JANUARI 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door peps, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Mmmm dat horen we bij hem ook heel erg vaak.
    Nu heb ik vroeger ook zelf Astma gehad dus tja de kans dat hij het krijgt zit er ook in.
    Ik had het weer van mijn moeder.

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Meiden wat zouden jullie doen?
    Seyhan ligt nu lekker te slapen maar heeft dus compleet niks gedronken om 8 u.
    Moet ik hem wakker maken?

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    lekker laten slapen....komt vanzelf als die honger heeft.

nadeel...dat kan dus ook om 1/2/3/ofzo zijn.....

(ik voedde op verzoek, ook met fles)

Dus als je dat niet wilt...gewoon wakker maken en kijken of die wilt drinken (risico daarvan dat hij niet veel drinkt en over 3 uur ofzo toch wakker word weer....)

Succes!

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hihihih Antares dank je wel, mijn spookje meld zich toch wel om 3 uur.
    Afspraak met jort van lauwie ;)
    Nee serieus.
    Hij krijgt normaal om 21 uur de laatste fles en dan meld hij zich weer rond 3 uur:)

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hoe gaat het trouwens met jou meid?
    xxx

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    nah...lekker laten tukken meis...misschien komt die vannacht gewoon weer normale tijd om 3 dus...zonder dat je nu moet gaan stressen, hem wakker moet maken...en misschien dat ie wel niet meer wilt slapen erna!

En als die echt honger zou hebben...dan was die al lang wakker geweest...... :p Of hij komt een uurtje eerder..... zo erg is dat toch niet? kijken of je morgen weer normaal ritme kan verkrijgen.

(leeftijdsgebonden kan ik me herinneren dat Alyssa toen haar hele ritme om gooide....werd ook weer 2 keer wakker per nacht voor flesje....terwijl ze daarvoor al 6a7 uur doorsliep)

7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Met mij is het goed hoor. Deze is 3de ronde, maar ben de clomid vergeten.....dus ff afwachten of ik eisprong krijg. Denk van wel....maar we zullen het zien.

Verder druk! ben ook veel aan het werk (avonden en weekend) en ben er beetje moe van...want ons spook (ja zelfs met deze leeftijd spoken ze ook nog) is laatste weken bijna iedere nacht wel een keer wakker.......en ze wilt dan bij ons slapen. Zoals je je kunt indenken...dat is een bed van 180...en snurkende man....en een kind van 1 meter wat overdwars bijna ligt te slapen....voeten in je rug/zij/buik....armen om je heen/op je hoofd/in je haren friemelend....warm lijfje!! zodat je je bed uit zweet.....en jij 10cm om op te liggen.....whahahaha nu dan ben je uitgeput als je wakker word omdat je armen slapen, want je kunt je niet omdraaien als er een kleine kikker tegen je aan gedrukt ligt die van elke beweging wakker word en dan gaat mopperen............ :p

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hihih kan me inderdaad wel voorstellen hoe dat ligt in bed dan:p
    Ik duim voor een eisprong voor je!!!

9. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Moosey irritant he dat ze je begluren. Denk je dat ze slapen... Herken het. Niet van Jayden, wel van oppaskindjes die al wat ouder waren. Ik keek wel eens boven of ze sliepen. Dacht dat ze sliepen, maar loop je weg gaan ze roepen. Zijn het kinderen voor. Haha.

Elif, zou het niet helpen een extra kussen onder M. zijn hoofd te doen tegen snurken? En zou Seyhan niet wakker maken. Net als er gezegd wordt, die meld zich vanzelf wel weer. En dan drinkt hij wel...

Wen, Jayden niest met consumptie, doet hij al tijdje. Wanneer wordt het "zorgwekkend"? Als hij net gegeten heeft maakt hij van die rare geluiden. Alsof er iets vast zit in zijn keel. Hij heeft soms last van bultjes maar niet alleen rond zijn mond. Ook op zijn buik. Heeft nu ineens problemen met ontlasting. Voorheen niet. Misschien tijdelijk? Zijn vader heeft astma, zijn opa chronische bronchitis. Spugen, ja... Iets. Vandaag wel veel, vanavond. Maar vanwege ontlasting dat niet kwam halve theelepel olijfolie bij fles gedaan. Heeft 60cc laten staan toen. Maar ja, eet het zelf maar, vind je ook niet lekker. Is het handig deze verschijnselen met cb te overleggen? Wat gaat er dan gebeuren? Heb gehoord dat je pepti tot leeftijd van 1 jaar geheel vergoed krijgt. Berichten stammen wel af uit 2009 ofzo. Is dat nog zo?

Jayden heeft gepoept. Flink ook. Waar vaseline, thermometer en beetje olijfolie, bah, al niet goed voor zijn.

Ik ga slapen, ben gesloopt. Vriend slaapt al, jayden ook. Slaap lekker meiden.

10. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    @Sweet Qua pepti weet ik niet, wij hebben Nutramigen via de ka. Bij Nutramigen ligt het (geloof ik) aan de verzekering of je het (gedeeltelijk) vergoed krijgt. Ik zou het met het cb of ha overleggen of het misschien een idee is om over te stappen naar pepti. Bij mij gaven ze wel het advies aangezien Jenz bepaalde symptomen had, maar wij liepen al bij de ka dus ze lieten aan de ka over. Wie weet is het wel de oplossing voor jullie probleem.

@Antares Fijn te horen dat het ondanks de drukte goed met je gaat.

@Elif En hoe is de nacht gegaan?

@Moosey Wij hebben tot nu toe nog niets kunnen merken van sprongetjes, maar bij ons is er natuurlijk een vertekend beeld. Jenz heeft wel een inhaalslag gemaakt afgelopen week en is daar wel wat onrustig van. Heeft dagen (zoals vandaag) dat hij graag bij je is en in bed ligt te huilen.

Zo nu kan ik ook lekker mijn bedje in. Jenz heeft de laatste voeding binnen en de 1e is voor papa dus mama kan een beetje uitslapen. :D

11. sweetchocolate

Elif, hoe was de nacht gegaan?

Wen, ja, jullie hadden al een heel dossier zeg maar bij ka. Die hebben wij niet. Zal eens overleggen.

Hier gaat het tegenwoordig zo dat als ik laatste voeding geef hoef ik er 's nachts niet uit tot 6 uur. Geeft vriendlief laatste voeding hoeft hij er niet uit tot 6 uur. Mocht Jayden in de nacht komen. Door de weeks geeft vriendlief eerste voeding. Hij staat toch op. In het weekend ga ik, meestal. Nu is Jayden al wakker, maar vriendlief is er al heen. Kan ik nog liggen.

Vandaag druk dagje voor Jayden. Hebben verjaardag van mijn neefje. Hij is alweer 9. (zijn ouders zijn gescheiden. Zijn moeder had hem op zijn verjaardag) Waar blijft die tijd? Weet nog zo 9 jaar geleden dat wij daarheen gingen. Door de weeks, in de spits richting Brabant. Wat een ramp. Inmiddels zijn wij 9 jaar verder en is er veel gebeurd.

Ander onderwerp. Ik vind het grappig. Jayden zijn haarkleur is achter op zijn hoofd roodachtig. Voor, zijkant en boven is hij blond. Herkent iemand het? Jayden lijkt wel zo'n lapjeskat:)

12. Ink1313

Ink1313 Actief lid

20 apr 2010
    300
    0
    16
    NULL
    Nederland
    @Sweet, Britt heeft ook verschillende kleuren haar. Bovenop haar hoofd is het bruin en aan de zij- en achterkant is het meer blond. Als de zon op haar bolletje staat dan zie je al die verschillende kleuren haar zo goed. Ik vind dat erg mooi. Mijn zoon heeft rood/blond haar, ik denk dat Britt uiteindelijk dezelfde kleur zal krijgen.

@Elif, heb je al geprovoceerd joh? Gebeurd bij mij pas na een week of 4 tot 6, maar ik geef natuurlijk nog BV. Wel lekker dat je zekerheid hebt nu. Hier gaat het sinds mijn (zoveel mogelijk) melkvrije dieet goed met Britt. Uitslag is bijna verdwenen, ze drinkt beter aan mijn borst en heeft niet meer zo gek veel last van krampjes. Wel heeft ze nog steeds een ontstoken, tranend oog, niest ze regelmatig en poept ze niet al te vaak (een keer per 5 dgn ongeveer) Ik heb zelf ook ene prebioticum gehaald bij de reformwinkel, dat maakt je darmflora rustiger etc. Britt zou dat ook mogen, maar ik wil eerst kijken wat het doet als ik het neem en zij het via de BV krijgt.

Mevrouw ligt wakker te worden boven, hoor af en toe een kreetje via de babyfoon :)

13. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Goedemorgen meiden,

Een tijdje niet geweest (sorry) maar het lukte gewoon niet:(
    De oudste wil zijn aandacht en de kleine meid is nogal onrustig
    aan het einde van de dag en dat gaat door tot de laatste fles.
    Na de laatste fles duurt het nog ruim 2 uur voordat ze in slaap valt.
    De nacht slaapt ze verder goed door.
    Ze geeft nog aardig wat mondjes voeding terug, volgens mij heeft
    ze daar veel last van en daarnaast last van haar darmpjes :(
    Er ligt nog een hydrofielluier in het wiegje en elke keer als
    ik haar in bed leg kan ik die verschonen, hij is dan gewoon
    nat van het kleine beetje spugen.
    Ben al bij de huisarts geweest omdat ik dacht aan reflux maar
    volgens de HA heeft ze geen last van haar buikje en is ze een tevrede baby.
    Ja ze is ook een tevrede baby tot een uurtje of 18:00 en daarna is ze onrustig.
    Weet gewoon niet meer wat ik moet doen :(

sweetchocolate@ wat grappig dat ze verschillende kleuren
    haar heeft. Hier heeft ze 1 kleur haar, donkerblond.

Wen1975@ heerlijk hoor dat uitslapen.
    Helaas de laatse en de 1ste fles zijn voor mama ;)

Antares@ heel herken die nacht. Hier ook eentje van 1 meter
    die het gezellig vind bij papa en mama te slapen.
    Vriend en kind slapen heerlijk maar mama niet en onze kleine
    meid slaapt nog op de kamer en van elk geluidje van haar word
    ik ook vaak wakker ;)

Hele fijne dag allemaal.

Groetjesss Jetje

14. sweetchocolate

Ik word gek en de dag is nog maar net begonnen:( Morgen naar HA. Laat hem maar eens nakijken. Ben het gehuil zo spuugzat. Iedere keer is het weer dat geemmer met hem. En ik weet het niet meer. Laat hem maar eens nakijken. Als HA er niet uit kan komen, eis ik doorverwijzing naar KA. Ik wil dat hij binnenste buiten wordt gekeerd. Er moet toch een reden zijn van het zoveel huilen?

15. sweetchocolate

Maarten is met hem naar de hap. Ik hoop dat ze een oorzaak vinden. Anders hoop ik dat ze hem op gaan nemen en het alsnog vinden. Dit trek ik niet meer. Zijn al zo lang aan het klooien. Mijn hart huilt. Inmiddels ik ook.

16. sweetchocolate

Vriendlief belde op. Hij krijgt 4ml lactose per dag. Dit terwijl arts zei dat het NIET verstopt zit maar wel last heeft van lucht in zijn darmen wat krampen veroorzaakt. Dan word lactose voor krampen toch niet gebruikt? Mogen nu niet overstappen op andere voeding. Weet wel als hij morgen nog zo is bel ik mijn ouders op om hem te halen want ik trek dit niet meer.

17. mimi83

mimi83 Niet meer actief

sweet, lactose brengt ook de darmen op gang en dan gaat de lucht er dus uit.

18. Ink1313

Ink1313 Actief lid

20 apr 2010
    300
    0
    16
    NULL
    Nederland
    Oooh Sweet, ik leef met je mee meis! Niks is zo erg als een huilend en overstuur kind en hem niet kunnen troosten! Sterkte meis!

19. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    @Sweet Lactulose activeert idd de darmen, maar veroorzaakt vaak ook weer kramp. Dus ik ben daar een beetje dubbel over, ook vind ik 4ml vrij veel om mee te beginnen. Maar bij de HAP zullen ze het wel weten, denk ik... Zou anders idd morgen toch eens naar je ha gaan en het met hem overleggen. Binnenstebuiten keren van je kind zit er alleen niet in, ze kunnen zo weinig met die kleintjes.

@jettje Wat vervelend dat het niet zo goed gaat bij jullie. Wel knap dat de ha haar een tevreden baby vindt, terwijl jullie dat anders ervaren. Geef je bv of fv? Je kan natuurlijk zelf Nutriton proberen om te kijken of het mondjes teruggeven minder wordt.

Ga maar even bij de kleine man kijken, want hij ligt weer eens te jengelen in bed terwijl hij moet slapen. ;)

20. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Sweet dikke knuffel:(
    Ik hoop dat het helpt al klinkt het hier beetje tegenstrijdig bij de meiden.

Hier werd Seyhan vannacht pas om 4 !!! uur wakker.
    Ik schrok echt wakker toen ik hem hoorde.
    Toen terug tot 8 uur geslapen en daarna tot 11 uur.
    Volgens mij was hij kapotmoe

Deel Deze Pagina