Goedemorgen dames! Moosey wat fijn dat Diede weer zijn eigen is, ben ik erg blij om hoor. En sweet gelukkig dat hij ineens alles kwijt was. Ik durf Seyhan absoluut geen nutriton meer te geven al zei de ka wel als verdikkingsmiddel. Heb me toen zo verschrokken door zijn verstopping. Wen het was heerlijk En we mogen natuurlijk niet te hard van stapel lopen want morgen kan het weer anders zijn maar we zien verschil! Hij doet zich niet meer zo overstrekken als normaal. Hij drinkt de fles wel niet altijd helemaal leeg, soms laat hij 15 ml staan van de 110. Maar hij is wel al veel rustiger en niet zoveel last van buikpijn lijkt het. We hopen zo dat dit eindelijk de oplossing is!
Daarnet ging het weer ff mis en begon weer te overstrekken ( kan natuurlijk geen wonderen verwachten) Maar hij ligt nu wel heerlijk rustig te slapen, ik hoop zoooooooo dat dit de oplossing is. Van een kant heb ik het wel wat moeilijk met het afstappen van kolven bv , gek genoeg. Althans 's morgens als hij bij me op de buik lag was een vast moment voor hem om dan wel ff aan de borst te drinken. Maar voor mij psychisch zal het wel zeker meer rust geven. Trouwens gisteren wel een openbaring bij mijn man. We belden met tr en ik hoorde al dat zij dezelfde vragen kreeg en dat mijn man ook die vraag stelde van, drinkt hij al aan de borst? Hun zoontje wil ook niet aan de borst drinken. Toen heb ik hem gezegd je moet dat niet vragen telkens en je moet ook tegen je broer zeggen dat hij en haar en jouw moeder moet vertellen dit niet meer te doen. Dit bezorgd zoveel stress. En toen ineens zegt hij, ohw je hebt door mij ook al die stress gekregen en de vragen van mijn familie of hij al aan de borst dronk? Dus ik hem uitgelegd dat het idd zo was en dat ik hem dat ook had proberen uit te leggen, misschien herinneren sommigen van jullie nog de discussie die we hadden over het aanleggen en dan zou het wel lukken. Daar heeft hij dus sorry voor gezegd en mij gelijk gegeven dat er dus echt iets niet goed klopte Dat mijn gevoel juist zat.
Pfff, Elif, mannen! Wat moet je er nou mee? Soms he, dan spelen hun zelf het slachtoffer. Zo irritant:x En weer een dag dat ik niks goed kan doen voor Jayden. Alleen maar huilen, huilen, huilen. In de kinderwagen heeft hij 3 kwartier geslapen, gelukkig. Bij ons zitten wilt hij niet, in bed niet, box niet, wipstoel niet, draagzak niet. Ik HAAT deze dagen. Kan ik verdorie ook IETS goed doen? Ik geloof het niet. Waarom doe ik nooit wat goed bij Jayden? Waarom huilt hij alleen maar? Toch maar een osteopaat bellen...
Er achter gekomen dat 150+5 niet voldoende is bij Jayden. Net 180+6 gegeven. Hij heeft alles opgedronken! En nu ligt hij heerlijk te slapen, zonder daarvoor gespuugt te hebben. Misschien dat het door de sprong komt hoor, dat hij zoveel wou. Maar ik heb nu tenminste een kind die een voldaan gevoel heeft en nu tenminste kan slapen. En dat is mij veel waard, heel veel waard zelfs na afgelopen dagen. En vol = vol, dat geeft een kind echt wel aan. Ben weer blij dat hij eindelijk voldaan is en nu heerlijk ligt te pitten.
Lees op een Duitse website dat de 19 weken sprong echt "leuk" gaat worden. Schrik niet, die kan 5 tot 6 weken duren! "Dieser Sprung dauert gewöhnlich fünf Wochen, er kann sich aber auch über eine oder sechs Wochen erstrecken." het goede nieuws; De sprong erna duurt minder lang, maar is wel erg heftig. Dus dames, wij zijn voorbereid. Vind dat ik op die Duitse website toch meer kan vinden dan op de Nederlandse websites over de sprongen...
Hahahah sweet dan kunnen we onze borst nat maken Nou ik denk dat hij nu echt wakker werd, hij bedoelde het niet verkeerd. Maar had nu door wat ik al die tijd probeerde duidelijk te maken. Ik ben nu aan het uitproberen bij Seyhan, hij heeft nu eerst 90+ 3 gehad ( dat was wat hij normaal altijd opkreeg van bv zo'n 100 a 110. Nu kijken of het met de pepti meer word.
Lieverd, probeer te vertrouwen op jezelf. Als jij denkt dat hij honger heeft niet denken, oo hij heeft al zoveel gehad, gewoon een beetje geven. Probeer rustug te reageren en volg je eerste gevoel, niet nadenken gewoon doen. Meestal gaat het dan in 1 x goed. Niet verontschuldigen omdat jij je zoon extra te eten geeft terwijl dat precies is wat hij nodig heeft. JIj bent zijn mama en geloof me JE weet en kunt het echt wel. Niet alle sprongen merk je ook hoor. . en het kan ook zijn dat hij gewoon naar minder flessen wil of vandaag iets meer trek had. niet bij voorbaat je zorgen gaan maken over een sprong. ik heb er bij colin van geboorte tot niu 3 echt opgemerkt, de rest niet. dus take it easy take a sisi
Elif, ben benieuwd of jullie het kunnen ophogen. Laat het ons weten, ben benieuwd. Hopen dat de Pepti snel zijn werk doet. Ja Mimi hoe gaat het met jou? Jayden heeft van kwart voor 4 tot kwart over 8 geslapen. Hij had de 180cc nodig. Half 9 weer 180cc gegeven. Was wel heel erg wakker. En... Hij heeft zijn hand in zijn mond gestopt! Goed begin. En hij was zo aan het kletsen. Hij is nu net pas weer echt naar bed. Eerder wilde hij echt niet. Heb hem een half uur bijna laten huilen. Dat huilen ging over in gillen. Hij had gewoon behoefte aan om te kletsen met ons. Ligt nu als een blok te slapen. Ik ga slapen. Slaap lekker meiden.
Hoera! Jayden heeft voldoende aan 4 voedingen gehad. Totaal 660+24. Hij slaapt nu nog. Over 5minuten zit mijn "nachtdienst" erop. Aankomende nacht is vriendlief de sjaak met nachtdienst. Doen nu om en om. Valt mij wel op, gister heeft hij niet gespuugd ondanks dat hij geen Nutriton heeft gehad. Maar wij hebben nu wel zo iets van vol is vol. Denk dat dat ook scheelt. Geen gedoe meer met veranderen voeding (wouden over gaan op comfort). Wij blijven gewoon op Forte.
sweet wat goed zeg!!! Gelukkig. Enig nadeel hier Seyhan heeft nog steeds wat last van "verstopping". We proberen hem dan af en toe te helpen met de thermometer maar ik weet dat dit niet te vaak mag. Dan komt het gelukkig wel. Ben nu beetje aan het zoeken wat ik daar nu weer tegen kan doen.
Pff, Elif, zit ook allemaal niet mee he Idd, met de thermometer er steeds naar binnen gaan om het op gang te zetten is ook niet dé manier. Denk dat je het beste HA of KA kan benaderen hiervoor. Kan wel zeggen, 10cc extra water, maar weet niet of dit mogelijk is voor Seyhan. Wij hadden weer een praatgraag ventje in zijn bedje. Jeetje, die gaat straks de oren van ons hoofd af praten (bij wijze van dan). Hij heeft ook nu zijn handjes ontdekt. Zat er telkens mee over zijn eigen gezichtje te wrijven en maar happen naar de handen. (Hij had toen net gegeten, dus lijkt mij niet dat hij honger had. En hij slaapt toch nu dus zal echt geen honger zijn) Zo lief.
Wat schattig zeg. De ka heeft me een watersoort aanbevolen dat zou wat laxerend werken. Kon ook goed komen door de overgang van bv naar fv.
@Sweet Jenz zit ook sinds van het weekend met zijn handje in zijn mondje. En ja, hij past er echt helemaal in. Heeft niets met honger te maken, maar idd het ontdekken van zichzelf. Jenz wil ook bijna zijn speen niet meer nu, want tja dat handje is veeeeeel lekkerder. @Elif Wat vervelend dat Seyhan nog last heeft van "verstopping". Hier duurde het een week ofzo na verandering eten dat hij regelmatiger ontlasting kreeg. Dus nog even geduld, wie weet is dat bij Seyhan ook. Het oude eten heeft even nodig tot het uit het lichaam is, kan (geloof ik) zelfs 2 weken duren. @Ontlasting Jenz had vandaag sinds vrijdag weer zijn 1e ontlasting. Was goed en heeft er geen last van gehad, dus ga er niets aan doen. Het ene kindje poept nou eenmaal elke dag, de ander 1x per 1 a 2 dagen. Zolang hij er geen last van heeft doe ik er niets aan, thermometer werkt hier overigens ook. Maar volgens mij doet Jenz het expres, want papa was nog geen uur naar zijn werk en tatata: poepluier. Elke keer net als papa weg is of vlak voordat papa thuis komt. Hij denkt zeker dat mama het erg leuk vindt die poepluiers.
Sweet, beter dat het nu goed gaat met Jayden! Hier wilde Gwen ook ineens meer, en nou weer minder. Ze schommelt hier nogal, maar ik voldoe wel aan dr behoeftes, ookal is me vriend het er niet mee eens. Hoe kan je mannen nou duidelijk maken dat wij vrouwen echt wel weten wat we doen als het op ons kindje aankomt?:s Gisteren ook weer strijd gehad, ik zei nog, ze heeft niet een heel flesje gehad, sterker nog.. nog niet eens de helft. Maar ze was zo aan het klooien dat ik dr in de box gelegt had. Zegt ie nou ze heeft geen honger hoor.. zeg ik zo nee? geef dr de fles maar en drinken wat ze deed.. zei nog: geen honger he? Pfff echt tis soms zo vermoeiend als je vent je niet gelooft dat je wel het goede wil voor je kind en dus als ze honger heeft gewoon wil geven:S Nou zitten we hier op 165 + 5schepjes, maar ze heeft nu weer behoelfte aan meer, maar dan maak ik gewoon 100 cc aan met 3 scheppen, kijken wat ze daar dan van neemt nog. Maar het gaat verder wel goed hier hihi ze ligt nu lekker in dr bed geluidjes te maken, echt zo schattig Heerlijk zo een makkelijk meisje
Wen stiekem vinden we een poepluier ook wel fijn haha. Ben blij te horen dat niet alleen Seyhan dat heeft van de "verstopping" De vrouw van kind en gezin zei als het maar niet hard is. Moeten kindjes met fv niet zeker elke dag een poepluier hebben eigenlijk? xxx
Idd, Wen, herkenbaar van de speen niet meer willen. Hij spuugt hem telkens uit. Maar zijn eigen handje pakken? Ja, als hij zin heeft, anders zet hij het op een brullen. Dus Jayden heeft het nog niet helemaal door, maar goed. Komt wel goed Pff, Miracle, mannen. Jij zit er 24/7 met je neus op. Je weet echt wel wat je meisje nodig heeft hoor! Hier gelukkig niet zo'n *** eigenwijze vriend meer (laat ik het even afkloppen). Zo naar het weegmoment op CB. Ik ben zo benieuwd. Jayden is alleen weer even aan het piepen en aandacht/liefde/knuffel aan het vragen. Dus hoop dat wij hem nu wel goed kunnen meten. En de liefde, knuffel en aandacht geef ik hem met alle plezier. typen op laptoptoetsenbord werkt niet met kind op arm dus ik hou ermee op
@Elif Nee met fv hoeven ze niet elke dag ontlasting te hebben. Zolang de ontlasting idd gewoon brijig en mosterdgeel (in ieder geval niet groen) blijft, is het geen probleem. Blijft het nou echt langer weg dan 3 dagen, ja dan moet er wel hulp geboden worden. Althans dat zei mijn ka toen bij Jenz. Ennuh ik ben stiekem ook wel blij hoor met elke poepluier.
Oke dat is fijn te weten wen ik dacht dat namelijk! Hij heeft net 125 van de 120+ 4 opgedronken. Hij daarstraks niet genoeg aan de 90+3 ( wat eigenlijk ook weinig is maar hij dronk nooit veel) en vrij rustig geweest. Hij wilde natuurlijk weer duwen en dat ging hem niet zoals hij wilde. Maar hij netjes gedronken, hopelijk blijft het ff zo En zeker weten we toch wel van binnen wat het beste is voor je eigen kindje.
Heb Seyhan net naar boven gebracht voor te slapen en die is nu ook vanalles aan het babbelen. Alleen zet hij het meestal daarna op een huilen ik hoop dat dat uitblijft. Dat is wel een nadeel de kleine recht ( meestal op schoot) moeten houden voor de reflux, hij valt dan in slaap op je schoot. Terwijl je ze eigenlijk wakker in bed moet leggen en dan in slaap raken dus dat gaan we hem proberen aan te leren . Hij was wakker geschrokken door onze hondjes hun geblaf.