JANUARI 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door peps, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tese

Tese Niet meer actief

Juju als ze ziek zijn mogen ze niet naar het kdv. Ze bellen ook wel erg snel of je ze weer komt halen hoor. Als ze tandjes krijgen willen ze nog wel eens verhoging krijgen maar dat is normaal. Maar ze bellen wel dat je ze moet komen halen

2. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    haha naomi: niet alleen daarvoor hoor. Met een groter gezinnetje heb je gewoon wat meer ruimte nodig. Heb geen zin om iedere dag boodschappen te doen.

3. Ink1313

Ink1313 Actief lid

20 apr 2010
    300
    0
    16
    NULL
    Nederland
    @Juju, is idd wel handig om zo te "sparen" voor mindere BV-tijden. Daar had ik natuurlijk weer helemaal niet aan gedacht zeg! Ik vroeg me al af wat jullie aan het doen waren met lades vol BV. Ik heb denk ik een zakje of 10-15 staan van 150cc en vond dat al veel! Bij de oudste kolfde ik de voeding op mijn werk, en had dan direct weer een voeding voor de volgende dag. Ik vulde dus elke dag de vriezer aan met hergeen hij ahd gedronken die dag. Maar idd ik ben heel snel gestopt met kolven op mijn werk, vind het niks. Nu ben ik van plan tot 6 mnd BV te geven, hopelijk kan ik die dips overwinnen met de voorraad die ik nu heb. Ga maar eens wat meer kolven, ff die productie omhoog helpen, dan heb ik ook wat meer speling. Erg slim!

Brittje heeft net haar eerste enting gehad. Ze krijste de hele boel bij elkaar. Moest er erg om lachen, dramaqueen! Hopelijk krijgt ze er niet al teveel last van. Heb vanmiddag ook nog een kraamvisite gepland en mijn neefje (6 mnd) komt een paar uurtjes. Weer heeeeel handig gepland hahaha!

Vanavond eten we lekker patatjes! Jordi gaat altijd gymen op, woensdag van half 5 tot half 6 en dan eten we eigenlijk meestal lekker patatjes. Daarna lekker zaalvoetballen, heb ik ook weer veel zin in! Heb het idee dat ik mn leven een beetje aan het terugkrijgen ben. Britt zit lekker in haar ritme en mams gaat ook weer leuke dingen doen! De lente komt eraan, wart wil je nog meer...(nog meer weken vrij eigenlijk....)

4. maartje85

maartje85 Actief lid

27 mrt 2010
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!

Ah ja, de lente de lente :) Wij genieten ook volop.
    Gaan veel met de hond wandelen en ik wil he tliefst ook weer gaan fietsen. Ben daarom op zoek naar een bakfiets, zodat maxi cosi (in speciale beugels) en hond of boodschappen makkelijk meekunnen.

Heeft een van jullie misschien tips of een adressje met voordelige bakfietsen? En welk merk is goed?

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha ja ik had het nieuws gelezen over bv-ijsjes en dacht: dat is geld verdienen! Dus aan het gek een voorraad aan het inslaan om mijn eigen ijssalon te beginnen deze zomer ;)

@ Muppet: ja stom van mij, natuurlijk mogen ze niet naar kdv als ze ziek zijn. Sorry hoor, even iq-dip. (pff en dat moet weer gaan werken over 1,5 week)

6. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @marije: ik weet het, wij hebben ook een 2e vriezer staan ;)
    die in de keuken is gehaal voor ons. en die in de schuur heeft 4 lades waarvan er 3 voor het eten van de hond zijn en 1 la gebruiken wij nog extra.

@maartje: hmm geen idee, wel lekker als je dan zo weg kan! ik doe altijd alles lopend hihi.

hier net naar de opening van de jumbo geweest. ging om 9 uur open en de 1e 300 klanten kregen een bosje bloemen gratis...
    ik was er gelukkig om 9 uur want om 10 over 9 waren de bloemen dus al op!! er liep dus meer als 300 man daar in die winkel pfffff het was erg druk. loop ik daar met mn wandelwagen haha. ach ja heb onze boodschapjes voor deze week alweer gedaan en nog een gratis appeltaartje erbij omdat ik boven de 25,- kwam haha altijd mee genomen toch ;)

7. Ink1313

Ink1313 Actief lid

20 apr 2010
    300
    0
    16
    NULL
    Nederland
    ben spontaan maar aan t kolven geslagen hihihi! Voel me net een melkkoe....

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha Ink ;) Ik kolf alleen 's ochtends mijn tweede borst af (de eerste drinkt hij leeg).
    Maar zit nu te twijfelen. Afgelopen twee nachten heeft hij om 20 uur de laatste voeding en slaap hij tot 7 uur. Mijn borsten zijn dan twee skippyballen, hele bed is nat. Misschien dat ik rond 10 uur voor het slapen gaan nog even leegkolf. Maar ja, dan stimuleer ik wel weer productie en wat als hij dan toch weer trek krijgt en ik heb onvoldoende?
    (tja dan heb ik nog 12 liter in de vriezer, waar maak ik me druk om ;))

9. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    hey,

geen puf om ver terug te lezen, sorry

maartje, wij hebben een bakfiets van bakfietsweb.nl die zijn goedkoop. vind het wel wennen om erop te fietsen.

wij zijn maandag met jort bij de osteopaat geweest. zijn nekje zit vast naar achteren en er zit veel spanning op zijn darmen. merk alleen nog niet veel verbetering. over 3 weken weer.

10. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    @lauwie: ik twijfel ook nog of ik naar de osteopaat zal gaan. Tijdens het aanleggen bij het drinken trekt hij vaak helemaal hol met zijn ruggetje. :S Ik ben aan de andere kant ook weer een beetje bang wat ze daar met hem gaan doen.

Nou de vriezer is gebracht. Ze zouden smiddags komen tussen 3 en 5 Nou ze kwamen pas om 7 u :S Hele middag voor jan l*l thuis gezeten.
    Morgen gaan we hem aansluiten en dan borstvoeding in slaan haha... gaat eigenlijk nergens over ;) maar het leek mij wel handig. Als ik nu toch borstvoeding 'over' heb, dit te gebruiken voor wanneer ik stop met borstvoeding geven. Dan kan hij misschien nog wel een paar weekjes bv krijgen uit de vriezer.

11. dreamy12

dreamy12 Fanatiek lid

15 feb 2007
    3.047
    0
    0
    Hoi Dames,

Allereerst iedereen van harte gefeliciteerd met de mooie januari kids!! Hoop dat het bij iedereen goed is gegaan en goed gaat.

Ik heb in het begin een paar keer meegeschreven met jullie. Maar omdat ik persoonlijk behoorlijk in de knoop zat/zit ben ik afgehaakt. Ik ga nu per 11 april beginnen met therapie en hoop dat me dat zal helpen. Ook wil ik graag met jullie weer gaan kletsen en de ervaringen van onze kids delen. als jullie dat ook gezellig vinden natuurlijk:D

Ik ben 10 januari bevallen van een zoontje Liam :) Het gaat hartstikke goed en zijn broer is reuze trots op hem.

Zijn jullie ook zo aan het genieten van het weer? Echt geen straf om nog even verlof te hebben met deze mooie lente dagen!!

12. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Welkom Dreamy! Ik las je banner en dacht: wow die baby is al 9 maanden! Beetje dom ;)
    Het is heerlijk weer. Helaas nog maar 1,5 week verlof hier :( Blij dat het beter met je gaat en lekker meeschrijven hier, gezellig!

Ego: ik ga zo al weer naar de op-een-na-laatste babymassage!

13. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @dreamy: welkom terug!! gefeliciteerd met jullie zoontje ;)
    hopelijk gaat de therapie je helpen!

@juju: ook ik las de banner verkeerd ;) het is nog vroeg zullen we maar zeggen haha.

ik moet volgende week zaterdag weer gaan werken, maar alleen de zaterdagen dus ;) wanneer ik verder weer begin is maar afwachten! dus ik kan zolang nog heerlijk genieten!!!

14. EyesOnly

EyesOnly Actief lid

25 mrt 2009
    423
    0
    0
    thuiszorg medewerkster
    Ergens in het noorden v/h land
    Wow wat is het hier rustig, maar dat is ook niet zo gek. Het is zo lekker weer! Ben ook iedere dag met Finn aan het wandelen. Gaat goed hier, straks alleen even naar de dokter voor zijn spruw die heeft hij nu al 7wkn! Verder alles goed hier met de dames?

Moest net wel glimlachen om de borstvoeding voorraden, kan het me helemaal voorstellen hoe dat er uit moet zien. Hartstikke goed van jullie dames!

15. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha ja melk zat ;) Mijn vriend wil vandaag niet gaan wandelen ivm radioactieve wolk over Nederland dus ik zit binnen vandaag :( (als enige waarschijnlijk in heel Nederland)

16. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    radioactieve wolk??? weet ik niets van..

wij zijn al lekker buiten geweest en de achterdeur staat nu ook weer heerlijk open..

hier heeft isabel net haar prikjes voor de tweede keer gehad! het was heel hard krijsen maar ze slaapt ook gelijk weer haha.

ze weegt nu 4710 gram en is 59 cm dus lekker gegroeid! ze vond haar wel weer erg sterk... ze leek wel 6 maanden zei ze omdat ze zo omhoog lag en heel stevig zit hihi.
    alles was gelukkig perfect dus beter kan niet he ;)

17. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Dreamy: Gefeliciteerd!!

@Eyes: Hmmm, hopen dat ze er iets voor hebben dat het wegblijft!

@Juju: Is jouw vriend zo bezorgd? Want ik heb gehoord dat het niet schadelijk is. Inmiddels is de wolk al zolang onderweg dat de deeltjes nu niks meer voorstellen.

@Naomi: Wauw, goed gegroeid! Altijd leuk als je eigen kindje het zo goed doet :)!

Hier gaat alles goed! Ben wel ontzettend verkouden maar dat is ook niet zo raar met de snelle overgang van het weer.
    Met Diede gaat het ook goed, behalve dat hij best veel eczeem heeft. Het begon met een klein plekje op zijn buik maar nu zit zijn hele buik onder en het verspreid ook naar zijn armpjes en beentjes :(. Ik heb er 2 weken geleden al vette zalf voor gekregen maar dat helpt dus niet echt. Je ziet ook dat hij eraan krabt. Dus komende maandag maar weer naar de huisarts toe (dan is de ha er die ons vorige keer hielp).
    Dinsdag hebben we een afspraak bij de kaakchirurg en dan kijken ze of ze de ranula (flebbertje onder zijn tong :D) moeten opereren of dat het kan blijven zitten.
    Grrrr, we hadden ons eigenlijk voorgenomen voorlopig niet meer in het ziekenhuis te komen :)!

18. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @moosey: hopelijk hoeft diede niet geopereerd te worden!
    wat balen van zijn eczeem!! ik heb bij isabel creme met dode zee gebruikt (komt van de tuinen) en die heeft echt heeeeel goed gewerkt :) na 2 weken was het helemaal weg!!
    ik gebruik het nu preventief (alleen gezichtje). geen idee of het bij diede ook kan helpen? het is wel een dure creme klein potje voor 9,-!!

19. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Naomi: Had Isabel ook van die eczeem die schilferig is? Vooral na het badderen zie je het goed bij Diede. Rood met schilfers.
    Maar bedankt voor de tip, ik wacht af wat de ha zegt en dan kan ik die creme wel eens kopen. Voor Diede is niks te duur :)!

20. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @moosey: bij Isabel was het vooral rood en pukkelig, schraal zeg maar. daarna begon het te schilferen en dan was het verdwenen.

Deel Deze Pagina