kan. Merk dat als ik hem rechtop laat drinken het al minder is.
    Was ook ongesteld van de week (2e keer alweer :() en dan loopt mijn productie waanzinnig terug. Moest hij natuurlijk langer werken voor zijn voeding, nu spuit het er weer uit. Heb het idee dat hij daardoor veel lucht binnenkrijgt en dat de voeding daarom omhoog komt. Gisteren en vandaag had hij al weer véél minder last namelijk. Zit nu aan cerazette dus hoop dat ongi en productiedips weg blijven vanaf nu..

Sweet ik geef 2 schepjes op 150 ml voeding. Je mag geloof ik 1-2 schepjes per 100 ml (even kijken op de verpakking). Wel even opletten of Jayden het nog door de speen krijgt ;)
    Reflux baby's hebben natuurlijk een zure smaak en die is vies. Willen daarom vaker drinken. CB zei dat je ook een beetje water kon geven als hij zuur ruikte. Maar goed ik geef bv dus ga geen water geven :) Maar misschien heb jij er wat aan.
    Zou iig niet en van voeding veranderen en Nutrition doen. Eerst rustig 2 weken aankijken. Darmpjes hebben altijd 2 weken de tijd nodig om aan nieuwe voeding te wennen he.

18. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Maat 3 is vanaf 4 kilo hoor dus daar kan Jenz ook al in ;)Sterker nog maat 1 is tot 5 kilo dus daar is hij officieel al uitgegroeid ;) Voor die paar gram dat Siem nog moet tot hij 6 kilo weegt ga ik geen nieuw pak meer kopen :D Lekker over op maat 3 (ik hou wel van een lekker luierkontje).

19. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    :D jort heeft 's nachts al maat 4 aan :D
    die woog vanochtend 7550 gram bij de ka!

juju, heeft siem niet hetzelfde als jort? ik dacht ook dat jort verborgen reflux had,
    maar het bleek te liggen aan mijn hoge productie/sterke toeschietreflex. voed nu met een. tepelhoedje en nu gaat het goed.

jort zijn tongriempje hoefde gelukkig niet geknipt!

20. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Wauw grote jongen :D Hier ook eerst snachts begonnen met maat 3 anders zat het sochtends tot zijn oren! (nu hoef ik de vroege ochtendvoeding om 6 uur/half 7 voor ik aanleg niet eerst te verschonen)
    Ja Lauwie ik denk dus dat het komt door mijn sterke tsr, ik leg hem aan en als ik voel dat de melk komt (au, wordt hele borst hard) dan koppel ik af, vang ik de eerste melk op in een doekje (boze baby in mijn armen houdend ;)) en leg hem weer aan. Hij is ook nogal een driftige drinker (noem m altijd woelratje als hij met mond open op zoek gaat naar de tepel :)) dus het zal af en toe wel wat teveel zijn.
    De fles 's avonds zijn we mee begonnen om hem te leren uit fles te drinken, en zodat papa hem af en toe kan voeden en ik evt eerder kan gaan slapen. Iets indikken helpt ook tegen het te snel drinken (hij is een zuigkanon net als de meeste bvkindjes).

Zijn er meer dames die zich zorgen maken over hoe het straks gaat als ze weer aan het werk gaan? Mijn vriend doet momenteel helemaal niets in het huishouden bijv (ben natuurlijk al vanaf 6 weken voor mijn bevalling ft thuis - maar ik bedoel ook het raam opzetten als je gedouched hebt en je vuile kopje in de vaatwasser zetten, dat soort dingen) en slaapt door tot 9 uur (dan heb ik er al 2 voedingen en een kind aankleden op zitten ;)).
    Als ik straks ga werken moet ik eerder de deur uit dan hij - hij brengt Siem dan naar de opvang.

Ik zat zelf te denken aan:
    half 7: Ik Siem voeden, hij douchen en aankleden
    7 uur: Hij Siem aankleden, ik douchen en aankleden
    half 8: Onbijten en spullen pakken
    8 uur: Ik weg naar werk

Maar krijg hem er nooit uit om half 7 gok ik.. En regelmatig zal ik om 7 uur moeten vertrekken bijvoorbeeld.. Zei laatst al dat we binnenkort maar eens moesten oefenen omdat hij op donderdagen thuis is en ik af en toe een of twee nachten weg ben van huis (eerste keer eind april al) en dan moet hij het alleen doen. Maar maakt hij zich geheel geen zorgen om ;)

Deel Deze Pagina