Januari 2012 buikjes

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Delilah86, 1 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blondy30

Blondy30 Actief lid

18 apr 2010
    432
    0
    0
    Ben er weer.
    Er was een vruchtzak te zien en heel soms dachten we even nog iets te zien daarin, maar het is echt nog te klein en te vroeg.
    Volgende week dinsdag weer echo in het ziekenhuis, ze weten zeker dat er dam meer te zien moet zijn.
    tot nu toe ben ik wel blij hoor, ondanks het bloedverlies ben ik toch nog zwanger!

2. Blondy30

Blondy30 Actief lid

18 apr 2010
    432
    0
    0
    mamaprincess, echte groei van je buik komt pas na drie maanden zwangerschap. Jammer he?

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Blondy: Super dat er toch nog wat te zien was op de echo ondanks je bloedverlies.
    Op naar volgende week dinsdag meid. Dan moet er idd veel meer te zien zijn ;)

4. Blondy30

Blondy30 Actief lid

18 apr 2010
    432
    0
    0
    Caruli,

Jij hebt je tweede echo er al op zitten, zie ik.
    En een hartje gezien! Dus het kan wel, ook al is het zo vroeg.
    Jammer dat dat bij bij niet zo was.
    Maar een vruchtzak is in ieder geval een goed teken toch?

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Blondy: Bij mij was de 1e keer een vruchtzak te zien en de 2e keer een vruchtzak met dooier en daarin zagen we een hartslagje. We moesten wel heel goed kijken en inzoomen. Op het eerste gezicht zagen we alleen een grote vruchtzak meer niet. Maar toen de gyn het apart afstelde en inzoomde was er gelukkig wel wat te zien.

Dus misschien is er bij jou ook wat meer gezien en hebben ze niet goed gekeken.
    Maar dat er iets zit is natuurlijk al een goed teken he ;)

6. Blondy30

Blondy30 Actief lid

18 apr 2010
    432
    0
    0
    Hoi Caruli,

ja toch, het is een goed teken. Het is zo spannend allemaal...
    ben blij dat ik even in mijn buik kon kijken in elk geval.
    Bij jouw onderschrift staan al drie namen. Zijn dat je kinderen?
    Er staat ook een kruisje bij helaas..

7. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ja das toch altijd fijn he, ik wou dat ik zelf kon kijken haha. Maar helaas gaat dat niet en moeten we toch steeds weer aftellen naar de afspraak.

Ja dat zijn mijn kids, Casey 9jan 2003, Tygo* 5aug 2007 en dan Mitch 7dec 2009 ;)

8. babymaken

babymaken Bekend lid

15 mei 2011
    613
    0
    0
    -
    Waalwijk

Fijn dat je de vruchtzak hebt gezien joh! en helemaal fijn dat je volgende week gewoon weer een echo hebt ... ! Het zal vast wel goed zijn allemaal meid!!

9. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    mijn buikje met 9 weken ;)

10. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    @babymaken: ik ben van België en hier valt vaderdag op 12 juni, misschien dat dit in Nederland op 19 juni is.

11. ukkie2012

ukkie2012 Lid

15 mei 2011
    45
    0
    0
    Heyyyy! Dat is goed nieuws! Volgende keer zie je vast n hartje. Spannend he om daar zo te liggen. Volgende week is dr zeker wat te zien.
    Ik ben in de weer geweest vandaag. Vk heeft me meteen voor de bloedingen toch morgen al naar t zhuis gestuurd. Eerst krijg ik daar n echo en daarna naar de gyn. De intake was erg prettig al zit je daar voor je gevoel niet helemaal op je plek omdat het misschien toch mis is. Morgen hoor ik hopelijk wat er nu aan de hand is. Nog 1 nachtje slapen....
    Geniet van je uitslag vandaag!!!

Liefs

12. pixel321

pixel321 Lid

25 mei 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    15 juni mogen wij naar de vk, misschien kan er wel helemaal geen echo gemaakt worden, maar ze gaf aan dat ze eerst proberen om een uitwendige te maken en als dat nog niet lukt, dan wordt het een inwendige.

Heb vandaag ook behoorlijk veel pijntjes (menstruatiepijn lijkt het wel), maar dat schijnt er allemaal bij te horen.

13. babymaken

babymaken Bekend lid

15 mei 2011
    613
    0
    0
    -
    Waalwijk
    Jadie pijn heb ik ook ... rugpijn, liespijn, buikpijn en ben bekaf. Net even naar wat winkels geweets, maar dat merk ik meteen hoor. Zit dan haast te hijgen als ik thuis kom ...

Oke ... ben benieuwd wat je bij je echo ziet. Nog 2 weekjes en 1 dag. Spannend hoor!

14. babymaken

babymaken Bekend lid

15 mei 2011
    613
    0
    0
    -
    Waalwijk
    Ow oke ... klopt in nl is het de 19e pas. Morgen komen mijn ouders onverwachts en we gaan het hen toch al morgen vertellen inplaats van week 10. Ik was zaterdag bij hun op bezoek en was even de stad in geweest en kwam thuis en ben daar op bed in slaap gevallen haha. Was zo moe! Werd wkkr van een sms en kon mijn ogen haast niet open houden. Verder veel last van lies en rug door de stadswandeling pff! Dus mijn moeder belde en zei me dat ze ongerust was haha! Normaal ben ik gewoon fit! Dus toch maar vertellen dan hoeft zij zich niet voor niets ongerust te maken want het hoort erbij ...

15. Roontje

Roontje Lid

5 mei 2011
    23
    0
    0
    Particulier financieel adviseur
    Hoi dames volgende week ben ik 10 weken zwanger. Dan heb ik ook een echo, mijn vraag is of er Dan al wat te zien is. Weet een van jullie dat? Ik Ben kei nerveus hiervoor.

16. babymaken

babymaken Bekend lid

15 mei 2011
    613
    0
    0
    -
    Waalwijk
    Dan is er zeker wat te zien! Ik heb hem nog niet gehad, maar als ik lees op van week tot week zwanger staat er dit bij week 10:

Je baby is nu compleet
    De baby is nu compleet, alle organen zijn in principe klaar, ze moeten alleen nog groeien. Er begint zich een nekje te ontwikkelen en het staartje van de foetus is aan het verdwijnen. Ook de huid begint zich te vormen en de tandaanleg voor alle melktanden is al aanwezig. De armpjes en beentjes blijven ook ontwikkelen, er komen polsen en vingers aan de armen en de teentjes verschijnen aan de voetjes. De baby is nu ongeveer 4,5 centimeter groot en weegt ongeveer 5 gram.

De placenta

Je baby wordt nu nog hoofdzakelijk gevoed door voedingsstoffen uit de dooierzak. De dooierzak wordt steeds kleiner en verdwijnt aan het eind van het eerste trimester. Vanaf ongeveer twaalf weken zwangerschap wordt je baby gevoed door de placenta (moederkoek). Ze zijn met elkaar verbonden door middel van de navelstreng. De navelstreng is in het begin maar een paar millimeter lang, aan het eind van de zwangerschap is de gemiddelde lengte van de navelstreng ongeveer 60 centimeter. In de navelstreng lopen drie bloedvaten, waarvan twee aders en één slagader. De navelstrengaders zorgen ervoor dat voeding- en zuurstofrijk bloed van jou naar het kindje gaat. De slagader zorgt ervoor dat zuurstofarm bloed van je kindje naar de placenta gaat. Hierdoor komen de afvalstoffen van je kindje in jouw bloedsomloop terecht. Deze afvalstoffen worden door jouw lichaam afgebroken.
    Lees verder in onze special over de placenta.

Echo

Op onderstaande link kun je een echo met bewegende beelden zien van een foetus van 10 weken Niet te geloven toch, zo klein en zo compleet!

4D Ultrasound Scan Fetal Video Clip ( 10 weeks)

17. yvonne41jaar

yvonne41jaar Actief lid

5 mrt 2011
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier is hij dan mijn "buikje"
    morgen voor de eerste keer naar de verloskundige, heel spannend want we twijfelen hoever ik ben. mijn nod was in april 24ste maar kreeg uiteindelijk een kleine bloeding, of was ik toch ongesteld of was het innestelen, wij snappen het in ieder geval niet want ik groei als een idioot. of 28 januari uitgerekend, of 31 dec. morgen meer......;) zelf denk ik nu 9 weekjes ongeveer te zijn Bekijk bijlage 155051

18. babymaken

babymaken Bekend lid

15 mei 2011
    613
    0
    0
    -
    Waalwijk
    Is dit je 1ste? Want dan heb je echt een supermooi buikje voor 9 weken ... ik zou als ik het niet zou weten zeggen dat je 4 maanden zou zijn of zijn! Mooi!

19. yvonne41jaar

yvonne41jaar Actief lid

5 mrt 2011
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    dit is mijn tweede :) eerste was 16 jaar geleden :)

20. babymaken

babymaken Bekend lid

15 mei 2011
    613
    0
    0
    -
    Waalwijk
    Wauw wat cool! Zie nu ook dat je 41 jaar bent! Mooi hoor dat je dan nog zwanger bent geworden! geniet er maar lekker van, want dat zal wel je laatste keer zijn ;)

Deel Deze Pagina