JANUARI 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door peps, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Oh ik ben dol op de spammers :D Heerlijk al die kleintjes!

Hier een goede slaper en ook veel regelmaat, maar dan anders ;) Baby is hier altijd in mijn buurt en dat werkt goed. Overdag slaapt hij in de box of - als hij onrustig is - in de draagdoek. Om 11 uur krijgt hij laatste voeding (170 ml bv uit een flesje, met 2 schepjes Nutrition) en dan slaapt hij meestal tot 6/7 uur door, maar de afgelopen twee nachten had hij honger rond 4 uur (en daarna om 8 uur weer). Maar die ene nachtvoeding stelt niets voor, ik lig toch naast hem dus het kost me 15 minuten en raak met geen teen de grond aan ;) (verschoon hem dan ook niet).

Werkt niet altijd trouwens dat niet verschonen, vanochtend was zijn rompertje nat. Toen een schone luier om gedaan en mezelf uitgekleed en op bed lekker huid op huid gevoed, heerlijk is dat toch. Wel altijd luier.. want er is geen betere poeptijd dan tijdens de bv vindt mijn kereltje ;) Lekker samen douchen en dat was een intensieve ochtend want hij is nu heerlijk in dromenland :D

Sweet ik wilde nog iets aanvullen: ik vind jouw verhaal over je SM+SV erg herkenbaar. Hier komen ze iedere week standaard langs en zitten dan de hele avond met Siem te spelen. Kind overprikkeld, heel irritant. Vooral omdat ze voor zijn geboorte in twee jaar tijd misschien 10 keer langs zijn geweest ofzo. Heb al tegen mijn vriend gezegd: als ik straks ga werken dan doen we dat dus niet meer zo. Dan wil ik hem 's avonds lekker bij me hebben en clusteren. Moeten we SM+SV alleen nog even vertellen ;)

IrisB beterschap voor jouw gezinnetje meid! Lekker dat je tot 1 mei thuis kunt blijven. Bij mij staart 4 april me recht aan in de agenda.. (maar heb ook wel weer zin om te gaan werken.. denk ik ;))

2. EyesOnly

EyesOnly Actief lid

25 mrt 2009
    423
    0
    0
    thuiszorg medewerkster
    Ergens in het noorden v/h land
    @ego Joepie ik had vanochtend een goede poepbroek! dat je daar als moeder zo blij om kan zijn he ;)

3. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Lieve foto van Finn Eyes. Hij is om te zoenen;)

Juju, inderdaad, kind overprikkelt... En wie mag het oplossen?! Zelf in te vullen. Erg irritant ja:x (schoon)ouders hebben wel de lusten, maar niet de lasten.

Ik kom ook eventjes spammen. Heerlijk in een vrolijk buitje onder de babygym (helaas iets te laat met foto nemen)

4. sweetchocolate

Afgelopen zondag... Zelfde shirt als papa:D (vandaag ook groen shirt maar met tekst komt goed schatje

5. sweetchocolate

Sorry kan het niet laten...

6. Miracle1990

Miracle1990 Niet meer actief

Flesjes: ze weegt nog geen 7kilo, maar het staat zo op die verpakking van nutrilon..
    Zou nie weten wat ik dr anders moet geven eigelijk..:O
    misschien toch maar terug naar 165 cc dan.. geen idee eigelijk:S
    help?:S

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

#1067 mimi83, 4 mrt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 mrt 2011
    miracle: ik denk dat ze toen gewoon een regeldagje had, dat ze meer wou drinken. als ze na een ophoging standaard 40 of meer cc katen zitten.. Lekker weer terug naar 150 water en 5 scheppen.
    Is ook zonde van de voeding die je nu weggooit. als ze echt meer zou willen een voeding dan kan je altijd nog 30 cc bij maken.

daarnaast heb je gelijk hoor ze mag bij 5 kg, 5 flessen van 200 cc als ze dat zou willen.

weet niet hoe degene die 7 kg zei , daarbij komt, denk een cb schema? cb zijn van het honger lijden want stel je voor dat ze te dik worden.. op de voedings pakken staat een ander schema nl. en bij colin moets ik dit zeer nauwkeurig volgen en o wee als ik dat niet deed (ik deed dat dus niet..), dat is anderhalf jaar geleden.. du sik heb iets meer vertrouwen in de mensen die al heel lang voeding maken, op het pak staat ook dat het richtlijnen zijn qua voedingsschema.

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

flesvoedingsschema..

HEt is een indicatie he.. het ene kindje drinkt meer of minder als een ander kindje en als het kleintej 5100 gram bijv. weegt hoef je niet gelijk naar grotere flessen opdat dat op het pak staat. Volg je eigen kindje,.

<3 kg, 7 voedingen, 60 cc water+ 2 schepjes voeding
    3-3,5 kg, 6 voedingen, 90 cc water+ 3 voedinng
    3,5-4 kg, 5 voedingen, 120 cc water+ 4 scheppen
    4-5 kg, 5 voedingen, 150 cc water+ 5 scheppen
    5-6 kg, 5 voedingen, 180 cc water + 6 scheppen
    > 6 kg, 4 voedingen, 180 cc water + 6 scheppen..

Nou kan je beter naar het aantal voedingen kijken wat de kleine vraagt , als je kleine 4,5 kg is maar 6 voedingen wil kan je beter de hoeveelheid geven van 1 stap eerder dus (van 3,5-4) 120 cc + 4.

9. sweetchocolate

Lijdraad is toch 150Xlichaamsgewicht?!

Wat ik dan weer niet snap... Waarom is tussen 5-6 kilo 5 voedingen 180+6. Vanaf 6 kilo 4 voedingen ook ieder 180+6? Dat schema heb ik ook gezien, maar snap de logica niet echt m.b.t aantal voedingen

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hoe ouder ze worden hoe minder !! ze drinken..
    Dat is een vaak gemaakte denkfout het word minder voeding i.p.v. meer namelijk na een tijdje.,

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

#1071 mimi83, 4 mrt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 mrt 2011
    er zijn maar heel weinig kindjes die voldoende hebben aan de 150 cc per kilo op een gegevn moment.
    het is een gemiddelde wat kindjes nodig hebben per dag om voldoende voedingsmiddelen binnen te krijgen, niet het maximale. max. is 1 liter per dag.

Het allerbelangrijkste is volg je kindje. een gezond kindje geeft zelf aan wanneer het genoeg heeft en wanneer het honger heeft.
    kindjes met reflux zijn geneigd meer te eten omdat het als ze eten geen zeer doet in de slokdarm, dan moet je soms wat schipperen. qua wat ze willen en wat je ze geeft.

ergens rond de 3,5 a 4 maanden drinken baby's het meeste, de meeste zitten dan ook op de liter per dag. die ze dan ook helemaal opdrinken..daarna word het minder wat ze drinken.

12. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
  13. mimi83

mimi83 Niet meer actief

valt wel mee juju. eigenlijk heb je het schema niet nodig, oip de verhouding weten na dan. want je kindje kan net als een borstvoeding kindje zelf bepalen wanneer het genoeg heeft.

14. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Zo leuk al die foto's! Keep them coming!
    Vandaag was er bij ons een baby van 5 maanden op visite en hij is even groot als Diede :D!
    Diede zit rechts:

15. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    En hier kijkt hij evil haha!:

16. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Eyes: Wat mooi! En Diede heeft zo'n soort gelijk shirtje van Ducky Beau. Zie foto :)!

@Sweet: Wat leuk, die shirtjes :D. En wat een mooie foto die laatste!

@Juju: Oh, wat lief! Van die lekkere handjes ook!

Onze baby's worden echt al groot!

17. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Wen: Ik had die van jou al gezien op Hyves en gereageerd maar nogmaals: Wat een moppie! Fijn dat het zo goed gaat met hem (en jullie!)!

@Elif: Was ik nog bijna vergeten te reageren! Echt een heel lief poppetje! Om op te vreten! Die ogen ook zo mooi!

Ik hoop dat ik niemand ben vergeten die een foto heeft geplaatst!

18. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Moosey wat een lieverd hihih en zo vrolijk.
    Net als Siem van juju heerlijk zo vrolijk hihii.

Wat een prachtige kindjes!!
    Vandaag toch naar de ka geweest en er is bloed genomen om te controleren op kma.
    Van een kant hoop ik van wel en de andere kant niet.
    Ik wil gewoon graag een oplossing aub voor zijn huilen ocharme:(

19. Ink1313

Ink1313 Actief lid

20 apr 2010
    300
    0
    16
    NULL
    Nederland
    Haai allemaal,
    Wat een geweldige foto's zie ik langskomen zeg! Wat is Diede al groot zeg! Wow, een reus in vergelijking met mijn dametje, en die is al niet echt klein. EN wat een schatje is Seyhan zeg en Siem ook! Echt leuk!

Elif: wordt Seyhan verdacht van koemelkallergie? Waarschijnlijk heeft Britt het ook. Ze heeft uitslag in haar gezicht die sprekend lijkt op uitslag van kma. Ze heeft veel last van krampen, oogklachten (ontstoken) en poept heel weinig. Dat schijnen allemaal kenmerken te zijn van kma. Ik geef borstvoeding en ga nu koemelkproducten vermijden en kijken wat dta oplevert. Als dat wat oplevert dat moet ik langs de arts voor onderzoek kma, anders ga ik sowieso om die uitslag te laten zien aan een arts. Iig niet de CB-arts :D Denk dat als ze het heeft dan in heel lichte mate, want er zijn veel meer kenmerken voor kma en die heeft ze niet en de uitslag is ook nog wel te overzien.

20. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hij heeft best veel overeenkomsten.
    Tranende ogen, veel niezen, vaker hoesten, veel de hik, overstrekken,huilen tijdens het drinken of erna.
    Ontroostbaar huilen, verstopping of net diarree.
    Ik heb iig steeds meer zoiets ja dat is het!

Deel Deze Pagina