Jeetje groeit lekker snel dat dat buikje ... Is dit je tweede kindje? Dat misselijke lijkt mij echt verschrikkelijk. Ik ben ook wel eens misselijk, maar dan moet ik juist eten. enige wat ik vd week ontdekte is dat ik geen cola meer lustte. Vaag! Dacht bij mijzelf: wat een grondsmaak waarom vond ik en vindt iedereen dat zo lekker haha! Heb jij ook dingen die je niet meer lust of juist wil eten (salmiaklollies bv)? Ja, mensen hebben snel dingen door. Vooral omdat je er zelf natuurlijk zo bewust van bent (althans ik wel) dat je bij alles wat je doet rekening houdt met de kleine ... ik rij ineens minder door rood enzo hahhaa! En tja als je eerst drinkt en nu ineens niet meer valt dat wel op ja...
Ik herken het en moet w88 tot 14 juni voor de vk en dan daarna pas ergens een echo ... Ik kan het niet geloven en mijn symptomen lijken ook minder te worden. Ik hou mij maar vast aan mijn rugpijn en pijnlijke borsten ... En ben ook af en toe misselijk net als jij ... moet dan ook gewoon gaan eten. Vaag he! Ik hoop voor je dat het snel 10 juni is!
Meiden, zoalng je niet ongesteld wordt, ben je zwanger, volgens mij. daar houd ik me maar aan vast..Zal fijn zijn als het twee maanden verder is..
hey meiden, Ik wil me ook graag aansluiten bij dit topic. Ik heb 21 april 2011 en mk gehad en ben nu gelijk weer zwanger (heb geen menstruatie gehad). Volgens de vk mag ik dan rekenen vanaf de dag van de miskraam. De vorig zwangerschap heeft 7 weken geduurt maar had al vanaf week 5 licht bloedingen ( helder rood bij afvegen ). Nu nog niet echt klachten in ieder geval nog geen stipje bloed te herkennen. Heb gisteren voor het eerst een misselijk gevoel gehad maar dat was ook zo weer weg. Iedere keer heb ik trek en dan neem ik ergens 2 happen van en dan heb ik al weer genoeg, echt om gek van te worden!! Verder beginnen vanaf vandaag mijn borsten wel te trekken dus dat vind ik wel fijn heb ik toch nog een zwangerschapssympthoom (vorige keer echt allerlei kuren). Het enige gekke dat ik nu heb is ik heb een tongpiercing en het lijkt wel sinds een week dat mijn tong opgezwollen is piercing zit ineens erg strak maar als ik dan kijk heb ik nog wel genoeg ruimte op het staafje (over vage klachten gesproken hahahaha) Ik ga van de week even een buikfoto maken want ik was mijn buikje best snel kwijt maar lijk nu wel 3 maanden zwanger hihi
Pittig! Fijn dat je nu symptomen hebt en dat je 10 uni al een eerste echo hebt. Dat zal je denk ook wel wat rust geven ... Leuk dat je buikje al zo groeit zeg! Mag je trots op zijn!
Zwendel, Hartstikke spannend voor je dan. Je bent wel meteen weer zwanger, dat is fijn, maar ik denk dat je wel een beetje bang zult zijn. Ik hoop voor je dat je 10 juni een mooie echo hebt!
Mijn buikje groeit wel een beetje, maar vooral 's avonds is die wat opgezwollen, verder eigenlijk alleen enorme borsten, echt niet normaal meer.... Waarschijnlijk krijg ik de 15de ook een echo, misschien inwendig, ik laat het wel een beetje over me heen komen. Net als de zwangerschap, we waren er niet eens echt mee bezig. Dus is het een complete verrassing, maar wel zo prachtig. Zeker als je de verhalen van sommige hier leest, dan hebben wij echt heel veel geluk. Ik vind het zo moeilijk om mijn mond te houden, maar nog even....komend weekend gaan we het de ouders vertellen, spannend. Kunnen ook niet anders, want met Pinksteren gaan we met z'n allen weg en dat ik dan geen wijntjes drink, valt heel erg op. Hebben jullie het al verteld aan iemand??
Een vriendin van mij weet het. Deze week gaat mijn man het aan een vriend van hem vertellen en afgelopen weekend mijn schoonouders verteld. Mijn schoonvader moest huilen. Zo cool! Mijn ouders, zus en broer plus gezin vertel ik het na de eerste echo ... Ik ga vandaag de vk bellen of ik dan ook al een echo heb de 14e en anders ga ik direct een afspraak maken. Jeetje dan heb je idd veel geluk zeg! SOmmige doen er echt heel erg lang over. WIj zaten ook al te miepen dat het te lang duurde terwijl ik de 5e maand al zwanger was ... Leuk! Waar gaan jullie heen het pinksterweekend dan? Ik ben dan ook weg met mijn mannetje met een tent, dus hoop dat ik niet moet gaan overgeven enzo ... want dan merkt ook iedereen het (veel bekenden gaan mee). Trouwens in een tent en overgeefbuien zie ik niet zitten haha! Leuk weekend gehad?
Ja ik had een positieve test en ik denk dat het idd dat lange wachten is dat me onzeker maakt. Maar ik haat het om me zo te voelen. Vroeger gaan zal niet lukken denk ik, het 1e plaatsje vrij heb ik genomen, dus nog even op de tanden bijten @babymaken: bedankt en ik hoop voor jou dat het snel 14 juni is vertellen: wij hebben het al aan enkele collega's gezegd, maar de ouders krijgen het 12 juni te horen, met vaderdag en dan hebben ook net onze echo gehad
Evy, leuk om het met vaderdag te vertellen! Bij ons was het iets anders, liep in het ziekenhuis omdat het zo lang al niet wilde lukken. Mijn ouders wisten daarvan en wisten ook dat ik 2 mei de inseminatie had, dus heb ik het meteen verteld toen ik de positieve test had.
Ik dacht dat het 19 juni vaderdag was? Zit ik er nu een week naast? Net afspraak gemaakt voor termijnbepalingecho. Mocht pas tussen week 10 en 12 van de verloskundige. Snap niet waarom zoveel mensen dan al een echo veel eerder hebben of doen die van die testen of je kindje het syndroom van down heeft ofzo ... ? Hoe zit dat met jullie? Ik heb in ieder geval mijn eerste echo op dag 2 van week 10: 6 juli! Pff duurt idd allemaal veel te lang! Zcht!
@ Babymaken; bij mijn 1e zwangerschap wist ik precies hoelang ik zwanger was door regelmatige cyclus dus toen kreeg ik pas mijn 1e echo met 10-12 weken. Nu ben ik in maart met de nuvaring gestopt, heb in april 3 bloedingen gehad verspreid over 3 weken dus heb nu geen idee hoelang ik zwanger ben, nu tussen de 5 en 8 weken in ieder geval vandaar dat ik volgende week een echo heb.
Ik begrijp dus dat je eerder op echo mag omdat je zelf niet weet wanneer je eigen;ijk bevrucht bent? Maar dan zou je toch eigenlijk volgens jou berekeningen 9 weken kunnen zijn volgende week? Dan is het toch eigenlijk nog te vroeg voor die termijnbepaling? Hoef je daar dan niet extra voor te betalen ... ?
@Babymaken Ze weten bij mij ook niet precies hoe ver ik ben, aangezien ik een zeer onregelmatige cyclus had. We gaan dus gewoon kijken of het lukt en anders wordt het een inwendige.... En volgens mij is het 19 juni Vaderdag....
Ik heb eerder echo omdat ik via het ziekenhuis zwanger ben geraakt. Moet er nu hee, spannend...ben best zenuwachtig, als alles maar goed is!
Ik ga er zelf vanuit dat ik 6 weken ben, uitgaande van mijn laatste bloeding. Maar het zou inderdaad wat langer/ korter kunnen zijn. Het is te vroeg om het exacte termijn te bepalen dus zal met 10-12 weken weer een echo krijgen. Bij die echo heb je ook de kans om een nekplooimeting te laten doen (doen wij niet) maar dat is denk ik wat jij net bedoelde. Geen idee of ik er voor moet betalen, denk het niet want het is een medische echo. Tijdens mijn 1e zwangerschap hebben we bij 7.4 weken een echo gehad (pretecho bureau) omdat ik best bang was dat het hartje niet klopte. Deze heb ik wel zelf betaald en was 60 euro.
Blondy: succes. laat je het weten! LT20: oke, ik begrijp het! en 60 euro is nog niet eens zo duur! Ik ben ook zo bang dat het hartje niet klopt! Gewoon omdat je niet en voelt enzo ... Mamaprincess: is dit de eerste ... bij sommige zie dan pas een buikje in week 22, maar meestal komt het volgens mij rond de 13e week ofzo ... Pixel: Oke, dat is dan eigenlijk best handig dus als je het niet weet, want dan mag je eerder op echo. Onregelmatige cyclus is niet fijn, maar als je dan zwanger bent heeft het z'n voordelen. Wanneer ging jij ook alweer voor de echo?