JANUARI 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door peps, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Huh? Joucke nog steeds geen gehoortest gehad? Zijn hielprik wel? Nou ja, kan gebeuren:)

2. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Maartje: Wat fijn dat het zo goed gaat!

Na elke voeding blijft Diede nog eventjes wakker om te "spelen" maar daarna leg ik hem in zijn bedje. Of hij moet echt niet kunnen slapen, dan mag hij in de box of bij ons. Zijn laatste voeding krijgt hij rond 23:00 en daarna gaan wij ook slapen. Hij kwam vanmorgen trouwens pas om 5:30!!
    Zo en nu naar het cb!
    Fijne dag allemaal!

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Siem gaat naar bed na zijn laatste voeding, die is tussen 10 en 11 ergens. Die geef ik dan boven en wieg hem dan in slaap. Meestal slaapt hij direct door in zijn wiegje, soms moet ik nog 1 of 2 keer troosten. Maar 's avonds ben ik streng: in je eigen wiegje slapen!
    Hij komt dan meestal tussen 4 en 5 voor een voeding en dan tussen 7 en 8 weer. Dan staan we op, aankelden en is hij wakker. Rond een uur of 11 weer voeding en dan slaapt hij beneden. Krijgt tussen 2 en 3 weer honger, daarna gaan we vaak wandelen en dan slaapt hij in de wagenbak door tot een uur of 6. Dan weer eten en is hij weer even wakker, en dan slaapt hij dus tot 10 of 11 uur. We zitten zo op 6 a 7 voedingen op een dag.

Meeste baby's onder een lakentje dus. Staat ook veel schattiger in een wiegje ;)
    Voorkeurshouding: geen idee eigenlijk (Schaam, ben ik nu een slechte moeder). Hij draait zijn hoofdje steeds.. Moet morgen naar kinderarts CB en ga wel vragen waar ik op moet letten op de vorm van zijn hoofdje, juist omdat hij zo vaak beneden ligt kan ik hem overdag wel 'dwingen' een bepaalde kant op te kijken (tot hij ook op zijn zij kan rollen net als sommige vroege vogels hier natuurlijk ;))

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

#144 mimi83, 1 feb 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 feb 2011
    hier qua slapen: afwisselend. ze slaapt veel beneden, maar ook regelmatig boven i.v.m. haar spelende, racende, kletsende, herriemakende broer.. haha.
    Als ze goed in slaapt slaapt ze er prima door heen hoor en ik laat haar sowieso 1x beneden als colin ook beneden is, soms gedeeltelijk omdat zij dan voeding krijgt of colin naar bed gaat. Zodat ze net aan haar broer went aan geluid en slapen met geluid.. Daardoor is op visite gaan en naar een restaurant e.d veeel makkelijker. ze slapen allebei overal doorheen, colin kan ik nog steeds in een restaurant in zijn buggy plat leggen en dan slaapt hij , hij moet dan wel zelf aan geven dat hij moe is hoor, want anders blijft hij liever wakker.. Net als zijn ouders avond mensen.

Vanochtend heeft ze boven geslapen, nu ligt colin te slapen en is shannon beneden en die blijft nu dus ook beneden tot wij naar bed gaan, we gaan vanavond eerst nog op visite en dan gaat ze mee. Colin gaat er vroeg in, die laat ik nu dus ook niet zolang slapen en dan passen mijn ouders op met de babyfoon.

Voeding. ze komt zelf om de vier uur en ik kan aan haar merken dat het uurtje meer slapen per voeding haar goed doet, ze is in ieder geval een stuk duidelijker dat ze eten wil.. hihi Maar ik zit dan dus met een nachtvoeding (de 6 e voeding) die ze wel nog moet hebben denk ik, dus tja nog maar even het wekkertje zetten. Maar als ik reken redt ze in principe de 5 voedingen ..
    3.2 kg X 150 = 480: 6= 80 cc
    480: 5= 96 cc
    3.2 x 180 = 576: 6= 96 cc
    576: 5=115 cc

prematuurtjes volgen vaak rond de 180 cc per kg lichaamsgewicht p.d. de eerste tijd.

Ze zit alleen nog niet op de 3.5 kg (denk ik) ik wil dond. extra te wegen .Dus of ze dan nu al om mag naar 5 voedingen. hmm

O ja qua slapen. Shannon heeft een laken en 2 dekens. Hier ook alijd met een slaapzak (behalve zomers) een dekentje erover/evt. alleen lakentje. voor het geborgen voelen en omdat de armen vaak bloot liggen en zodat (formaat colin) die straks niet meer in een slaapzak past, het niet vreemd vind om onder een deken te slapen.

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

O ja ik hou de baby absoluut niet wakker omdat er iemand komt. ze komen naar een baby kijken endie slaapt veel.. dus lijkt mij logisch. Hou haar inderdaad wel beneden in de reiswieg of box. Als ze haar wakker willen zien moeten ze wachten op een voeding of van te voren vragen hoelaat ze eten krijgt.

6. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    slapen gebeurt hier in een slaapzak zonder armpjes want krijg haar armen er nog niet door heen:p (armen wel door die gaten natuurlijk ;)) en dan ook nog een deken eroverheen.

7. linnielin

linnielin VIP lid

2 sep 2009
    6.635
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik laat hem er ook niet wakker voor hoor. Hij kan ook prima in de box slapen, dus daar leg ik hem dan neer. Zodat ze hem wel kunnen zien, maar niet perse hoeven vast te houden. Heb er namelijk niet zoveel zin in dat ze allemaal naar boven moeten om hem te kunnen zien. Maar als hij slaapt als er kraambezoek is, dan hebben ze gewoon pech hoor! En anders slaapt hij eigenlijk ook gewoon door, als hij opgepakt wordt.

8. linnielin

linnielin VIP lid

2 sep 2009
    6.635
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij kreeg eerst BV, maar daar groeide hij helemaal niet op. Daarna Friso Hypoallergeen, wat hij blijkbaar niet lekker vond....want daarvan dronk hij hooguit 50-60 cc.
    Nu zijn we overgestapt op gewone Friso en drinkt hij een stuk beter. Hij drinkt nu zo 80-100cc. En van de week was hij dus wel 60 gram gegroeid in 3 dagen. Dus waarschijnlijk gaat het nu de goede kant op!!!!

9. linnielin

linnielin VIP lid

2 sep 2009
    6.635
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heerlijk dat jullie weer thuis zijn! En probeer nu maar even lekker zorgeloos te genieten tot de volgende kuur eraan komt!

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik maak de baby ook niet wakker voor bezoek. Sterker nog: als hij in zijn wiegje ligt dan ligt hij in zijn wiegje en kan het bezoek even boven kijken en dan hups weer naar beneden ;) Wij hebben nu 3x visite gehad die Siem dus amper gezien hebben. Dat hoort erbij he risico van op kraambezoek gaan.

11. linnielin

linnielin VIP lid

2 sep 2009
    6.635
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij heeft de Kruidvat het ook van eigen merk, maar dat weet ik niet zeker!
    Je klinkt wel aardig opgewekt, fijn hoor!!

12. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Die heb je van verschillende merken! Ik heb welterustenbadje van Weleda, maar je hebt ook Zwitseal, Natusan geloof ik ook en iedere drogist heeft ook zijn eigen merk ervan volgens mij. Dus lekker snuffelen ;)

13. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    linnielin, fijn dat je weet wat het is en hij nu wel goed groeit!

14. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Dekentje: Hier slaapt de kleine ook onder een dekentje, stop hem wel lekker strak in aan de zijkanten.

Slapen en visite: Ik maak hem echt niet wakker voor visite. Hij ligt wel vaak beneden overdag dus ze kunnen hem dan wel gewoon zien. Meestal tijdens de visite van smorgens is hij wel wakker maar de visite smiddags heeft pech qua vasthouden, want dan laat ik hem lekker liggen.

15. sweetchocolate

Ik ben inderdaad weer wat vrolijker:) Ik lig hier dubbel. Jayden liet net 2 grote boeren. Na iedere boer was het smile van oor tot oor. Zo, die lucht is er weer uit:D

Zal eens gaan kijken voor avond badspul.

16. linnielin

linnielin VIP lid

2 sep 2009
    6.635
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad ja...hij zag er steeds nog wel alert uit enzo...maar toch, ze moeten wel groeien;)

17. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Net bij het cb geweest en nu blijkt dat de rechter testikel van Diede is vergroot. Maar het hoeft niks ergs te zijn, kan ook vocht zijn. Dus deze week maar even langs de huisarts. Verder was gelukkig alles goed!!

18. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha ik ga binnenkort dagje weg met mijn moeder en zusje, en bedacht me gisteren dat ik dan voor het eerst in het openbaar ga voeden.. Bedacht me hoe ik dat discreet kon doen terwijl Siem aan het drinken was. Nou hij ging me toch te keer, met grote teugen de melk opklokken, hij verslikte zich (proest proest) toen miepen dat hij verder wilde drinken, liet los, liet een keiharde boer en spuugde toen ook wat melk terug. Haha nou dat discreet voeden kan ik wel vergeten haha héérlijk dat ongeneerde he!

19. sweetchocolate

:D Tja, dat gaat nog wel eens lastig worden. Discreet voeden met een baby die zoveel "lawaai" maakt met drinken. Inderdaad, dat weg slokken, zo hard. Net alsof ze nooit wat krijgen ofzo;)

Scheelt wel weer; Als een baby een keiharde boer laat wordt het als normaal gezien. Maar wij hoeven dat niet te doen:p

20. sweetchocolate

Ik lees net wat over steenbok baby's. Zo herkenbaar!

Steenbok

22 december - 20 januari
    De trouwe Steenbok, een kindje met een sterke wil
    De eerste geluidjes die een Steenbok-baby zal geven zijn piepende geluidjes. Schrik niet wanneer dit ineens omslaat in een luid gekrijs. Een Steenbok-kindje is al snel met zijn of haar stemmetje aan het goochelen om zo alle aandacht te kunnen krijgen. Het kleintje weet al heel vroeg precies wat het wel en vooral wat het niet wil. Ze hebben veel behoefte aan regelmaat en hebben op vaste tijden honger. Als mama die vaste tijden even vergeet, zal ze dat weten ook. Het kleine bokje schreeuwt zo hard dat zelfs de buren haast geloven dat er een ontaarde moeder aan het werk is.
    Van nu af aan deelt dit kleine Steenbokje de lakens uit. Papa en mama kunnen proberen een andere tijdsindeling in te stellen voor de baby, maar het lachen zal ze hierin vergaan. Het Steenbokje zal hier heftig tegen protesteren en denkt eigen schuld, dikke bult! Jullie hebben zelf mijn ordelijke leven verstoord. Er is echter goed nieuws! Dat gaat veranderen. Zorg voor leuke speelmaatjes waar het kind mee kan spelen en het heeft al snel door dat het leven nou eenmaal niet altijd zo ordelijk verloopt als gehoopt.
    Op school doen de Steenbok-kindjes het prima. Ze houden zich meestal aan de regels en doen braaf hun huiswerk. Dat doen ze trouwens meer vanuit hun voorliefde voor orde en eerzucht dan vanuit enorme ambitie. Steenbok-kindjes zijn over het algemeen toch makkelijker opvoedbaar dan kindjes uit andere sterrenbeelden. Het zijn doorzetters en ze weten precies wat ze te doen staat. Ze zijn zeer aanhankelijk maar ze kunnen een tikkeltje jaloers reageren wanneer ze het idee hebben dat andere kindjes voorgetrokken worden. Het zijn over het algemeen een beetje laatbloeiertjes. Pas in de pubertijd beginnen ze zich echt te ontplooien, helaas heeft dit vaak ook een beetje gevolgen voor wat ze op school presteren. Gelukkig staat daar tegenover hun wil om vooruit te komen. Het eindexamen komen ze uiteindelijk met goede cijfers door. Wees niet al te streng voor dit kleine bokje en het groeit op tot een evenwichtige en sterke Steenbok.

Deel Deze Pagina