JANUARI 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door peps, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    En sorry vergeten idd ook veel krampen, stinkende scheetjes laten en rommelende darmen.

2. Miracle1990

Miracle1990 Niet meer actief

Okee dus ik zou dan gewoon even moeten kijken wat ze doet als ik dus een stap terug ga doet?
    Want ja ze drinkt ene keer wel wat staan en andere keer ook weer niet. :(

3. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Wij hadden veel eerder met Nutriton moeten beginnen. Wat een verschil. Verslikt zich niet meer, spuugt niet meer, laat minder boeren (weet niet of dat door Nutriton komt? Maar valt wel op), huilt minder en slaapt meer. Kan zelfs wakker in zijn bed blijven liggen! Ga nog wel eens kijken bij hem en ligt dan soms klaarwakker zonder te huilen in bed. Ik ga dan even weg en 10min later is hij zonder te huilen in slaap gevallen. Weet dat baby's van deze leeftijd een slaapcyclus van 45-50minuten. Nou, probeer het niet zonder Nutriton, want dan heb je oorlog als je hem hier in bed laat. Het is bijna op. Dus vandaag stad in om te halen. Wil niet 1 dag zonder zitten!

Gelukkig is zijn ontlasting wel weer goed, normaal. Niet dun en zeker geen verstopping. 2 dagen, 2 keer per dag. Gelukkig ook voldoende plasluiers.

En van de sprong? Nauwelijks last van. Ja, af en toe 's nachts maar is vaak wel tevreden te stellen met speen. Vannacht had ie het koud dus tja is ook geen pretje. Extra deken over hem heen en 't is klaar.

Ik heb zin om te zwemmen. Hebben alleen geen zwemluier, zwembroek en zwemband. Zwembroek zag ik hangen bij babydump. Maar waar ik die luiers en band vandaan kan halen? Iemand een idee? Band wordt moeilijk lijkt mij, het is geen zomer...

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Sweetch de band hebben ze ook bij babydump zag ik online.
    En de luiers hebben ze die niet bij etos?

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Luiers haal je idd gewoon bij de drogist!

6. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    @Elif Wat raar dat ze eerst bloedprikken op kma. Wij hebben gewoon meteen Nutramigen gekregen om te kijken of het dan beter zou gaan. De krampen e.d. verdwenen toen snel, ontlasting werd goed en ook werd hij vrolijker. Alleen jammer dat hij nog last bleek te hebben van zijn reflux op dat moment.

@Moosey Wat een leuke foto's weer van Diede. Vooral die ene waar hij "duivels" op kijkt. :D

@Sweet Wat fijn dat het weer beter gaat met Jayden door de Nutriton. Ontlasting kan nog veranderen hoor, Jenz kreeg het ook pas na een week. ;)

@all Hier gaat het echt hartstikke goed. Heb sinds woensdag een heel ander kind gekregen: slaapt goed, stuk vrolijker en zijn ontwikkeling gaat ineens met sprongen vooruit. Hij blijft 1 moeilijk blok houden, maar dat is altijd rond de tijd dat hij zijn Nexium moet hebben. Daarna gaat het weer hartstikke goed, hij zit nu ook op 6 flessen eindelijk. Langzaam maar zeker komt eindelijk de roze wolk die ik tot nu toe nog niet heb gezien. :D

Fijn weekend allemaal!

7. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    leuke foto's weer allemaal!

wen, fijn dat er eindelijk rust bij jullie komt. wat kan het een zoektocht zijn als je kindje ergens last van heeft, he. vooral als het meerdere dingen zijn en de medicatie nog afgesteld moet worden. kan me voorstellen dat het jou ook niet in de koude kleren gaat zitten. moet je al bijna weer aan het werk? en zie je dat zitten?

elif, hoe is het bij jullie? merk je nog dat seyhan zo ziek geweest is?

8. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Diede heeft sinds een paar uur een temp. van 38,5.
    Nu heeft hij eergisteren zijn prikjes gehad, dus het zou daar van kunnen zijn.
    Hij drinkt wel maar niet zoals normaal. Nu moest ik bij 39 of hoger naar de ha toe.
    Hij is ook een beetje aan het kreunen en steunen en huilt niet echt door.
    Hij ligt nu alleen onder zijn lakentje, dus zonder deken.
    Heb jullie nog tips of wat dan ook of moet ik het gewoon even aankijken?!
    Pfff, echt niks als je kindje koorts heeft :(!

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ba Moosy..
    volgens mij is het vooral belangrijk hem veel te laten drinken: regelmatig kleine beetjes ipv in een keer heel veel. En veel kusjes :(

10. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Ja, hij drinkt steeds 80 cc. Zijn temp. was net al 38,8.
    Pfff, ik kan wel huilen! Vind het zo zielig vooral omdat hij van die zielige geluidjes maakt. Nu slaapt hij even maar als hij wakker is neem ik hem maar bij mij...

11. Miracle1990

Miracle1990 Niet meer actief

Ahww moosey, das wel minder.. lijkt mij ook zo zielig als Gwen koorts heeft, ze krijgt 10 maart dr eerste prikjes.. ik ben zo benieuwt hoe dat allemaal zal gaan en ook de tijd erna.. hoe ze erop reageerd..:(
    Wat betreft voeding: ik ben terug gegaan naar 165 cc (150 water en 5 scheppen) en raad eens.. het gaat goed:) ik kan dr na dr flesje gewoon in bed leggen en dan valt ze vanzelf in slaap.
    Mooier kan ik het me niet wensen lijkt me!:D
    Ga zo dr wel weer pakke, want moet weer maandverband halen.. pfff gaat hard joh als je als een waterval bloed:S bah.. hopen dat het gauw over is hoor oeff..:(

12. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Moosey hoe gaat het met Diede nu? Is de koorts gezakt? Zielig he! Werkt een zetpil niet of zit hij al aan z'n max?

Miracle, bij mij ging het gelukkig niet zo hard. Is het kraamverband niet iets om weer te gebruiken? Of nacht maandverband met vleugels?

Jayden heeft waarschijnlijk een navelbreuk. Zijn navel is naar buiten geplofd. Had hij tot gister niet. Even in de gaten houden dus of hij er geen pijn aan krijgt. Ff zo googlen waar ik nog meer op moet letten. Ik heb het tot mijn 9e gehad, toen ging het pas naar binnen. Alleen bij Jayden staat het wel erg ver naar buiten.

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    sweetch heeft seyhan ook !
    Dat het navelbreukje erg naar buiten steekt, ik moest er van die speciale tape op plakken waar je verband mee plakt ( de navel dan induwen) En dan in bad eraf halen en weer nieuwe erna erop doen.

Lauwie dank je wel voor je vraag naar seyhan.
    Ja je merkt het wel nog wat maar nu toch meer door dat hij zich niet lekker voelt.
    Het doet me ook pijn aan mijn hart als ik al die schatjes hier op de foto zie lachen en Seyhan dat nauwelijks doet:(
    Wat wen zegt geef me dan wel weer het vertrouwen van kijk dat dacht ik ook dat het daardoor kwam.
    Hij voelt zich gewoon niet lekker:(
    En ik wil ook graag dat hij wat vrolijker is:(
    Heb op eigen initiatief pepti gehaald en we gaan eens proberen.
    De ka had het al over vastere voeding zoals fruithapje en dat verdunnen met water en hem dat geven tegen de reflux.
    Maar dat geeft me zo'n raar bijgevoel:(

Wen hoe snel merkte je dat de voeding hielp?

Miracle wat goed dat het goed is gegaan met de voeding!

14. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Lauwie jort gaat goed in zijn groei zeg!!:D

15. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    moosey houdt het goed in de gaten hoor!!
    En anders toch gewoon naar de ehbo bellen , ik weet dat het idd door de spuiten kan komen maar vind koorts nu heel akelig!

16. Ink1313

Ink1313 Actief lid

20 apr 2010
    300
    0
    16
    NULL
    Nederland
    @Elif, die stinkscheetjes, rommelende darmen en overstrekken zie ik bij Britt ook. En idd niezen, onstoken oogjes, heel veel de hik hebben en uitslag. Heeft Seyhan die uitslag ook in zijn gezichtje?

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hij heeft pukkeltjes ( als puistjes) in zijn gezicht.
    Die komen en gaan.
    Wat gek dat ze zoveel hetzelfde hebben qua symptomen.

18. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    moosey, niets aan als je kleintje ziek is, zeker als ze zo klein zijn! hoe gaat het nu?

irisb, hoe gaat het met jouw dochter? die had ook koorts toch?

elif, hoop dat het snel opknapt met die voeding! en mijn dochter lachte als baby ook niet veel (zonder dat ze ziek was ofzo) en dat is nu een vrolijk dametje. komt vast goed met seyhan ;)! en jort groeit idd heeeeel hard. vorige week 7550 gr, zal nu dus wel richting de 8 kilo zitten.

sweet, jort had ook een navelbreukje, maar dat is de laatste dagen bijna weg. volgens de ka moesten we opletten dat als hij ontroostbaar huilt en je kunt het niet indrukken (is hard)dan meteen ha bellen!

19. EyesOnly

EyesOnly Actief lid

25 mrt 2009
    423
    0
    0
    thuiszorg medewerkster
    Ergens in het noorden v/h land
    @elif tja hier ook een baby met koemelk allergie en reflux. Ook met allemaal dezelfde klachten. Ik denk als seyhan zich beter voelt dat hij ook wel wat meer begint te lachen. Dit is een foto van Finn voor dat hij nutramigen kreeg

20. EyesOnly

EyesOnly Actief lid

25 mrt 2009
    423
    0
    0
    thuiszorg medewerkster
    Ergens in het noorden v/h land
    @moeders met zieke kindjes tis toch wat he als ze zo klein zijn en zich niet lekker voelen. Je wilt alles wel voor ze doen. Hopelijk voelen ze zich snel wat beter

Deel Deze Pagina