JANUARI 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door peps, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Ik vind een papfles eigenlijk ook onzin maar was een beetje aan het speuren naar info en het leek wel of bijna iedereen die al geeft met 4 maanden. Ik luister naar wat de diëtist denkt dat het beste is met zijn eczeem.

Diede had het tijgertje snel ontdekt maar die ziet het spiegeltje weer niet! Hij wordt meestal chaggie en boos als hij op zijn buik moet liggen van mij en heeft dan geen oog meer voor zijn kleed haha!

2. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Zijn niet meer naar Hap gegaan. Volle luier woog wel meer dan schone luier. Bedankt voor de tip! Gister ook maar 4 keer dunne. Viel dus reuze mee in vergelijking met afgelopen zaterdag. Gaan vandaag wel naar ha. Gister heeft hij 820cc totale voeding gedronken. 4 voedingen en beetje. Hij wou gewoon niet meer. Vond dat al best veel in vergelijking met afgelopen dagen dus ben zeer tevreden.

Hier zitten wij af en toe op 4 voedingen. Van cb moeten wij weer terug naar 5 voedingen. Soms wilt Jayden 5 voedingen, soms heeft hij geen zin in eten en zit dus op 4 voedingen.

Papfles? Op pakjes staat 6 maanden toch? Of heb je ze ook vanaf 4 maanden? Wat is de reden waarom zij nu al aan de pap zijn?
    Hier een kind dat om half 11 in zijn bed wordt gestopt en de volgende dag als vriend moet werken om half 7 wakker wordt gemaakt. Anders is het kwart over 7. Dus vind een papfles niet nodig. Maar hoe merk je of hij wel of geen papfles nodig heeft?

Net als bijvoeding. Al met 3 maanden! Waarom dan vraag ik mij nog wel eens af. 2.5 maand spant de kroon. Weet niet meer waar ik dat las. Kijk is het op advies Ka is het een ander verhaal lijkt mij. Hij zal echt weten wat hij doet.

Het zal allemaal niet op een weekje aankomen, maar een maand vroeger beginnen dan eigenlijk kan/mag is wat te.

Hoera, Jayden heeft geen dunne gehad afgelopen nacht! Wel na voeding een natte wind maar met minder consumptie. Vandaag wil ik ook Jayden laten wegen.

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Met papfles wordt meestal melk + rijstenbloem bedoeld. Kindjes krijgen dat met 4 maanden als ze niet (genoeg) doorslapen, vooral als je aan je max aan flesvoeding zit op een dag. Soms wat eerder al.

Bijvoeden.. tja. Ik wil graag wachten tot 6 maanden maar kreeg zelf met 6 weken al mijn eerste fruithapje van mijn moeder.

Blij dat het beter gaat met Jayden!

@ Moosey: Spiegeltjes zijn hier hoogst favoriet. Kleine ijdeltuit..

4. maartje85

maartje85 Actief lid

27 mrt 2010
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames!

Afgelopen week waren we weer in de VU voor alweer de 5e chemokuur van Roosmarijn. Gelukkig zien haar oogjes/netvliezen er goed uit op de foto's en slaat de behandeling goed aan. Nu heeft ze even een 'off-dagje' beetje huilerig en veel wakker. Het weekend heeft ze het echter super gedaan!

doorslapen: de afgelopen drie nachten slaapt Roosmarijn van 22.30 tot 07.15 door. Dan maak ik haar wakker, want wil graag dat zij om 07.30 eet. Ze is twee weekjes geleden ook overgegaan op 5 voedingen i.p.v 7! Helemaal zelf.

Voeding: ik vind het zelf nog wel wennen, 5 voedingen. Ze wil nu om de 4 uur i.p.v om de drie uur. Mijn productie heeft zich razendsnel aangepast. Ben erg benieuwd wat ze komende donderdag weegt!

ontwikkeling: wij hebben geen speelkleed, ga er toch maar eens eentje kopen als ik de verhalen hier lees, haha. Wel pakt ons meisje alles vast, en knuffelt echt met haar tutdoekje en knuffelhondje. Ook brabbelt ze de oren van je hoofd; ze ligt nu in bed in de kamer hiernaast en ik hoor haar gezellig kletsen :)

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Wat fijn om te lezen Maartje! Hier dus ook 5 voedingen, laatste rond 20 uur, eerste rond 5 uur. Heeft geen zin als ik hem om 23 uur extra voedt, hij heeft om 5 uur honger ;) Slaapt vervolgens tot 8 uur/half 9.
    Zo'n speelkleed (welke dan ook) is echt goed. Spiegeltjes, dingetjes om tegen aan te slaan, hier werkt het als een trein!

6. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Sweet: Volgens mij zijn er ook moeders die het ook doen omdat ze het leuk vinden hun kindje eten te geven met een lepeltje. Tuurlijk lijkt het mij straks ook leuk maar daarvoor ga ik toch niet eerder beginnen met bijvoeden!
    Maar schijnbaar schijnt het nu bij allergieën en eczeem weer beter te zijn om met bijvoeding te beginnen bij 4 maanden. Je wordt er toch simpel van! Elke keer ontdekken ze weer iets nieuws of komen ze ergens op terug!
    Fijn dat Jayden goed heeft gedronken! Succes bij de ha!

@Juju: Volgens mij was het 30 jaar geleden heel gewoon om met 2 maanden al van alles te geven als ik dat zo lees wat mijn (schoon)ouders allemaal schreven over ons vroeger. Ik zat met 2,5 maand al aan de groente en fruit en mijn vriend ook.

Hahaha! Tis maar goed dat Diede niet zo'n ijdeltuitje is want dan zou hij schrikken van wijkende haargrens en zijn omhoog staande haar :D!

@Maartje: Wat goed! Hoeveel chemokuren moet Roosmarijn nog of bekijken ze dat per keer?
    Een speelkleed is echt een aanrader. Diede begint al te lachen zodra hij het kleed ziet!

Hier een piepend kind die, net als gisteren, niks wil. Ja, bij mij zijn en naar mij kijken ;). Geeft steeds aan moe te zijn maar als hij dan op bedje ligt gaat hij na 15 min. al mopperen. Dus nu ligt hij naast de computer op tafel op zijn speelkleed en kijkt hoe ik typ :)!
    Zo meteen maar eens douchen en dan lekker gaan wandelen.
    Fijne dag!

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Moosey ik vind Diede prachtig, dus niets schrikken ;)

Ja het stomme is dat ik dus waanzinnige buikkrampjes had als baby en mijn moeder met 6 weken dus moest beginnen met sinaasappels (!!!) aan mij geven. Tja, dat wordt nu anders geadviseerd.
    Had ook gelezen dat bijvoeden juist vanaf 4 maanden moest ivm allergieen ja.Ik houd het maar op 6 omdat ik me daar beter bij voel, volgens mij is er iedere week een ander onderzoek dus je moet uiteindelijk toch zelf je weg maar vinden he :)

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

maartje: wat goed dat ze op 5 voedingen is gegaan zelf en wat super dat haar netvliesje er nu goed uitziet. 5 e was toch de laatste kuur??

Sweet: Colin was zo'n kindje die met 4 maanden gelijk bambix in sowieso zijn laatste fles kreeg. Hij zat op 1 liter forte voeding en had reflux dus alles wat dikker maakte was welkom en hij kreeg het ook wel in 2 andere flessen omdat hij dan eigenlijk meer wou drinken.
    daarnaast is het inderdaad voor een verzadigd gevoel om het in de laatste fles te doen bij niet doorslapen, vaak hebben mensen zoiets van ach dan slapen ze toch nioet door, maar vergeet niet dat ze overdag ook vaker wakker zijn en de volledige nachtrust goed kunnen gebruiken, als 2 eetlepels bambox in 1 fles daarin helpen.. tja zie ik er geen kwaad in.
    tuurlijk zijn er moeders die het doen omdat ze graag wat anders willen geven, maar ja dat is hun keuze.

bijvoeden: bij colin ook met 3,5 omdat hij nioet genoeg had aan de liter. Shannon ga ik gecorrigeerd geven dus 4 maanden+ wat ze te vroeg was. dus dat komt neer op 5,5 maand ongeveer.

Shannon zit de soms op 5 flessen maar meestal op 4 ! en dat doet ze zelf, dat is haar ritme, ze hoort op 5 te zitten hoor,5-6 kg is 5 x 180 cc water en 6 scheppen voeding, boven 6 kilo is 4 flessen voeding 180 cc water en 6 scheppen voeding. Neem die boven de 6 kg ruim hor , het ene kindje is er aan toe met 6 kg en het andere kindje met 7 kg.

9. sweetchocolate

Fruit schijnt weer voor één of andere allergie te zorgen als het gegeven wordt aan baby's jonger dan 6 maanden. Daarom is aan te raden om met groente te beginnen las ik ergens.

Van 5 naar 4 voedingen: Wow, netjes! Ik mocht geen eens over naar de 4 voedingen van CB:( Ondanks dat Jayden het prima doet op 4 voedingen. "baby's van 3 maanden moeten nog gewoon 5 voedingen hebben", zegt CB (wijkverpleegkundige). Nu zitten wij vanwege Jayden's diarree wel op de 5 voedingen (in stukken, totaal ongeveer 160 cc vocht tussen door in kleinere porties (lichte thee met ORS na iedere diarree beurt) Maar als dat over is, volg ik weer lekker Jayden. Heeft hij niet voldoende aan 4 voedingen, dan komt er een 5e voeding.

Mimi, hoeveel geef jij dan per keer als Shannon op 4 voedingen zit? Gewoon hetzelfde als met als ze op 5 voedingen zit of juist meer? Ik ben zoekende; Jayden doet redelijk op 4X180+6, soms moet er nog een fles bij (voor diarree), maar twijfel of het voldoende is. Voorheen kreeg hij natuurlijk 5X180+6 = 1 liter totale voeding. Nu 200cc minder.

10. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Het is ook ieder voor zich met bijvoeden.
    Ik zal dus waarschijnlijk met 4 maanden moeten beginnen maar anders had ik ook gewacht tot de 6 maanden.

Diede wil net als gisteren niet slapen! Zoals ik al zei wil hij alleen maar bij mij zijn. Box is niet goed, bed is niet goed, speelkleed is 5 minuten goed...Maar nu is hij al 5 minuten tegen een pak Optimel aan het praten :D. Het is maar dat hij even is afgeleid en ik wat dingetjes in het huishouden kan doen haha!

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik geef waar ze om vraagt, geen enkele kindje is het gemmiddelde waar het cb vsn uitgaat, het is nl. mijn kindje en ik ik denk dat ik ze dat ook vertelt had als iemand mij denkt te vertekllen dat een kindje van 3 maanden nog 5 voedingen nmoet hebben,. punt.. maar goed ik ben geen volgzame mama en dat weten zze hier op het cb.

shannon krijgt nu dan gewoon 4 x 200 cc(180+6) maar er is 1 voeding dat ze standaard meer wil en dan krijgt ze erbij wat ze erbij wil hebben. vaak is dat 30 cc en soms 60 cc,.ja dan heeft ze een hele volle buik, maar ik volg echt volledig mijn meiske. ik maakl haar dus ook nooit wakker voor een voeding ze regelt het helemaal zelf.

met diaree heeft ie inderdaad wel meer vocht nodig, maar als dat over is kan je als je je daar prettig bij voelt jayden eens een paar dagen volledig volgen, als hij meer eten wil geef je hem 30 extra als hij wil slapen laat je hem..

het is op deze manier volledig vertrouwen op je kleine he en dat kan onzekerheid gevebn, als jij liever zeker wilt weten wanneer hij komt en hoeveel hij eet kan je beter een schema aanhouden.

ze gaan vaak zelf wel een schema volgen, maar soms ook niet en dan willen ze ineens om de 3 uur eten..

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

moosey.. en een muziekje naast hem zetten?? werkt hier belachelijk goed..

Shannon niet slapen --> muziekje ernaast en ze slaapt..

13. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Toevallig dat je het zegt! Ik heb Nijntje aangezet die ik altijd op mijn buik zette toen ik nog zwanger was en nu is hij stil!

14. sweetchocolate

Whahaha, Moosey. Lol. Wat een pak optimel al niet met een baby kan doen:D:D

Mimi, ik vertrouw er op dat Jayden zelf wel aangeeft wanneer hij wel of geen honger heeft. Kan hij denk ik heel goed zelf aangeven. Nu net vroeg hij ook al na 3 uur om eten. Prima jongen, ga niet een uur lopen kloten omdat het CB dat graag heeft. Wat dat aan gaat begin ik ook losser te worden. Alleen het aantal voedingen... Maar net wat je zegt, hij kan het prima zelf aangeven. En anders heeft hij genoeg vetreserves hoor:D Zit nog steeds boven gemiddelde (niet maximale lijn, maar die lijn eronder zeg maar) qua gewicht en lengte.

Denk dat Jayden volgen voor mij zelf ook veel meer rust gaat geven. Zolang ik het vaste ritueel maar aanhoudt lijkt mij; Eerst luier, dan eten, daarna spelen en pas als meneer moe begint te worden hup naar bed.

Maar misschien denk ik dat na aantal dagen uitproberen wel anders. We zien wel. Eerst van de diarree afkomen. Tot nu toe nog maar 3 luiers dunne gehad:)

15. maartje85

maartje85 Actief lid

27 mrt 2010
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    @weet niet wie het vroeg, Moosey geloof ik? De 5e kuur zou mogelijk de laatste zijn. Maar ze bekijken het per keer, en willen nu graag nog een 6e kuur geven. Er bestaat zelfs de mogelijkheid dat er nog meer kuren volgen ...

@voedingen: Roosmarijn drinkt 5 voedingen, BV du sweet nie tprecie shoeveel CC. ALs ik haar wel eens een flesje KV geef als ikzelf wat wil kolven, geef ik haar 150+5 schepjes. Ze is nog net geen 5 KG.

@het lekker weer: Roosmarijn vindt het heerlijk buiten in de kinderwagenbak in de schaduw! Lekker wandelen, of bij mijn ouders in de tuin, echt fijn! Hopen dat het goede weer terugkomt komend weekend, want het schijnt morgen weer minder te worden...

@kleertjes: vandaag wat zomerspul in mt 62 besteld bij H&M en gekocht bij HEMA. Onze meid past nog in 56, maar paste vandaag ook een pakje in maat 62 prima. Het wel al veel gekregen in maatje 68 en 74, maar had maar twee dingetjes in 62, dus snel wat geshopt. Dat is geen straf met zulke leuke kleertjes overal :D

16. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    moosey, diede is er vlot bij met het sprongetje! als dat nog ruim een maand moet duren ;). bij jort merk ik het nog niet. die slaapt altijd maar kort, maar valt tegenwoordig wel redelijk makkelijk zelf in bed in slaap.

maartje, heel fijn dat de chemo's aanslaan. hoop dat de 6e kuur de laatste is, want het lijkt me wel een hele aanslag op jullie elke keer!

bijvoeden: hier ook met 6 maanden. en als ie meer honger krijgt, dan krijgt ie nog wat meer bv ;)

aantal voedingen: hier nog 7 en soms nog wel 8. dat komt omdat ik hem nu in de regelmaat van voeden als ie wakker wordt heb en hij maar tukjes doet van 45 min. en hij is ongeveer 1,5u wakker tussendoor, dus dat is om de 2,5u voeden overdag en 1 a 2 keer 's nachts.

aantal slaapjes: hoeveel slaapjes doen jullie kindjes nu? hier 4 a 5 slaapjes van 30 tot 60 min. meestal 45 min en soms 90 min.

ontwikkeling: hij rolt van zijn buik terug op zijn rug als zijn arm er goed voor ligt. en hij rolt van zijn rug op zijn zij. hij pakt de figuurtjes van zijn babygym en laat ze schommelen. en hij speelt met zijn fisher price activity center (van vroeger toen ik baby was). hij draait met de telefoonschijf en de bollen. hij pakt wel bijv mijn kleding, maar nog geen rammelaars of knuffels in de box. zal vanzelf wel komen ;). hij kletst nu in allerlei toonhoogtes en volumes. heel gezellig!

heerlijk weer idd! maar jort vindt de zon niet lekker en ik vind op de grond op een kleedje in de schaduw nog wel fris. dus hij ligt vaak toch nog binnen in de box.

vandaag weer naar de osteopaat geweest. het gaat al wel iets beter maar nog niet echt goed. nog wel wat behandelingen nodig dus denk ik.

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Moosey hihih tegen het pak optimel:D

Hier kreeg/ krijgt Seyhan dus wel al een papfles maar dat was voor zijn reflux aangezien hij verstopt van de nutriton.
    Nu met de NAN AR is dat niet meer nodig die is al dik genoeg:)
    En hij vind ze heerlijk.
    Mag het niet te snel roepen maar hij drinkt vrijwel elke fles van 180+6 leeg nu!'
    Soms 20 a 30 laten staan maar meestal zit hij er helemaal in hoor:)
    EN dan vaak nog huilen dat ze op is:D
    Geweldig om te zien na al die tijd:D

Mimi wat goed van Shannon zeg.
    Al op 4 voedingen wauw:D

18. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Hallo allemaal,

Hier gaat het zijn gangetje weer. Afgelopen donderdag mijn 1e werkdag gehad en dat was op zich wel weer leuk. Even geen flesjes geven en luiers verschonen, maar was wel weer blij toen ik hem op mocht halen bij zijn gastouder. :) Vrijdag erg belabberd geweest, was erg duizelig dus heb bijna de hele dag in bed gelegen. Neem nu even extra vitaminen+ijzer hiervoor, ben bang dat mijn hb aan de lage kant is door de bevalling en zware menstruatie 2 weken terug. Zaterdag erg van slag geweest van het drama in Alphen a/d Rijn, voor zover we nu weten zijn er gelukkig geen bekenden/familie van ons betrokken bij geweest. Verder was Jenz ook lekker bezig weer dit weekend: NOT! Wilde bijna niet slapen enzo, maar dat was wrs toch weer een sprongetje. Vanmorgen kon hij zich nl ineens vanuit lig naar zit optrekken. Ben weer een trotse moeder. Zo nu weer genoeg ego-bericht. :)

Heb wel bijgelezen maar kan niet op iedereen reageren. :p

@Bijvoeding Gaan wij volgende week woensdag met ka bespreken. In principe mag Jenz het pas vanaf 6 maanden, maar aangezien hij minder voeding nog steeds krijgt dan hij mag, is misschien een goede aanvulling.

@Aantal voedingen Hier nog steeds 6, Jenz kan 's nachts prima zonder (slaapt ongeveer 9 uur) maar overdag laat hij er nog steeds 3 uur tussen.

@Ons wondertje Wat goed dat Seyhan nu zo goed drinkt... ennuh wat een superlieve foto van hem op hyves. *smelt smelt*

@Lauwie Jenz slaapt het liefst nog na elke voeding, hij houdt het gewoon niet vol wakker blijven zonder huilen. Hij slaapt dan meestal 1,5 uur of meer.

@Moosey LOL misschien hier toch ook maar een pak Optimel in huis halen. :D:p Leuk he zo'n sprongetje?

Oke, ik ga zometeen maar weer eens slapen, morgen mag ik voor het eerst 3 dagen achter elkaar aan de bak.

Fijne avond allemaal!

19. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Wen wel fijn dat hij 9 uur achter elkaar slaapt zeg:)
    Maar ach ik ben al blij dat Seyhan nu soms rond 4 uur komt en daarna weer inslaapt:)
    Maar hij kon beter het schema overnemen van Jenz:p

Wat goed dat het werken je toch wel bevallen is al kan ik me voorstellen dat je blij was toen je hem kon halen de lieverd:D

Maar erg balen dat hij dit weekend last had van zijn sprongetje:(
    Maar wat goed dat hij zich al omhoog kan trekken uit zijn eigen!

Seyhan denkt dat hij al kan staan ;)
    En iedere keer wil hij het zo doen dat hij min of meer kan staan ( ik ondersteun natuurlijk onder zijn oksels dat hij niet staat heh ;))
    Maar hij duwt zich echt omhoog en boos als hij moet blijven zitten:p

Ik ben zaterdag ook EINDELIJK ongesteld geworden.
    Zaterdag niet zoveel maar gisteren en vandaag echt hevig.
    Maar ik had zoiets eindelijk zeg.
    Hoop dat de cyclus weer wat goed komt

20. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    @Ons wondertje Yes eindelijk je ongi, ik hoop ook dat je cyclus nu weer goed is. Van dat staan herken ik wel, Jenz staat ook al echt op zijn beentjes. :D Het liefst de hele dag, maar ja dat mag natuurlijk niet. ;) Hij heeft ook door dat hij dan zijn kontje naar achter moet doen om te gaan zitten, zooooo schattig om te zien. :)
    Wat slapen 's nachts betreft mogen wij idd echt niet klagen, maar ineens hebben ze dat te pakken. Toen Jenz zich beter voelde, sliep hij meteen de nacht door. Ik hoop dat Seyhan het snel te pakken heeft en een slaapkopje wordt. :p

Deel Deze Pagina