juju, hier heb ik dat geprobeerd...de papa mee te laten werken...maar eigenlijk ging het sneller als ik 15 min eerder opstond om zelf eerst te douchen en daarna de kleine wakker te maken enz.... (als ze al wakker was legde ik ze bij de papa in bed, en die werd dan ook wakker hahaha, van mijn gepor vaak niet....)
juju, zeker een opluchting! vooral omdat hij er eigenlijk al iets te oud voor is. met 1 kind maakte ik haar 'sochtends klaar terwijl hij douchte en aankleedde, daarna bracht hij haar naar het kdv terwijl ik douchte en aankleedde. met 2 wordt dat weer even zoeken. ik denk dat ik probeer om 2 kindjes klaar te hebben die hij weg kan brengen. ik neem een jaartje ouderschapsverlof 1 dag in de week, dus dat hoeft maar 2 dagen in de week. mijn vriend doet heel veel in huis, dus daar heb ik eigenlijk geen klagen over.
Klopt qua gewicht kan hij al in 2 of 3, maar dan heb ik elke keer een natte broek en romper. Lekt bij zijn beentjes door, hij heeft niet zoveel spek op zijn billen en benen zitten. In het zkh kreeg hij ook nog steeds maatje 1 aan, wrs waren hun er ook achter gekomen dat een grotere luier niet werkte bij hem. @Lauwie Wow wat een grote jongen. Dacht dat Jenz hard ging (uhm volgens ka ook, moet al op "dieet" van hem ) maar jeetje Jort verslaat iedereen. @Juju Mijn man deed (tot mijn grote frustraties) voor mijn zwangerschap al weinig in het huishouden, dus verwacht nu niet veel anders. Maar voor Jenz zorgen doet hij wel, al moet hij daar vroeg zijn bed voor uit of midden in de nacht, dat maakt hem niet uit. @Naomi Ah wat zielig dat Isabel zo overstuur was van haar prikjes, gelukkig dat het nu wel goed gaat met haar. Jenz moet zijn 1e entingen nog krijgen, maar ze willen eerst dat hij een beetje tot rust is gekomen voordat ze hem de prikjes geven.
@all Finn ligt weer in het ziekenhuis. Waarschijnlijk heeft hij last gehad van obstipatie. Pff had echt het gevoel een slechte moeder te zijn daar. De kinderarts zei van we nemen hem ter observatie op dan kan jij even bijslapen. Slaap kan me niet schelen als het daarom gaat neem ik hem wel weer mee. Gatver ging net zo lekker. Ik baal!
eyes, kan me goed voorstellen dat je baalt. denk dat die opmerking meer bedoeld is omdat ze zich voor kunnen stellen dat het nogal wat energie kost om een kleintje te hebben die niet lekker in zijn vel zit. dikke knuffel, meis!
Knuffel Eyes! Vooral die opmerking over bijslapen.. als moeder wil je alleen maar dat het goed gaat met je baby, slaap is echt onbelangrijk als je kindje pijn heeft of ziek is. Hopelijk knapt Finn snel weer op en kan hij weer snel bij zijn mama zijn! @ Wenn: Ja Siem heeft behoorlijke spekbenen (smul, vind ik heerlijk al die plooitjes, en dan lekker masseren) dus dat scheelt denk ik wel haha. Trek ze ook wel strak hoor de luiers en goed kijken dat de 'rokjes' bij de beentjes goed uitsteken. Tja 's nachts slaapt Siem door dus hoeft er weinig te gebeuren en om 6 uur leg ik hem gewoon aan (hij ligt naast me dus hoef het bed niet eens uit) en vervolgens weeer terug in bed. Dus dan kan vriend weinig doen. Zucht vanavond maar weer eens het gesprek aangaan (moet om de zoveel maanden, zó irritant) Lauwie jij ging dus na je man het huis uit? Nou goed ik zal wel zien hoe het gaat.. verwacht eigenlijk na een maand ofzo een oplossing a la Antares En als ik er niet ben komt het ook wel goed. Siem kan ehm vrij goed aangeven wanneer hij honger heeft (brandalarm) vraag me alleen af hoe dat gaat met het opwarmen van de bv (dat kost natuurlijk tijd, mss toch in de magnetron?) naja dat zoekt hij maar lekker uit dan
@naomi: Ja ik reed ook op een manege, maar mn schoonzusje heeft een eigen paard en daar reed ik ook regelmatig op, ik reed op een manege in amsterdam paard (hollandsche manege op de overtoom) Maar die werd veelste duur, dus was ik noodgedwongen te stoppen daar, en toen ben ik eigelijk alleen nog maar op het paard van mn schoonzusje wezen rijden. Over mijn leeftijd: ik ben 20 word 28 juli 21, ik was 19 toen ik zwanger raakte en 20 toen ik beviel hihi De tijd vliegt echt.. 21 wat een leeftijd..jeetje Over douche met de kleine: ik heb het hier nou 1 x geprobeerd, maar mevrouw was helemaal over dr toeren, ze vond het 10x niks, dus doen wij dr lekker in bad, dat vind ze ZO lekker dat ze gewoon op me arm in slaap valt in het warme water echt lief Hier zijn we nu bezig met een slaap en waakritueel zegmaar.. omdat ons meisje erg onrustig is tegen de avond en maar niet in slaap wil vallen. Zijn we nu bezig met eerst een lekker warm bad, dan een lekkere fles, en dan in slaapwiegen, het werkt gelukkig wel Ze heeft zelfs nu heel lang geslapen, ze werd pas vanmorgen om 7:30 wakker voor dr eerste fles! zolang heeft ze nog nooit geslapen (ze sliep rond half 2 pas) Verder, gaat het hier heel goed met de kleine, ze heb nergens last van (gelukkig!) meteen afkloppen haha
@wendy: ja ze doet het nu gelukkig goed. ze slaapt veel maar dat is wel lekker, als ze wakker is is het ook gelijk huilen nu. hier hebben we hetzelfde met de luiers, ze mag kwa gewicht in 2 maar vanwege de spillebeentjes en kontje is alles elke keer nat dan. logisch dat ze even wachten met prikken tot het wat rustiger is bij jullie! @miracle: ja rijden is duur op een manege, vooral in amsterdam waarschijnlijk! ik betaal 140,- voor 10 lessen dus vind het nog te doen. fijn is dat voor babys he zo een ritueel! hier is het savonds ook altijd hetzelfde, met papa of mama mee onder de douche, lekker drinken bij mama en dan bedje in en dat doet ze prima! @eyes: dikke knuffel meid!!
Update: jayden kreeg om 11 uur zijn eerste fles met nutriton. Zonder spugen! Heeft van half 12 tot half 3 geslapen. Ondertussen een gezellige lunch gehad, he Muppet? Jayden kreeg om 3 uur de fles weer en ligt nu al weer te slapen. Zo, dan kan ik de beneden boel doen. Maar de bank ligt na zo'n nacht ook wel lekker.
he meiden, gekopieerd van mijn hyves.. weer thuis na ruim 5 dagen ziekenhuis, ik ging zondag volledig verkrampt erin en nu heb ik bijna geen kracht in mijn linkerarm en veel pijn in mijn nek, arm en beetje in linkerbeen.veel pijnstilling en 10 maart naar een kliniek in amersfort, om te kijken wat er aan de hand is. In het gemini hebben ze geen idee in iedergeval.. @ heerlijk weer thuis
@mimi: wat fijn dat je weer thuis bent en wat rot dat je niet weet waardoor de klachten veroorzaakt worden. Hopelijk komt iemand er snel achter en weet je ook wat je ertegen kan doen. Sterkte! @leeftijd: ik ben 26, was 25 toen ik zwanger werd. Wilde altijd al voor mijn 30ste kinderen, als het gegund was. Heb eerst 5 jaar gestudeerd, maar in plaats van een flitsende carriere stort ik mij nu lekker op mijn kindje en het huishouden @voeden: Roosmarijn drinkt sinds gisteravond korter, en vaak maar 'anderhalve' borst. Hiervoor dronk ze beide borsten helemaal leeg in 1 sessie. Ik ben benieuwd hoe lang dit duurt. Ze is wel tevreden, ligt heerlijk in de box rond te kijken. Kan ook door de chemo komen dat ze minder hard drinkt. @gewicht: jeetje Lauwie, al ruim 7 kilo jullie Jort! Roosmarijn is donderdag gewogen en was 3840 gr. De laatste weken komt ze telkens 200 gr. per week aan, op volledige borstvoeding. @Luiers: Roosmarijn gaar nu over van maatje 1 naar 2. Maar heb nog anderhalf pak maatje 1. Probeer haar deze zo lang mogelijk aan te doen, kan nog wel even, zeker qua gewicht. Maar ze begint nu lekker volle billen te krijgen, dus 2 ziet er beter uit. @ochtendritueel: mijn man moet op om 07.00 uur. ALs Roosmarijn haar eerste voeding om 06.30 uur heeft ben ik om 07.00 uur klaar. Hij douched dan en kleed zich aan. Ik ga dan met Roosmarijn naar de huiskamer. Als mijn man klaar is let hij even op haar en ga ik douchen en aankleden. Als hij rond 07.30 uur weg gaat ga ik ontbijten en ons meisje omkleden of lekker nog even met haar op de bank het journaal kijken ofzo.
hallo meiden! Gelukkig ben ik ook weer online computer was gecrashed, moederbord kapot dus we moesten een nieuwe pff weer een rip uit mijn lijf maar goed we kunnen weer forummen mimi heel veel sterkte meid! Lauwie wat een grote beer zeg! Eyes sterkte met finn! Hier gaat alles verder zijn gangetje, Madou doet het prima gelukkig, aankomende woensdag de eerste prikjes
Hoi Meiden, Is het goed als ik gezellig met jullie mee ga beppen? Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Jet ook wel Jetje en ben 34 lentes jong Ben op 17 jan. met 37.6 weken bevallen van een dohcter via een keizersnee. Mijn dochter heet Phoebe en heb ook nog een zoontje van 3 jaar oud en zijn naam is Jarod. Heb een beetje start problemen gehad met Phoebe. En wij zijn nog steeds een beetje opzoek naar een ritme. Ze krijgt fv en bv door elkaar dit gaat nu wel redelijk. Heb bv geprobeerd maar helaas niet helemaal gelukt, nu kolf ik een paar keren perdag en de kleine beetjes die ik er nog uit haal krijg ze met de fles. Ik denk maar zo alle kleine beetjes helpen. Het slapen gaat moeizaam, vooral in de avond uren en de nacht. Heb de sweddel me besteld en hopelijk heeft ze er baat bij. De armpjes die blijven de lucht in vliegen de arme meid Ze wil het liefst de hele avond/nacht bij mama liggen. Heb een draadoek besteld bij draagdoek.nl , heeft iemand hier ervaring mee? Heb de minimonk maar daarin raakt ze alleen maar meer van overstuur. Ze ligt het liefst op mijn borst. Groetjes Jetje
juju, wij hebben het heel luxe: wonen allebei op een paar minuten fietsen van ons werk en het kdv is op de route. ik ben geen ochtendmens en mijn vriend wel, vandaar dat hij wat eerder de deur uit gaat. lastig hoor als je je man zo achter de broek moet zitten. maa zo heeft kiedere relatie wel iets denk ik maartje, roosmarijn groeit ook goed ondanks alle behandelingen, toch? ik weet ook niet wat ik meemaak met jort, mijn dochter zit rond het gemiddelde en jort schiet echt alle curves uit. ach het trekt wel bij en ik vind het nadat hij ziek geweest is ook wel fijn dat hij 'wat' spek heeft. danjay, ik vroeg me al af waar je was! hier zijn de prikken erg meegevallen. elif, waar ben je meis? hoe gaat het? sweet en muppet, wat gezellig dat jullie gedate hebben! jetje, gezellig als je mee komt kletsen. ik heb een doek van draagdoek.nl. moest ff wennen aan het knopen, maar het gaat me nu goed af en mijn mannetje slaapt er heerlijk in. gebruik m dagelijks. de minimonkey heb ik bij mijn dochter wel veel gebruikt toen ze ouder was om haar op de heup te dragen, maar die kommahouding vinden volgens mij maar weinig baby's prettig. weltrusten!
Jayden heeft duidelijk zijn regeldagen. Gisteravond met de fles geven hoorde ik natte winden en ja hoor, daar kwam het. Heb zijn romper en broek gelijk in de was gedaan.
@Jettje Welkom en uiteraard nog gefeliciteerd met je dochter! @Danjay Welkom terug! Vroeg me idd ook al af waar je was gebleven. @Sweet Ow jee, zijn 1e spuitluier van de Nutriton? @Mimi Fijn dat je weer thuis bent en ik hoop dat ze er snel achter komen wat er aan de hand is. @ego Het was vannacht weer bal hier. Jenz werd om 4:15 wakker en heeft tot 7:30 liggen krijsen van de krampjes. Gelukkig is hij na zijn voeding wel lekker in slaap gevallen. Slaapt nu nog steeds. Hoop dat hij zometeen wakker wordt met een goede poepluier, want denk dat dat hem wel oplucht.
Mimi dat is schrikken meid! Fijn dat je weer thuis bent en nu maar hopen dat de klachten over gaan en ze snel weten wat de oorzaak is! Maartje lekker dat Roosmarijn ook zo'n mooi babykontje krijgt Ik vind dat altijd zo heerlijk bij baby's: die spekkies en plooitjes Danjay welkom terug! Jettje welkom! Ik heb ook een draagdoek van draagdoek.nl. Heb je een lange of een korte? Siem wordt heerlijk rustig als ik hem bij me draag in de doek in ieder geval. MInimonkey is niet goed voor je eigen rug en de houding voor de baby is ook niet erg prettig. Siem ligt 's avonds ook bij ons op de borst trouwens, lekker warm en veilig, geef ze eens ongelijk he Lauwie ach ja het is ook wel te overzien, moet hem er af en toe op wijzen. Komt ook altijd weer goed Vriend woont 10 min van werk af en kdv ligt er vlakbij dus vandaar dat hij mag wegbrengen (ik werk door heel NL heen). Haha Sweet eerste nutritionluier lees ik Er zullen nog velen volgen geloof me haha. Achja beter nat eruit dan dat het gaat verstoppen denk ik dan maar. Bah Wen dat klinkt niet fijn Ego: vanavond komen mijn ouders oppassen en gaan we voor het eerst weer met zijn tweetjes uiteten. De koelkast staat vol met afgekolfde melk voor het geval dat (serieus, er staat bijna een liter klaar, alsof dat kind dat op gaat drinken maar tja bezorgde moeder zullen we maar zeggen.. ) Kan het mooi de diepvries in
@juju: jeetje hoe krijg jij zoveel gekolfd?? ik heb in een week tijd 2x kunnen kolven heb nu 105 ml.... isabel drinkt altijd 2 borsten leeg dus het lukt me bijna nooit! hebben nu kv in huis omdat ik eke week een keertje naar de tandarts moet en ws verdoofd wordt. ze vind het gelukkig wel lekker! ze zuigt alleen de speen elke keer vacuum en dan komt er niets meer hihi. @danjay welkom terug!! @jettje: welkom!! isabel heeft gisteren haar 1e prikjes gehad, ze heeft gisteren alleen maar geslapen en als ze wakker was was het huilen. vandaag nergens geen last meer van gelukkig!
Hay meiden, ik heb een draagzak gekocht vandaag, kijken of dat wat is, ik heb ook 2 draagdoeken maar dat knopen daar waag ik me niet aan.. heb die 2 draagdoeken gekregen, maar gebruik ze niet omdat ik niet weet hoe je moet knopen XD Tja ik ben niet echt handig daarmee, dus nu een draagzak inhuis, kijken hoe dat bevalt Want ik word een beetje gek van overal de kinderwagen mee te nemen, tis veel lekkerder als ze lekker bij me ligt en ik mn hande vrij heb ook in huis. Ik ga zo maar eesn kijken hoe dat ding werkt want hij zit nou nog in doos hihi Er zit garantie op dus mocht ik het niks vinden, dan kan ik hem ook gewoon terug brengen Is het eigelijk wel handig om binnenshuis de kleine daarin ook rond te dragen? als ze niet wil slapen bijv. maar je wle dingen wilt doen?:S