JANUARI 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door peps, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Mimi: Gefeliciteerd met Colin!!!

@Lauwie: Groeit Jort ook hard in de lengte? Want ik vreesde dat Diede rond deze tijd al niet meer in de bak zou passen maar dat valt mee. Omdat Diede bij zijn geboorte al zo groot was, groeit hij langzamer dan een kleinere baby.

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Bedankt meiden voor de tips.
    Loop erg voor ik weet het maaaaaaar ben me al aan het voorbereiden hahaha.
    Die foto wat je hebt geplaatst mimi ziet er iedeaal uit!!

Wij hebben ook een mutsy waar je de maxicosi en daarna het zitgedeelte op kunt zetten.
    maar als er een 2e komt kan ik niet met 2 koetsen gaan crossen idd haha

3. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    moosey, hij was in 9 weken 8cm gegroeid dus dat is niet langzaam volgens mij. al buigt de curve nu wel wat af. het past nu nog prima, maar ik denk niet daat het nog 3 maanden duurt..
    hoeveel is diede dan gegroeid? hadden ze zijn lengte niet verkeerd gemete bij zijn geboorte?

4. maartje85

maartje85 Actief lid

27 mrt 2010
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lauwie: met Roosmarijn gaat hetnu goed. Ze ligt in de kinderwagen te slapen, maar mag zo weer eten. De behandeling slaat goed aan en de oogarts is zeer tevreden. Het gaat allemaal de goede kant op. Wel heeft ze steeds meer last van de chemo en het laseren (onrustig, pijn aan haar gelaserde oogje, moe en slechter eten enkele dagen na de chemo.)
    Gelukkgi duurt dit steeds maar een paar dagen en is ze daarna weer haar geweldige zelf ;) Wel wil ze opeens sinds een paar dagen wer 2 nachtvoedingen, terwijl ze af en toe doorsliep of 1 voeding wilde in de nacht. Maar dit kan natuurlijk ook met een sprongetje te maken hebben.

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Nooit geweten! (voel me een beetje dommig :))

@ Lauwie: ja ik ga ze ook vragen om steeds 100 ml op te warmen maar ben bang dat er veel bv weggegooid moet worden zo. Ach ja *zucht* daar hadden we de vriezervoorraad ook voor..
    Fijn dat Jort zo lekker slaapt!!!

@ Elif: Ja hij drinkt goed uit de fles hoor maar heb het idee dat het toch niet zijn voorkeur heeft ;) Als we een flessendagje hebben gehad (2 voedingen uit fles) wil hij 's avonds véél aan de borst. Vind ik ook wel lekker hoor :) Veel gezelliger.
    Zijn jullie aan het denken aan een tweede? (natuurlijk wel weer een heel traject enzo, lijkt me lastig als je zo moet 'plannen')

@ Mimi gefeliciteerd met Colin!

@ Sweet blijven de woensdagen je rustdagen of ga je binnenkort werken op de woensdag? ANders wel lekker, een dag in de week je ahnden helemaal vrij :)

Hier totale rust. Baby ligt in bed na een ontspannende babymassage vanochtend ;) Doen we iedere week (lessen dan, masseren wel vaker) en hij geniet er steeds meer van :D

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    juju ja juli gaan we weer voor een gesprek:D

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Spannend! :D

8. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    mimi gefeliciteerd met Colin!!!

moosey fijn dat je 1e werkdag is mee gevallen!

ik mag over 2 weken weer..... maar alleen zaterdagen haha wanneer ik doordeweeks ga werken is maar afwachten wanneer er oppaskindjes zijn!

9. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Juju voorlopig blijft woensdag mijn rustdag. Heb geen werk meer. Zwangerschapsdiscriminatie al beweren hun van niet.

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Sweet hier was dat hetzelfde idd op de dag dat ik zelfs vertelde dat ik zwanger was!!!

Juju het word deze keer dan ook weer een secret mission, aldus voor onze familie en vrienden.
    Sommigen zullen wel errug geschokt zijn hahaha

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Sorry kan het niet laten.
    Maar dit is toch wel het bewijs dat hij zich beter voelt op zijn voeding eindelijk een lachend kindje:D

12. sweetchocolate

Ow, dat is ff lekker zeg! Als dat geen discriminatie is weet ik het niet meer. Functioneerde jij ook ineens niet meer toen ze wisten dat je zwanger was?;) Mij hebben ze tot 30 min voor verlof aan het lijntje gehouden, dus zo'n 3 maanden.

Pff, wat is dit irritant zeg. Hebben jullie kleintjes dat ook wel eens; ongeveer 2-3 minuten huilen, dan weer 10-15 min stil, 2-3 min huilen weer stil. Echt ik vind het zo irritant. Ik weet dat ik hem erin moet laten liggen, zegt mijn gevoel. Anders gaat hij leren om iedere kik die hij geeft dat mama hem er wel ff uit komt halen. No way. Maar bedenk bij mijzelf, help, doe ik er wel goed aan?! Hij is niet hard aan het huilen. Ja, soms een harde kreet zeg maar, maar anders is het meer jammeren.
    Hij ligt wel gewoon ingebakert in zijn swaddle me.

Wat doen jullie als het zo blijft doorgaan? Kijken of met rust laten? Ik zeg met rust laten, want hij huilt niet echt heel erg hard. Maar ik vind het o zo moeilijk.

13. sweetchocolate

Oef, wat is S. toch een lekker ding:D
    Gaat het nu beter met zijn voeding? Ook omdat het licht verteerbaar is, is hij niet zo heel erg hongerig meer?

14. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Sweet ik vind dat ook moeilijk dan laten liggen:(

Ja het gaat nu ( afkloppen) echt beter met deze voeding, hij lachte steeds niet.
    Altijd beetje mindere zin maar hij zit veel beter in zijn vel!
    En daarom nu ook de lach hihi.
    De honger is al weiniger aan het worden maar hij heeft vandaag wel 3 x150+5 opgedronken:D
    Mama blij:D

15. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    even spammen ;)

elif wat een droppie is hij toch he!

16. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hihi wat een droppies..

elif: wat fijn dat seyhan nu lekker lacht en zich goed voelt.

Noami: zo te zien heeft ze een jurkje aan.. wat een lieve glimlach en leuk kussentje.. en zwangerschapspagina op de achtergrond

17. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    klopt ze heeft een jurkje aan ;) helemaal roze haha roze rompertje, roze jurkje en roze maillot eronder:p
    en zp op de achtergrond zag ik net ook ja haha.

18. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Lauwie: Diede was bij zijn geboorte 60 cm maar daarna hadden ze het over 59 cm. Volgens mij is het sowieso natte-vinger-werk want volgens mij mogen ze de lengte niet meer opmeten. Bij 8 weken was hij 63 cm.

@Elif: Mooie foto weer! Om verliefd op te worden!
    Spannend zeg, in juli al een gesprek!
    Wij hebben altijd gezegd dat we een leeftijdsverschil van 2 tot 3 jaar mooi vinden en we hebben mensen die binnen 1,5 jaar 2 kinderen krijgen altijd voor gek verklaard, alleen nu het allemaal zo makkelijk gaat denken we er soms anders over :D. Dan hebben we het erover dat we net zo goed snel voor een tweede kunnen gaan omdat je er nu nog middenin zit. Maar van de andere kant hebben we het nu heel rustig omdat Diede zo makkelijk is maar dat hoeft niet te betekenen dat de tweede dat ook is :D! En met één kindje ben je ook iets flexibeler.
    En wat ook speelt, ik was meteen de eerste ronde zwanger maar dat hoeft bij de tweede echt niet zo te zijn. Dus we kunnen plannen wat we willen maar je hebt het toch niet voor het zeggen!
    Maar goed, nooit verwacht dat we zo snel al een beetje over een tweede zouden nadenken!

@Sweet: Als Diede niet echt huilt dan laat ik hem vaak wil even liggen maar als het echt aanhoudt, haal ik hem wel eruit.

@Naomi: Wat een mooi meisje is ze toch. Ook al van die mooie heldere ogen! En dat tongetje....Lief!

19. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    dit is het hele setje mimi ;)

20. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Soms zou ik bijna Diede een jurkje aan willen doen :D. Ziet er altijd zo lief uit!

Deel Deze Pagina