Goedemorgen dames! Wij zijn weer terug na de vierde behandelronde van Roosmarijn in de VU. Er is weer een foto van haar netvlies gemaakt en de chemokuren slaan aan als een tierelier! Dat is natuurlijk heel fijn Toch begint de chemo nu steeds meer invloed te krijgen op haar bloedwaardes: het Hb (ijzer) was gisteren zo laag dat ze een transfusie heeft gekregen. In 2,5 uur loopt er dan 65 ml bloed in via het infuus. Ze knapte er wel meteen zichtbaar van op, had meteen wat meer kleur op haar wangen. Wel is ze erg moe, lag de weg naar huis te slapen in de auto en hebben haar wakker moeten maken voor de voeding. Vanacht wilde ze om 03.00 uur drinken en vanochtend om 07.00 uur. Dat is natuurlijk super netjes na zo'n gekke paar dagen. In verband met haar verlaagde weerstand wordt ons afgeraden om in ruimtes met veel mensen te komen. Terwijl ik juist zo'n zin heb om te gaan winkelen enzo. Maar goed, we gaan dadelijk lekker buiten wandelen met haar en ons hondje, ook fijn! Volgende ronde is 6 april, dus nu lekker 4 weekjes thuis. @Sweet: wat fijn dat je een leuke avond gehad hebt! @prikjes: i.v.m de chemo mag Roosmarijn haar vaccinaties nog niet hebben. Ze is dus al extra vatbaar door de chemo en heeft geen bescherming van de prikjes. Pfff, als ik daar aan denk wil ik haar het liefst binnen houden ... @doorslapen: Roosmarijn slaapt af en toe nachtjes door. Na de voeding van 22.30 a 23.00 uur komt ze dan 's ochtends rond 06.30 uur. Erg fijn! @voedingen: ons meisje drinkt 6 a 7 keer per dag. Als ik haar afgekolfde melk geef is dat ornd de 100 ml. Dat drinkt ze zonder moeite op, en heeft er genoeg aan. Ze is nu 4200 gr. @anticonceptie: volgens mij is er al eerder wat over gesproken, maar wat doen jullie momenteel aan anticonceptie? Ik heb woensdag een afspraak voor het plaatsen van een koperspiraaltje. Had dit ook voordat Roosmarijn kwam en beviel me goed. Het plaatsen zal nu minder pijnlijk zijn, omdat ik toch wat ontsluiting heb gehad, volgens de gyn. Fijn weekend allemaal!
Hee meis, ik had stiekum al bij je andere berichten gekeken toen je gisteren zo reageerde en begreep inderdaad dat slapen niet echt lekker gaat. Ik kan me je frustratie daarover ook zó goed indenken! Siem heeft ook van die momenten, dan helpt oppakken niet, wegleggen niet, wil hij niet in de draagdoek, valt hij niet in slaap in de wieg (laat hem max 5 min huilen maar eerlijk gezegd hoor ik na 2 min al als het niets gaat worden dus pak ik hem maar weer bij me). Uit pure wanhoop slinger ik hem dan maar aan de borst. Dan sabbelt hij een beetje en soms valt hij in slaap. Soms ook niet. Maar goed ik zet hier natuurlijk alleen de positieve verhalen neer (nee hoor niet bewust haha maar als je maar weet dat het hier niet ook altijd geweldig gaat)
wen : 1 mei ben ik jarig. Lauwie: dat is zwaar inderdaad, dat soort nachten hebbenn wij ook hier hoor, als het je iets troost geeft. Alleen is hier de mazzel dat ik makkelijk wakker word s nachts en martin mij ook helpt(kan helpen). hier gaat express colin 2 dagen ,heel soms meer ligt aan mijn lijf, weg. dus naar de buren, zus of moeder Omdat ik het anders niet trek met het s nachts voeding geven, mijn zere lijf en zorgen voor beide kids de hele week.
Wat goed dat de chemo aanslaat en dat het goed gaat met Roosmarijn! Wat gun ik jullie dat deze hectiek achter de rug is en je lekker kunt gaan genieten (en winkelen ) met je kleine meid! Hier trouwens ook 6 tot 7 voedingen, hij is weer vaker gaan drinken sinds een paar dagen. Anticonceptie: ik slik nu Cerazette, spiraal komt er na ons evt. tweede kindje mocht ons dat gegund zijn over een paar jaar. @ Sweet wat fijn dat het gezellig was.
@Maartje Wat fijn dat de chemo aanslaat en dat Roosmarijn het zo goed doet. Ik hoop dat jullie snel lekker kunnen gaan genieten en idd winkelen e.d. @anticonceptie Hier alleen een condoom aangezien ik liever geen pil of andere hormonen meer wil hebben. Reageer er achteraf gezien toch niet zo fijn op, maar dat realiseerde ik me pas toen ik gestopt was ivm zwanger worden. Als we er definitief uit zijn of we wel of geen 2e willen, dan laat mijn man zich helpen. @ego Hier voor vandaag mijn plannen in duigen gevallen. Man had verschrikkelijke kiespijn gisteravond en vannacht, dus zit op dit moment al een uur bij de spoedtandarts. Ik ben benieuwd hoe hij er vandaan komt...
Hallo meiden!! Lauwie dikke knuffel lieve meid! Ik kan het me zo voorstellen, Seyhan had deze nacht extra lang op Jort gewacht , jeetje! Was om 1 uur tot 4 uur wakker!! Inbakeren is absoluut geeeeeeeen succes voor hem ( al weet ik dat ze dat in het begin vaker schijnen te hebben) In dat ik het uit deed en hem zo neer legde ( zijn handjes bij zijn gezicht net als in de baarmoeder) was hij vertrokken! Hier dus ook een heftige nacht achter de rug Dat ik op een gegeven moment eigenlijk een beetje boos werd op hem * schaam* en dan tegen hem zei: het is tijd nu heh je moet nu echt slapen! Maar ocharme hij kan er ook niks aan doen natuurlijk. Sweet wat goed dat het zo gezellig was! Maartje wat ben ik blij te horen dat de chemo zo goed aanslaat, al vind ik dit zo'n akelig woord bij zo'n klein kindje Hier heeft Seyhan ook heel veel en vaak honger? Sinds hij eigenlijk aan de pepti is. Dit is natuurlijk licht verteerbaar maar nu heeft hij echt heel vaak honger.
Meis, schaam je daar maar niet voor hoor, dat heb ik ook wel eens gehad toen Jenz zo bezig was. Dat is niet meer dan "normaal" dat je op een gegeven ogenblik zo reageert. Jenz had dat ook toen hij over ging op de Nutramigen, heeft wel eventjes geduurd voordat het lichaampje daaraan gewend was. Nog even volhouden en anders evt proberen zijn fles toch iets op te hogen of om de fles ofzo.
Elif, schaam je niet hoor. Dames, het gaat jullie goed, suc6 met de kids. Ik ga jullie verlaten. Zal wel elders op dit forum blijven reageren, maar niet meer hier.
Elif, kan je pb nu niet lezen. Ben mobiel aan het internetten... Snap niet waarom ik het niet kan lezen.
Ik kan reageer even kort want Diede is heeeel erg hangerig en vervelend vandaag ! Hij is op grote ontdekkingstocht en dat gaat gepaard met veel huilen en alle aandacht willen. Maar goed, ik weet waar het aan ligt dus ik mag niet klagen. @Lauwie: Ik snap je reactie maar ik ben blij dat je toch blijft! Vind je hartstikke gezellig! @Sweet: Nee!! Jammer.... Heb je er een reden voor als ik vragen mag?! @Maartje: Oh wat fijn dat het zo goed aanslaat!! Rest lees ik nog. Ik moest net rennen naar de babykamer want papa was aan het verschonen en riep om mijn hulp omdat Diede in zijn eigen gezicht had geplast.....
Sorry snap hier even helemaal niets meer van. Volgens mij mis ik tegenwoordig een hoop hier... Jammer, maar goed jij ook s6 met Jayden. Mocht je je bedenken dan ben je uiteraard altijd welkom.
Ik dacht ook wen huh ? Daarnet trouwens een provocatietest gedaan ( op aanraden van het belgisch cb gisteren) De eerste keer half omneo half pepti ging goed. Maar daarnet begon hij ineens te scheeuwen van de pijn na een paar slokjes Denk dat we ons antwoord hebben? xxx Hahahah moosey moest ook erg hard lachen
Ben bang dat ik jullie tot last ben met mijn negativiteit omdat ik soms met vlagen niet lekker in mijn vel zit. Soms gaat het goed, maar soms niet. Wil niet dat jullie mij irritant vinden. Vandaar... Sorry dat ik soms irritant ben
@sweet: mogen we de reden ook weten? ben toch wel nieuwsgierig hoor.... @moosey: ahahahah dat heb je makkelijk met jongetjes hier drukke aankomende week dus ik zal er weinig zijn denk ik. mijn zus is aan het verhuizen, gisteren sleutel gekregen en hebben 11 dagen de tijd om te schilderen ed. en over te verhuizen dus we moeten aan de slag haha. ik pas dus veel op mn nichtje deze week (2 jaar) en dat is best pittig met een baby in huis zeg! moet er echt even inkomen. moet ik niet oppassen dan ben ik daar aan het helpen dus sorry dat ik er niet veel zal zijn!
@sweet: doe niet zo gek meid!! je bent ons echt niet tot last hoor! je moet je ei af en toe kwijt kunnen en soms heb je wat steun/motivatie nodig en daar zijn wij toch ook voor!
Sweet gekke meid Iedereen heeft hier toch dagen dat het niet lekker gaat met ons Dus zeker je ei kwijtraken hier. Je moet er toch ergens mee naartoe. En ik doe dat toch ook genoeg * schaam*
Klopt, ei kwijt vind ik wel fijn eigenlijk. Scheelt wel, jullie "kennen" mij wel. Klopt, steun en motivatie heb ik soms ook nodig. Ok, ik blijf, vooruit sorry voor mijn geklaag
Nou we hebben allemaal van die dagen dat je zoiets hebt van heh dit zit me nu echt niet mee. Dus geen zorgen maken hoor.
Ah joh gekkie... Blijf maar lekker klagen hier hoor, ook daar zijn we voor. Ennuh we irriteren ook gewoon met zijn allen naar je terug. @Elif Nou volgens mij heb je idd je antwoord. Vind het trouwens wel snel dat ze zo'n provocatietest aanraden, bijv. Nutramigen duurt zeker 2 weken voordat je kan zeggen dat het echt helemaal werkt, dus neem aan met Pepti ook. Maar goed je weet in ieder geval wel meer nu. @Naomi S6 de komende week met alles en we zien je vanzelf weer voorbij waaien.