JANUARI 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door peps, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi83

mimi83 Niet meer actief

juju ja het hoofdje draain is normaal. maar mijn kids slapen op hun zij en shannon draait dus haar hele lichaam.. van linkerzij, naar rug en vaak draait ze dan dus zelf op haar rechterzij incl. beentjes..

2. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Snap niet dat ze die onzin nog steeds uitkramen op de CB's :x Geweldig advies... als je BV om zeep wil helpen. Gelukkig heb jij én melk in overvloed én vind je het onzin. Maar er zijn genoeg mensen die er onzeker van worden en er naar gaan luisteren :( Wij mogen woensdag ook, benieuwd wat ze gaan zeggen. Maar CB hier valt wel mee. Heb iig nooit belachelijk BV advies gehad (ok, één keertje, maar toen was hij al anderhalf) of commentaar over aantal voedingen...

Succes met kolven en flestesten :D

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ahh sorry dat had ik niet geod begrepen.. dat is flink knap dan! Hier draait hij nog niet naar zijn zij toe inderdaad. :)

@IrisB: Als ik eerlijk ben was ik eerst wel van plan het op te volgen. Ze zei dat hij namelijk meer last van krampjes kreeg als ik dat niet deed, en wil natuurlijk niet dat mijn mannetje pijn heeft :) Ook was hij ruim een pond aangekomen in een week en dat vond ze teveel. Heb toen zelf bij borstvoeding.com de curve ingevuld en daar kwam uit dat dat helemaal niet zo bizar veel is bij bv. En toen hij een keer honger had na 2,5 uur had ik echt geen zin om een half uur met een overstuur kind te zitten die maar bleef happen en zoeken en niet begreep waarom ik hem niets gaf. Dus was snel gedaan met het advies toen begrijp je ;)

@ all: gebruiken jullie een dekentje of een slaapzakje? Zit er aan te denken om een slaapzakje aan te schaffen omdat onze man de neiging heeft alles los te trappelen als hij bijvoorbeeld een krampje heeft (of honger ;) Maar goed dan gaat hij ook uit bed).

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    De kleine ligt hier onder een dekentje juju:)

Mimi hier doet de kleine man idd ook soms al draaien naar de zij dat ik denk huh moet ik je nu al bij wijze van zo in de gaten houden ;)

Net naar de ha geweest toch om te vragen ivm reflux en in België word nu gezegd niks van medicatie ertegen te geven.
    Aangezien veel medicatie nu slecht bleek te zijn voor het hartje.
    Dus de nutriton moet het gaan doen!
    Moet wel zeggen dat hij wat rustiger is.
    Anders neem ik ff de maxicosi mee naar boven en hem daar dan ff rechtop in leggen.
    Want 's nachts sukkel ik echt in slaap hoor * schaam*

5. Ink1313

Ink1313 Actief lid

20 apr 2010
    300
    0
    16
    NULL
    Nederland
    Pffff, dat CB is echt zoooo drama. We noemen het hier al het consternatiebureau! Vrijdag komt er hier weer eentje op visite om de start door te spreken. Ik werd er met zoonlief al helemaal gek van alle adviezen die kant nog wal raken en de opmerkingen en vragen waar de ongeinteresseerdheid vanaf straalt...denk er sterk over dat ik naar het CB ga voor inentingen en voor de rest lekker niet!

Met zoonlief had ik in december de afsluitende afspraak, een klein voorbeeldje van een heleboel stomme vragen en opmerkingen was het volgende:
    Het was de dag na Sinterklaas dat ik bij het CB was, mijn zoon had een heel verhaal over wat hij had gekregen van de Sint en hoe er ineens allemaal pakjes voor de deur stonden. gaat die doos met haar vragenlijstje beginnen is haar eerste vraag: En praat Jordi in verstaanbare zinnen....dus ik kijk haar aan, waarschijnlijk vol ongeloof ofzo...zit ze me echt aan te kijken en verwacht ze dus echt antwoord. Heb maar gevraagd of ze het verhaal van mijn zoon had verstaan en begrepen....domme vraag...dom antwoord toch? Omdat hij een kilo te zwaar was wilde ze hem ook nog ff naar het dieetspreekuur sturen...heb haar gezegd dat als hij een jaar of 8 is en het is dan nog steeds zo dat we daar dan best eens over kunnen praten, nu wil ik er niks over horen. Kom op zeg, een kind van nog geen 4 jaar naar een dieetspreekuur sturen....Toen Jordi 6 weken oud was ging hij doorslapen van een uurtje of 23 tot een uurtje of 6. Hij groeide als kool, zat boven alle groeilijnen en wilde die mensen daar dat ik hem ging wakker maken voor een nachtvoeding. Echt ik heb al zoveel meegemaakt met die oenen.

Heb alweer heeeeeel veel zin in de komende 4 jaar consternatiebureau begrijpen jullie hahahaha!

6. Tese

Tese Niet meer actief

Wij hebben juist een hele goede cb hier maar had al begrepen dat dat vrij zeldzaam is dus ben er blij mee.

Wat betreft het op de zij draaien, Tess doet dat ook al even. Wist niet dat dat zo bijzonder was? Sem deed dat ook al vanaf het begin en kon zich ook al heel snl doorrollen op z'n buik.

Juju wij gebruiken ook een dekentje. Tess ligt daaronder ingebakerd dus wel een xtra laag. Maar het is ook erg koud op onze slaapkamer dus als we haar niet hadden ingebakerd dan had ze alsnog een slaapzakje aangekregen.

7. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    muppet, als ze rollen mag je toch niet meer inbakeren?

cb hier is bv maffia tot 6 mnd en dan wordt het kv maffia

ben voor mijn gevoel de hele dag bezig met voedingen, boertjes, spugen, hik, krampjes, infacol, rechtop houden, troosten en nutriton ;)
    voedingen duren eindeloos en er zit overdag 3u tussen met vaak tussendoor ook nog een slokje

8. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Zo, weer bijgelezen (meeste berichten dan)

@ boven of beneden slapen: Hier ook zo'n geval hoor! Jayden slaapt ook niet altijd in zijn eigen bedje. 's Middags neem ik hem nog liever bij mij. Kan ik hem lekker de pink geven als ik ook een tukkie aan het doen ben. Hmm, Jayden is 3 weken (ruim), maar ik moet nog echt 's middags een tukkie doen hoor. (soms wel, soms niet). Anders slaap ik om 20:30 uur al terwijl Jayden nog staat te stuiteren naast zijn bed (bij wijze van). Doe hem 's morgens (na de voeding als hij moe is), 's avonds en 's nachts in zijn eigen bedje. Maar dat 's morgens en 's avonds alleen als hij het toelaat. Al is het maar een paar uur, dat ik even mijn handen vrij heb.

@ voorkeurshouding: Volgens mij heeft Jayden die ook. Overdag probeer ik er wel op te letten en op zich gaat het goed. Maar 's nachts in bed draait hij altijd zijn hoofd naar rechts.

@ CB: Die keer dat ik haar heb gezien (onze wijkverpleegkundige) vond ik dat ze goede adviezen had. Maar dat is met 1 keer dat ik haar heb gezien.

@ all: Hoelaat stoppen jullie je kindjes in bed? Al in het begin van de avond of één van de laatste voedingen?

@ ego: Vandaag lekker zuurkool wezen eten bij mijn ouders. Tja, heb geen zin om alleen te eten. Morgenavond eet ik ook alleen. Dan pak ik liever de auto naar mijn ouders. Ook wel gezellig. Lekker ouderwets met zijn viertjes (ok, vijven, Jayden was er ook). Maarten zit in het zeer koude Oekraine (-18 graden!!!) in een stinkende hotelkamer waarvan het raam niet open kan (ik blij dat ik leef in een omgeving waar het net iets onder 0 is 's nachts in een goed, fris geventileert huis) en mijn zusje haar vriend was weer aan het kloten (zoals zo vaak) zodat zusje lief zo iets had van dikke vinger, zoek het lekker uit. En groot gelijk heeft ze.
    Met Jayden ging het wel goed. Begin van de middag weinig willen drinken nog (wat wil je?;)), maar fles van 17:00 uur en 21:00 uur keurig leeg gedronken weer (gewoon normaal 120 cc, die van 21:00 uur beetje laten staan). Daarna was het weer huilen, om 21:40 uur. Zelfde gedaan als gisteravond, gewoon lekker in een warm bad gedaan. Man, hij werd er zo heerlijk ontspannen van. Je zag de spanning van hem af gaan. Daarna weer brullen toen hij uit bad ging. In bed leggen heeft dan echt geen zin. Dan maar de pink. Nou, die had hij 30 seconden in zijn mond gehad en is toen vertrokken naar dromenland:D
    Dus meneer lag er om 22:00 uur in en slaapt weer lekker in zijn eigen bedje.

Zo, ik ga mijn bed ook opzoeken. Helaas, geen man om tegenaan te kruipen. Die ligt in Oekraine al op één oor.

Morgen weer vroeg dag. De hond wordt gesterelisseerd (of hoe schrijf je het?)

Slaap lekker dames

9. Tese

Tese Niet meer actief

@Lauwie: klopt je mag dan niet meer inbakeren. We hebben Sem ook eerder moeten uitbakeren. Maar het mag sowieso niet langer dan 3 maanden. Het echte inbakeren dan hè, dan heb ik het niet over puckababy's. Hoewel dat dan ook niet meer mag.

@slapen: hier slaapt Tess gewoon in haar bedje. Ze heeft er niet altijd zin in en als ze echt niet wil dan haal ik haar naar beneden maar dan is het meestal al weer bijna tijd voor een fles. Het is ook geen doen met een gillende en schreeuwende broer om haar heen om beneden te slapen.

10. Tese

Tese Niet meer actief

Hier lekker vroeg eruit. Gisteren om 20.30 heeft Tess haar laatste fles gehad en daarna zijn we in slaap gevallen. Ik schrok om kwart over 5 wakker! Ze had om 12 uur nog een fles moeten krijgen maar daar zijn we dus doorheen geslapen.
    Dus toen ik vanochtend wakker schrok heb ik haar er meteen uitgehaald voor een fles. Ze was nog zo alert als ik weet niet wat dus dat is goed gegaan.

Ik had ook al gevraagd of ze al naar 5 flessen mag en dat mag al maar dan moet ze wel per fles 150 cc krijgen en dat vind ik wel heel veel per fles dus dat doen we nog maar even niet.

11. Tese

Tese Niet meer actief

Een voorkeurshouding heeft Tess hier trouwens ook. Als ze op bed ligt dan kijkt ze altijd naar rechts. Ik kan haar hoofd naar links leggen wat ik wil maar binnen 3 minuten ligt ze weer de andere kant op te snurken. Dus ik ga vandaag even een osteopaat bellen. Dr broer zat ook al tegen een helm aan en dat wil ik nu voor zijn.

12. maartje85

maartje85 Actief lid

27 mrt 2010
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    goedemorgen allemaal,

@voorkeurshouding: hier ook een naar-rechts-draaier. We proberen haar nu ook naar de andere kant te stimuleren door haar op de andere arm vast te houden en af en toe op haar buik in de box te leggen om haar nekspieren te trainen. Wat doet een osteopaat precies, misschien is dat later ook slim om eens te bezoeken.

@slapen: Roosmarijn slaapt in een wikkeldeken onder een deken. Zij heeft een vrij koele kamer, en vindt het heerlijk in de wikkeldeken. Ze is niet ingebakerd, kan haar armen en benen goed bewegen.
    Wij wonen in een gelijkvloers appartement, maar ik leg haar ook regelmatig in de woonkamer in de box, zodat ze lekker bij me is. Ze is ook steeds langer wakker, erg gezellig :) ze is dan gewoon rustig rond aan het kijken.

@voeding: borstvoeding gaat weer goed. Ze had vrijdag/zaterdag echt een regeldag, maar komt nu weer netjes om de drie uur, en tussen 22.30 en 03.00 uur vanacht sliep ze door, dus 4,5 uur.

13. linnielin

linnielin VIP lid

2 sep 2009
    6.635
    0
    0
    NULL
    NULL
    @nachten: hier vannacht voor het eerst een nacht waarin Joucke maar 1x geweest is! Verder kwam hij elke nacht nog 2x, ook al krijgt hij de fles. Hij zit dus nog op 8 voedingen. Weet echt niet hoe ik dit kan veranderen, want hij kan gewoon echt niet meer dan 80-100cc per keer op. Dus ja, we zullen er hier nog wel even doorheen moeten denk ik!

@slaapplaats: hier ligt Joucke het meeste in zijn bed. We merken dat hij dan zelf het rustigste is. 's Avonds is hij wel vaak beneden en als ik weet dat er nog kraambezoek kom hou ik hem ook wel beneden, maar verder ligt hij vooral veel boven. Arinde lag wel bijna altijd beneden, maar die had daar geen last van. En ze slaapt nu prima in haar eigen bed, dus daar zou ik me maar niet druk om maken!

@sweetchocolate: misschien is het voor Jayden inderdaad wel goed dat je hem 's avonds in bad doet. Als hem dat ontspanning geeft! Er is ook speciale badzeep voor 's avonds he, dan kunnen ze nog meer ontspannen! Dapper hoor, dat je er nu 24 uur alleen voor staat!!!!

@CB: hier vind ik ze meestal wel positief. Toen ik van de week met Joucke kwam en hij niks was aangekomen hebben ze echt goed meegedacht. Toen ik de dag daarna bij de HA vandaan kwam en een van de verpleegkundige me zag kwam ze me nog achteraan om te vragen wat hij had gezegd. En ze belde later nog een keer om te vragen hoe het ging, dus dat is wel super! Ben met Arinde wel een paar keer voor niks naar HA gestuurd, maar goed...beter te vaak dan te weinig denk ik dan maar!

Verder weet ik het even niet meer! Ik hou vandaag de brievenbus even goed in de gaten, want Joucke heeft (door een administratiefout) nog steeds de gehoortest niet gehad. Morgen zitten ze er weer, dus als ik vandaag nog steeds geen oproep gehad heb moet ik even bellen.

14. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @CB: Zometeen heb ik de eerste afspraak. Ze zijn al hier geweest en ik ben al 2x wezen wegen en tot nu toe zijn ze superaardig!! Ben benieuwd wat de kinderarts te zeggen heeft.

@slapen: Diede slaapt onder een laken en dekentje. Zo wild als 'ie is als hij honger heeft, zo rustig slaapt hij onder zijn dekentje. Hij draait nog helemaal niet eigenlijk, alleen zijn hoofdje :).

@borstvoeding kolven: Gisteren kwam er bij het kolven bijna niks uit! Gelukkig kwam het vanmorgen weer op gang. Maar ik las dat je eigenlijk 6 keer per dag moet kolven maar dat red ik niet. Best veel werk om 6 keer te kolven en daarnaast 6 keer per dag de fles te geven! Maar ik probeer nu wel zoveel mogelijk te kolven want volgens mij was de melkproductie al aan het terugnemen omdat ik te weinig kolf.

15. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Linnielin: Ik vind het best lastig om Diede wakker te houden voor kraamvisite. Ik ben bang dat hij er onrustig van wordt als ik hem te lang wakker houd.

Houden jullie je kindje wakker voor kraamvisite? De eerste 2 weken sprak ik juist zo af met iedereen dat ik zeker wist dat Diede sliep want ik wilde niet dat iemand hem vasthield. Hoezo overbeschermend :)?!
    Nu wil ik bij bepaalde mensen eigenlijk nog niet dat ze hem vasthouden (maarja, da's ook zo lullig om te zeggen ;)). Maar vind het nu wel leuk als hij wakker is als er visite is maar ik ga hem er niet extra lang voor wakker houden of wakker maken.

16. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    moosey, ik hou jort niet wakker, maar hij slaapt wel regelmatig beneden.
    en ik laat heel veel mensen jort niet vast houden, ben heel bang dat hij weer ziek wordt. vandeweek in de buurt geweest bij een verkouden buurjongetje en hij is nu weer verkouden! hoop echt dat het niet weer rs is!

17. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @voorkeurshouding: die heb ik hier nog niet kunnen opmerken dus zal hier wel meevallen gelukkig!
    ze draait haar hoofd vaak van links naar rechts als ze slaapt en vind dat prima ;)

@draaien: hier ook een vroege vogel ;)
    isabel draait sinds 2 weken al op haar zij als ze op haar rug ligt, 1 keer is ze zelfs een keertje doorgerold op haar buik maar dat was eenmalig:p

@slaaptijd: isabel gaat naar bed als wij ook naar bed gaan, de rest van de dag ligt ze lekker beneden in de box of bij mij ze is overdag ook veel wakker hoor.
    meestal gaan wij rond half 11 naar boven en dan douchen we nog even met haar en dan krijgt ze eten en gaat ze haar bedje in dus meestal is het 11 uur voor we in bed liggen.

@cb: tja hier de 1e keer dus ook negatieve ervaringen gehad. de laatste keer waren ze erg aardig en kreeg ook goed advies, lekker tegenstrijdig he die mensen spreken elkaar zo erg tegen!
    donderdag gaan we weer naar het cb ben benieuwd wat er nu gezegd gaat worden ;) denk dat het wel goed zal gaan want de verpleegkundige die wij hebben is erg aardig en vind het allemaal goed wat we doen...

@moosey: nee wij houden isabel ook niet wakker voor kraamvisite. als ze ligt te slapen dan ligt ze te slapen ;) nou slaapt ze goed door als ze opgepakt wordt dus soms wordt ze uit de box gehaald en bij iemand anders weg gelegd en dan slaapt ze gewoon tevreden door. maar 9 van de 10 keer is toch wakker hihi. hier geen problemen ermee dat anderen haar vast houden... zolang degene maar niet ziek is hihi.

18. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    linnielin, waarom komt joucke niet aan denken ze?

maartje, hoe is het bij jullie? nog in het zh?

19. maartje85

maartje85 Actief lid

27 mrt 2010
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    @lauwie: hey, het is goed hier. We zijn zondagavond weer thuis gekomen. Roosmarijn lijkt weinig last te hebben van de chemo, maar ik wel meer moe en slaapt meer. Ze was juist wat vaker wakker overdag, maar nu valt ze na de voeding weer lekker in slaap.
    Wel is ze wat onrustiger als ze dan wakker is, maar goed, we knuffelen lekker veel :)

Half februari worden we verwacht voor de derde (en misschien al wel laatste) chemokuur. Tot die tijd genieten we lekker thuis van elkaar.

20. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Gelukkig, ben niet de enige die haar kind zo laat naar bed doet:).

Linnielin, dat is die van Zwitsal toch? Met lavendel? Of hebben ze ook andere merken voor het slapen gaan?

Heb de nacht ook weer overleefd. Viel mij reuze mee zo in mijn eentje in de nacht. Maar ja, tussen 2 voedingen zat vannacht 6 uur tussen. Dus het was voor mij appeltje eitje.

Helaas moest ik de wekker zetten om 07:15 uur vanwege de hond. Anders heb ik uit kunnen slapen tot 08:00 uur.

Zo, dan is het nu aandacht geven aan mijn kleine vent. Maarten komt vanavond pas om 21:00 uur. Als hij niet weer vertraging heeft

Deel Deze Pagina